İçeriğe Yönlendir

Dizel Ve Benzinli Araçlar Arasındaki Farklar


Misafir

Recommended Posts

Osman Ünal

Ama bu ecoboost motor (dizel ile benzinin en iyi yönleri bir araya geririlmiş )yeni ve ödüllü bi teknoloji, normal atmosferik benzinli ile dizel karşılarştırmasında dizel önde olur  diye düşünüyorum.

Problem oya zaten sürekli turbo dizel ile atmosferik benzinli kıyaslanıyor. o yüzden biri elma diğeri armut oluyor :)

Eşit şarttaki aynı hacim kıyaslanmalı. 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Ama bu ecoboost motor (dizel ile benzinin en iyi yönleri bir araya geririlmiş )yeni ve ödüllü bi teknoloji, normal atmosferik benzinli ile dizel karşılarştırmasında dizel önde olur  diye düşünüyorum.

 

2 motorda oldukça yeni teknoloji içermekte ve geçtiğimiz yıl üretime alınmıştır. Yani örnekler gayet adaletli olarak seçilmiştir. Dizel hiçbir zaman önde olamaz ve dünyanın hiçbir ülkesindede dizel merakı ülkemizdeki kadar ileri düzeyde değildir.

Amerika japonya gibi ülkelerde dizel araç yok denecek kadar az satılmaktadır. Adamların bir bildiği vardır elbette....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer ÖZKURT

 Bence dizel ile lpg liyi kıyaslayalım gerçekci olmak için :)

Çünkü benzinde binip lpg taktırmayan %5 ancadır ülkemizde :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

 Bence dizel ile lpg liyi kıyaslayalım gerçekci olmak için :)

Çünkü benzinde binip lpg taktırmayan %5 ancadır ülkemizde :)

 

öyle demeyin. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bakmayın benzinlinin yazdığı değerlere yakacak diye korkuyla gaza basılan araba zaten performans sergilemez :)  dizelle vur kırbacı

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ikisinin de artısı eksisi var. konu güzel.  araç alırken tüm olay bir yerden bir yere ucuz gitmekse herkes reno clio dizel, fiorino, polo dizel vs alırdı. Çok farklı parametreler var. şu anda bir de otomatik furyası çıktı ki otomaitk olmayınca artık birçok kişi o araca bakmıyor.

 

2000 başlarından bu yana artarak giden dizel sevdası son dönemdeki DPF ve EURO6 Adblue SCR gereksinimleri ile sanırım geri gitmeye başladı. Bunda benzinlilerin yakıtının düşmesi, devletin benzini rafinerilerden çıkanı satacak yer bulamaması da etken. Yurtdışına benzin ihraç ediyor türkiye.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

2 motorda oldukça yeni teknoloji içermekte ve geçtiğimiz yıl üretime alınmıştır. Yani örnekler gayet adaletli olarak seçilmiştir. Dizel hiçbir zaman önde olamaz ve dünyanın hiçbir ülkesindede dizel merakı ülkemizdeki kadar ileri düzeyde değildir.

Amerika japonya gibi ülkelerde dizel araç yok denecek kadar az satılmaktadır. Adamların bir bildiği vardır elbette....

Bizim ülkede araç alınırken ikinci elini düşünerek alınır, ben bu arabaya konforlu güvenli performansla binebilir miyim düşüncesi çoğu zaman maalesef ikinci planda kalıyor, ekonomi her zaman ön planda olduğundan piyasayı da bu şartlar belirliyor, dizel benzin arasında da dizel yakıt açısından çok fark eddiği için dizel seçiliyor.. benim hayalimde etkiliniyor ister istemez ve a4 2,0 tdi quatroyo kayıyor ama  a4 2,0 tdi, ş. içi 6,1 l ( yaklaşık 100 km de 21,35 lira) 2,0 tfsi ş. içi 8,8 l (yaklaşık 39,6 lira) dizel ile benzinli arasında  2012 70 bin km civarı olanlarda 20-25 bin lira fark var. aslında dizeli alırken yakıt farkını peşin vermiş oluyoruz 100 bin km 18 bin fark oluşuyor, ama bu nedense hesaba katılmıyor. ve kafalar karışıyor, tfsi mi tdi mi :=)

