İçeriğe Yönlendir

Dizel Ve Benzinli Araçlar Arasındaki Farklar


Misafir

Recommended Posts

Ertan Çabuk

Dip not:

Soğukta adamı canından bezdirir dizeller.

Yakıt donar filtre donar vs.

Bereket yeni nesil sistemlerde ek ısıtıcılar la bu dezavantajı ortadan kaldırmaya başladılar.

Yorum bağlantısı
Misafir

Kıyaslama da atmosferik benzinli ile yapılmış sanırım yoksa turbo benzin işin içine girince çadır karışır [emoji106] [emoji2]

Yak o çadırı [emoji23]

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Şimdi o çadır ateşine şişe geçirilmiş dana sucuğu karşıdan gösterilip için için pişirilip afiyetle yenir :D

Yorum bağlantısı
Misafir
Benzin Motorlu Araçlar:
 
Daha ucuzlardır.
 
Uzmanlık alanım olan Seat Leondan örnek vereyim;
 
LEON 1.4 TSI 150 HP DSG FR 76.500 ₺ Detaylar

 

LEON 1.6 TDI 110 HP DSG S&S Style 82.000 ₺ Detaylar

 

FR pakete göre çok boş diyebileceğimiz 1.6tdi dsg dizel FR dan yaklaşık 6000 lira daha pahalı.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Bir de kısa mesafe kullanım konusu var, 2-3 km işe gidip gelen için dizel mantıklı değil.

Evren hocam tam beni tarif ettiniz :) 1.2 clio vardi bende kerem

Abinin aractan 11 litrelere cikiyordu yakitim dizel ile 7.5 litre yakiyorum genede tasarrufum var

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

2392da6ea923e399ece9a29cfb95de5b.jpg

Araci aldigimda sifirladim ve tekirdagin beter sokak arasi trafiginde kullaniyorum is ile ev arasi gidis 1.3km dönüş 2.3 km gun icinde en az 15 marş ve stop etme seklinde kullaniyorum kisa kisa mesafeler benzinli araç ocağıma incir ağacı dikmişti. Dizel ile hayata döndüm.

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
(düzenlendi)

Bosch marka 1500 TL demişler arkadaşa. 

6-7 bin N'aptın Hocam, Bosch 4 tanesi ni 2500 e aldım

düzeltme; hımm 3500 makule yakın..

tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Evren hocam tam beni tarif ettiniz :) :).2 clio vardi bende kerem

Abinin aractan 11 litrelere cikiyordu yakitim dizel ile 7.5 litre yakiyorum genede tasarrufum var

11 yaksın ne olacak :)  Günde 1-2 lira yapar.  Hadi ayda 100TL yapsın. Çok değil ki. Adamlar İstanbul'da 100 km gidiyor günde. 

Yorum bağlantısı
Misafir

Evren hocam tam beni tarif ettiniz :) :).2 clio vardi bende kerem

Abinin aractan 11 litrelere cikiyordu yakitim dizel ile 7.5 litre yakiyorum genede tasarrufum var

11 litreyi hiç görmedim be Tuna..  :unsure2: Kaldı ki aracı sürekli hanım kullanır ve kullanım tarzı benden daha çok yaktırır.. 8,5 litreyi hiç geçmedim şehir içinde.  :unsure2: Sürekli dip gaz kullandın sanırım.  :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

6-7 bin N'aptın Hocam, Bosch 4 tanesi ni 2500 e aldım

Servis öyle demiş, yetkili servis daha da yüksek söyler belki. 

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Abi sen bi tekirdaga gel ortalamayi sifirlayalim kisa kisa mesafelerde motor isinmadan kullanip stop edelik bak o findik clioda kac ortalama goruceksin :)

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

Servis öyle demiş, yetkili servis daha da yüksek söyler belki. 

Demek ki neymiş; No servis yes para (garanti yoksa)

Yorum bağlantısı
Misafir

Abi sen bi tekirdaga gel ortalamayi sifirlayalim kisa kisa mesafelerde motor isinmadan kullanip stop edelik bak o findik clioda kac ortalama goruceksin :)

Herkese kendi memleketi zor be kardeşim. :) Burada da trafikte fark yok, hatta daha berbat emin ol. Nüfus tan pay biç. Çorlu 300.000, Tekirdağ 150.000  ;) Günde 3 km trafikte git, akşam 3 km gel ortalaması bu.  :) Sanırım senden sonra fındık motoru geliştirmişler.  :D Ekonomisi artmış. Şaka bir yana, 11 litre aşırı çok. Ozaman senin araçta problem olabilir belkide..  :unsure2:

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kullanım çok fark ediyor, 2000 devri geçmeden gidilirse 8-9 a iner bence. 


