İçeriğe Yönlendir

Hypermiler Nedir? Sürüş ve Özgül Yakıt Tüketimleri Üzerine


Ali Darbaz

Recommended Posts

Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

Buraya lütfen. 

e Forum ne olacak ali bey 🤔

forum Özler sizi😊

O yuzden buraya lütfen.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Alpay Sumer yazdı:

e Forum ne olacak ali bey 🤔

forum Özler sizi😊

O yuzden buraya lütfen.

Buraya atsın da görün gününüzü 😀 yazıyı okumak 1 hafta alıyor😃

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tolgahan Doğru yazdı:

Buraya atsın da görün gününüzü 😀 yazıyı okumak 1 hafta alıyor😃

İsine yarayan okur. Oyle dusunmemek lazim.😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Gayet zevkle okudum. Özellikle 4x4 sanılıp 4x2 olunca olan panik kısmı :D 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Tolgahan Doğru yazdı:

Buraya atsın da görün gününüzü 😀 yazıyı okumak 1 hafta alıyor😃

 

Adam haklı, dağılalım. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba

Arabanın altı açık, sürekli soğuk hava motora vuruyor. İntakede 27 derece üstüne ulaşamıyor. Hal böyle olunca sıcak hava emme sistemi işe yaramıyor. Eskiden 50 60 derecede hava emen araba , en sıkışık trafikte bile 30 derece görmedi. Bu nedenle havalar soğudukca , oksijen bakımından zengin havayı yakabilmek için normalden daha fazla lpg püskürtüyor. 

 

Soğuk havalardan dolayı akü sürekli şarj halinde. Katalizör ısındıkca, motor mahalide "kalorifer görmüş kedi" gibi canlanıyor. Daha önce bu verileri okumadığım için geçmiştede bu durum böylemiydi bilmiyorum. Son 3 aydır günden güne zengin yakıyor araba. 

 

Arabanıj altına kapatıp, giren soğuk rüzgar miktarını azaltmayı planlıyorum. Ne kadar işe yarar fikrim yok :) 

 

Bütün o tekleme mekleme hikayesinin bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

arabanın altını kapatmaya uğraşma.

 

gerçekten birşeye çözüm olacak olsa hyundai mühendisleri atlamazdı

 

başka bişey var

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Bu mantığa göre intercoolerın boşuna icat olduğu ortaya çıkıyor :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Hüseyin Koç yazdı:

Bu mantığa göre intercoolerın boşuna icat olduğu ortaya çıkıyor :)

 

Atmosferik, intercooler yok. 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Hocam 1.4 tdci 68 hp fiestayı 1,5 yıl kullandım,turbodizel ama malesef intercooler yoktu,1.3 multijette bile vardı ama onda yoktu,erciyes yolunu bilen bilir kışın kaplan gibi tırmanırdı soğuk havalarda ama yazın kediye dönerdi,soğuk hava almasının zararı olduğunu düşünmüyorum yakıt verimi açısından daha iyi bile olabilir.Tekleme için bence ,LPG istasyonunu değiştirip deneyin,ateşleme sistemini kontrol edin dahada çözülmezse internette telefona takılan endoskop kameralarla subaplara bakın belki sıkıntı vardır,belki de pistonun birinde kurumlama olmuştur.Daha da ileri giderse patlama kuvveti arttığı için kol yataklarda problem vardır.Bence soğuk hava enson seçenek.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki

Fabrikasyon LPG olmasının her zaman iyi birşey olmadığını görüyoruz sanki.  Dışarıda takılan LPG sistemleri için AFR ayarı ile soğuk/sıcak ayrımı olmadan benzin ile aynı veya benzine yakın ltft-stft'de aracın yürümesi mümkündü.

 

Ayrıca Ali hocam, siz arabayı sanki bundan sonra benzinde kullanacaktınız, bu LPG sevdası nerden çıktı :)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç
ibrahim Tiryaki yazdı:

Fabrikasyon LPG olmasının her zaman iyi birşey olmadığını görüyoruz sanki.  Dışarıda takılan LPG sistemleri için AFR ayarı ile soğuk/sıcak ayrımı olmadan benzin ile aynı veya benzine yakın ltft-stft'de aracın yürümesi mümkündü.

