İçeriğe Yönlendir

Lastik Üzerindeki Yazılar (Üretim Tarihi, Yük ve Hız Endeksi)


Engin Ünal

Recommended Posts

Engin Ünal
(düzenlendi)

Arkadaşlar lastik ebatlarının sonunda bulunan Q & T & V & H harflerinin ne anlama geldiğini bilen varmı? Açıklarsanız lastik alacak arkadaşlara yardımı olur diye düşünüyorum.

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Lastiklerin hız sembolleridir..

q (max.160 Km/s)

r (max.170 Km/s)

s (max.180 Km/s)

t (max.190 Km/s)

u (max.200 Km/s)

h (max.210 Km/s)

v (max.240 Km/s)

z (240 Üzeri)

w (max.270 Km/s)

y (max.300 Km/s)

Yorum bağlantısı
Onur Demir
Lastiklerin hız sembolleridir..

q (max.160 Km/s)

r (max.170 Km/s)

s (max.180 Km/s)

t (max.190 Km/s)

u (max.200 Km/s)

h (max.210 Km/s)

v (max.240 Km/s)z (240 Üzeri)

w (max.270 Km/s)

y (max.300 Km/s)

Benim Roadstoneler V gurubu Hahahaha :) 240 ve 1.4motor :)

Bilgi için sağolun...

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Hız endeksleri, Bir Audi A6 ve ya BMW X6 araca Q-R veya S endeksli lastik alırsanız, lastiğin dönme hızı düşük ve aracın hızı yüksek olduğundan, lastikte anormal ısınma ve kauçuk, ve lif parçalanmasına bağlı olarak lastikte yarılma ve sonuç; kaza tutanağı bile doldurmaya yaşamsal zaman kalmayabilir. Yani Aracım maksimun hızının %50 fazlası lastik almak en mantıklısı

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Peki bu harflerin yanında rakamda var o neyi ifade ediyor ki? Mesela bende 88V yazıyor? Öylesine başka bir araçta lastiğe baktım 82T yazıyordu..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Rakamlar yük endeksi, rakam arttıkça lastiğin yük kaldırma potansiyeli artıyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Rakamlar yük endeksi, rakam arttıkça lastiğin yük kaldırma potansiyeli artıyor.

Teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Kaynak: Bridgestone.com.tr ve Lassa.com.tr

EBAT GÖSTERİMİ :

Tüm lastikler T&RA ve ETRTO gibi uluslararası örgütler tarafından belirlenen ; jant çapı, dış çap, kesit genişliği gibi parametreler için belirlenen standartlara uymak zorundadır.

1 - (175) Nominal Kesit Genişliği (mm)

İlgili janta uygun takılmış ve hava ile şişirilmiş bir lastiğin dıştan dışa yanaklar arasında kalan en geniş mesafenin (kabartma yazılar hariç) mm cinsinden nominal gösterimidir. Ölçülerek bulunan kesit genişliği değeri ile lastiğin üzerinde yazılı olan nomimal kesit arasından fark olabilir.

2 - (70) Kesit Oranı

Kesit yüksekliğinin kesit genişliğine yüzde olarak oranıdır.kesit oranı azaldıkça, lastik kesit (yanak) yüksekliği azalır. (60,70 serisi gibi...)

3 - ® Radyal Lastik

4 - (13) Jant Çapı (inç)

5 - (82) Yük Endeksi

Belirtilen hız limitinde lastiğin taşıyacağı maksimum yüktür.

6 - (T) Hız Endeksi

Araç lastiğinin taşıyabileceği maksimum yükle yapabileceği en yüksek hız limitini belirtir.

Yorum bağlantısı
Serkan Öz

lastik_2.jpg

Bir de lastiğin üretim tarihi yazar; ilk iki rakam lastiğin yılın hangi haftasında üretildiği, sonraki iki rakam ise yılı gösterir.

Latiğin diş derinliği azalmamış olsa da belirli bir süre sonunda lastik içindeki kimyasallar özelliğini kaybettiğinden lastiklerin değiştirilmesi gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir

Bence Konu traşlanıp Sabitlenebilir :) Gayet işe yarar bilgi ve paylaşımlar var.

