İçeriğe Yönlendir

Hypermiler Nedir? Sürüş ve Özgül Yakıt Tüketimleri Üzerine


Ali Darbaz

Recommended Posts

Servet Aydın
3 saat önce, Mehmet Pınar yazdı:

Altı üstü 380 km yol. 110-120 ile gitseniz ne olur ki?Hem aceleniz de yokmuş?

Adam onu sormuyor ki ?

 

 

 

1 Litre hacmi olan motor aşırı besleme yoksa yüksek güç verebilmek için ciddi efor sarf edecektir. Lpg blok ısısını çok yükseltecek ve yağın bir kısmı buhar olup manifolddan motora, oradan da egzos ile tahliye olacaktır. Yağın eksilmesi normal. Vag grubu araçlar normal sürüşte bile yağ tüketirken sizinki anormal durum değil.

 

Maksimum Hız (km/saat) (kph)            156
Maksimum Güç (ps / rpm)        66 / 5.500
Maksimum Tork (Nm / rpm)       95 / 3.500

 

Bu verilerin içinde motora birşey olmaz, normal hava sıcaklığı yük ve yol eğiminde

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
Ben bir kaç benzinli otomobilin uzun yol devirbandına baktımda, bu durum sadece benim aracımla sınırlı değil. Fiat punto 1,4 motor olmasına rağmen aynı durumda. 3000 devirde 100 km kadran hızı yapıyor. Benim aracım ise gps ile ölçüldü hızları 
 
 

99 seat Cordoba m vardı 1.6 100hp 5.vitesde 3000devirde 100 km hız yapardı otobanda yolculuk motor sesinden dolayı ızdırapdı . Yüksek devirde yüksek basınçda her araç yağ eksiltir ama bu kadar değil benim aracımda yaklaşık 4lt yağ alırdı yağ çubuğu max ve min çizgiler arası 0.7lt idi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
32 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Adam onu sormuyor ki ?

 

 

 

1 Litre hacmi olan motor aşırı besleme yoksa yüksek güç verebilmek için ciddi efor sarf edecektir. Lpg blok ısısını çok yükseltecek ve yağın bir kısmı buhar olup manifolddan motora, oradan da egzos ile tahliye olacaktır. Yağın eksilmesi normal. Vag grubu araçlar normal sürüşte bile yağ tüketirken sizinki anormal durum değil.

 

Maksimum Hız (km/saat) (kph)            156
Maksimum Güç (ps / rpm)        66 / 5.500
Maksimum Tork (Nm / rpm)       95 / 3.500

 

Bu verilerin içinde motora birşey olmaz, normal hava sıcaklığı yük ve yol eğiminde

 

 

Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

1- Normal değil.. 300 km'de bir litre yakmış demektir bu ki.. Normal değil.. 

2- Normal.. Çubuk seviyesi dediğiniz yer, yani maksimumla minimum arası 600-800 gram falandır.. 

3- Ben basardım.. Kurum temizlemek için güzel bir fırsat :)

 

Çok basınca motor illaki bir miktar yağ yakar ancak. Ben kullandığım araçlarımda dikkat çekici bir orana rastlamadım.. 

 

 

Cevaplarınız bana çok güven verdi. Peki aracım rampa çıkarken katalizör sıcaklığım 950 derecelere vuruyor. Katalizör hemen egzos maniforduma yapışık ve kaputun atında. Bu şekilde olunca ısı kalkanı olmasına rağmen kaput altında ciddi bir ısı kaynağı. Araba dur kalk trafiğe takıldığı anda motora giren havanın sıcaklığı 70 derecelere vuruyor. 

İşte o zaman motor laçkalaşıyor. Bu güç kaybı dışında aracımın ömründen çalan bir durumumdur.  Aşağidaki videoda yük altında ısınan katalizörü paylaşmıştım. Katalizörü soğutmak  için rampa aşağı vitese takıp gaza basmadan yada hafif basarak soğutmaya çalışıyorum. Böylece motordaki devir daim su pompasıda yakıt tüketmeden ısı yaratmadan motoru hızlı bir şekilde soğutuyor.  Farkındayım mühendis bu arabayı böyle yapmış.  İnsan biraz pimpirikli olunca böyle her şeyi ölçüp ölçüp soruyor. 

yük altında 950 derece katalitik ısısı ve 70 derece hava intake sıcaklığı sizce sıkıntılımı.

