İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 - 1. Ve 2. Viteste Gaz Vermezken Oluşan Sorun


Derviş Dursun

Recommended Posts

Derviş Dursun

Abiler kardeşler şimdi sorunun şununla bir ilgisi var mıdır acaba? Benim yağ 10.40, bujilerde normal düz bosh buji. Bildiğim yağ 5.30 ama usta ısrarla olmaz deyip, kadehlere zarar verir diyerek 10.40 koydu. Daha önceki bujiler de focus bujisi çıkmıştı ama ilk başta araba on numaraydı. Üst kapak açılıp bu işlemler yapıldıktan sonra bir haller oldu böyle. İşte bu sorun, gaza basmayı bırakınca silkeleme, ilk marşta 2-3 tur döndükten sonra ön göğüs titreyerek çalışma veya 2. Kez basmada çalışma gibi. Yağ katı gelip pistonların falan rahat haraket etmesini engelliyor olmasın! Bu bir düşünce ama bilemedim

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Derviş usta ne derse desin sen 5.30 koy. Bujileri de orijinal kodlu Motocraft Platinium al tak. Ustanı da değişmeni tavsiye ediyorum.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Derviş usta ne derse desin sen 5.30 koy. Bujileri de orijinal kodlu Motocraft Platinium al tak. Ustanı da değişmeni tavsiye ediyorum.

Valla münir bilemedim ya. Adam yılların ustası. Başka bi fordcu deneyimli ustayla görüştü ben ısrar edince yağ konusunda o adamda aynı şeyi söyledi bende 10. 40 olsun peki dedim üstelemedim. Hatta geçen mehmet abide ona gitti onada aynı yağı koydurmuş. Mehmet abininde kadehler vurmaya başlamış 5.30 yağdan sonra, ona da 10.40 koymuşlar. Valla bilemedim ya

Üstelik bu yağı yaklaşık 3000 km dir kullanıyorum

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Valla münir bilemedim ya. Adam yılların ustası. Başka bi fordcu deneyimli ustayla görüştü ben ısrar edince yağ konusunda o adamda aynı şeyi söyledi bende 10. 40 olsun peki dedim üstelemedim. Hatta geçen mehmet abide ona gitti onada aynı yağı koydurmuş. Mehmet abininde kadehler vurmaya başlamış 5.30 yağdan sonra, ona da 10.40 koymuşlar. Valla bilemedim ya

Üstelik bu yağı yaklaşık 3000 km dir kullanıyorum

 

Benim bildiğim, tam yağlama yapılamadığından supap kadehleri şıkır şıkır ses yapar. Yağın kalınlaşması neyi düzeltecek anlamadım.

 

Sadece kadehler 480 TL yapıyor.

http://www.otomert.com.tr/mondeo-20-zetec-subap-tapeti-1993-1998-orjinal-pmu2237

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
(düzenlendi)

Benim bildiğim, tam yağlama yapılamadığından supap kadehleri şıkır şıkır ses yapar. Yağın kalınlaşması neyi düzeltecek anlamadım.

Sadece kadehler 480 TL yapıyor.

http://www.otomert.com.tr/mondeo-20-zetec-subap-tapeti-1993-1998-orjinal-pmu2237

Adamın dediği 2000 motorlara zaten 10.40 konur dedi. Ayrıca motor üst kapak açılınca pistonlar gevşemeye başlamış değişmesi lazım normalde dedi, yani kenarları açılma mı oluyor nedir. Pistonların arasından yağ sızdıp yağ yakar ince yağ olursa dedi. Ama sık sık yağ değişimiyle bunun önüne geçeriz böyle uzun süre gider dedi. Ayrıca ince yağ kadehlere dolar şıkır şıkır ses yapmaya başlar ve zamanla kadehler çöker dedi. O yüzden yağın biraz kalın olması lazım dedi. Velhasılı dedi de dedi. Kafam karışık, ne yapacagimi bilemedim. Hadi bujiyi değişirim onda sıkıntı yok ama yağ konusu kafama takıldı tarihinde Derviş Dursun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Refrektiye zamanı gelmiş motora, ömrünü biraz uzatmak için kalın yağ koyuyorlar doğru. 2000 motorun yağı 10.40 olayı yanlış. Yağ 5.30 olacak Derviş.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Refrektiye zamanı gelmiş motora, ömrünü biraz uzatmak için kalın yağ koyuyorlar doğru. 2000 motorun yağı 10.40 olayı yanlış. Yağ 5.30 olacak Derviş.

