İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Direksiyon Problemleri


Haluk Şentürk

Recommended Posts

Abdullah Hayırseven

direksiyon kutusu arızalıysa 1000 tl+işçilik gibi masrafı oluyor.geçen ay benim araçta direksiyonun zor dönmesi,döndürdüğünde toplanmaması gibi sorunlar çıktı.direksiyon kutusu değişimiyle problemi hallettik.şimdi direksiyon hassaslığı çok iyi.

Yorum bağlantısı
Misafir

...

 

Hay Allahım.. Yolda bırakmasın ya da canımıza mal olmasın da, ne yapalım vereceğiz neyse parası yaptıracağız Kerem Abi..

Yolda bırakmaz belki ama tehlike arz eder. Ben ucuz atlattım, kaza yapabilirdim. Model olarak bakmadan aşağıdaki konuya göz at. Oldukça detaylı anlatımlar var..

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/226816-c-max-direksiyon-problemi/

 

Bunlarda Fiesta lardan birkaç konu,

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/264290-2008-fiesta-direksiyon-problemi/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/248076-2008-fiesta-direksiyon-kutusu-problemi-ve-de%C4%9Fi%C5%9Fimi/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/189581-direksiyon-kutusu-problemi-mi/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/184851-direksiyon-sertle%C5%9Fmesi/

Yorum bağlantısı
Burak Güngör

aynı sorun bende de vardı arabayı çalıştırıp saga sola cevirdigimde kütür kütür ses cıkarıyordu servise götürdüm 3 parcasını değiştirdiler garantisi oldugu için 1000tl lik masrafın 90tl sini ödedim.şimdi 6aydır herhangi bir sorun yok.

Yorum bağlantısı
Hasan Alparslan

 

Vallahi Kerem Abi, giremiyordum iki gündür, bir girdim, bir okudum şu linkleri, kanım dondu. :) Büyük bir şeyse yandık abi.. Yarın gidiyorum Ankara'nın Meşhur Ford Ustası Tuncay Abi'ye, bakalım ne diyecek..

 

aynı sorun bende de vardı arabayı çalıştırıp saga sola cevirdigimde kütür kütür ses cıkarıyordu servise götürdüm 3 parcasını değiştirdiler garantisi oldugu için 1000tl lik masrafın 90tl sini ödedim.şimdi 6aydır herhangi bir sorun yok.

 

Burak Abi bende garanti de yok, sorun da aynı durmuyor gerçi ama o dediğin masrafı çıkartırlarsa aracı satacağız anlaşılan..

Yorum bağlantısı
Burak Güngör

Vallahi Kerem Abi, giremiyordum iki gündür, bir girdim, bir okudum şu linkleri, kanım dondu. :) Büyük bir şeyse yandık abi.. Yarın gidiyorum Ankara'nın Meşhur Ford Ustası Tuncay Abi'ye, bakalım ne diyecek..

 

 

Burak Abi bende garanti de yok, sorun da aynı durmuyor gerçi ama o dediğin masrafı çıkartırlarsa aracı satacağız anlaşılan..

 

aman ALLAH korusun inçallah büyük masraf çıkmaz

Yorum bağlantısı
Hasan Alparslan

Tekrar merhabalar,

 

Cumartesi günü Tuncay Ustamıza gittim. Dertlerimi anlattım, sabah ilk çalıştırmada sanki çalışan arabaya marş basıyormuşsun gibi bir ses çıkarttığını, direksiyonda bir ilginçlik olduğunu, motor ısınınca bu iki sorunun da geçtiğini fakat direksiyonu tam sağ-tam sol yaptığımızda gelen ciyaklama sesinin baki kaldığını söyledim. Araştırdı, baktı, ve V Kayışı'nın kopmak üzere olduğunu farketti. Yapısını bilirsiniz, iç tarafından baktığınız zaman 4-5 kanallı bir yapısı vardır, bir kanalının %30'u kadar bir kısmı kopmuş. "Direksiyondaki sorun bununla alakalı değildir, ama bunu kesinlikle değiştirmeliyiz." dedi, ilk adım onu değiştirdik. Onu sökmek için açtığımızda direksiyon kayışının da gevşek olduğunu, sorunların bundan kaynaklandığını çözdük, onu da değiştirdik. Hidroliğimizi kontrol ettik, bir sorun olmadığını gördük, test ettik, onayladık, 130 TL orijinal V ve direksiyon kayışları, 50 TL de işçilik ile 180 liraya helalleştik çıktık.