 

Katalitik konverter

GreyPartImage_1d38a808-0c83-44a9-beb4-83

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
8 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

yük altında 950 derece katalitik ısısı ve 70 derece hava intake sıcaklığı sizce sıkıntılımı.

 

 

 

 

Gereksiz bilgi insan psikolojisini bozabilir..

Bizim bilmemiz gereken şey sadece, yoldan gelir gelmez kuru otların üstüne park etmemektir.. :)

 

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Haklısınız, arabmdaki camda vantuzu, obd 2 okuyuzuyu , sağında solunda görüş engelleyen ne varsa söktüm. Hatta göstergeyi bakmamak için motor sesini dinyereker vites değiştiriyorum. Son 1 haftadır bunun alıştırmasını yapıyorum. Navigasyon yerine tabela, devir saati yerine motor sesi, hız göstergesi yerine trafiğe ve yola bakarak kendimi ayarlıyorum. Kaybolursamda sıkıntı değil, zaten araba 18 liraya 100 km yol gidiyor. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Haklısınız, arabmdaki camda vantuzu, obd 2 okuyuzuyu , sağında solunda görüş engelleyen ne varsa söktüm. Hatta göstergeyi bakmamak için motor sesini dinyereker vites değiştiriyorum. Son 1 haftadır bunun alıştırmasını yapıyorum. Navigasyon yerine tabela, devir saati yerine motor sesi, hız göstergesi yerine trafiğe ve yola bakarak kendimi ayarlıyorum. Kaybolursamda sıkıntı değil, zaten araba 18 liraya 100 km yol gidiyor. :) 

 

Süper... 

Ben de aynı sebeplerle navigasyon kullanmıyorum... Çünkü kullandığım sürece asla öğrenemiyorum o adresi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

yüksek devirle yağ yakma seviyesi orantılıdır, ne kadar gaz o kadar yağ.. 
kullanım kitapçığınız da yazması gerekir, şu şartlar da şu kadar yağ eksiltmesi normaldir falan diye, baktınız mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

aracinizin maksimum hizi yanilmiyorsam 151km/h. Arac bu hizi gecebilir ama sürekli bundan daha hizli gidilmesi üretici tarafindan tavsiye edilmez. aracin bilesenleri ve aerodinamigi buna uygun degildir. Bu hizdan sonra sorun cikabilir. Allaha emanet gidilir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

 

17 dakika önce, Osman Bilgin yazdı:

yüksek devirle yağ yakma seviyesi orantılıdır, ne kadar gaz o kadar yağ.. 
kullanım kitapçığınız da yazması gerekir, şu şartlar da şu kadar yağ eksiltmesi normaldir falan diye, baktınız mı?

 

Arabanın elkitabında saate 170 km hızla yapılan sürüşlerde, motor yağı ve filtresini her 10 bin kmde değiştirin diyor.  Göstergedeki hata payınıda kastederek 170 demiş. Bizim arabalar o hızı 4 ncü vitesde 6000 devirde ancak yapabilir. 10 bin de bir yağ değişimi yapılmasını öneriyor. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Hyundai i10 ile yaptığım otoban sürüşlerinde elde ettiğim dataları tek bir başlık altında toplamaya karar verdim. Buyrun iyi seyirler. 

 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

5.vites 4bin devir 118km sürat yapiyor anladığım kadarıyla tüketim ne durumda bu şekilde? Uzun yolda lpg olmasa ciddi üzebilir bu motor diye düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bana göre hiç mantıklı bir araba değil. çok çok ucuz olması lazım almam için ama fiyatıda ucuz değil . 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Araba ruhsat net ağırlığı 1119 kilo olan, önde motor bölmesi, arkada bagaj bölmesi çok kısa olduğu için, kabin kısmı büyük olan bir otomobil. Atmosferik olduğundan çok fazla hareketli parçası yok. Küçük motor , kaputa sığıyor. Bagaj desen 210 litre , bir bebek arabası alıyor. Tam bana göre. 

