İçeriğe Yönlendir

Aşırı Derecede Artan Kasko Fiyatları


Doğukan Aydın

Recommended Posts

Benim Mondeoya en düşük Trafik şuan 1.500 civarı geliyor, Kasko için 500 Lira diyorlar.

 

Artık işin suyu çıktı tavan fiyat uygulaması getirilmesi lazım ama ilgilierden tık yok, 1500 lira trafik mi olur !!

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Artık işin suyu çıktı tavan fiyat uygulaması getirilmesi lazım ama ilgilierden tık yok, 1500 lira trafik mi olur !!

 

Bankalarda zıvanadan çıkmıştı bir ara faizler komisyonlar, devlet bir koruma altına aldı.

 

Çok sürmez devlet bu sigortacılara da hooop napıyorsunuz siz bakalım der birgün bence.

Yorum bağlantısı

Bankalarda zıvanadan çıkmıştı bir ara faizler komisyonlar, devlet bir koruma altına aldı.

 

Çok sürmez devlet bu sigortacılara da hooop napıyorsunuz siz bakalım der birgün bence.

 

Eskiden ne güzeldi hususi oto fix 142 liramı neydi trafik sigortası. :unsure:

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Eskiden ne güzeldi hususi oto fix 142 liramı neydi trafik sigortası. :unsure:

 

Ozamanları hatırlamıyorum ya ben, demek yeni şöförüm. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

O zamanlar dediğim işte 2006 falan  

 

Benim ehliyet 2008, yetişememişim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kasko fiyatları artmadı. Yada aşırı artmadı.

Artışlar normal. Farklılık araç farkındandır. 2006 fiesta 2015 mondeo dan pahalı çıkabilir. Araç bedeli değil parça fiyatı ve o aracın kaza istatistiği önemlidir.

Yorum bağlantısı
Murat Bozok

Gecen ay sigortami bi onceki yildan 80 tl gibi zamli olarak 450 tlye yaptirmistim bugun kaskoyu yenilettim gecen sene 1150 tl idi simdi 875 tl mapfree genel sigorta arac 2010 civic ben kasko fiyatimdan memnunum

Yorum bağlantısı

Seat leon alırsan kaskon pahalı çıkacak sebebi ise leonların kazaya karışma olasılığı yüksekmiş. Bu nedenle hiç kaza yapma 10 yıl boyunca ama gidip leon al kasko pahalı çıkıyor sebebi leonun istatiksel olarak kazaya karışma oranı fazla olması

 

Risk primi olayını biliyorum evet, her sigorta firmasının her marka için risk primi farklı oluyor, A firması seat için yüksek fiyat verirken B firması daha düşük fiyat verebiliyor aslında kasko için yüksek fiyatlara alıştık artık, asıl sıkıntı yine söylüyorum kasko fiyatlarını geçen trafik sigortası fiyatları.

Yorum bağlantısı

Bankalarda zıvanadan çıkmıştı bir ara faizler komisyonlar, devlet bir koruma altına aldı.

 

Çok sürmez devlet bu sigortacılara da hooop napıyorsunuz siz bakalım der birgün bence.

 

Bankaların durumu farklıydı. Kaynak yaratmak için ek gelir kalemleri vardı ve karşılığı olmayan hizmetlerde kısıtlamaya gidildi ancak eskiden mesela hakem heyetlerinden dönen dosya masrafı oranı düşürülerek, adı tahsis ücretine girdi ve sabitlendi yasal hak oldu. Yani banka yine kazanır.

 

Sigortada hazinenin müdahale noktası usulsüzlükte ya da sigorta mantığını aşan durumlarda olabilir. Bu primlerin yükselmesindeki nedenlerden biri zaten trafik sigortalarından ayrılan karşılık oranlarının kamu otoritesi tarafından arttırılması. Tedavi giderleri kısmından alınan primin %20'sini hasar olsun ya da olmasın karşılık olarak yatırıyoruz. Yani ödenen primin 5'te 1'i bizim sigortaların değil, devletin kasasında. 

 

Ayrıca trafik poliçelerine eklenen teminatların da prim karşılığı eklenmesi konusunda hazine mutabık. Değer kaybını poliçeye primsiz ekle demiyor yani. 

 

Kasko'da üstadın dediği gibi belirlenmiş bir zam yok. Kişi kendi indirimini ya da sürprimini kendi yaratıyor. 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Ayrıca trafik poliçelerine eklenen teminatların da prim karşılığı eklenmesi konusunda hazine mutabık. Değer kaybını poliçeye primsiz ekle demiyor yani. .

 

 

Sonuç olarak ne olacak Evren Bey, trafik sigortasındaki bu aşırı yüksek fiyatlar devam edecek mi, bir tahmininiz var mı?

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Bizdeki zihniyet değişmediği sürece bence devam edecek..

Adam ilanda yazmış sigortadam para almak için hasar şişirilmiştir diye..pişkinliğe bakın..sigorta dolandırıcılığı değil mi bu resmen?

