İçeriğe Yönlendir

Kuga Için Direct Liquimax Sistemi


Cemal Cangöner

Recommended Posts

İsa Acar
(düzenlendi)

Eğer yanlış anlamadıysam, sistem araca özel üretiliyor, misal olarak sadece 1.6 kuga için. Durum böyleyse, deposunun da araca uygun olarak yapılması gerekiyor aslında. Fakat bu seferde depo küçük olacağı için, çok sık aralıklarla akaryakıt istasyonuna gitmek gerekecektir ki, bu da olumsuzluk olarak değerlendirilir. asıl amacını açıklayan çıkar mutlaka... :)

tarihinde İsa ACAR tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa KARAHAN

Eğer yanlış anlamadıysam, sistem araca özel üretiliyor, misal olarak sadece 1.6 kuga için. Durum böyleyse, deposunun da araca uygun olarak yapılması gerekiyor aslında. Fakat bu seferde depo küçük olacağı için, çok sık aralıklarla akaryakıt istasyonuna gitmek gerekecektir ki, bu da olumsuzluk olarak değerlendirilir. asıl amacını açıklayan çıkar mutlaka... :)

 

Araç 350 km yerine  250 km gitsin, artık her yer kaliteli otogaz istasyonu dolu. Ben genelde şehir içi kullanıyorum ve neredeyse 500 km de bir istasyona benzin için uğruyorum. Benim önerim seçenek sunulması, ben bagajımın formuna dokunulsun istemiyorsam küçük tank seçebilmeliyim.

 

Şimdi kuga 1.5 için kit çıktığında umarım tank içinde bir iyileştirme gelir. Aksi halde en büyük olumsuzluk olarak müşteri kaybetmesine neden olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Öncelikle merhabalar bu sistem Kuga için üretiliyor doğru ama tank Dünya'da sadece Prins in 2 tip tank üretiliyor stako firmasında çünkü bu tank özel olduğu için Türkiye'de üretilemiyor tank çap olarak Kuga da bir sıkıntısı yok diğer sıvısistem takılan bütün Araçlara aynı tank takılıyor ve Yükseklik yok ama kuganın istetme alanı Alçak ve yedek lastık Alçak olduğu için biraz yükselti yapıyor sadece o söylenildiği gibi herhangi bir bagaj hacminin kaybolmasına sebeb ve etken değil bu konuyu bir çok kez burada Uygulamalı örnek olarak paylaştım çok basit bir işlem ve ucuz maliyet ile 30 tl gibi bu olayı ortadan kaldırdık herkese çok teşekkür ederim tekrardan dediğim gibi 1.5 Kuga ecobost sistemimiz Kasım gibi Türkiye de Olmasını bekliyoruz sevgili forum üyeleri arkadaşlarımız teşekkürler

5f62d84e2f1a83019b1676639a67ddea.jpgc0f87e6783e26fb049caefb47ab4b8c6.jpg191036199ca550b7a54fb8053f1b4e89.jpg

Durum buradaki gibi örnekte göstermiştim öncesi ve sonrası olarak

Çok sevgili İbrahim Bark bey efendiye değerli Yorumları için şahsım adına minnettarım herkese elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışmaktayım hayırlı uğurlu olsun inşallah abi ailemize Hoşgeldiniz ustama benden çok selamlar saygılar diliyorum Görüşmek üzere inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Araç 350 km yerine  250 km gitsin, artık her yer kaliteli otogaz istasyonu dolu. Ben genelde şehir içi kullanıyorum ve neredeyse 500 km de bir istasyona benzin için uğruyorum. Benim önerim seçenek sunulması, ben bagajımın formuna dokunulsun istemiyorsam küçük tank seçebilmeliyim.

 

Şimdi kuga 1.5 için kit çıktığında umarım tank içinde bir iyileştirme gelir. Aksi halde en büyük olumsuzluk olarak müşteri kaybetmesine neden olacaktır.

 

İsa Bey,

Sorunun ana nedeni Türkiye'ye gelen araçlarda küçük tip stepne olması.

