Sami Aktaş 20 Mart 2010 Paylaş 20 Mart 2010 Bunlar da yük endeksleri: Yük İndeksi - Lastik başına yük (kg) 60-250 79-437 98-750 61-257 80-450 99-775 62-265 81-462 100-800 63-272 82-475 101-825 64-280 83-487 102-850 65-290 84-500 103-875 66-300 85-515 104-900 67-307 86-530 105-925 68-315 87-545 106-950 69-325 88-560 107-975 70-335 89-580 108-1000 71-345 90-600 109-1030 72-355 91-615 110-1060 73-365 92-630 111-1090 74-375 93-650 112-1120 75-387 94-670 113-1150 76-400 95-690 114-1180 77-412 96-710 115-1215 78-425 97-730 Bu arada benim lastiklerde 235/45/ZR17 94Y yazıyor...Hepsi tamam da bu R17nin yanındaki Z ne ola ki? Yorum bağlantısı
Sinem Kisa 23 Mart 2010 Paylaş 23 Mart 2010 Bunlar da yük endeksleri:Yük İndeksi - Lastik başına yük (kg) 60-250 79-437 98-750 61-257 80-450 99-775 62-265 81-462 100-800 63-272 82-475 101-825 64-280 83-487 102-850 65-290 84-500 103-875 66-300 85-515 104-900 67-307 86-530 105-925 68-315 87-545 106-950 69-325 88-560 107-975 70-335 89-580 108-1000 71-345 90-600 109-1030 72-355 91-615 110-1060 73-365 92-630 111-1090 74-375 93-650 112-1120 75-387 94-670 113-1150 76-400 95-690 114-1180 77-412 96-710 115-1215 78-425 97-730 Bu arada benim lastiklerde 235/45/ZR17 94Y yazıyor...Hepsi tamam da bu R17nin yanındaki Z ne ola ki? ZR eski üretim kodlamasına göre 240/h üstü olması lazım. yanlız eski kodlama sistemine ait. (yine aynı kodlama sisteminde VR sınıfı vardır, buda 210km/h üstü demektir.) eski kodlama olduğunu için lastiğin son kullanma tarihini bence bi göz atın. ( ilgili eklentilerden bashedilmiş olabilir yinede yazyım.üretim tarihi olarak, lastik üzeri 4 basamaklı bi sayı olması lazım. ilk 2 hanesi hafta son 2 hanesi yılı temsil eder. üretim tarihinin üzerine 48 ay ekleyip son kullanma tarihini bulabilirsiniz.) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mart 2010 Paylaş 23 Mart 2010 Eski kodlama sistemi derken, hız endeksi tanımlaması mı değişti? Lastiklerde üretimden sonra 48 ay gibi bir son kullanma tarihi bilgisinin kaynağı nedir acaba? Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 2 Nisan 2010 Paylaş 2 Nisan 2010 selamlar,bu harfler lastiğin yapacağı hızı işaret ediyor,bu hız limitleri artıkça lastiğin konforu azalırmı hız limiti arttıkça lastik dahamı sert olur,bu durumda focus II için en ideal harf hangisidir.bu araclara r 170km veya s 180km uygun olmazmı zaten aracın max hızı 180km saygılar Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Nisan 2010 Paylaş 2 Nisan 2010 Hız endeksi ile, sürüş konforu arasında bağlantı kurmak çok çok zor. Ayrıca son hızı 1km/h rakamsal olarak hesaplamayın. focusa V hız endeksi gerekir. Yorum bağlantısı
Üstün Doğan 4 Mayıs 2010 Paylaş 4 Mayıs 2010 selamlar, Hız endeksini şöyle yorumlamak biraz daha kuvvetli bir anlam çıkaracaktır: tanımlı yükte lastiğin "belirli bir süre" için güvenli gidebileceği max hız. Lastiğin termal dayanımını bu yüke maruz kaldığı süre etkileyeceğinden bu tanım uygun bulunmuştur lastik üreticileri tarafından. Yorum bağlantısı
Serkan Ataman 3 Ekim 2011 Paylaş 3 Ekim 2011 rakamlar aracın uygunluk kullanım belgesinde yazan rakamlar.sağdaki rakamların ne anlama geldiğini anlayamadım.15'' jantlarımı 16 yada 17 ye yükseltçem,bunlarda fabrikasyon verilerinin uygun olan ölçüleri.. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 3 Ekim 2011 Paylaş 3 Ekim 2011 rakamlar aracın uygunluk kullanım belgesinde yazan rakamlar.sağdaki rakamların ne anlama geldiğini anlayamadım.15'' jantlarımı 16 yada 17 ye yükseltçem,bunlarda fabrikasyon verilerinin uygun olan ölçüleri.. 7J ve 6.5J jantın inç olarak genişliği,50 ve 47.5 olan değerler jantın ofset değerleri. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ekim 2011 Paylaş 3 Ekim 2011 merhaba arkadaşlar bu lastik konusunda şu içimi bir sıkıntı kapladı. lastiklerime dikkat ettim aracı alalı yaklaşık 2,5 ay oldu ford focus ghia 2002 model üzerinde kışlık lastik var yazlıklar bitik olduğu için kışlık takılı halde almıştım kullanılmamış sıfır lastikti. fakat arkadaşlarla bakarken arkadakilerin 2007 yılı öndekilerin ise 2005 yılı olduğunu fark ettik su an çok canım sıkkın ne yapayım fikir verebilecek arkadaşlar varmı? 