İçeriğe Yönlendir

Nokian Kış Lastikleri - Sorular, Öneriler, Yorumlar


Misafir

Recommended Posts

Mahmut Türkmen

Bu gün aracıma 4 adet 215/55/17 ebatlarında  d4 taktırdım. Kar iyice yağsın ilerleyen günlerde izlenimlerimi paylaşmaya çalışırım :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Çağlar abi alacağım ama WR A4 / WR D4 / SUV 3 4x4 diye üç kış lastiği tipi var Nokian'ın. Karşılaştırdığım zaman D4 öne çıkıyor gibi, zaten lastik başına en az 470 TL ödeyeceğim, bari en doğrusu neyse onu alayım diye anlamaya çalışıyorum :) Lastikçilere sorunca, ellerinde olan lastik en iyisi oluyor.

A4 fiyat olarak uygun ama Nokian kendi karşılaştırmalarında D4'ü biraz daha iyi göstermiş.

Sonradan farkettim ki, benim lastik boyutuma uygun WR D4 yokmuş :)

WR A4 ve SUV3 arasında bir seçim yapmam gerekti, fiyatları aynı olmasına rağmen tüm incelemelerde SUV 4x4 araçlar için WR SUV3 modeli tavsiye edildiği için onu seçtim. Yarın taktıracağim, umarım memnun kalırım.

Bugün daha önceden bilmediğim birşeyi farkettim. Deseni aynı olmasına rağmen, örneğin D4'ün farklı boyutları için yakıt ekonomisi ve ıslak zeminde fren etiket değerleri farklıymış. Düşününce taban genişliğindeki farklılıktan dolayı mantıklı gözüküyor. Bir boyutta A olan frenleme değeri, başka bir boyutta C olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

suv takısı almıştır .. vesile ile suv lastiklerinde birçok marka model gördük. genelde normal bineklerden hepsi dei yi idi

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Nokian d4 Ağrı'nın karı buzu için nasıldır? Sonra yeniden lastik almayalim. :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

YouTube da arama yaptırırsanız kullanıcıların çektiği videolar var. Size fikir verebilir. Benim edindiğim izlenim lastik karda epey başarılı. Bu sebeple de aldım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Gül

215/55/16 Nokian WR D4 lastklerimi bir aydır kullanmaktayım. Bugün Kastamonu'ya kar yağması ile her hava koşulunda (henüz buz hariç) kullandım. Yeterince fikir edindim ve size de karar aşamasında destek olması amacıyla bu görüşlerimi aktarmak isterim.

 

Lastikleri Hepsiburada'dan tanesi 287 lira olarak aldım. Nokian lastiklerin genellikle yumuşak hamurlu olması ve yöremizde yolların epeyce bozuk olması sebebiyle XL (extra load) yani takviyeli yanak olanlardan tercih ettim. Lastikler 215/55/16 97 H XL. Sınıfındaki premium markaların 400 lirayı aşkın fiyatlandırmalarda olduğunu hatırlatmak isterim.

 

 http://www.hepsiburada.com/nokian-215-55-r16-97h-xl-wr-d4-kis-lastigi-uretim-yili-2015-p-OTKMT429528

 

Gelelim yol koşullarına. Lastikler kuru zeminde oldukça güvenilir ve kararlı. Focus'un yol tutuşu da eklenince tren rayı üstünde gidiyormuş hissi veriyor. Yolun müsait olduğu durumlarda deneme amaçlı bir kaç sert viraj alma girişimimde dahi kesinlikle en küçük esneme, savrulma, yatma söz konusu değil. Aracın içinde neredeyse ben savruldum lastik yine de yolu bırakmadı. Çizgisinden kesinlikle şaşmayan güven verici bir yapıya sahip. Aynı oranda sessiz de. XL sert bir lastik olmasına rağmen, sessizlikte Michelin gibi bu kulvardaki sınıf liderlerini bile ezebilecek sessizlikte.

 

Islak zeminde de kuru zeminde yakalanan başarı tekrar etmiş gözüküyor. Lastiğin su tahliyesi çok başarılı. Su birikintilerine sert girişlerde bile en ufak bir titreme yok. Kanallar suyu boşaltmakta başarılı. Sert girdiğiniz virajlarda kuru zemindeki yol tutuş performansını almanız mümkün.