Bu sistemde LPG tankının içerisinde, benzin depolarındaki gibi yakıt pompası bulunuyor. Pompa nedeniyle tankın yüksekliğini düşürmek mümkün değil.

Bagaj tahtası 7 cm yükselerek üst yükleme konumuna geliyor. Tankın etrafında kalan boşluğa da diğer malzemelerinizi koyup Yusuf Bey'in gönderdiği resimdeki gibi boş ve temiz bir bagaja sahip oluyorsunuz.

Tank brüt hacmi 55 litre olmasına rağmen, %80 dolum yapılması ve pompa - şamandıra ile kaybedilen hacim nedeniyle ilk dolumda 43 litre yakıt alabiliyorsunuz. Likit pompasını korumak için tankta yakıt kaldığından 35-36 litre yakıtı kullanabiliyorsunuz. Bu yakıtla da 250- 300 km yol gidebiliyorsunuz.

Bagajdan yer kaybetmeyeyim derseniz maalesef bu sistemi kullanamazsınız - pahalı benzinle devam edersiniz. :)

G5k283c.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark

İsa KARAHAN bey teşekkür ederim. Aracı henüz teslim almadım. Onur ustam bagaj konusunu bir şekilde çözecek. Eh bizde biraz fedakarlık yapacağız artık.

Yusuf ustam ayrıca teşekkürler. Paylaştığınız resimler yön gösterici oluyor. Aracın montajı tamamlanmış testleri devam ediyor Onur ustam yarın teslim edecek. Ben de çok merak ediyorum, bakacağız artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy

İsa Bey,

Sorunun ana nedeni Türkiye'ye gelen araçlarda küçük tip stepne olması.

Bu sistemde LPG tankının içerisinde, benzin depolarındaki gibi yakıt pompası bulunuyor. Pompa nedeniyle tankın yüksekliğini düşürmek mümkün değil.

Bagaj tahtası 7 cm yükselerek üst yükleme konumuna geliyor. Tankın etrafında kalan boşluğa da diğer malzemelerinizi koyup Yusuf Bey'in gönderdiği resimdeki gibi boş ve temiz bir bagaja sahip oluyorsunuz.

Tank brüt hacmi 55 litre olmasına rağmen, %80 dolum yapılması ve pompa - şamandıra ile kaybedilen hacim nedeniyle ilk dolumda 43 litre yakıt alabiliyorsunuz. Likit pompasını korumak için tankta yakıt kaldığından 35-36 litre yakıtı kullanabiliyorsunuz. Bu yakıtla da 250- 300 km yol gidebiliyorsunuz.

Bagajdan yer kaybetmeyeyim derseniz maalesef bu sistemi kullanamazsınız - pahalı benzinle devam edersiniz. :)

G5k283c.jpg

Cemal bey bu stepnenin tabi LPG deposundan sonra artık LPG tankının üzerine koyulan bagaj zemini LPG tankına zarar vermiyor mu? Altta Tankın kiti zarar görme ihtimali var mı? Yani bagaja ağır eşyalar koyulduğunda alttaki deponun kiti zarar görür mü? Sonuçta zemin kitin üzerine baskı yapıyor.
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Cemal bey bu stepnenin tabi LPG deposundan sonra artık LPG tankının üzerine koyulan bagaj zemini LPG tankına zarar vermiyor mu? Altta Tankın kiti zarar görme ihtimali var mı? Yani bagaja ağır eşyalar koyulduğunda alttaki deponun kiti zarar görür mü? Sonuçta zemin kitin üzerine baskı yapıyor.

 

Bagaj tahtasının ön tarafı koltuk arkasındaki tırnaklara, ön tarafı kitin kapağına basıyor. Yaklaşık 100 kg ağırlıkta bir şey olmadı.

Daha fazla ağırlıkta baskıdan zarar görebilir elbette. Onun için arka taraftaki ilave parçaya gerek var. O parça sayesinde baskı ortadan kalkıyor.