 

Beni Tuncay Usta ile tanıştıran ağabeyim/kardeşim kimdi, hatırlayamıyorum. Ama eğer kimdiyse, Allah ondan razı olsun. Tertemiz bir esnaf, 1 lira haksız kazançta gözü yok, Allah ondan da razı olsun. Örneğin, bakımıma 5000 kilometre vardı daha, "Bakımı yapsak mı?" dedim, "Gerek yok." dedi, karlı havalarda temizlerken sol arka davlumbazımı biraz zedelemişim, "Değiştirelim mi?" dedim, "Çok para da biliyor musun? Paramparça olana kadar devam abi." dedi. Ben böyle güzel esnaf görmedim.

 

Belki karşılaşacak olursunuz bu tarz bir sorunla, kaynağı ve çözümü budur. Umarım sizlere de faydalı olacak bir durum yaşamışızdır. :)

 

Hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Merhabalar,

 

Triger vs tüm kayışları değişmiş, bakımları da yapılmış Fiestamın direksiyonu, ilk çalıştırdığımda motor soğuk iken sağa sola döndürmeye çalıştığımda zorlanıyor, hatta biraz da gıcırdıyor. Öyle ki, bazen "Dönmeyecek mi acaba?" diyorum. Arabayı hafif hafif hareket ettirerek bu manevraları yapmaya kalkarsam direksiyonda bir zorlanma hissetmiyorum. Direksiyonu tam tur sağ ya da sol yaparsam "ciyaklama" diyebileceğimiz bir ses duyuyorum. Motor ısındıktan sonra da tüm bu dertler ortadan kalkıyor. İlk fırsatta Tuncay Abimize götüreceğim bakması için ama, içim içimi yedi, bir bilen vardır diye danışmak istedim. Ne olabilir, yardımlarınızı bekliyorum.

Sorun çözüldü mü acaba aynisi benim araçta da oluyor, gerçi aradan epey zaman gecmis ama ..

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Tekrar merhabalar,

 

Cumartesi günü Tuncay Ustamıza gittim. Dertlerimi anlattım, sabah ilk çalıştırmada sanki çalışan arabaya marş basıyormuşsun gibi bir ses çıkarttığını, direksiyonda bir ilginçlik olduğunu, motor ısınınca bu iki sorunun da geçtiğini fakat direksiyonu tam sağ-tam sol yaptığımızda gelen ciyaklama sesinin baki kaldığını söyledim. Araştırdı, baktı, ve V Kayışı'nın kopmak üzere olduğunu farketti. Yapısını bilirsiniz, iç tarafından baktığınız zaman 4-5 kanallı bir yapısı vardır, bir kanalının %30'u kadar bir kısmı kopmuş. "Direksiyondaki sorun bununla alakalı değildir, ama bunu kesinlikle değiştirmeliyiz." dedi, ilk adım onu değiştirdik. Onu sökmek için açtığımızda direksiyon kayışının da gevşek olduğunu, sorunların bundan kaynaklandığını çözdük, onu da değiştirdik. Hidroliğimizi kontrol ettik, bir sorun olmadığını gördük, test ettik, onayladık, 130 TL orijinal V ve direksiyon kayışları, 50 TL de işçilik ile 180 liraya helalleştik çıktık.