 

Karlı zeminde de tutuş tatminkar. Bu sabah yaptığım denemelerde, çoğu aracın çıkmakta zorlandığı rampalarda bile durarak kalkış yaptım ki, bir kış lastiğinden en yüksek beklentimin olduğu anda beni hayal kırıklığına uğratmadı. Karda viraj hakimiyetinin de etkileyici olduğunu düşünüyorum. Virajlarda stabil kalmayı, direksiyonun ve çekiş tekerlerinin verdiği tepkimelere cevap verebilmeyi başarıyor. 

 

Peki bu lastiğin hiç mi kötü bir yanı yok? Her şey bu kadar mükemmel mi? Üzülerek tablonun aslında o kadar da mükemmel olmadığını belirtmek isterim. Anlam veremediğim bir şekilde fren mesafesi kötü. İşin garip tarafı, kuru ve ya ıslak zeminde sanki çivilenmiş gibi duran araç, çok hafif ıslak, çamurlu, sulu karlı zeminde sanki hiç direnç göstermezmişcesine kayıyor. ABS o kadar kolay devreye giriyor ki ilk bu sahneyi yaşadığımda aracın ABS sisteminde bir arıza olduğunu düşündüm. Garipsediğim taraf ise, üstatlar belki bir açıklama getireceklerdir, premium lastiklerden bile ıslak ve kuruda daha iyi yol tutuşa ve fren mesafesine sahip bu lastik nasıl olurda nemli, çamurlu, sulu karlı zeminde bu kadar kötü bir performans gösterir? (Laf arasında kötü performans derken kıstas noktam Alpin, UG9, TS850-860 vs gibi üst klasman kış lastikleri, yoksa lastiğin kötü dediğim performansı yine de diğerlerine taş çıkartır diye belirtip yanlış anlaşılmaların önüne geçmek isterim)

 

Özetlemek gerekirse, çok araştırarak aldığım Nokian WR D4'leri alma sebebim ucuz olması, fiyat performans lastiği olması vs gibi sebepler değildi. Her kullananın ''Bunun ötesi yok abey şahane lastik''  ve ya '' Hayatımda böyle lastik görmedim, dağa vurdum bayıra çıktım'' gibi yorumlarından etkilenmem ve ''Premium lastiklerden bile iyi galiba ,bu sefer Nokian yapmış '' zannı ile en iyisini almak istememdi. Lastik çok iyi, ıslak ve kuru da hatta isimlerini saydığım üst klasmanlardan bile iyi. Ancak bilmenizi isterim ki performans da parası kadar. Çok iyi olmasına rağmen hafif ıslak, sulu kar zeminlerdeki vasat fren performansı sebebiyle benim gözümde asla bir Mişlen, Conti, Good Year etmez. Peki kimler almalı? Bu üç markaya parası yetmeyip, kaliteden de vazgeçmek istemeyenler için biçilmez kaftan.

Abartılı kişisel yorumlardan kaçınmanızı tavsiye eder, ADAC gibi profesyonel testlere itimat etmenizi tavsiye ederim. Lastik aynı ADAC testindeki gibi iyi bir dördüncü, asla premium olamaz.

 

Kazasız sürüşler, sevgiyle kalın. İyi geceler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Çogunlukla karlı zeminde kullanacağım için Nokian D4 XL aldım. İncelemenize göre doğru karar vermişim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yerdr kar kalma süresi fazla ise nokian biçilmiş kaftandır. Öbür türlü dengeli bir lastik gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Benim biraz beklentim yüksekti, o yüzden yazıdan sanki kötülemişim gibi bir çıkarım olabilir, kesinlikle söylediğiniz gibi doğru bir karar Münir Bey. İyi bir tercih ve sizi mutlu edeceğini düşünüyorum, güle güle kullanınız.

