İçeriğe Yönlendir

Zorunlu Trafik Sigortası Çilesi.


engin yardaş

Recommended Posts

Başlık ilginç olmuş. Sigortalarda genelde ÇİLE denilecek dertler hasar anında ortaya çıkar. Poliçe düzenletme aşamasının ÇİLE halini alması ise bu sigortanın gerektiğinden pahalı satıldığı gibi bir izlenimin yerleştiğine işaret ediyor. Oysa ki trafik poliçesinin kasko poliçesinden daha ucuz olması aslında bize yıllar öncesinden öğretilen koşullu bir algılama.Önceki dönemlerde hazinenin belirlediği teminatlara karşı yine hazinenin belirlediği düşük primlerle satışı yapılan "mesuliyet" poliçesinin, sonrasında alt üst sınırı belirlenerek, en son olarak da serbest tarife ile çalışılması sanki sigorta şirketlerinin ellerine geçen kozu değerlendirimesi gibi algılanıyor.

 

Oysa ki trafik sigortasının teminatlarına bakıldığında zaten araçların maddi hasarlarından ziyade, kişilere gelecek maddi hasarlarda yüksek teminat barındırdığı görülür. Bu derecede yüksek ihtiyari sorumluluk piyasada Anadolu Sigorta hariç kaskolarda çok karşılaşılmaz. 1.500.000TL'ye varan kaza başı tedavi ve ölüm teminatlarının karşılık düzenlenen poliçenin aynı zamanda yaklaşık 30.000TL maddi zararı da karşıladığı düşünüldüğünde kaskoların çoğundan yüksek teminatlıdır. Kaskodaki araç bedeline kadar yükske olursa olsun, sovtaj bedelini alma şansı varken, kişiye gelen bir hasarda bu tarz bir hasar karşılama şansı yok. Ayrıca rücu mantığı sadece ehliyetsiz ve alkollü sürücüler için geçerliyken karşılıklı tutanak düzenlenerek talep edilen hasarlarda nerdeyse alkollü ve ehliyetsiz sürücü kalmadı.

 

Hasar maliyetlerini bir süre muadil parça ile çözmeye çalışan şirketler şimdi yasa ile orjinal parça ödeyecek, aracın değer kaybını karşılayacak. Yani herkespoliçeden beklentilerini karşılayacak teminatlar istiyor ve bunlar her yıl yeni düzenlemelerle poliçelere ilave oluyor. Teminat artışlarının getirisi de prim artışı oluyor doğal olarak.

 

Rİsk karşılığı kar realizasyonun ne kadar zor olduğunu  üstad zaten çok güzel açıklamış. Trafik poliçesi tek sayfadan oluşuyor ancak bizleri elimizdeki kaskolardan çok daha fazla koruyor.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Kaskoyla sigortayı birleştirseler de bizde rahat etsek...

 

Çok zor Selçuk. Kasko serbest, trafik zorunlu poliçe. İkisi birleşince prim kasko adı altında tek poliçe olarak kesilse de artacak.Bu sefer hem trafik, hem kasko hasarları hasarsızlık indirimini etkileyecek. Hasarlı poliçe primi çok artacak. Sigortalı bir süre sonra ben kasko yaptırmak istemediği halde; trafik zorunlu olduğu için iki poliçe yaptırmak mecburiyetinde kaldığı için yüksek primin kendinden zorla alınmasından şikyetçi olacak. Kasko poliçelerindeki ihtiyari teminatın prim karşılığı düşüktür ama bu düşük primlendirme önce trafik sigortası devreye girip yetmediği durumlarda kullanılma ihtimali çok düşük olduğu için ucuz tutulur. Yani kasko ile trafik birleştiğinde iki poliçenin toplamından sadece 40-50TL iskonto olur ki; bu da şu an trafik priminden şikayetçi olanın çok daha fazla şikayet etmesine neden olur.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Çok zor Selçuk. Kasko serbest, trafik zorunlu poliçe. İkisi birleşince prim kasko adı altında tek poliçe olarak kesilse de artacak.Bu sefer hem trafik, hem kasko hasarları hasarsızlık indirimini etkileyecek. Hasarlı poliçe primi çok artacak. Sigortalı bir süre sonra ben kasko yaptırmak istemediği halde; trafik zorunlu olduğu için iki poliçe yaptırmak mecburiyetinde kaldığı için yüksek primin kendinden zorla alınmasından şikyetçi olacak. Kasko poliçelerindeki ihtiyari teminatın prim karşılığı düşüktür ama bu düşük primlendirme önce trafik sigortası devreye girip yetmediği durumlarda kullanılma ihtimali çok düşük olduğu için ucuz tutulur. Yani kasko ile trafik birleştiğinde iki poliçenin toplamından sadece 40-50TL iskonto olur ki; bu da şu an trafik priminden şikayetçi olanın çok daha fazla şikayet etmesine neden olur.