OBD li diye sattıkları LPG sistemleri böyle hocam aracın lft-sft sine de bakıyor ve haritayı güncelliyor,haa dersen hangi usta onu ayarlıyor veya biliyor lpg takanların çoğunluğu bilmiyor hatta obd soketlerini bağlamıyorlar bile,uçları boşta duruyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Rolantide titreşim sebebini buldum. 

Bu gün sahil yolunda 8 9 ışıkda bekledim. Hepsinde kalkış yaparken ecuk gaza fazla bastım. Motor harareti arttı. Emilen hava sıcaklığı epey arttı. 

Eve vardığımda rölantide bekledim. Derinden gelen vuruntu kaybolmuştu. 

 

İntake sıcaklığı arttıkca derin vuruntu giderek azalıyordu. Eve varana kadar tamamen yok oldu. 

 

Sıcak ile derin vuruntu arasında doğrudan bağ var. Özellikle emilen hava ne kadar sıcaksa  çalışması okadar prüzsüz olmakta. 

 

Arabamdaki sorunu çözdüğümü düşünüyorum.  herkese iyi yolculuklar. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Bu gün Çekmeköy - Tuzla , Tuzla - Çekmeköy rotasında git gel yaptım. Arabayı, her iki rota içinde hypermil yaparak kullandım. Aracın süzülme hızında, hızı sabitleyerek denemeler yaptım. Ortalama bir hız belirlemedim. Aracın rampa aşaği süzüldüğü hızlara sabitleyerek, gereksiz motor yükünden arabayı kurtardım. 

Sabah Çekmeköy - Tuzla gideken 5 liralık LPG tüketimi ile 30 km yol yaptım. Torque Pro yazılımında benim 227 km depo ölçümümün ortalamasını alan Fuel Cost ekranını aktif ettim. Yapılan her km hesaplanarak taksimetre gibi, yolun maliyeti anlık hesaplandı. 

 

 

 

Akşam dönüşü aynı rota kullandım. Gecenin karanlığı + Sert hava koşulları arabayı zorladı. Farların açılması, sürekli klima destekli buğu önleme yapılması, Dış aynaların tünellerde buhulanması sonucu ekstra ayna ısıtmaların açılması derken yolculuğun maliyeti artı. 30 kmlik bu yolculuk bana 7 Türk lirası maliyeti oldu. 

 

 

Şimdi sonuca gelelim. 

Arabayı ısıtmak için para harcamıyoruz, otomobilin kombine çevrimi sayesinde , boşa giden ısıyı kabini ısıtmakta kullanıyoruz.  Benim için 5 liralık tüketim bedeli ile 7 liralık tüketim arasındaki fark büyük rakam. Farların yarattığı elektrik tüketimi , Klima kompresörünün yarattığı ekstra elektrik tüketimi ve tahrik için harcanan motor yükü , Islak zeminde lastiklere ekstra direnç yaratması. Bunlar hep üst üste gelince yolculuk maliyetleri artıyor. 

Uzun soluklu yaz yolculuklarında, gündüz vakti güneşde pişmemek için klima açıyoruz, Akşam yolculuklarında ise bir miktar klima desteği ile farları açarak ilerliyoruz. Bu karşılaştırma bana gösteriyor ki uzun yaz yolculuklarında, arabayı soğutmak için klima kullanmayı minimuma çekmek lazım. Gece yolculuklarının elektriğinden tasarruf edemeyiz. Bu durumda camlara film çekmek epey bir gündüz yolculuklarında tasarufun önünü açıcağa benziyor. 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Dün 908 km yol yaptım. Silecek 1 dakika kapanmadı. Kalorifer ön arka son ayarda. Hipermille 5.8 yakan arabam 9.1 ortalama ile kontak kapattım. Kalorifer, far, yağmur, -1 derecelik hava, yakıtımı bayaa yükseltti. Tabi bagajım ağzına kadar doluydu o ayrı. 

Rizeye giderken gece yola çıkardık, sabah 6 da köyde olup akşam karanlığına kadar evi toparlayabilmek için. Ağustosta klima açmazdık sadece fan. Hiç yakmazdı giderken. Ama kışın uzun yolda fena yakıyor araba. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Ali kardeşim şu İ10 u bi rahat bırak. Bi yaksın biraz yaşasın bu hayatı. 😄

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Hakan Gürsu yazdı:

Ali kardeşim şu İ10 u bi rahat bırak. Bi yaksın biraz yaşasın bu hayatı. 😄

 

5 lira değilde neden 4.5 lira yapamıyor um diye kendime üzülüyorum 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...