 

 

Not: Bu arada imla hataları için özür dilerim düzeltmek istedim ama düzeltemedim. Saygılar herkese.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Son iki gündür buz kesmesi sebebiyle lastikleri bildiğiniz çatır çatır buzda da kullandım. Sonuç fevkalade. Neredeyse hiç kayma yok. Bu lastiği beğeneyim mi beğenmeyim mi karar veremedim. Islak, kuru, karlı,buz performansı süper gel gelelim fren mesafesi beni tatmin etmedi. Arka balatalar neredeyse sıfır bakımı bekliyorum değiştirmek için acaba diyorum fren mesafesi ondan mı uzamış olabilir? Yoksa buzda dahi bu denli iyi olan bir lastik nasıl frenlemede vasat olsun diye düşünmeye başladım. Haftaya aracın bakımı var ve balatalar diskler değişecek. Ondan sonra daha sağlıklı yorumlar yapabilirim belki. İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Valla kararsız kaldığım nokta bu zaten. Fren mesafesi benim balataların bitmesi sebebiyle mi kötü yoksa lastik böyle mi de kötü. Onu da haftaya anlayacağız insallah. Başka Nokian kullanan varsa onlar da fikir belirtse iyi olur. Toyota Auris aracında D3 kullanan bir arkadaşım da aynı benim gibi fren mesafesinden şikayetçi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Henüz İstanbul'da kar görmedik ama aldığım WR SUV lastiklerin yağmur performansından memnun kaldığımı söyleyebilirim. Ses seviyesi ve fren mesafesi oldukça iyi. Heyecanla kar bekliyoruz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Valla kararsız kaldığım nokta bu zaten. Fren mesafesi benim balataların bitmesi sebebiyle mi kötü yoksa lastik böyle mi de kötü. Onu da haftaya anlayacağız insallah. Başka Nokian kullanan varsa onlar da fikir belirtse iyi olur. Toyota Auris aracında D3 kullanan bir arkadaşım da aynı benim gibi fren mesafesinden şikayetçi.

ABS çabuk devreye giriyorsa lastik tutmuyordur.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

ABS çabuk devreye giriyorsa lastik tutamıyordur.

Kuru ya da ıslakta sıkıntı yok ancak. Önceki sayfada ayrıntılı olarak belirtmiştim sulu kar, çamur gibi yüzeylerde Abs çabuk devreye giriyor. Şimdi kafamı karıştıran lastik tutunmakta zorlansa kuru ve ıslakta da göreceli olarak zayıflık olması gerekmez mi? Ve ya tutunmakta sıkıntı yaşayan bir lastik buz üstünde nasıl tatminkar bir sonuç verir? Benim kafam açıkcası biraz karıştı. Biraz daha tecrübe edene kadar iddialı yorumlardan kaçınmam gerekiyor fikrimce.
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Valla kararsız kaldığım nokta bu zaten. Fren mesafesi benim balataların bitmesi sebebiyle mi kötü yoksa lastik böyle mi de kötü. Onu da haftaya anlayacağız insallah. Başka Nokian kullanan varsa onlar da fikir belirtse iyi olur. Toyota Auris aracında D3 kullanan bir arkadaşım da aynı benim gibi fren mesafesinden şikayetçi.

Ben weatherprof 4 mevsimini kullanıyorum. Açıkcası evet lastikler ısınmadan fren mesafesi biraz uzuyor ancak ısındıktan sonrasında bir zaafiyet gözlemlemedim. Bu arada yaklaşık 40000 km'dir kullanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Ben weatherprof 4 mevsimini kullanıyorum. Açıkcası evet lastikler ısınmadan fren mesafesi biraz uzuyor ancak ısındıktan sonrasında bir zaafiyet gözlemlemedim. Bu arada yaklaşık 40000 km'dir kullanıyorum.

Bu söylediğiniz mümkün olabilir. Açıkcası hic bu açıdan düşünmemiştim. Lastiklerin kararsız kaldığı an -7 derece sıcaklıkta evden çıktığım ilk beş dakika içindeydi. Tespitinize dikkat ederek tekrar bir gözlemleyeceğim.
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Gül
On 30.11.2016 at 23:31, Ahmet Gül78 yazdı:

215/55/16 Nokian WR D4 lastklerimi bir aydır kullanmaktayım. Bugün Kastamonu'ya kar yağması ile her hava koşulunda (henüz buz hariç) kullandım. Yeterince fikir edindim ve size de karar aşamasında destek olması amacıyla bu görüşlerimi aktarmak isterim.