Saygılarımla.

Evren Abi sigortayı geçtim, güvenlik için lastiği bile almıyorlar, kaldı ki sigorta kasko birleşsin, olayın teknik kısmı ve altyapısı da ayrı bir muamma, artık gelene razı olmaktan başka çaremiz yok. Gelecek ay sigorta sınavına bende girecegim, bakalım ne çıkacak nasibimize.
Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

Ablama aldığımız 2007 getz ablamın ilk aracı. plaka 78 ama ikamet gebze  

 

Sonuç sigorta 750TL   Mappre (yanlış yazmış olabilirim)

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Sertaç Karginer

Sigortayı yaptırmadan satamaz ki?

Mecbur yatıracak artık... :)

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Sigortayı yaptırmadan satamaz ki?

 

 

Mecbur yatıracak artık... :)

 

Sigortayı yaptırıp 1 gün içinde satıp sigortadan parasının tamamına yakınını alabilir mi acep?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sigortayı yaptırıp 1 gün içinde satıp sigortadan parasının tamamına yakınını alabilir mi acep?

Alabilir tabii ki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şöylede bir haber gördüm gülermisin ağlarmısın... :)

http://www.milliyet.com.tr/4-bin-tl-lik-otomobile-1250-gundem-2181064/

 

 

Sigortayı yaptırmadan satamaz ki?

 

 

Mecbur yatıracak artık... :)

 

 

Sigortayı yaptırıp 1 gün içinde satıp sigortadan parasının tamamına yakınını alabilir mi acep?

 

 

Alabilir tabii ki.

 

Bu haber düzmece... Plakadan inceledim. 

Olayın aslı haberde bahsedildiği gibi değil.. Bu sebeple dikkate alıp yorum yapmaya gerek yok.. 

Hatta bu konudaki sigorta ile ilgili mesajları uygun bir konuya taşıyalım.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

http://www.hurriyet.com.tr/zorunlu-trafik-sigortasi-yargiya-tasindi-40042812

 

Zorunlu trafik sigortasındaki fahiş artışlara karşı bir vatandaş Ankara Tüketici Mahkemesi'ne başvurdu. Davanın sonucu pek çok sürücüyü etkileyebilir.

 

Habertürk Gazetesi'nin haberine göre araç sahibi vatandaşların büyük tepkisine neden olan, yüksek oranlı zorunlu trafik sigortası zammı davalık oldu. Ankara Tüketici Mahkemesi’ne başvuran bir vatandaş, geçen yıl 304 TL olarak ödediği Zorunlu Trafik Sigortası bedelinin 2016’da 704.79 TL’ye çıkarıldığını, bu artışın “haksız ve hukuka aykırı” olduğunu belirterek, zammın iptalini istedi.

 

Ankara Nöbetçi Tüketici Mahkemesi’nde açılan davanın tarafı Önder Gökçekaya adına dilekçe veren avukatları Mehmet Ali Canlı ve Neziha Çorumlu, davalı sigorta şirketinin yaptığı zammın iptalini ve 2015 yılında müvekkilinden alınan 304.00 TL ile 2016’da ödediği 704.79 TL arasındaki farkın iade edilmesini talep etti.

 

Dava dilekçesinde, zorunlu trafik sigortası bedeline yapılan zammın önceki yılın iki katından daha fazla olduğuna dikkat çekilerek, şu ifadelere yer verildi: “Sırf zorunlu trafik sigortası olduğu için tüketicilere bu şekilde miktarla sigorta prim ücreti çıkarılmıştır.

 

Tüketici müvekkilin zorunlu olarak ödeme yapmak zorunda olduğu fahiş prim miktarının olması gereken miktarı, en fazla enflasyon göz önüne alınarak belirlenmelidir. Enflasyon oranı dahi yüzde 10 olmasına rağmen bu miktar dahi göz önüne alınmamıştır.”