Demek ki neymiş; No servis yes para (garanti yoksa)

İşçilik garanti, maranti ekleyip 6-7 bin fatura rahat çıkartırlar gibi geliyor bana.  :)

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Nufus az ama gidecek yok yol araba çok corluda meydana baglanan 3 tane yol var birde tek yol var gidis gelis 3.vitese atman imkansız heryer bayır yol kenarlari arac parki tam sinir hastasi olmalik 2 sene onceye kadar motorsiklet ile cikiyodum ama satinca mecbur arabaya kaldik bu yaz alicamgene ufak bisiler

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

Kullanım çok fark ediyor, 2000 devri geçmeden gidilirse 8-9 a iner bence. 

İşçilik garanti, maranti ekleyip 6-7 bin fatura rahat çıkartırlar gibi geliyor bana.  :)

Ne deyim Hocam; parası çok olan iki kat fazla verip yaptrıyor biz züğürtler de parmak yoruyor.. :=) 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Haber Hocamın dediği gibi yanlış değil eksik ama Hocamın yazdığı kadar da değil. Dizel araçlar benzinli atmosferik araçlardan daha az güçlü, evet. 1800 dd de tork veriyor ama tork bir güç birimi değildir. Hp ye bakın, dyno grafiklerine bakın. Aynı devirlerde kimin hp si yüksekse o güçlüdür. Bakım işi de markalara göre değişiyor. Benim araç 10 bin de bakıma girerken dizel ford 15bin. Fiyatları da daha ucuz.

Özetlemek gerekirse oturduğu yerden yazılmış bir habere benzemiyor. Yazan arkadasin biraz biraz birseylerden haberi varmış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim dizel otomatik mondeo. Mehmet kayanın benizli otomatik mondeosunun üstünden iki kere atlar.. 

Olay bitmiştir..  :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Coşkun

Dizel motor nasıl benzinliden daha az güç üretiyor?, güç performans isteseydim ilk tercihim dizel olurdu benzinli motorun asla ulaşamaycağı tork değeri üretiyor. Aslında benim (ekonomiklik açısısndan) için 2 çeşit araç var ya dizel ya da lpg benzini tanımam bile. Performans da beklemiyorsanız tek seçenek lpg kalıyor.  Bu ay içinde 4 kere uzun yol yaptım 810 km,  sırasıyla 110,120,120,110tl gibi yakıt masrafım oldu. Lpg li araç litre olarak çok tüketebiir bu insanların gözünü korkutuyor, ama lpg litre başına diğer yakıtlara göre çok ucuz olduğundan oldukça ekenomiğe denk geliyor. Dizelinde kötü bi yanı var, motor bi masraf açarsa 6-7 bin tl masraf adam kalpten gider :D


Dizelin sesi bile candır.

Bende dizelin sesini, özellikle rolantideyken çok severim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Sürekli elmalarla armutlar kıyaslanıyor gibi geliyor bana, aynı arabanın aynı hacimdeki benzinli dizel karşılaştırması aynen aşağıdaki gibidir. Benzinli araç yakıt tüketimi haricinde her yönü ile dizelin önünde görünüyor.

 

 

                                             Ford Focus hatchback                                    Ford Focus hatchback

 

                                             1.5 TDCi 120 hp Start/Stop                          1.5i Ecoboost 182 hp Start/Stop

Motorun Konumu                                Ön                                                                        Ön

Motorun Yerleşimi                               Sıralı                                                                     Sıralı

Valf Sistemi                                         SOHC                                                                   DOHC

Hava Emiş Sistemi                              turbo                                                                      turbo

Start-Stop Sistemi                               Var                                                                         Var

Silindir Hacmi (cc)                               1498                                                                       1499

Silindir Sayısı                                       4                                                                              4

Silindir Başına Supap                           2                                                                             4

Supap Sayısı                                        8                                                                            16

Silindir Çapı (mm)                                75                                                                           79

Strok Boyu (mm)                                  88,30                                                                      81,4

Maksimum Güç (hp)                            120                                                                         182

Maksimum Güç Devri (d/d)                  3600                                                                       6000

Makismum Tork (Nm)                           270                                                                         240

Maksimum Tork Devri (d/d)            1750-2500                                                               1600-5000

Maksimum Hız(km/s)                           195                                                                          224

0 - 100km/s Hızlanma(sn)                    10,5                                                                         8,6

Şehir İçi Yakıt Tüketimi (lt/100km)        4,3                                                                           7

Şehir Dışı Yakıt Tüketimi (lt/100km)     3,4                                                                           4,6

Ortalama Yakıt Tüketimi (lt/100km)      3,8                                                                           5,5

CO2 Emisyonu (gr/100km)                   98                                                                            127

Çevre Standardı                                    Euro6                                                                      Euro6

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Coşkun

 

Sürekli elmalarla armutlar kıyaslanıyor gibi geliyor bana, aynı arabanın aynı hacimdeki benzinli dizel karşılaştırması aynen aşağıdaki gibidir. Benzinli araç yakıt tüketimi haricinde her yönü ile dizelin önünde görünüyor.
 
 
                

Ama bu ecoboost motor (dizel ile benzinin en iyi yönleri bir araya geririlmiş )yeni ve ödüllü bi teknoloji, normal atmosferik benzinli ile dizel karşılarştırmasında dizel önde olur  diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...