ikinci el konusunda bir de şu var;  değeri düşecek diye; güneş yanığı (vernik atması vs) arabımızı boyatmadan binen bir milletiz.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Bizim ülkede araç alınırken ikinci elini düşünerek alınır, ben bu arabaya konforlu güvenli performansla binebilir miyim düşüncesi çoğu zaman maalesef ikinci planda kalıyor, ekonomi her zaman ön planda olduğundan piyasayı da bu şartlar belirliyor, dizel benzin arasında da dizel yakıt açısından çok fark eddiği için dizel seçiliyor.. benim hayalimde etkiliniyor ister istemez ve a4 2,0 tdi quatroyo kayıyor ama  a4 2,0 tdi, ş. içi 6,1 l ( yaklaşık 100 km de 21,35 lira) 2,0 tfsi ş. içi 8,8 l (yaklaşık 39,6 lira) dizel ile benzinli arasında  2012 70 bin km civarı olanlarda 20-25 bin lira fark var. aslında dizeli alırken yakıt farkını peşin vermiş oluyoruz 100 bin km 18 bin fark oluşuyor, ama bu nedense hesaba katılmıyor. ve kafalar karışıyor, tfsi mi tdi mi :=)

ikinci el konusunda bir de şu var;  değeri düşecek diye; güneş yanığı (vernik atması vs) arabımızı boyatmadan binen bir milletiz.. 

Dizel alınan araç satılırken de aynı oranda benzinliye göre pahalı satılıyor.

 

Yani verdiğimiz fark eriyip gitmiyor , öyle olsaydı baştan fazla vermek yerine yaktıkça verilirdi.

 

Şöyle de bir şey var ki dizel araçlar yüksek km ler ve kötü duruma gelince aynı emsal araçla temiz düşük km benzinlisine yakın fiyatlara satılabiliyor.

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

Dizel alınan araç satılırken de aynı oranda benzinliye göre pahalı satılıyor.

 

Yani verdiğimiz fark eriyip gitmiyor , öyle olsaydı baştan fazla vermek yerine yaktıkça verilirdi.

 

Şöyle de bir şey var ki dizel araçlar yüksek km ler ve kötü duruma gelince aynı emsal araçla temiz düşük km benzinlisine yakın fiyatlara satılabiliyor.

Doğru söylüyorsun, eriyip gitmiyor bu hesaba göre şöyle oluyor;

peşin 25 bin verilir ya da (senede 20 bin km dersek) 5 sene de azar azar 18 bin verilir.. öyle oluyor değil mi?

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

O kadar çok değişkenli bir konu ki bu, sadece motorla da olmuyor. Aktarma organlarındaki kayıplar, aracın ağırlıgı, aerodinamiği v.s. hepsi çok çok önemli.

Ekonomi yapıcam diye 2012 sonrası otomatik vites dizel i30 alırsan mesela 2.0 mondeo tdci gibi yakıt tüketimin olur. Sehir içi 10lt mazot tüketiyor diyen birçok kullanıcı var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Geçen yıkamada beklerken benzinli yeni Corolla geldi trafik polisi, elektrikli araç gibi sessiz geldi bana :) vergi ve yakıt pahalı olmasa 2.4 accord A binerim bende içimde kaldı hep :)

Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya87

Benzin pahalı olmasa, atmosferik motoru saymazsak her türlü benzinli öndedir. :)

Dizeli kurtaran ne turbo. Koy benzinliye oldu mu sana tsi, ecobost. Şimdi karşılaştır. Uzun ömrü, sessizliği, kışın erken ısınması yazın çabuk soğuması.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Tsi motoru bende cok begeniyorum inanilmaz sessiz birgun benzinli arac alirsam bu kesinlikle tsi olacak.

Yorum bağlantısı
Mithat Tuğrul

Benzinli araçların yakıt tüketimi birazcık daha fazla ve benzin fiyatının yüksek olması hem alırken hem kullanırken tüketiciyi etkiliyor. Benzin 4 tl olsa ve süreklı bu civarda seyredeceği bilinse ülkemizde o zaman tüketici bu etkenle benzinliye daha çok geçiş yapar. Sıfır benzinli araç alıp kar etmek için daha yaşını doldurmadan lpg taktıran bir sürü insan var. Bunu bilen araç satıcılarıda ister istemez 20 bine varan farkları yansıtıyor araçlara.