Sonuç bu..alışacağız bu fiyatlara..

Yorum bağlantısı

Bizdeki zihniyet değişmediği sürece bence devam edecek..

Adam ilanda yazmış sigortadam para almak için hasar şişirilmiştir diye..pişkinliğe bakın..sigorta dolandırıcılığı değil mi bu resmen?

Sonuç bu..alışacağız bu fiyatlara..

 

O zaman sigortadan para almak için şişirilen hasarları tespit edip onay vermeyecekler, bunun kontrol mekanizmasının sağlamlaştırılması gerek.

Yorum bağlantısı

Sonuç olarak ne olacak Evren Bey, trafik sigortasındaki bu aşırı yüksek fiyatlar devam edecek mi, bir tahmininiz var mı?

 

Sİgortadaki fiyatlar kriterler değiştikçe normale dönecek. Şu anda herkes 1000tL'den poliçe yapmıyor. Benim 280TL'ye , 360, TL'ye onay verdiğim poliçeler oluyor. Şu ama kesin;ilk aracını alan, genç bir sürücü, önce sigorta şirketini yüksek primli poliçe yaparak depozitosunu ödeyecek, yıl içersinde kullanımına dikkat ederse primleri her sene düşecek. İlk yıldan hasarlı kullanmaya başlarsa depozito yetmeyeceği için cezası yüksek olacak, yaşı ilerledikçe, hasarsız araç kullandıkça, aracının model yılını yükselttikçe  primleri normale dönecek. Ancak çok aşırı şekilde durumdan nemalanmaya kalkan şirketler olursa yani sigorta primlerini çarpan bazında fahiş arttıran olursa müdahale o zaman olur.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Bizdeki zihniyet değişmediği sürece bence devam edecek..

Adam ilanda yazmış sigortadam para almak için hasar şişirilmiştir diye..pişkinliğe bakın..sigorta dolandırıcılığı değil mi bu resmen?

Sonuç bu..alışacağız bu fiyatlara..

 

bu da yalanın daniskası aslında.hangi sigorta şirketi hasarın üzerinde ödeme yapmak ister.hangi eksper çalıştığı firmaya ihanet edip hasarı şişkin yazar (belki çok küçük,ama gerçekten çok küçük bir dilim vardır).aksine benim hatırladığım eksperler çok katı,kazanın oluşunu bayağı irdeleyen,kazada oluşmamış önceki hasarları özenle ayıran kişilerdi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bu da yalanın daniskası aslında.hangi sigorta şirketi hasarın üzerinde ödeme yapmak ister.hangi eksper çalıştığı firmaya ihanet edip hasarı şişkin yazar (belki çok küçük,ama gerçekten çok küçük bir dilim vardır).aksine benim hatırladığım eksperler çok katı,kazanın oluşunu bayağı irdeleyen,kazada oluşmamış önceki hasarları özenle ayıran kişilerdi.

 

Bu durum sadece yetkili servislerde yapılan araçlarda söz konusu... 

Yetkili servisler çok fahiş fiyatla parça satıyor.. Sigorta şirketleri de buna bir şey yapamıyor.. 

Alternatif olarak yetkili servise araç göndermeyen poliçeler var bunlar nispeten uygun çıkıyor.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Bu durum sadece yetkili servislerde yapılan araçlarda söz konusu... 

Yetkili servisler çok fahiş fiyatla parça satıyor.. Sigorta şirketleri de buna bir şey yapamıyor.. 

Alternatif olarak yetkili servise araç göndermeyen poliçeler var bunlar nispeten uygun çıkıyor.. 

evet bunu biliyorum abi,benim kastettiğim işin bu yanı değil.hasar şişirilmiştir diyor ya,o kısım palavra.yetkili serviste yapıldıysa zaten servisin fiyatı o,özel şişirme yok,fiyatlar zaten şişkin.dışarda yapıldıysa da eksper adamın aklını alır.şişmeye falan izin vermez.

adamlar çıkma veya yan sanayi parça kullanıyor,daha neyin şişirmesine izin verecek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Orada bahsedilen bence de servislerin fiyat politikası. Tampon delindi, tamir edilip boyandı, bagaj kapağı hafif göçüktu, düzeltilip boyandı tam bilmiyorum ama 1500 lira civarı fatura çıkardı servis.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
(düzenlendi)

Orada bahsedilen bence de servislerin fiyat politikası. Tampon delindi, tamir edilip boyandı, bagaj kapağı hafif göçüktu, düzeltilip boyandı tam bilmiyorum ama 1500 lira civarı fatura çıkardı servis.

