İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 - 1. Ve 2. Viteste Gaz Vermezken Oluşan Sorun


Derviş Dursun

Recommended Posts

Derviş Dursun

Abiler kardeşler aracımla ilgili var olan bir sorunu araştırmama rağmen cevabını bulamadım, burdan fikir danışmak istedim.

Mesela normal trafikte yavaş yavaş giderken 1. Yada 2. Viteste ayağımı gazdan çekip kendi haline gitmesi için bıraktığımda araç yavaşlarken motor hafif hafif tekleyip titremeye yada stop etmeye yakın duruma geliyor. Hani benim bildiğim 1. viteste giderken mesela gazı bırakınca araç rolantide kendiliğinden gitmesi lazım. Benimki stop edecek gibi afallamaya başlıyor. Ben mi yanlış biliyorum, durum normal mi, herkeste aynı mı? Yoksa dediğim gibi rolantide gitmesi mi lazım?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Benzinli arabada debriyaj iyi değilse bunu yapabiliyor. Ayrıca yine de bir ateşleme kontrolü iyi olur.

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Benzinli veya dizel fark etmez, rolantide aracı bırakırsanız kendiliğinden akar, aracınızın rölantisi çok düşük olabilir. Aks kafalarında boşluk varsa bunlarda sarsıntıya sebebiyet verir.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Benzinli arabada debriyaj iyi değilse bunu yapabiliyor. Ayrıca yine de bir ateşleme kontrolü iyi olur.

Aslında benim aklım hep bujide takılı. En son üst kapak açılınca usta normal buji takalım dedi, lpg bujileri fazla ateşleme yapıyor zarar veriyor yok mavi alev yapıyor vs vs bi dünya bişey dedi normal bosh buji taktılar. Acaba diyorum onun etkisi var mıdır? Normal tekleme,gaza basınca yada normal sabit giderken tekleme vurma falan d yok ama düşük devirde etkiler mi bilmiyorum
Yorum bağlantısı
Arda Kurban

Abiler kardeşler aracımla ilgili var olan bir sorunu araştırmama rağmen cevabını bulamadım, burdan fikir danışmak istedim.

Mesela normal trafikte yavaş yavaş giderken 1. Yada 2. Viteste ayağımı gazdan çekip kendi haline gitmesi için bıraktığımda araç yavaşlarken motor hafif hafif tekleyip titremeye yada stop etmeye yakın duruma geliyor. Hani benim bildiğim 1. viteste giderken mesela gazı bırakınca araç rolantide kendiliğinden gitmesi lazım. Benimki stop edecek gibi afallamaya başlıyor. Ben mi yanlış biliyorum, durum normal mi, herkeste aynı mı? Yoksa dediğim gibi rolantide gitmesi mi lazım?

 

derviş bey aynı durum benim aracımda da var 1.vitesten 2.vitese geçerken gittiğimde tam durmaya yakınken araba sarsmaya ve teklemeye başlıyor takipçisiyim eğer yaptırırsanız paylaşın

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Rolantim 900 de, düşük değil. Rolanti valfini bilmiyorum tabi, bi temizlemek lazım aslında

derviş bey aynı durum benim aracımda da var 1.vitesten 2.vitese geçerken gittiğimde tam durmaya yakınken araba sarsmaya ve teklemeye başlıyor takipçisiyim eğer yaptırırsanız paylaşın

Ohoo daha bende ne sorunlar var, bu ne ki :D sonuca ulaşırsam paylaşırım tabiki
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Rolantim 900 de, düşük değil. Rolanti valfini bilmiyorum tabi, bi temizlemek lazım aslında

Rolanti normalde bu seyirde olabilir, ama oksijen sensör sıkıntısı varsa durmaya yakın kendiliğinden gaz verir sonra dibe düşer, ayrıca klima, radyatör fanı vb. elektrik akımını fazla çeken cihazlar çalışırsa devri daha alt seviyelere düşer, bu da düşük rölantiye sebebiyet verir, aslına bakarsanız bu sıkıntının ucu açık, ateşlemeden olabilir, debriyajdan olabilir, rolantiden olabilir, akslardaki boşluktan olabilir, motor ve şanzıman takozlarından bile olabilir, kısaca sorun var, bu şekilde gitmesi normal değildir. Rolanti valfinin temizlenmesi kalıcı bir çözüm değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Rolanti normalde bu seyirde olabilir, ama oksijen sensör sıkıntısı varsa durmaya yakın kendiliğinden gaz verir sonra dibe düşer, ayrıca klima, radyatör fanı vb. elektrik akımını fazla çeken cihazlar çalışırsa devri daha alt seviyelere düşer, bu da düşük rölantiye sebebiyet verir, aslına bakarsanız bu sıkıntının ucu açık, ateşlemeden olabilir, debriyajdan olabilir, rolantiden olabilir, akslardaki boşluktan olabilir, motor ve şanzıman takozlarından bile olabilir, kısaca sorun var, bu şekilde gitmesi normal değildir. Rolanti valfinin temizlenmesi kalıcı bir çözüm değildir.