Bir süre böyle kullansam nolur acaba, bir sıkıntı yaratır mı ki?
Yorum bağlantısı
Suat YAPICI

Yağ seçimi yanlış gerçi ben 5-30 kullanıyorum daha yeni rektefiye yapıldı.Bendede derviişin probleminin aynısı var.En son dün amortisörler ve bilyaları kuleleri değiştirdim.Usta ne yapıcaz benim bu probleme dedim tek dediği uğraşmak lazım.Yani bu durumu bir yetkili serviste 8 yıl çalışmış biri söylüyorsa pekte kurcalamamak lazımm kendi çabamızla bir şey yapamayız gibi gözüküyor.Ama şuda bir gerçek ki rektefiyeden önce böyle bir sıkıntı yoktu.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Yağ seçimi yanlış gerçi ben 5-30 kullanıyorum daha yeni rektefiye yapıldı.Bendede derviişin probleminin aynısı var.En son dün amortisörler ve bilyaları kuleleri değiştirdim.Usta ne yapıcaz benim bu probleme dedim tek dediği uğraşmak lazım.Yani bu durumu bir yetkili serviste 8 yıl çalışmış biri söylüyorsa pekte kurcalamamak lazımm kendi çabamızla bir şey yapamayız gibi gözüküyor.Ama şuda bir gerçek ki rektefiyeden önce böyle bir sıkıntı yoktu.

Valla suat sorma, bin pişmanım motoru actirdigima. Yağdan kastım arabanın ilk çalışması tek turda almaması ve kendi haline bırakınca rolantide gitmemesi. Yoksa öbür bizim tekleme olayı ayrı. Onun yağla alakasının olduğunu sanmıyorum. Buji diyorum ama gaza basınca da yapması lazım. Sorunlar sorunlarrr
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Bir süre böyle kullansam nolur acaba, bir sıkıntı yaratır mı ki?

Motorun refrektiye zamanı yaklastiysa çok farkedecegini sanmıyorum. Diğer sorunlarinin giderilmesi için 5.30 koyup deneyebilirsin bujiyle beraber.
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Motorun refrektiye zamanı yaklastiysa çok farkedecegini sanmıyorum. Diğer sorunlarinin giderilmesi için 5.30 koyup deneyebilirsin bujiyle beraber.

Olmadı öyle yapicam artık. Araban mı var derdin var valla
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Aslında motorun rektefiyelik bir durumu falan yok. Yatak vurma, anormal ses ve çalışma, ne bilim motor saat gibi çalışıyor. Hızlanma gidiş falan hepsi süper. Gerçi ustada kapakçının demesine göre konuştu. Ölçmüş pistonların çapını falan, değişse iyi olur demiş. Sonrada boşver dedi, para kazandırmak için böyle söyledi falan dedi. Yani muallak bir durum ki ben motordan memnunum. Bu sorunlarda rektefiye isteyen motor sorunları değil. Kapağın açılma sebebini de şimdi resim atıp göstereyim size.

Sanırım daha önceden hararet yapmış müdahale edilmiş. Trigeri devirdaimi değişmek için açtıklarında bu manzarayla karşılaşınca üst kapak açıldı. Su eksilmesi vardı o da ahtapot hortumdan olduğu hortum patlayınca anlaşıldı. Bir nevi eski izler uğruna motor gereksiz yere açıldı

cba0ed0db4fb4d9e4c96f313c77ce044.jpgbc0efed1c857692fcbdc5b559d53f84e.jpg

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bunlarda diğer görüntüler

b3a57ef65cf6a1354c66e4aa3da9ff97.jpgb43dddb68c6b42a54c7fd1db221e7793.jpg5025a0ac19ed05cfb391a2d10d8e740c.jpgb9c13f5c7d8c52ef0c28514c7b57ab40.jpg

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İlk açıldığı ve henüz müdehale edilmediği zaman

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
(düzenlendi)

Bugün aracı kendi haline bıraktım ve 1. viteste devir 700 e kadar indi 2-3 kere tekledi sonra 900 e sabitleyip normal şekilde devam etti. Sanırım sorun denildiği gibi rölanti düzenleyicide. Devrin biraz inip tekleyip sonrada normal rutine binmesi buna işaret ediyor.

tarihinde Derviş Dursun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1 viteste yavaşlarken mi debriyaja basmadan mı kendi haline bıraktınız.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

1 viteste yavaşlarken mi debriyaja basmadan mı kendi haline bıraktınız.