Elinize sağlık arkadaşlar :)

Yorum bağlantısı
Ali Emre Öksüz

Bir de lastiğin hangi yılın kaçıncı haftası üretildiğini gösteren rakamlar yok muydu?

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

piyasada genelde T H ve V grubu lastikler satılıyor aynı markanın farklı satıcılarda farklı fiyatlarda olmasının sebebi de biraz bundan kaynaklanıyor aslında,yani bir yerden fiyat alırken tüm özelliklerine bakarak fiyat alınmalı birisi 91V için fiyat verirken digeri 88t için fiyat veriyor bizde daha ucuza bulduğumuzu zannediyoruz aslında hem son hızı hemde yük indeksi düşük lastiği ucuza almış oluyoruz gerçi şu da denilebilir son hıza yada max yüke kaç kere çıkıyoruz :)

Yorum bağlantısı
Fatih Kul
(düzenlendi)

Bu konuda ve lastik güvenliği konusunda şu pp sunusunda yararlı bilgiler var:

www.trafik.bilkent.edu.tr/ipuclari/LASTIK_GUVENLIGI.pps

tarihinde Fatih Kul tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Engin Evni
Bu konuda ve lastik güvenliği konusunda şu pp sunusunda yararlı bilgiler var:

www.trafik.bilkent.edu.tr/ipuclari/LASTIK_GUVENLIGI.pps

Teşekkürler, faydalı bir pps.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Bora Akbaş

Peki birşey sorayım.Şimdiki yazlık lastiklerim 205*55*R16 92 V . Kış lastiğini İSE 195*65*r15 alacağım Fakat Bu ebatta 88 T ve 91 H var. Hangisini almalıyım? 88 T Azami Hızı 190 Km,91 H azami hızı 210 km.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
fiyat farkı ne kadar?

Bir tekerlekte 40 TL fark var Çağlar Bey.Goodyear UltraGrip 7 kış lastiğinde bu fark.

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Beyler,şu yanlışa düşmeyin ama.

Yine bu konuyla ilgili yazmıştım ama bulamadım.

Eksik-yanlış okuyosunuz.

Lastik üzerindeki sembolleri okurken dikkat lütfen.

Sadece H V Y felan gibi okursanız yanılırsınız.

Bunu yük indeksiyle birlikte okumalısınız,yani 91H 91V gibi.

Zaten bunlar bir arada belirtilir lastiklerde.

91H ne demek?

91H 4 lastik için toplam 2460 kg ile 210 km/h limiti anlamına gelir.

Böyle okuyun lütfen,yoksa eksik-yanlış olur.

Yorum bağlantısı
Balkan Akın

Bir de bazı markalar için yumuşak lastik üretiyor bazıları içinde sert lastik üretiyor gibi tanımlamalar var yumuşak ve sert lastik anlamı lastiğin karışımındaki kauçuk oranıylamı ilgili ve bu oranı firmalar açıklıyormu?

Bu tanımlamaları kullananlar neye göre tanımlıyorlar.

Ben her firmanın kendi lastiğinin en iyi yol tutuşu sağladığını reklam ettiğini duyuyorum.Hangi markanın sert ya da yumuşak lastik ürettiğini açıklayabilecek varmı? Acaba.

Yorum bağlantısı
Serkan Çok
Hız endeksleri, Bir Audi A6 ve ya BMW X6 araca Q-R veya S endeksli lastik alırsanız, lastiğin dönme hızı düşük ve aracın hızı yüksek olduğundan, lastikte anormal ısınma ve kauçuk, ve lif parçalanmasına bağlı olarak lastikte yarılma ve sonuç; kaza tutanağı bile doldurmaya yaşamsal zaman kalmayabilir. Yani Aracım maksimun hızının %50 fazlası lastik almak en mantıklısı

bu nasıl olacak ben anlamadım :)

araç s40 ise max. hız 260 diyo

ben 390 km\h lik birşeymi alacağım.

exploreri saymıyorum farkındaysanız :good1: :lol:

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Bir de bazı markalar için yumuşak lastik üretiyor bazıları içinde sert lastik üretiyor gibi tanımlamalar var yumuşak ve sert lastik anlamı lastiğin karışımındaki kauçuk oranıylamı ilgili ve bu oranı firmalar açıklıyormu?