 

Lastikleri Hepsiburada'dan tanesi 287 lira olarak aldım. Nokian lastiklerin genellikle yumuşak hamurlu olması ve yöremizde yolların epeyce bozuk olması sebebiyle XL (extra load) yani takviyeli yanak olanlardan tercih ettim. Lastikler 215/55/16 97 H XL. Sınıfındaki premium markaların 400 lirayı aşkın fiyatlandırmalarda olduğunu hatırlatmak isterim.

 

 http://www.hepsiburada.com/nokian-215-55-r16-97h-xl-wr-d4-kis-lastigi-uretim-yili-2015-p-OTKMT429528

 

Gelelim yol koşullarına. Lastikler kuru zeminde oldukça güvenilir ve kararlı. Focus'un yol tutuşu da eklenince tren rayı üstünde gidiyormuş hissi veriyor. Yolun müsait olduğu durumlarda deneme amaçlı bir kaç sert viraj alma girişimimde dahi kesinlikle en küçük esneme, savrulma, yatma söz konusu değil. Aracın içinde neredeyse ben savruldum lastik yine de yolu bırakmadı. Çizgisinden kesinlikle şaşmayan güven verici bir yapıya sahip. Aynı oranda sessiz de. XL sert bir lastik olmasına rağmen, sessizlikte Michelin gibi bu kulvardaki sınıf liderlerini bile ezebilecek sessizlikte.

 

Islak zeminde de kuru zeminde yakalanan başarı tekrar etmiş gözüküyor. Lastiğin su tahliyesi çok başarılı. Su birikintilerine sert girişlerde bile en ufak bir titreme yok. Kanallar suyu boşaltmakta başarılı. Sert girdiğiniz virajlarda kuru zemindeki yol tutuş performansını almanız mümkün.

 

Karlı zeminde de tutuş tatminkar. Bu sabah yaptığım denemelerde, çoğu aracın çıkmakta zorlandığı rampalarda bile durarak kalkış yaptım ki, bir kış lastiğinden en yüksek beklentimin olduğu anda beni hayal kırıklığına uğratmadı. Karda viraj hakimiyetinin de etkileyici olduğunu düşünüyorum. Virajlarda stabil kalmayı, direksiyonun ve çekiş tekerlerinin verdiği tepkimelere cevap verebilmeyi başarıyor. 

 

Peki bu lastiğin hiç mi kötü bir yanı yok? Her şey bu kadar mükemmel mi? Üzülerek tablonun aslında o kadar da mükemmel olmadığını belirtmek isterim. Anlam veremediğim bir şekilde fren mesafesi kötü. İşin garip tarafı, kuru ve ya ıslak zeminde sanki çivilenmiş gibi duran araç, çok hafif ıslak, çamurlu, sulu karlı zeminde sanki hiç direnç göstermezmişcesine kayıyor. ABS o kadar kolay devreye giriyor ki ilk bu sahneyi yaşadığımda aracın ABS sisteminde bir arıza olduğunu düşündüm. Garipsediğim taraf ise, üstatlar belki bir açıklama getireceklerdir, premium lastiklerden bile ıslak ve kuruda daha iyi yol tutuşa ve fren mesafesine sahip bu lastik nasıl olurda nemli, çamurlu, sulu karlı zeminde bu kadar kötü bir performans gösterir? (Laf arasında kötü performans derken kıstas noktam Alpin, UG9, TS850-860 vs gibi üst klasman kış lastikleri, yoksa lastiğin kötü dediğim performansı yine de diğerlerine taş çıkartır diye belirtip yanlış anlaşılmaların önüne geçmek isterim)

 

Özetlemek gerekirse, çok araştırarak aldığım Nokian WR D4'leri alma sebebim ucuz olması, fiyat performans lastiği olması vs gibi sebepler değildi. Her kullananın ''Bunun ötesi yok abey şahane lastik''  ve ya '' Hayatımda böyle lastik görmedim, dağa vurdum bayıra çıktım'' gibi yorumlarından etkilenmem ve ''Premium lastiklerden bile iyi galiba ,bu sefer Nokian yapmış '' zannı ile en iyisini almak istememdi. Lastik çok iyi, ıslak ve kuru da hatta isimlerini saydığım üst klasmanlardan bile iyi. Ancak bilmenizi isterim ki performans da parası kadar. Çok iyi olmasına rağmen hafif ıslak, sulu kar zeminlerdeki vasat fren performansı sebebiyle benim gözümde asla bir Mişlen, Conti, Good Year etmez. Peki kimler almalı? Bu üç markaya parası yetmeyip, kaliteden de vazgeçmek istemeyenler için biçilmez kaftan.