Hocamızın belirttiği 4 maddeye göre alınmalı araç, fakat daha alırken aklmızda maalesef ekonomiyi düşünmek zorunda olduğumuz için yakıt ücreti ve 2. El piyasası var. Yurtdışnda benzinli araç çok bizde az ise, her zamanki gibi bize elinde kalan teknolojiyi pazarlamaları var demektir. İnsan sağlığını, çevreyi ve doğayı düşündklerinden benzinli araçlara yönelmişlerdir. Biz maalesefki mazotlu araçlara yöneliyoruz, yönelmek zorunda kalıyoruz.

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Doğru söylüyorsun, eriyip gitmiyor bu hesaba göre şöyle oluyor;

peşin 25 bin verilir ya da (senede 20 bin km dersek) 5 sene de azar azar 18 bin verilir.. öyle oluyor değil mi?

Peşin verdiğimiz 25 bin lira dizel motor farkını satarken almıyormuyuz ? Mesela 1.6 tdi aracı 1.4 tsi parasına mı satıyoruz ?

 

Azar azar verdiğimiz benzin farkı uçup gidiyor , dizel satarken de dizel değil mi ? :)

Yorum bağlantısı
Necat Ertan
(düzenlendi)

Peşin verdiğimiz 25 bin lira dizel motor farkını satarken almıyormuyuz ? Mesela 1.6 tdi aracı 1.4 tsi parasına mı satıyoruz ?

Azar azar verdiğimiz benzin farkı uçup gidiyor , dizel satarken de dizel değil mi ? :)

Tabiki araçlar arasında fark oluyor ama alırken ki 25 binlik fark, 5 yıl sonra araçlar satılırken 5 bin liraya düşüyor. tarihinde Necat Ertan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Tabiki araçlar arasında fark oluyor ama alırken ki 25 binlik fark, 5 yıl sonra araçlar satılırken 5 bin liraya düşüyor.

Aradaki farkın o kadar düşmesi demek dizel aracın 25 bin lirayı çıkarması demek heralde...

 

Mesela 200 bin km de bir araç ortalama  km de 20 kuruş kar ettirerek 40 bin tl fark yapıyor.200 bine gelincede dizel farkı erise bile karda.

 

Karşılaştırma yaparken de emsal araç bulmak çok zor.. Aynı aracın aynı kaporta yıl km donanım olarak. :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yıllar önce (15-20 yıl önce belki) meşhur Onno Usta'ya sordular, yılda 100bin kmden çok yol  yapıyorsan dizel mantıklı demişti.  :)

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Aradaki farkın o kadar düşmesi demek dizel aracın 25 bin lirayı çıkarması demek heralde...

Mesela 200 bin km de bir araç ortalama km de 20 kuruş kar ettirerek 40 bin tl fark yapıyor.200 bine gelincede dizel farkı erise bile karda.

Karşılaştırma yaparken de emsal araç bulmak çok zor.. Aynı aracın aynı kaporta yıl km donanım olarak. :)

5 yılda 200.000 km yapacak kişinin elbette dizel alması mantıklı ;)

Yılda 40.000 km. ortalaması olacak.

Aradaki farkın o kadar düşmesi demek dizel aracın 25 bin lirayı çıkarması demek heralde...

Mesela 200 bin km de bir araç ortalama km de 20 kuruş kar ettirerek 40 bin tl fark yapıyor.200 bine gelincede dizel farkı erise bile karda.

Karşılaştırma yaparken de emsal araç bulmak çok zor.. Aynı aracın aynı kaporta yıl km donanım olarak. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Yılda 15 bin km yapsak ortalama 20 kuruş kar ederek senede 3 bin lira yaptı.Aracı 5 sene kullandığımızda 15 bin lira yaptı.

 

Alırken dizel diye 20 bin lira fazla verdik ama satarken 10 bin lira düştü.Şimdi bu hesapla 5 bin lira kar için 20 bin liramızı dizele bağladık.