O zaman ne ben bu soruyu sormuş olayım, ne de siz görmüş olun. Hatta adminimden rica ediyim konuyu komple silsin. İçim karardı, bir araba masrafı çıktı bana :D :D en iyisi debriyaj yardımıyla güzel güzel gitmek :)
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

O zaman ne ben bu soruyu sormuş olayım, ne de siz görmüş olun. Hatta adminimden rica ediyim konuyu komple silsin. İçim karardı, bir araba masrafı çıktı bana : :D:D en iyisi debriyaj yardımıyla güzel güzel gitmek :)

Belli bir yaşın üzerinde araçta motor ve yürüyeninde gerçek anlamda sıkıntı yoksa, bir kulağınızı sağır bir gözünüzü kör edeceksiniz, sonuç olarak çok detaya takılmayacaksınız  :)

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Belli bir yaşın üzerinde araçta motor ve yürüyeninde gerçek anlamda sıkıntı yoksa, bir kulağınızı sağır bir gözünüzü kör edeceksiniz, sonuç olarak çok detaya takılmayacaksınız :)

Aynen öyle olmalı gerçekten. Arabam on numara, hiçbir sorunu yok, mis gibi roket roket. Yine de Allah razı olun herkesin ilgisi için
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Dediğiniz durum bazı araçlarda karşılaşılan ve benim tam olarak çözümünü göremediğim bir konu. Sürüş keyfini sıkışık trafikte çık etkler ve debriyaja basma ihtiyacı doğurur. Gazdan ayak çekilmesi ile araç kompresyona girer ve yığılma yapar.  İnşallah nokta atış yapılır. Çözülür sorununuz.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Dediğiniz durum bazı araçlarda karşılaşılan ve benim tam olarak çözümünü göremediğim bir konu. Sürüş keyfini sıkışık trafikte çık etkler ve debriyaja basma ihtiyacı doğurur. Gazdan ayak çekilmesi ile araç kompresyona girer ve yığılma yapar. İnşallah nokta atış yapılır. Çözülür sorununuz.

Saygılarımla.

Teşekkür ederim abi ama pek çözülecek gibi durmuyor. Hadi bi yerden başlayım desem bir maaştan fazlasını verip çıkarım, o da olup olmayacağı meçhul. En iyisi en solda duran pedalı orda boş boş bırakmamak :)
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı
(düzenlendi)

Teşekkür ederim abi ama pek çözülecek gibi durmuyor. Hadi bi yerden başlayım desem bir maaştan fazlasını verip çıkarım, o da olup olmayacağı meçhul. En iyisi en solda duran pedalı orda boş boş bırakmamak :)

Debriyaj degilse ;soguklarin baslamasindan dolayi lpg ayar istiyor olabilir mi? (insallah öyledir) tarihinde İsmail Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Debriyaj degilse ;soguklarin baslamasindan dolayi lpg ayar istiyor olabilir mi? (insallah öyledir)

Lpg ayarıyla ilgili olduğunu sanmıyorum, soğuk hele hiç değil. Çünkü burası Bursa ve burada daha havalar sıcak. Kendimce bi yerlerden başlarım artık. Tek düşüncem durumun normal olup olmadığıydı

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan

Benim anlamadığım şey arabanın devri zaten 1000in altına düştüğünde dediğiniz tepkileri yapması gayet normal değil mi? yani araba ya gaz ister ya da debriyaja basın der titremesi kadar doğal ne var ki?

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Benim anlamadığım şey arabanın devri zaten 1000in altına düştüğünde dediğiniz tepkileri yapması gayet normal değil mi? yani araba ya gaz ister ya da debriyaja basın der titremesi kadar doğal ne var ki?