 

doğrudur,servis fiyatları.ama mesela servis "tampon değişiecek" deyip de tamponu tamir edip boyayıp göndermez.şişirme buna derim ben."far ayakları kırık,değişecek" deyip tamir etmek gibi :)

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Duruma şaşırmıyorum. Neden diyeceksiniz değer kaybı, vırt zırt tazminatları nereden çıkaracaklar tabiki kullanıcıdan. Alın size değer kaybı dediler ve fiyatları artırdılar.[emoji615] Sigorta Şirketlerinin ortak kararı olduğunu düşünüyorum. Bir müdahale gelmeli. Özellikle trafik sigortasına....[emoji106]

Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ

doğrudur,servis fiyatları.ama mesela servis "tampon değişiecek" deyip de tamponu tamir edip boyayıp göndermez.şişirme buna derim ben."far ayakları kırık,değişecek" deyip tamir etmek gibi :)

Bence boyanacak parçayı direk değiştirirse bu da şişirme olur. Aracınız kaza yaptığında doğrudan servise mi gidersiniz? Cevabınız "kalitesini bildiğim bir kaportacıya götürürüm" ise sigorta şirketinizin bunu bir opsiyon olarak sunabilmesi ve haliyle daha düşük prim çıkarması gerekir. (Bir önceki kaskom ((güneş sig.)) bunu yapmıştı). Herkese servis fiyatı üzerinden prim çıkarılması haksızlığın ve kolaycılığın daniskası.

Fiyat şişiren eksperleri kontrol altına almak yerine en yüksek ihtimali herkese yansıtarak kendini garantiye alan sigorta şirketleri kafasına göre yapmadı bu işi. Hepsi yasal düzenlemelere dayanarak yapıldı. Yani devletin kimin yanında olduğu bu kadar barizken bi el atarlar diye beklemek saflık olur.

Bağcılar'ın apaçileri 206 ile çok kaza yapıyor diye benim 206'yı kullanma bedelimi artırmak düpedüz genelleme yapmak. Tipime bakarak da bir kalem eklesinler bence. Tam bir soygun düzeni, ses çıkarmayıp büyüklerimiz el atsın diye bekledikçe daha çok katlanır o primler...

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bence boyanacak parçayı direk değiştirirse bu da şişirme olur. Aracınız kaza yaptığında doğrudan servise mi gidersiniz? Cevabınız "kalitesini bildiğim bir kaportacıya götürürüm" ise sigorta şirketinizin bunu bir opsiyon olarak sunabilmesi ve haliyle daha düşük prim çıkarması gerekir. (Bir önceki kaskom ((güneş sig.)) bunu yapmıştı). Herkese servis fiyatı üzerinden prim çıkarılması haksızlığın ve kolaycılığın daniskası.

Fiyat şişiren eksperleri kontrol altına almak yerine en yüksek ihtimali herkese yansıtarak kendini garantiye alan sigorta şirketleri kafasına göre yapmadı bu işi. Hepsi yasal düzenlemelere dayanarak yapıldı. Yani devletin kimin yanında olduğu bu kadar barizken bi el atarlar diye beklemek saflık olur.

Bağcılar'ın apaçileri 206 ile çok kaza yapıyor diye benim 206'yı kullanma bedelimi artırmak düpedüz genelleme yapmak. Tipime bakarak da bir kalem eklesinler bence. Tam bir soygun düzeni, ses çıkarmayıp büyüklerimiz el atsın diye bekledikçe daha çok katlanır o primler...

 

Sigorta şirketleri eksper aracılığıyla önce tamir yolunu her zaman dener. Yani eğer bir tampon hasarı varsa o tampon önce anlaşmalı fibercilere gönderilerek onayları alınır. Tamir edilemez derlerse değişimi onaylar eksper. 

 

Büyük sigorta şirketleri hasar sonrasında garantili ve sorun çıkarmayacak servislerle anlaşır ve anlaşmalı servis kriter eşiğini de yüksek belirler. Sanayide yaptırma hakkı bakidir ama indirim kalemi olarak kullanmaz çünki bu kendi kriterlerini düşürmek ve kabullenmek demektir. Bu nedenle inmdirim vermek yönlendirmek olduğundan özellikle sektör lideri firmalar sanayiye indirime araç yönlendirmek yerine tedarikçilerden sanayidekilerin dahil alamadıkları iskontolorla parça alırlar ve işçilikler öyle internette yazdığı gibi şişirilemez. Çünkü eksper işçiliği de araştırır. Bundan 4 - 5 sene önce sektörün zaten zarar yazdığı kaskoda denetimleri gevşettiği dönemden kalan alışkanlıkların devam ettiğini düşünen uyanık alsatçıların yaşadıklarından değil, duyduklarından eseinlenerek yazdıkları konulardır şişirmeler. Bu arada bazılarımız kendi başına geldiği örnekleri verebilirler ama o gördükleri faturalar sonradan iskontoya tabi tutulur, kimse oraları bilemez. 

 

Mesela benim üstüme olan bizim 206; 462,05TL çıktı. 2006 model. Personel ve kullanıcı  indirimi var ama hariç tutsak hadi 750TL olsun diyelim. 2012'den beri devirle gelen hasarsızlık indirimi var. Trafikten de hasarı yok. Yani aracın hasar prim oranı yüksek de olsa pozitif kriterler negatiften fazla ise prim gene makul seviyelerde kalır.

 

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...