Kalıcı çözüm için alt köpük ölçüsüne uygun kutu yaptım. Şimdi yük bu kutuya basıyor. Depolama alanı da arttı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy

Ben henüz aracımı değişmedim bu LPG Değişimi içime tam olarak kafama yattığında aracımı değiştirmeyi planlıyorum ve şuana kadar tek beğenmediğim kısmı LPG Tankın bagajdaki durumu.. Cevap için teşekkürler. 1,5 için sistem çıktığında inşallah aracıda değiştirmiş olurum.

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü
(düzenlendi)

Dün prins Hollanda'ya mail atmıştım, hem şu daha küçük depo olayını hem de garanti kapsamı ve miktarını yazmıştım. Bugün İpragaz'dan yetkili aradı ve konu ile ilgili bilgi verdi. Daha küçük depo yokmuş ancak Ekim ayında özel sipariş moduna geçilebilecek ve müşteri talebine göre farklı depo seçenekleri sunulabilecek dendi ama küçük depo Cemal Bey'in verdiği bilgilerden de anlaşılacağı gibi seçenekler içerisinde olmayacak gibi görünüyor. Zaten şu an kullandıkları daha küçük bir depo da yok. Depo küçültülecek olursa da yetkilinin söylediği 150 km falan gidilebileceği ki bunu da birçok uzun yol kullanıcısı istemez diyor ki bence de haklı. Garanti ile ilgili de konuştuk, tescilin ilk 6 ayı ve 10000km altındaki araçları sıfır kabul ediyorlarmış ve motor arızası durumunda 3500 TL gibi bir meblağ garantiden verilebiliyormuş. Bu sistemi takan kullanıcılar garanti olayını kafalarından silmiş olmalılar çünkü sistem garantide bile olsa ekonomik bir güvence söz konusu değil. Türkiye'de şu anda 650 civarında ecoboost kugaya montaj yapılmış ve hiçbir araç ile ilgili motor arızası oluşmamış. Yalnızca montaj hatalarından kaynaklanan bazı durumlar olmuş ve firmalara zararı karşılatmışlar. Şu yanma odasındaki sıcaklık durumlarını da sordum, yine kendi sattıkları landirenzo gibi markaların ürünlerinde 100 derecelik sıcaklık farklarını bile görebiliyoruz dedi ama prins sisteminde benzin ile lpg yanması arasında yaklaşık maksimum bir 10 derecelik fark oluşuyor dedi ki bu da önemsiz bir farkmış. YTÜ otomotiv bölümü ile çalışıyorlarmış ve sistemin ne derece güvenilir olduğunu yaptığımız testlerde görüyoruz dedi. Özetle, bu sistemin montajında sıkıntı olmaz ise sorun çıkartmayacak güvenilirlikte bir sistem olduğuna değindi. Sizlerle paylaşmak istedim.

 

Not: R115 belgesine sahip olduklarına da değindi ve bu belge ile montajı yapılan ürünlerin aracın orjinalliğini bozmadığını söyledi. Ford araçlar için Hollanda, Almanya, Belçika gibi ülkelerde prins sistemleri garanti kapsamına sokuluyormuş ama Ford Türkiye, Aygaz ile aynı aileye ait olduğundan, İpragazın bu işin başında olmasından dolayı garanti verme işine sıcak bakmayacağını da değerlendirdi.  

tarihinde Kemal Güllü tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Sevgili Cemal cangöner Abi'm konuyu birde kendisinden dinlediniz Îsâ bey malesefki yapabildiğimiz en sistemli durum budur Cemal abime bir kez daha teşekkür ediyorum değerli Yorumları için

Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Kemal Güllü bey öncelikle yayınladığınız yazı için teşekkür ederim ben bu konuların tamamını daha önceki paylaşımlarımda bahsetmiştim tekrar dan sizin de yazmanız daha iyi oldu

Sevgili İbrahim Bark bey kendi adıma yapmış olduğunuz değerli yorumlarınız için bir kez daha teşekkür ediyorum onur ustam kardeşim benim o bu işin üssesinden gelecektir merak etmeyin derim tekrardan hayırlısı olsun ailemize Hoşgeldiniz abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