Araba yakıt tüketimi LPG cinsinden olup, ekranda anlık tüketimi görebilirsiniz. Ortalama 6,3 litre yakıyor genelde. 6,3 litre lpg . Şu an 2,35 lira lpg. az evvel doldurdum. 15 liraya 100 km otoban sürüş :)

 

Ben bu testi izledikten sonra, fabrikasına gidip, tüm mantaj safhasını baştan sona izledim. Almaya karar verdim. Bunun motoru çok özeldir. LPG yakan MPİ motordur . :) 

 

Burda motorun çalışma sistemi var. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
3 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Adam onu sormuyor ki?

   
   

Ne sorduğunu anladım abi.

Benimki tavsiye oldu biraz.

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Üretici bu araba 156 km hız yapar diyorsa bence daha fazla yapmaması lazım, yoldaki eğim, rüzgar vs hariç tabii. Göstergeler de fazla gösterir zaten

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gecen sene Haziran ve Temmuz ayı toplamı 10 bin km yakın yol yaptım. 

İstanbul Sivas Gitgel, 

İstanbul İzmir gitgel,

İstanbul balıkesir 2 defa gitgel.. 

 

Son yolculuktan döndükten sonra yağ cubuğuna baktım, dibe gelmiş. Servise götürdüm. 45000 bakımına soktular. :)

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Şehiricinde kullanilabilir aslinda lpg ile. Evin 2.araci olarak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
17 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Gecen sene Haziran ve Temmuz ayı toplamı 10 bin km yakın yol yaptım. 

İstanbul Sivas Gitgel, 

İstanbul İzmir gitgel,

İstanbul balıkesir 2 defa gitgel.. 

 

Son yolculuktan döndükten sonra yağ cubuğuna baktım, dibe gelmiş. Servise götürdüm. 45000 bakımına soktular. :)

 

Uzun yolda kafa şişir miyor mu yüksek devirde kullanmak?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

 

Uzun yolda kafa şişir miyor mu yüksek devirde kullanmak?

 

Motorun sesi pek yokki. Hele benzinde hiiç ses duyulmuyor. Motorun cevirdiği devir değilde, gaza ne kadar basıp ne kadar yüke bindirdiğin önemli. Ses işte yüke bindiğinde çıkıyor. :) Benim  arabada seyehat edenlerin %90nı yol boyunca uyuyor. 

Blablacar yapmıştım. 3 erkek yolcu ve 2 bayan yolcu taşımıştım ayrı ayrı seferlerde, hepsi uyudu :) 

Aracın kabin içerisi sesini bu pov videomda duyabilirsiniz. Sadece rüzgar sesi var. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
1 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Motorun sesi pek yokki. Hele benzinde hiiç ses duyulmuyor. Motorun cevirdiği devir değilde, gaza ne kadar basıp ne kadar yüke bindirdiğin önemli. Ses işte yüke bindiğinde çıkıyor. :) Benim  arabada seyehat edenlerin %90nı yol boyunca uyuyor. 

Blablacar yapmıştım. 3 erkek yolcu ve 2 bayan yolcu taşımıştım ayrı ayrı seferlerde, hepsi uyudu :) 

 

Ses yoksa çok iyi, genelde bağıran bir motor denk geldi bana :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

 

Ses yoksa çok iyi, genelde bağıran bir motor denk geldi bana :)

 

5000 devirde vtech açıyor motor, işte o zaman bağırıyor. Hemde öyle güzel bağırıyorki, sanki şair şiir okuyor. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Bu kadar otoyol kullansam alacağım son araba Ayten olurdu [emoji16]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Adam onu sormuyor ki ?
 
 
 
1 Litre hacmi olan motor aşırı besleme yoksa yüksek güç verebilmek için ciddi efor sarf edecektir. Lpg blok ısısını çok yükseltecek ve yağın bir kısmı buhar olup manifolddan motora, oradan da egzos ile tahliye olacaktır. Yağın eksilmesi normal. Vag grubu araçlar normal sürüşte bile yağ tüketirken sizinki anormal durum değil.
 
Maksimum Hız (km/saat) (kph)            156
Maksimum Güç (ps / rpm)        66 / 5.500
Maksimum Tork (Nm / rpm)       95 / 3.500
 
Bu verilerin içinde motora birşey olmaz, normal hava sıcaklığı yük ve yol eğiminde
 

Vag yağmı yakıyor kaç km den sonra
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...