 

Beni Tuncay Usta ile tanıştıran ağabeyim/kardeşim kimdi, hatırlayamıyorum. Ama eğer kimdiyse, Allah ondan razı olsun. Tertemiz bir esnaf, 1 lira haksız kazançta gözü yok, Allah ondan da razı olsun. Örneğin, bakımıma 5000 kilometre vardı daha, "Bakımı yapsak mı?" dedim, "Gerek yok." dedi, karlı havalarda temizlerken sol arka davlumbazımı biraz zedelemişim, "Değiştirelim mi?" dedim, "Çok para da biliyor musun? Paramparça olana kadar devam abi." dedi. Ben böyle güzel esnaf görmedim.

 

Belki karşılaşacak olursunuz bu tarz bir sorunla, kaynağı ve çözümü budur. Umarım sizlere de faydalı olacak bir durum yaşamışızdır. :)

 

Hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Ayni sorunlar bende de var yardımlarınızı ustaya anlaticam sanırım direksiyon kayısı gevşekliginden yapıyor benimkiside.. İnşallah kutu yada pompadan değildir

Yorum bağlantısı
Hasan Alparslan

Ayni sorunlar bende de var yardımlarınızı ustaya anlaticam sanırım direksiyon kayısı gevşekliginden yapıyor benimkiside.. İnşallah kutu yada pompadan değildir

 

Hocam umarım gevşeklikten yapıyordur, V ve direksiyon kayışlarını değiştirir kurtulursun. Ama ihmal etme, bir an önce git, Allah korusun. Gerçi ben yazana kadar gidip yaptırmış bile olabilirsin.  :blush:

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Hocam umarım gevşeklikten yapıyordur, V ve direksiyon kayışlarını değiştirir kurtulursun. Ama ihmal etme, bir an önce git, Allah korusun. Gerçi ben yazana kadar gidip yaptırmış bile olabilirsin.  :blush:

 

Hocam aracın direksiyon yağını değiştirdim, sprey fısfısla depodakini yaklaşık 5 sefer devirdaim ettirdim en son çıkan yağ kırmızı renge gelince bıraktım, ne kadar ilginçtir ki aracın sağa sola dönerken oluşan soğuk motorda yaptığı sertlikle beraber ses gitti.. Şuan bi sorun gözükmüyor deneme aşamasındayım :) 

Yorum bağlantısı
Hasan Alparslan

Hocam aracın direksiyon yağını değiştirdim, sprey fısfısla depodakini yaklaşık 5 sefer devirdaim ettirdim en son çıkan yağ kırmızı renge gelince bıraktım, ne kadar ilginçtir ki aracın sağa sola dönerken oluşan soğuk motorda yaptığı sertlikle beraber ses gitti.. Şuan bi sorun gözükmüyor deneme aşamasındayım :)

Allah Allah, aklımda olsun hocam bir daha Allah korusun yaşarsak böyle yapalım o zaman.  :)

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Allah Allah, aklımda olsun hocam bir daha Allah korusun yaşarsak böyle yapalım o zaman. :)

Sorunlar %80 halloldu. Birtek sağa sola çevirirken vizz diye tabir edilen ses kaldı ustada o sesin zarar etmeyeceğini söyledi :)
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gökhan Acar

Selamlar hocam bende şuan 2003 model 1.4 benzinli fiesta kullanıyorum aynı dediğiniz sorun bende var fakat ses araç ısındıktan sonra bu sesi duymuyorum belli bir süre kullanmayıp bekledikten sonra bu ses geliyor. Sanki yağ donmuş da erimiş gibi :) tecrübenizi paylaşırsanız makbule geçecek iyi günler...

Bu konuda bilgisi olan birisi varsa lütfen paylaşırmısınız bulunduğum yerdeki ustalara güvenmiyorum. Pompada sıkıntı olduğunu bakmamız gerektiğini söylediler... Pompa fiyatlarına baktım ortalama 500 TL civarı...

Yorum bağlantısı
Gökhan Yanıkoğlu

arkadaşlar yan sanayi direksiyon pompası sıkıntı yaparmı bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

arkadaşlar yan sanayi direksiyon pompası sıkıntı yaparmı bu konuda deneyimi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum

Ömrü kısa olabilir en fazla. Birebir aynı özelliklerdeyse sorun çıkarmaz size.