Ankara Sistem Mühendislikte Sevgili Onur AHİ usta tarafından prins likit sistem LPG montajı tamamlanan 2013 model 1.6 ecobost 38500 km de olan F. Kuga aracımı bugün teslim aldım. Ustamla birlikte tekraren test sürüşü yaptık. Doğrusu Benzin LPG farkını çok da hissetmedim. Türkiye ölçülerinde yaklaşık 27 yıllık ortalama bir sürücüyüm bu sistem beni epeyce umutlandırdı. Keşke Ülkemde de geliştirilip lisanslanarak üretilebilse.

Bilvesile ustalarım Onur ve Yusuf beylere teşekkür ediyorum.

tarihinde İbrahim BARK tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Hayırlı olsun, kazasız belasız ve sorunsuz kullanmanız dileklerimle. Ayrıca izlenimlerinizi burada paylaşmaya devam ederseniz seviniriz, şimdiden teşekkür ederim...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Sevgili İbrahim Bark beyfendiye ve Onur ustama kardeşime emeği geçen herkese sonsuz teşekkür ederim İbrahim abi tekrardan ben sana çok teşekkür ediyorum değerli yorumların için Allah kaza bela vermesin inşallah hayırlı olsun Allah utandırmasın sevgi ve selamlar ederim aileme Hoşgeldiniz Yusuf koparan (Prins lpg uzmanı)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rahmi Ozçiftçi

Araç 350 km yerine  250 km gitsin, artık her yer kaliteli otogaz istasyonu dolu. Ben genelde şehir içi kullanıyorum ve neredeyse 500 km de bir istasyona benzin için uğruyorum. Benim önerim seçenek sunulması, ben bagajımın formuna dokunulsun istemiyorsam küçük tank seçebilmeliyim.

 

Şimdi kuga 1.5 için kit çıktığında umarım tank içinde bir iyileştirme gelir. Aksi halde en büyük olumsuzluk olarak müşteri kaybetmesine neden olacaktır.

Arkadaşlar merhaba.Biz Aksarayda kugaya lpg taktıran bir arakadaşımla birlikte döşeme iş yapan birkaç ustayla görüştük fiyat ve değişik öneriler aldık.Kafamıza yatan en uygun öneriylede bagaj depo sorununu çözdük.kişi başı 350 tl vererek deponun üzerine profilden bir kafes yaptılar.kafes aralarına bagajda yer kaplayan pompa trafik seti kiriko gibi malzemeleri doldurduk.oldukça kullanışlı oldu.ayrıca depodan gelen seslerinde azalmasını sağladı.isteyenlere ölçü ve resimleri gönderebilirim.döşeme işini yapan usta birgün akşama kadar uğraştı.ölçüleri alıp seri üretim yapmasını önerdim ancak birdaha 500 lirada verseniz yenisini yapmam çok yorucu oluyor dedi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

DvmwkTZ.jpg

 

BPvDgTr.jpg

 

 

f45dd2p.jpg

 

 

 

Aracın orijinal  köpüklerinin çevresine tabelacıların kullandığı dekota denen malzemeyi yapıştırdım. Döşemeciden aldığım halıyla kaplayınca bagaj tahtasının altında orijinal görünümlü bölüm oluştu.

Bagaj tahtasının altını da akustik süngerle kapladım. Kompresör, lastik tamir kiti, kriko, çekme demiri, bijon anahtarı orijinal yerlerinde gibi oldu.

Bagaj da boş ve temiz olarak kaldı. Bu alan en kalabalık aileye bile yeter. Bagaj küçülmesi sorun olmamalı.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy

Resimler

Arkadaşlar merhaba.Biz Aksarayda kugaya lpg taktıran bir arakadaşımla birlikte döşeme iş yapan birkaç ustayla görüştük fiyat ve değişik öneriler aldık.Kafamıza yatan en uygun öneriylede bagaj depo sorununu çözdük.kişi başı 350 tl vererek deponun üzerine profilden bir kafes yaptılar.kafes aralarına bagajda yer kaplayan pompa trafik seti kiriko gibi malzemeleri doldurduk.oldukça kullanışlı oldu.ayrıca depodan gelen seslerinde azalmasını sağladı.isteyenlere ölçü ve resimleri gönderebilirim.döşeme işini yapan usta birgün akşama kadar uğraştı.ölçüleri alıp seri üretim yapmasını önerdim ancak birdaha 500 lirada verseniz yenisini yapmam çok yorucu oluyor dedi.