Bu tanımlamaları kullananlar neye göre tanımlıyorlar.

Ben her firmanın kendi lastiğinin en iyi yol tutuşu sağladığını reklam ettiğini duyuyorum.Hangi markanın sert ya da yumuşak lastik ürettiğini açıklayabilecek varmı? Acaba.

Bu hamur meselesi biraz karışık,sonuçta mümkün olan en verimli karışımı bulmalısınız.

Sertlik yada yumuşaklık meseleside kolay.

Ama öyle manavdan kavun seçer gibi yumuşaklığına bakılamaz.(bazen saçma sapan şeyler yapıyolar,ne anlarlar anlamam :lol: )

Hangi marka ve model olursa olsun,tabiki bir rakkamsal karşılığı var.

Ama bu açıklanmaz.Zaten çokta önemli değil,çünkü,yeniyken tamam.

Peki 5...10...15...20...25 bininci km lerde .

Hoş oda kolayda neyse :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci

eger şehir içinde ve düşük hızlarda kullanılacaksa H serisi ve altı daha mantıklı çünkü yüksek hız lastikleri inanılmaz yol sesi yapar

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
eger şehir içinde ve düşük hızlarda kullanılacaksa H serisi ve altı daha mantıklı çünkü yüksek hız lastikleri inanılmaz yol sesi yapar

Bu tanımlama doğru değil.

Aynı modelin,hem H serisi hemde V serisi olsun.

Bu durumda lastik sesi farklımı olucak,hayır.

Lastiğin sesini belirliyen unsurlar bellidir.

H yada V olması temelde ısıya dayanıklılık üzerine kuruludur,buda içredeki sonsuz sarımla baya bi ilgilidir.

Ses ise,daha çok sürtünen alan ve yapısı,ve özellikle omuz yapısı ile ilgilidir.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
  • 4 hafta sonra...
Rıdvan Ergün

Lastiklerin üzerinde, harf ve rakamlardan oluşan işaret sistemi yer almaktadır. Şekilde yer alan P 175/65 R 15 82 T örneğinde olduğu gibi bu harf ve rakamlar şunları ifade eder.

P ( Passenger )

Lastiğin binek türü otomobiller için üretildiğini simgeler. LT (Light Truck) ise hafif nakil araçlarının simgesidir.

175 - Nominal Kesit Genişliği (mm.)

Lastiğin dıştan dışa, yanaklar arasında kalan en geniş bölümünün ( kabartma yazılar hariç ) milimetre cinsinden ifade edilmiş şeklidir.

Lastiğin, ilgili standarda uygun janta takılmış ve hava ile şişirilmiş olması halindeki göstergesidir. Daha geniş jantlarda bu numara büyümektedir.

65 - Kesit Oranı

Kesit yüksekliğinin, kesit genişliğine oranının yüzde cinsinden ifadesidir. Grafikteki örnekte, lastiğin yüksekliği, lastiğin genişliğinin % 65’idir.

R - Radyal Lastik

15 - Jant Çapı (ınc.)

82 - Yük Endeksi

Belirtilen hız limitinde lastiğin taşıyabileceği maksimum yüktür. Lastiğin ne kadar ağırlıktaki bir yükü emniyetle taşıyabileceğini gösterir.

H - Hız Sembolü

Lastiğin taşıyabileceği maksimum yükle yapabileceği en yüksek hız limitini belirtir.

Hız Sembolü: Hız Limiti km/saat

J: 100 K: 110 L: 120 M: 130 N: 140 P: 150 Q: 160 R: 170

S: 180 T: 190 U: 200 H: 210 V: 240 W:270 Y: 300 Z: 240 +

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...