Yorum bağlantısı
Hasan İnalpulat

arkadaşlar.eski tabirle direksiyon mili ile şasiyi birbirinden ayıran plastik bir takoz var.(fotoğraflardaki)oldukça yıpranmış görünüyor..nedir.ne işe yarar.bi arıza görüyor musunuz?direksiyonda artan titremenin sebebi olabilir mi?(net görünsün diye 1024x768 gönderdim kusura bakmayın)

75095913yl6.jpg

16959366bh8.jpg

58299499gd8.jpg

teşekkürler.

hocam resimleri görmüyorum ama şu bir gerçekki eğer aracınız alt kısımdan direksyon mekanizmaları üzerinden yağ kaçırıyorsa bu hiç hayra alamet değildir. benim aracım aynı olayı yaptıktan kısa bir süre sonra 385 tl lik bir masraf çıkarttı en kısa sürede baktırmanızda fayda vardır.

Merhabalar,

 

Triger vs tüm kayışları değişmiş, bakımları da yapılmış Fiestamın direksiyonu, ilk çalıştırdığımda motor soğuk iken sağa sola döndürmeye çalıştığımda zorlanıyor, hatta biraz da gıcırdıyor. Öyle ki, bazen "Dönmeyecek mi acaba?" diyorum. Arabayı hafif hafif hareket ettirerek bu manevraları yapmaya kalkarsam direksiyonda bir zorlanma hissetmiyorum. Direksiyonu tam tur sağ ya da sol yaparsam "ciyaklama" diyebileceğimiz bir ses duyuyorum. Motor ısındıktan sonra da tüm bu dertler ortadan kalkıyor. İlk fırsatta Tuncay Abimize götüreceğim bakması için ama, içim içimi yedi, bir bilen vardır diye danışmak istedim. Ne olabilir, yardımlarınızı bekliyorum.

direksiyon yağınızı vs. kontrol ettiniz mi? 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Murat Onur

arkadaşlar rott balans ayarını defalarca yaptırmama rağmen balanstan diye düşündüğüm 100 km/h dan sonraki direksiyondaki titreme halen son bulmuş değil en son akislerde tadilata gitti geldi fakat halen azda olsa bir titreme mevcut merak ettiğim şey jant ve lastikleri aldıktan sonra böyle bir sorun oluştuğunu düşünüyorum lassa 195-50-15 impectus evo + kullanıyorum sizce bir ilgisi varmıdır yada sorun ne olabilir ?

Yorum bağlantısı
Vatan Çelikgün

Murat bey bende hemen hemen aynı dertten muzdaribim . Benim araçta 140 km hızı geçince direksiyonda ufak titremeler başlıyor 160 km hıza gelince biraz daha artıyor titreme balans ayarlarını yaptırdım ama nafile değişen bir şey olmadı. Hızım 120-1300 km civarında iken titreşim olmuyor ama dediğim gibi 140 km de başlıyor. Belirli bir hızdan sonra direksiyon neden titrer anlamış değilim.. Sunuda belirteyim bahsettiğim titreme o kadar yoğun bir titreme değil normal boyutlarda . yinede içimde bir kuşku var bu titreme normal midir yoksa sadece benim araç tamı oluyor. Sizin aracınızdaki titremenin boyutu nedir cok mu rahatsız edici.  

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun.. Aslında sorunun cevabını kendiniz vermişsiniz. Jant yada lastikleriniz de muhtemelen sorun var.Sıfır olsalar bile sorunlu olabilirler.