Abi normal trafikte 1. Viteste devir mesela 2000 de gidiyorum, sonra gazı bırakıyorum kendi haline gidiyor gidiyor devir taki rolantiye binene kadar hiç bir pedala dokunmuyorum, sonra tam 900e geliyor sonra 700 e gelip 2 3 kere tekliyor sonra tekrar 900 e çıkıp sabit şekilde gidiyor. Bu esnada pedallardan hiçbirine basmıyorum
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ben olsam arıza aramaz o kaputu açtırmaz sağını solunu kurcalatmadan binmeye devam ederdim. çalışıyorsa ellemem...

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

ben olsam arıza aramaz o kaputu açtırmaz sağını solunu kurcalatmadan binmeye devam ederdim. çalışıyorsa ellemem...

Bu olaydan sonra bende aynı fikre kapıldım abi. :)
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Bu arada oksijen sensörünün fişini çekiyorum ama arıza ışığı falan yakmıyor. Hem çalışır hem stop vaziyetye denedim farklı bir ikaz lambası görmedim. Mk2 lerde böyle bir ışık yok mu ki? Anahtar şeklindeki ışık arıza ışığı mı bilmiyorum ama o bile yanmadı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Anahtar olan servis bakım hatırlatması. Arıza ışığı motor şeklinde. Eski lambalar öyle basit şeylere yanmaz :)

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Anahtar olan servis bakım hatırlatması. Arıza ışığı motor şeklinde. Eski lambalar öyle basit şeylere yanmaz :)

Ben motor şeklini hiç görmedim. Anahtarı çevirince de çalışınca da normal haldede. Hep merak ettim aradım ama yok yanmıyor hiç abi
Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi

Arkadaşlar bu arabanın jikkesi nerde otomatik mi beyinmi kontrol ediyor yoksa başka bir yermi benim jikle çalışmıyor nasıl müdahale ederim bir fikir verin

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

9416b730cbcaaaa692a38e5a2f7191c5.jpge4587f5a711fe63714622ccf52c4dd0c.jpg

Kırmızı işaret bıraktığım yerlerde ise eğer, orda ışık yandığını görmedim. Çalmışlar kesin [emoji2]

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Arkadaşlar bu arabanın jikkesi nerde otomatik mi beyinmi kontrol ediyor yoksa başka bir yermi benim jikle çalışmıyor nasıl müdahale ederim bir fikir verin

Abi bunlarda otomatik diye biliyorum ben. Ama hangisi nerde nasıl bişey bende bilmiyorum. Merakta ediyorum

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi

Abi bunlarda otomatik diye biliyorum ben. Ama hangisi nerde nasıl bişey bende bilmiyorum. Merakta ediyorum

Otomatik olduğunu biliyorum da neye göre çalışıyor onu öğrenmem lazım soğukta rolanti çok düşük

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Abi bunlarda otomatik diye biliyorum ben. Ama hangisi nerde nasıl bişey bende bilmiyorum. Merakta ediyorum

Otomatik olduğunu biliyorum da neye göre çalışıyor onu öğrenmem lazım soğukta rolanti çok düşük

He abi şu senin dediğin mesele tamam. Abi bildiğim kadarıyla ısı müşürü motorun soğuk olduğunu beyine iletiyor, beyinde ona göre kelebek konum sensörünü uyarıyor ve kelebeğin açısını motor ısınana kadar bir miktar açık tutuyor. Aklıma ısı yada hararet müşürü gibi sensörlerin bozuk olabileceği geliyor. Senin bana dediğin gibi ilk çalıştırmada devrin 1200 de falan değildi

Beyin motoru sürekli sıcak algılıyor sanırım, o yüzden deviri normal seviyede tutuyor. Motor soğuk olduğu içinde devir normalin altına düşüyor. Aslında senin devir her halükarda normal seviyede duruyor. Bence ısı sensörünü bi kontrol ettir abi. Cikle olayı bu şekilde gerçekleşiyor kanımca. Isı müşürü=kelebek konum sensörü

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Isi müşürü değişecekse termostatta 2 ısı müşürü var bilginiz olsun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...