Şimdi şöyle; mesela 1. viteste gidiyorsun arabanın devri mesela 1500 2000 civarında. Sonra gazı bırakıyorsun arabanın devri normal 900 e gelince kendi rölantide gitmesi lazım. Ha yokuşta falan tabiki bu durum değişir ama düz yolda yapmaması lazım diye düşünüyorum. Normal gitmeli yavaş yavaş. Ama bende o olmuyor, boğuluyor gibi yapıp afalliyor
Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan

Şimdi şöyle; mesela 1. viteste gidiyorsun arabanın devri mesela 1500 2000 civarında. Sonra gazı bırakıyorsun arabanın devri normal 900 e gelince kendi rölantide gitmesi lazım. Ha yokuşta falan tabiki bu durum değişir ama düz yolda yapmaması lazım diye düşünüyorum. Normal gitmeli yavaş yavaş. Ama bende o olmuyor, boğuluyor gibi yapıp afalliyor

 

Heh tamam şimdi anladım az önce ben yanlış anlamışım. O şekilde tepki vermesi yanlış tabi vardır mutlaka bir şey ama yorum yapamıcam :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Teşekkür ederim abi ama pek çözülecek gibi durmuyor. Hadi bi yerden başlayım desem bir maaştan fazlasını verip çıkarım, o da olup olmayacağı meçhul. En iyisi en solda duran pedalı orda boş boş bırakmamak :)

 

Bu sorun sübaplara kadar gidebilecek bir durum. Mesela hyundai'de benzer bir sorunu debriyaj altındaki switch değiştirerek çözmüşer. 1.3 multijetlerde enjektörler değişince düzeliyor diyen de var, düzelmiyor diyen de. Ayakğı sürekli debriyajda kullanmaya alışanlar bu durumu farkedemeyebilirler ancak ilk fırsatta debriyajı bırakanlar çok çabuk durumu farkediyor ve rahatsızlık verici bu durumu kurtarmak mümkün olmuyor. Bir de şöyle bir görüş var; kompresyona giren motor sağlıklıdır. Şimdi bu da olunca olay arıza mı yoksa motor karakteri mi düşünmeye başlıyoruz. Mesela ben Seat Cordoba'da böyle bir durum hiç görmedim, aracın 2 ile gidebileceği yerde 4'le gittiğini gazdan çekince yığılma yapmadığı gibi, gaza yüklenince sarsıntısız otobüs gibi hızlandığını bilirim. 99 mazda ise yığılırdı. Punto 1.3 yığılırdı, fiesta dizel ise yine hiç yığılmaz.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Bu sorun sübaplara kadar gidebilecek bir durum. Mesela hyundai'de benzer bir sorunu debriyaj altındaki switch değiştirerek çözmüşer. 1.3 multijetlerde enjektörler değişince düzeliyor diyen de var, düzelmiyor diyen de. Ayakğı sürekli debriyajda kullanmaya alışanlar bu durumu farkedemeyebilirler ancak ilk fırsatta debriyajı bırakanlar çok çabuk durumu farkediyor ve rahatsızlık verici bu durumu kurtarmak mümkün olmuyor. Bir de şöyle bir görüş var; kompresyona giren motor sağlıklıdır. Şimdi bu da olunca olay arıza mı yoksa motor karakteri mi düşünmeye başlıyoruz. Mesela ben Seat Cordoba'da böyle bir durum hiç görmedim, aracın 2 ile gidebileceği yerde 4'le gittiğini gazdan çekince yığılma yapmadığı gibi, gaza yüklenince sarsıntısız otobüs gibi hızlandığını bilirim. 99 mazda ise yığılırdı. Punto 1.3 yığılırdı, fiesta dizel ise yine hiç yığılmaz.

Saygılarımla.

Motorla ve sensörle alakalı ne varsa hepsi şüpheli. O yüzden kurcalmaktan vazgeçtim. Allah ne verdiyse gider artık :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Bu sorun sübaplara kadar gidebilecek bir durum. Mesela hyundai'de benzer bir sorunu debriyaj altındaki switch değiştirerek çözmüşer. 1.3 multijetlerde enjektörler değişince düzeliyor diyen de var, düzelmiyor diyen de. Ayakğı sürekli debriyajda kullanmaya alışanlar bu durumu farkedemeyebilirler ancak ilk fırsatta debriyajı bırakanlar çok çabuk durumu farkediyor ve rahatsızlık verici bu durumu kurtarmak mümkün olmuyor. Bir de şöyle bir görüş var; kompresyona giren motor sağlıklıdır. Şimdi bu da olunca olay arıza mı yoksa motor karakteri mi düşünmeye başlıyoruz. Mesela ben Seat Cordoba'da böyle bir durum hiç görmedim, aracın 2 ile gidebileceği yerde 4'le gittiğini gazdan çekince yığılma yapmadığı gibi, gaza yüklenince sarsıntısız otobüs gibi hızlandığını bilirim. 99 mazda ise yığılırdı. Punto 1.3 yığılırdı, fiesta dizel ise yine hiç yığılmaz.