Yorum bağlantısı
Bekir Mızrak

Aynı sorunu yaşayan bir arkadaşımız daha paylaşmıştı bu konuyu, ona da tavsiyede bulunmuştum, bu titreme büyük olasılık jant eğri olabilir, düşük hızlarda kendini belli etmiyor, benim toyota aracımda aynı sonunu yaşamıştım, hız 120 yi buldumu titreme başlıyordu, tanıdığım öndüzenciye gittim bana tavsiye ilk olarak jant düzeltme yaptırdı, çok fazla eğrilik yoktu ama az olsada hız artınca titreme yapıyor, jant düzelttir sonra rot balans yaptır araç yağ gibi kayar yolda.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Onur

hepinizden özür diliyorum yardımcı olmaya çalıştınız fakat ben cevaplarınızı yeni okuyorum halen sorunum devam ediyor en sonunda jant lastiği değiştircem galiba yalnız bişey farkettim gibi böyle 80 km/h la giderkende arada bir oltaya balık takılınca vururya ufaktan ufaktan aynen öyle vuruyor bazende tık yok titreme olayı ise ben hakikaten çözemedim olayı bazen 110 a geliyorum titreme yok bazen 100le başlıyor hatta 100 km/h la başlayan 130dan sonra duruyor çok rahatsız edici bir titreme değil fakat başka nerelere zarar verebilir böyle kullanmaya devam ediyorum ama ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sıfır lastikle benzer sorunu yaşamış 800 lira para ve en az 15 günümü harcadıktan sonra lastiklerin sorunlu olduğunu keşfermiştim.. 

Ancak.. 

Lastik sorunu arabayı sallar.. balans sorunu direksiyonu.. 

Tespiti de kolay.. Bir başka aracın lastiğini jantıyla beraber aktarıp deneyin.. Yada arkaları öne.. önleri arkaya.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Dikkat dikkat bu konudan muzdarip arkadaşlara sesleniyorum... iki sene boyunca titreme sorununu çözememiştim....lastik, balans ,rot ayarı, akslar, yapmadığım kalmadı....... Taaaaaaaki  muayene istasyonunda görevlinin rot başındaki o küçük boşluğu tespit ettiği güne kadar. Rot başlarını değiştirince en ufak titreme kalmadı.... :yes:  yinede rot başlarına bir bakın derim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Onur

Dikkat dikkat bu konudan muzdarip arkadaşlara sesleniyorum... iki sene boyunca titreme sorununu çözememiştim....lastik, balans ,rot ayarı, akslar, yapmadığım kalmadı....... Taaaaaaaki  muayene istasyonunda görevlinin rot başındaki o küçük boşluğu tespit ettiği güne kadar. Rot başlarını değiştirince en ufak titreme kalmadı.... :yes:  yinede rot başlarına bir bakın derim...

 

Sıfır lastikle benzer sorunu yaşamış 800 lira para ve en az 15 günümü harcadıktan sonra lastiklerin sorunlu olduğunu keşfermiştim.. 

Ancak.. 

Lastik sorunu arabayı sallar.. balans sorunu direksiyonu.. 

Tespiti de kolay.. Bir başka aracın lastiğini jantıyla beraber aktarıp deneyin.. Yada arkaları öne.. önleri arkaya.. 

Mehmet abi söylediğin gibi yapmayı planlıyorum ilk fırsatta 4 takım çıkma bi lastikle denicem ayarlayabilirsem olmadı arkalarla önleri yer değiştirip denicem inşallah bir sıkıntım kalmaz :)

Dikkat dikkat bu konudan muzdarip arkadaşlara sesleniyorum... iki sene boyunca titreme sorununu çözememiştim....lastik, balans ,rot ayarı, akslar, yapmadığım kalmadı....... Taaaaaaaki  muayene istasyonunda görevlinin rot başındaki o küçük boşluğu tespit ettiği güne kadar. Rot başlarını değiştirince en ufak titreme kalmadı.... :yes:  yinede rot başlarına bir bakın derim...

şahin abi sen baya uzun bir süre çekmişsin nedemek olduğunu iyi bilirsin böyle çaresizlik görmedim abi sorunu bulan ustaya güzel bir jestim olacak artık o moda geldim rot başına baktırcam abi aklımda teşekkürler :)

Yorum bağlantısı

Akslara baktırdınız mı? arkadaşımın focusunda da aynı şikayet vardı sağ aks değişti sıkıntı düzeldi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...