Keşke resim paylaşsaydınız. Herkes görürdü.

DvmwkTZ.jpg

 

BPvDgTr.jpg

 

 

f45dd2p.jpg

 

 

 

Aracın orijinal  köpüklerinin çevresine tabelacıların kullandığı dekota denen malzemeyi yapıştırdım. Döşemeciden aldığım halıyla kaplayınca bagaj tahtasının altında orijinal görünümlü bölüm oluştu.

Bagaj tahtasının altını da akustik süngerle kapladım. Kompresör, lastik tamir kiti, kriko, çekme demiri, bijon anahtarı orijinal yerlerinde gibi oldu.

Bagaj da boş ve temiz olarak kaldı. Bu alan en kalabalık aileye bile yeter. Bagaj küçülmesi sorun olmamalı.

 

Resimler gözükmüyor maalesef.
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Bu konuda yazılanlar yüzünden hiç niyetim yokken banada lpg'li bir fort aldıracaksınız sonunda.  Dua edinde almayayım bende o kadar kötü talih vardırki Lpg fiyatları artar sizlerede yazık olur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

DNS 8.8.8.8 yapınca gösterildi.

Resimler Keşke resim paylaşsaydınız. Herkes görürdü.

Resimler gözükmüyor maalesef.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark

Cemal beyin otomobil bagaj tasarımı gerçekten güzel olmuş. Ama epeyce emek verilmiş görünüyor. Özellikle ses yalıtımı malzemesi dikkatimi çekti izni olursa kullanmak istiyorum. Bagaj tablosunun tankın üzerinde stabil durması ve bagajın daha hacimli kullanılabilmesi, için ben de basit bir çözüm için uğraşıyorum. Tamamlayınca fotoğraflarını eklerim.

Kazasız  ve keyifli sürüşler dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy

Ben ipad kullanıyorum o Yüzden resimler halen gözükmüyor, daha doğrusu tablette dns Değişiyor mu hiç kurcalamadım. pc den girince bakarım teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben ipad kullanıyorum o Yüzden resimler halen gözükmüyor, daha doğrusu tablette dns Değişiyor mu hiç kurcalamadım. pc den girince bakarım teşekkürler.

Wi-Fi ayarlarından dns tıklayıp değiştirebilirsiniz.
Yorum bağlantısı
Atakan Ulusoy

Arkadaşlar merhaba.Biz Aksarayda kugaya lpg taktıran bir arakadaşımla birlikte döşeme iş yapan birkaç ustayla görüştük fiyat ve değişik öneriler aldık.Kafamıza yatan en uygun öneriylede bagaj depo sorununu çözdük.kişi başı 350 tl vererek deponun üzerine profilden bir kafes yaptılar.kafes aralarına bagajda yer kaplayan pompa trafik seti kiriko gibi malzemeleri doldurduk.oldukça kullanışlı oldu.ayrıca depodan gelen seslerinde azalmasını sağladı.isteyenlere ölçü ve resimleri gönderebilirim.döşeme işini yapan usta birgün akşama kadar uğraştı.ölçüleri alıp seri üretim yapmasını önerdim ancak birdaha 500 lirada verseniz yenisini yapmam çok yorucu oluyor dedi.

Rahmi bey resimleri paylaşabilirmisiniz.

Wi-Fi ayarlarından dns tıklayıp değiştirebilirsiniz.

Teşekkürler buldum sayenizde.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Koparan

Değerli yorumlarınız için herkese çok teşekkür ediyorum sevgili forum arkadaşlarım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...