Abartılı kişisel yorumlardan kaçınmanızı tavsiye eder, ADAC gibi profesyonel testlere itimat etmenizi tavsiye ederim. Lastik aynı ADAC testindeki gibi iyi bir dördüncü, asla premium olamaz.

 

Kazasız sürüşler, sevgiyle kalın. İyi geceler.

Herkese iyi geceler,

Yukarıda alıntıladığım yorumumu henüz lastikler 300 km civarında iken yapmıştım. Şartlar ve düşüncelerim değiştiğinden bir şeyler eklemek elzem oldu:

Lastikler ile 2000 km den fazla yol katettim. Bu süreçte lastikleri kuru, ıslak, çamurlu, karlı, buzlu, rampa aklınıza gelebilecek her senaryoda denedim. Tatmin edici bir izlenime sahip olmadan tekrar yorum yapmak istemedim. Zira 300 km yorum yapmak için biraz erken bir mesafeymiş. Vesile ile bunu da anlamış olduk.

 

Islak-kuru zemin yol tutuşu ve kuru zemin fren mesafesinde önceki yorumumda bir değişiklik olmadığından ek bir şey söylemek istemiyorum. Lastikler gerçekten bu prensiplerde mükemmele yakın. Önceki yorumumda çamur ve sulu karlı zeminlerde lastiklerin fren mesafesinde bir zafiyet olduğundan bahsetmiştim-ki gerçekten beraber seyahat ettiğim arkadaşlarım ve tyrereview (http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-D4.htm) yorumları da aynı çıkarımda- ben de lastiğin üzerine hep ıslak karlı buzlu zeminler konusunda eğildim. Bu denemeleri yaparken lastiği ve fizik kanunlarını epey zorladığımı söyleyebilirim. 

 

İşi şansa bırakmamak adına ilk olarak bitik arka balatalarımı değiştirdim. Ne kadar doğru bilemeyeceğim, bir yerde lastiklerin de rodaj süresi olduğunu ve ilk 1000 km gerçek performanslarını sergileyemeyeceklerini okumuştum. Bu yüzden yorumlarımı bin km'den sonra yapmaya karar verdim. Hava basınçlarını sürekli kontrol ederek (34 psi) lastiğin benzer şartlarda çalışmasını amaçladım. 

 

İşe karlı zemin ile başlayacak olursak, aracın karda tutunması gerçekten mükemmel. İnsanların patinaj yaparak zor kalktığı anlarda sizin kuru asfaltta gider gibi yol almanız gerçekten bir ayrıcalık. Boş köy yollarında gece saat 11 civarı sayısız rampa kalkışı yaptım. Yaklaşık %10'luk kar kaplı bir eğimde (bu oran epey yüksek bir eğimdir) araç patinaja dahi düşmüyor. Bu denememden az ilerideki altı takır takır buz üstü kar kaplı zeminde ise araç kalkmakta zorlandı ama bir 30 saniyelik mücadeleden sonra yoluna devam etti. Lastik artık o kadar güven vermişti ki her seferinde çıtayı biraz daha yukarı çektim. Daha dik olan bir ara sokakta (Kastamonu'yu bilenler için Saime İnal Savi SBL'si rampası) araç biraz zorlanarak da olsa çıktı. Biraz daha olayı sertleştirdiğimde ise lastikler artık benden bu kadar, sonuçta yerdeki de kar buz,  dedi :) Tek başarısız olduğu rampa şu ana kadar buydu. (Bilenler için Mehmet Feyzi Efendi Cami rampası) 

 

Karlı ve sulu karlı zeminde fren mesafesine gelince, bu konuda da epey bir çalışma yaptım. Hatta burada söyleyemeyeceğim denemeler de yaptım ki şu an bile ne cesaret yapmışım kendime şaşırıyorum :( Size şu kadar söyleyeyim, araç tek parça eve geldiyse, lastikler başarılıdır. Lastik rodajından mı balataları değiştirmemden mi bilemedim son yorumumdan beri hatırı sayılır derecede bir fark oluştu. Yalnız daha önce Mişlen Alpin kullanmış biri olarak, fren mesafesinin yine de biraz zayıf olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Zayıf derken yanlış anlaşılmasın kıyaslamam üst grup içindir. Yoksa Conti-Mişlen-Good year dışında yanına bile yaklaşabilecek bir lastik olduğunu düşünmüyorum. Elbet yanılma payımız vardır, son kullanıcı olarak tecrübe ettiğimiz lastik markası bir elin parmakları kadar.