 

Saygılarımla.

Evren Bey, Kompresyona giren motor sağlıklıdır der büyüklerimiz. Araç yokuş aşağı viteste inerken kendini salmıyorsa iyidir derler.

Dün konu üzerine yazışmalar olunca deneyim istedim, aracımda şöyle bir durum var, 1 viteste giderken ayağımı birken çektim gazdan, araç öne doğru yığıldı sonra bu yığılmanın şiddeti azaldı ve rölantide sarsıntısız bir şekilde yol aldım, sonra aynı durumu 2 viteste yaptım bu defa araç öne doğru çok yığılmadı sonrasında rölantide daha da sakin gitti, hatta 2 viteste dik bir rampaya denk geldim, devir düşmeden tırmandı. :nazar: bence tepkilerin bu şekilde verilmesi gerekli. 

Yorum bağlantısı
Misafir

Evren Bey, Kompresyona giren motor sağlıklıdır der büyüklerimiz. Araç yokuş aşağı viteste inerken kendini salmıyorsa iyidir derler.

Dün konu üzerine yazışmalar olunca deneyim istedim, aracımda şöyle bir durum var, 1 viteste giderken ayağımı birken çektim gazdan, araç öne doğru yığıldı sonra bu yığılmanın şiddeti azaldı ve rölantide sarsıntısız bir şekilde yol aldım, sonra aynı durumu 2 viteste yaptım bu defa araç öne doğru çok yığılmadı sonrasında rölantide daha da sakin gitti, hatta 2 viteste dik bir rampaya denk geldim, devir düşmeden tırmandı. :nazar: bence tepkilerin bu şekilde verilmesi gerekli. 

 

İşte şikayete konu olan bu durum yığılmadan sonra aracın hoplamaya başlaması. Kullanıcı bir süre sonra kompresyona girdiği anda motor ayağını debriyaja atıyor ki araç sarsılmasın. Sizdeki normal olan.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Hah işte bundan bahsediyorum. Bırakınca gitmesi lazım ama stop etme durumuna geliyor araba

Yorum bağlantısı
önder deli

Hah işte bundan bahsediyorum. Bırakınca gitmesi lazım ama stop etme durumuna geliyor araba

benzinde denemişmiydiniz? ayrıca masrafa başlamadan bütün ateşleme sensörlerini SÖKEREK temizleyin. ve vakum tertibatının sağlamlığını dikatlice kontrol edin.

benim aracım otomatik ancak ışıklarda filan ara ara sönerdi bende kelebek boğazı söker temizlerdim birkaç ay rahat ederdim. arkadaşımın 406 düz aracını aldığında da benzer şikayetler ile sönerdi onunda kelebek boğaz ve çevre sensörlerini temizleyerek aylarca rahat etmesini sağlardım. hiç masrafa girmeyin önce tüm sensörleri iyice temizleyin eğer masraf edilecek ise buji+kablo+bobin üçlüsünden başlayın zira her zaman lazım olan sarf malzeme gibi bir hal aldılar.

Çağlar abimin dediği gibi rolanti valfi de olabilir temizlik öneririm ama ama sökmesi çok zor :(

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

benzinde denemişmiydiniz? ayrıca masrafa başlamadan bütün ateşleme sensörlerini SÖKEREK temizleyin. ve vakum tertibatının sağlamlığını dikatlice kontrol edin.

benim aracım otomatik ancak ışıklarda filan ara ara sönerdi bende kelebek boğazı söker temizlerdim birkaç ay rahat ederdim. arkadaşımın 406 düz aracını aldığında da benzer şikayetler ile sönerdi onunda kelebek boğaz ve çevre sensörlerini temizleyerek aylarca rahat etmesini sağlardım. hiç masrafa girmeyin önce tüm sensörleri iyice temizleyin eğer masraf edilecek ise buji+kablo+bobin üçlüsünden başlayın zira her zaman lazım olan sarf malzeme gibi bir hal aldılar.

Çağlar abimin dediği gibi rolanti valfi de olabilir temizlik öneririm ama ama sökmesi çok zor :(

Detaylı olarak kendim bi bakıma sokacam zaten. Nerde kablo boru kıl tüy varsa hepsini söküp temizleyip kontrol edip takicam. Çözülürse çözülür, aksi halde deh deyip gittiği yere kadar gidecek
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...