 

Dilekçede, kasko sigorta bedelinin dahi zorunlu trafik sigorta bedelinin altında olduğu belirtilerek, tüketiciden fazla alınan 400 TL’lik bedelin iade edilmesi istendi. Mahkemenin şikâyetçi Önder Gökçekaya adlı tüketici lehine karar vermesi halinde, emsal niteliğinde olacak bu kararla milyonlarca araç sahibi mahkemenin yolunu tutacak.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

kazansa ne yazar, emsal karar bizlere ancak dava açarsak işliyor, geneli bağlar deseye mahkeme, nerdeeeee....

Bende sordum, 380 gibi birşey söyledi, bakalım kasko ne alemde, bugün bakacağım duruma  :angry:

Yorum bağlantısı
Misafir

http://www.hurriyet.com.tr/zorunlu-trafik-sigortasi-yargiya-tasindi-40042812

Zorunlu trafik sigortasındaki fahiş artışlara karşı bir vatandaş Ankara Tüketici Mahkemesi'ne başvurdu. Davanın sonucu pek çok sürücüyü etkileyebilir.

Habertürk Gazetesi'nin haberine göre araç sahibi vatandaşların büyük tepkisine neden olan, yüksek oranlı zorunlu trafik sigortası zammı davalık oldu. Ankara Tüketici Mahkemesi’ne başvuran bir vatandaş, geçen yıl 304 TL olarak ödediği Zorunlu Trafik Sigortası bedelinin 2016’da 704.79 TL’ye çıkarıldığını, bu artışın “haksız ve hukuka aykırı” olduğunu belirterek, zammın iptalini istedi.

Ankara Nöbetçi Tüketici Mahkemesi’nde açılan davanın tarafı Önder Gökçekaya adına dilekçe veren avukatları Mehmet Ali Canlı ve Neziha Çorumlu, davalı sigorta şirketinin yaptığı zammın iptalini ve 2015 yılında müvekkilinden alınan 304.00 TL ile 2016’da ödediği 704.79 TL arasındaki farkın iade edilmesini talep etti.

Dava dilekçesinde, zorunlu trafik sigortası bedeline yapılan zammın önceki yılın iki katından daha fazla olduğuna dikkat çekilerek, şu ifadelere yer verildi: “Sırf zorunlu trafik sigortası olduğu için tüketicilere bu şekilde miktarla sigorta prim ücreti çıkarılmıştır.

Tüketici müvekkilin zorunlu olarak ödeme yapmak zorunda olduğu fahiş prim miktarının olması gereken miktarı, en fazla enflasyon göz önüne alınarak belirlenmelidir. Enflasyon oranı dahi yüzde 10 olmasına rağmen bu miktar dahi göz önüne alınmamıştır.”

Dilekçede, kasko sigorta bedelinin dahi zorunlu trafik sigorta bedelinin altında olduğu belirtilerek, tüketiciden fazla alınan 400 TL’lik bedelin iade edilmesi istendi. Mahkemenin şikâyetçi Önder Gökçekaya adlı tüketici lehine karar vermesi halinde, emsal niteliğinde olacak bu kararla milyonlarca araç sahibi mahkemenin yolunu tutacak.

Hukukcu degilim ama mahkemenin kararini dayandirdigi nokta enflasyonsa sadece bu karari bir ust mahkemeye tasimaya gerek gorurse sigorta sirketi karar degisebilir. Tuketici mahkemesi somut mali degeri olan nesneler icin daha dogru karar verebilir belki ama hizmet gibi soyut bir urunu sadece gecen seneki primi ile kiyaslayarak enflasyonla degerlendirmesi cok dayanagi olan bir karar degildir sanirim.

Zaten dikkat ederseniz biz prim deriz. Primi belirleyen birden cok fiyat vardir police icersinde. Mahkemenin primi degil fiyatlardaki artisi incelemesi daha dogru olur. Cunki oradaki artislarin cogu gercek istatistiklere dayanir. Enflasyon iceriginden cok daha realist calismalardir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Alp

Kasko  ve trafik sigortası sektöründe yabancı sermaye oranı şu anda yüzde kaç seviyesine geldi.

 

Bir kaç yıl önce trafik sigortası zarar yazarken de çok fazla yabancı payı artmıştı sektörde.

 

Bu kadar zarar eden bir sektöre neden bu kadar istekli girdiler?

Yorum bağlantısı
Misafir

İnanılmaz saçma konuşmuş? Mercedes ile Şahin tabii ki aynı parayı ödeyecek. Vurduğu araç Bentley ise, Şahin daha mı az ödemeli?

 

Sorsan zaten kimse bu fiyatlardan sorumlu değil ben anlamadım biz sorumluyuz herhalde  :unsure2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...