 

Bir diğer olumsuzluk ise lastik direnci. Yuvarlanma direnci epey bir yüksek. Yakıt tüketimini çok fazla artırıyor. Aynı şartlarda başka bir marka lastik olsa yarım litre daha az yakacağını düşünüyorum. Tyre review'deki yorumlarda da bu tespite zaten rastlayabilirsiniz.

 

Elimden geldiğince alacak arkadaşlar için bir rehber olmasını amaçladım. Konuya önem vermemin sebebi lastiğin bir taşıt için en önemli ekipman olduğuna inanmam. Daha bir ay önce kötü lastik yüzünden en yakın arkadaşlarımdan biri canını zor kurtardı. Araç ise o kadar şanslı değildi. Biraz da hassasiyetim bu yüzden ki bu forumu okuyacak her vatandaşımızın lastik konusunda bonkör davranması gerektiğine dikkat çekeyim. 

 

Gelelim tavsiye noktasına . Tavsiye eder miyim? Kesinlike tavsiye olunur. Tabiki bir de önemli olan lastiğin gelecek performansı. İki sene sonra yolda duramayacak hale gelirse yorumum değişecektir. Bir önemli tercih sebebi de fiyat. Satış fiyatları bu civarda olursa yine alırım. Yalnız fiyat Conti'ye yakın olursa ilk tercihim Nokian olmayacaktır bunu da belirtmek isterim.

 

Herkese kazasız sürüşler dilerim.

 

 

  • Beğen 8
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Detaylı inceleme için teşekkür ederim. Latikler takılı yalnız deneme fırsatım olmadı, yazdıklarınız güven verdi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Liman

Aynı lastiklerle dördüncü yılım. Hiç sorunsuz kullanıyorum. Fanatik Goodyear kullanıcısıyken buna döndüm.
Diş derinliği hala 6-7mm civarında.
Tarihe bakmaksızın sıcaklıklar 14 derecenin altına düştüğünde takar, üstüne çıktığında sökerim.
Yazıklar bitse de onları da nokian yapsam diye bekliyorum.
Ödenen parayı sonuna kadar hak ediyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Rasim Can Mafratoğlu

Nokian WR D4 205 55 16   91H aldım. Mükemmel bir lastik. Gözünüz kapalı gidip alabilirsiniz. Lastikler yumuşak olduğu için parkederken sağa sola sürtmemeye özen gösterin başka da dertsiz tasasız binin. Kendi internet sitesine bakarsanız lastikte ne kadar profesyonel ve bilinçli olduklarını çok rahat anlayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

Ben de Nokian 205/55 R16 91T WR D4 Oto Kış Lastiği (Üretim Yılı:2017)  aldım. Eksilere düştü hava, Adana'dan gelirken de felaket bir sağanağa yakalandım, artısını gördüm. Yalnız ben Finlandiya malı sanıyordum, Made in Russia yazıyor sanırım. Lastiği takan arkadaş söyleyince fark ettim.

Yorum bağlantısı
Rasim Can Mafratoğlu
(düzenlendi)
12 dakika önce, Bekir Çelik yazdı:

Ben de Nokian 205/55 R16 91T WR D4 Oto Kış Lastiği (Üretim Yılı:2017)  aldım. Eksilere düştü hava, Adana'dan gelirken de felaket bir sağanağa yakalandım, artısını gördüm. Yalnız ben Finlandiya malı sanıyordum, Made in Russia yazıyor sanırım. Lastiği takan arkadaş söyleyince fark ettim.

 

 

Lastik sahibi firma Finlandiya menşei. 2 fabrikası var biri Finlandiya da diğeri Rusya da. Rusyadaki üretim yeri Finlandiyaya göre daha yeni. Bilginiz olsun. :)

tarihinde Rasim Can Mafratoğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...