 

Yinede benzinliden karlı oldu bence..

 

Tabi turbosu enjektörü bozulmadan sattık diye hesapladım ki araç 75 bine gelmiş oldu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Kıssadan hisse bu konuda tek bir doğru yok. Kişinin beklentisi, ihtiyaçları belirleyici olmalı.

Kendimce yılda maksimum 10.000 km. yapacaksam atmosferik benzinli bir aracı, 20.000 km.ye yol yapacaksam tüketimi makul turbo beslemeli benzinli bir aracı, 20.000 km. üzerinde ise dizel veya lpg.li bir aracı tercih edebilirim.

İmkanlar çok iyi olur 2.0 ecoboost Mondeo 240 p.s. alırsın o ayrı :) Allah herkesin gönlüne göre versin.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Bu işin değişkeni çok, yılda 40.000 km yi şehir içinde yapıyorsanız başka şehir dışında yapıyorsanız başka.

Tamamen hız sınırlarına uyularak kullanıldığında;

Şehir içinde yapıldığında 200.000 km sonunda dizel yaklaşık 30.000tl daha karlı.

Şehir dışında yapıldığında 200.000 km sonunda dizel yaklaşık 15.000tl daha karlı.

 

Yukarıda vermiş olduğum Focus teknik verilerine göre bu şekilde oluşuyor.

 

                     şehir içi       şehir dışı

Dizel                  4.3               3.4

Ecobost             7                  4.6

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Yılda 15 bin km yapsak ortalama 20 kuruş kar ederek senede 3 bin lira yaptı.Aracı 5 sene kullandığımızda 15 bin lira yaptı.

 

Alırken dizel diye 20 bin lira fazla verdik ama satarken 10 bin lira düştü.Şimdi bu hesapla 5 bin lira kar için 20 bin liramızı dizele bağladık.

 

Yinede benzinliden karlı oldu bence..

 

Tabi turbosu enjektörü bozulmadan sattık diye hesapladım ki araç 75 bine gelmiş oldu :)

 

20.000 tl. ile yatırım yapılsa  yüzde 10 yıllık getiri sağlasa 5 yılda 10,000tl bırakır. Toplamda cebinizde 30,000 tl kalır. Neden kimse bunu hesaplamazki? Yada birde şu şekilde  hesaplayalım.20,000 tl kredi çekildi. 5 yılda ödemeye kalkılsa faizi ile olur en az 45,000 tl. :)

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

Peşin verdiğimiz 25 bin lira dizel motor farkını satarken almıyormuyuz ? Mesela 1.6 tdi aracı 1.4 tsi parasına mı satıyoruz ?

 

Azar azar verdiğimiz benzin farkı uçup gidiyor , dizel satarken de dizel değil mi ? :)

Alphan Kardeşim, araç alım ve satımda da tdi ve tfsi arasında 25 bin fark olduğunu düşünelim değer kayıplarını hesaba katmayalım; 100 bin km de oluşan yakıt farkı 18 bini 5 sene de örn; 100 lira mazot yerine 110 lira benzin alıp 10 ar 10ar 5 yılda p parayı veriyoruz.. o para uçuyor ama 5 sene de uçuyor,

     

    Fatih Abinin dediği gibi 25 bin peşinen verilmese  de yatırım yapılsa örneğin elektrik enerji üreten rüzgar gülleri var 20 bin lira aylık da 200 lira getirisi var, (5 yılda yapacağı primi hesaba katmıyorum ki yapıyor, hesap bugünü düşünerek yapılıyor benzinli dizel bakım arıza masrafları vs hiç biri de katılmıyor) 1,25 r. gülü alınsa  5 sene de 15 bin lira getirisi var.. 3 bin liralık 5 sene de ödenen bir benzin farkı oluyor.. o da aylık 41 lira oluyor.. 

zaten en başda diyorum da piyasa insanı dizele yönlendiriyor amai çok bir fark yok demek istiyorum kendi çapımda, bir daha anlat demeyin sakın :=)

(hesaplama kriterleri yukardaki msjı ma göredir)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...