4 mevsimlik mi alayım yoksa kışlık mı yoksa yazlık mı anlayamadım gitti aracı satacağım için ne gerek var diyorum sonra düşünüyorum biniyorum ve can taşıyorum diyorum kaldım ortada. lastikçiye gidip konuşayım diyecem lastikler hakkında yorum yapsın diye ama adam satmak için değiştir felan der diye de çekiniyorum. üzerindeki lastik ise 195 60 15 r 88t pirelli snow valla kaldım canım sıkıldı.. çok teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ekim 2011 Paylaş 3 Ekim 2011 lastiklerin durumu bu yani yeni sıfır takılmış 4000 km ben yaptım sadece ama formlardan okuduğum kadarıyla çatlak felan yok yada aşınma ilginç geldi ve korktum.. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ekim 2011 Paylaş 3 Ekim 2011 (düzenlendi) bütün lastiklerin durumu aynı yani 4 de. hocam aşınmadan kasıtım su ben bılmıyordum lasıtıgın uretım yılını sonradan fark ettım. uretım yılı eskı bırde ben 4000 km yaptım okuduklarım kadar bır asınma ve yırtılma göremedim ından ilginç geldi dediğiniz gibi iyi muhafaza edilmiş olsa gerek. ben yinede 4 mevsim lastik arayışına başlıyayım 3 Ekim 2011 tarihinde Mustafa Ko tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ekim 2011 Paylaş 3 Ekim 2011 Biraz kış gelsin, performansa göre değerlendirin derim. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 3 Ekim 2011 Paylaş 3 Ekim 2011 Yeni tarihlileri öne takın kışın deneyin,çekişde yokuş çıkarken patinaj yapmıyorsa kullanılabilir. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ekim 2011 Paylaş 3 Ekim 2011 peki üstadlar sizin dediğiniz gibi olacak. biraz daha kullanayım durum ne olacak uzun yola gitmeyecem bir süre şehir içinde sürat yapma şansım da yok 80km yi geçemiyorum sabah akşam trafiği herkese ii akşamlar Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 12 Ekim 2011 Paylaş 12 Ekim 2011 Aşağıdaki bilgilerin faydalı olacağını düşünüyorum. Lastikler, yanaklarına damgalanan üretim tarihinden 4 yıl sonra kullanım ömrünü tamamlıyor. Lastiğin üretim tarihi, üretim yılının son iki rakamı ve yılın kaçıncı haftasında üretildiğine göre belirtiliyor. Örneğin, “3911” şeklindeki üretim tarihi, lastiğin 2011 yılının 39. haftasında, yani ekim ayında üretildiği anlamına geliyor. Lastik şişirilirken ne kadar hava basıncı verileceği de yanakta belirtilmekte. Bu miktar, 28PSI, 32PSI, 44PSI gibi ifadelerle bildiriliyor. Lastiğin, azami basınç değeri kadar şişirilmesi, hem yakıt tasarrufu sağlamakta, hem de aşırı sürtünmeyi önleyip, lastik ömrünü uzatmakta önem taşıyor. Lastiğin tasarlandığı hız değeri de bir harf ile yük endeksinin yanında yer alıyor. Her harf, azami hız değerinin ne kadar olduğunu gösteriyor. Lastiklerin hız değerleri şu harf gruplarıyla ifade ediliyor: Harf Grubu Azami Hız (km/saat) ---------- ------------------ B 50 F 80 G 90 J 100 K 110 P 150 Q 160 R 170 S 180 T 190 U 200 H 210 V 240 W 270 Y 300 Lastik ebatları da sürüş güvenliği açısından önem taşıyor. Yanakta yer alan “P195/65R15” ifadesindeki P yolcu lastiğini, 195 milimetre cinsinden lastiğin genişliğini, 65 enin boya oranını, yani lastik yüksekliğinin genişliğine oranını, 15 de jantın inç cinsinden çapını gösteriyor. Yanaktaki “Temperature” yazısı bitimindeki A, B veya C gibi harfler, lastiğin ısıya karşı mukavemet düzeyini gösteriyor. Lastikler en yüksek ısı dayanıklılığı için A'dan başlayarak B ve C diye sınıflandırılıyor. Lastiklerin çekiş gücü de önemli etkenlerden biri. Çekiş gücünün yüksekliği, ıslak zeminde aracın duruş mesafesini kısaltıyor. “Traction” ifadesinin sonundaki AA, A, B veya C harfleri, bu gücün büyükten küçüğe doğru sıralandığını gösteriyor. Lastikteki “Desgastes” diş derinliğini, “Treadwear” da sırt aşınmasının dayanıklılığını ifade ediyor. 1 Yorum bağlantısı
Ayşegül Çakmak 25 Eylül 2014 Paylaş 25 Eylül 2014 1 Lastik yanağında bulunan bilgiler nelerdir? Lastikle ilgili bilgilerin tamamı lastik yanağı adı verilen yan yüzeyinde bulunmaktadır. Lastik özelliklerinden bir çoğunun adı ve sembolü lastik üreticileri tarafından belirlenen ve markaya göre değişiklik gösterebilen etiketlerle ifade edilmektedir. Lastik yanağında bulunan etiketlerin ne anlama geldiği ile ilgili bilgiler, KolayOto’da lastik ürün detay bilgileri arasında ve aşağıda belirtilmektedir. 2 Hız Endeksi Lastik hız endeksi, lastiğin çıkabileceği maksimum hızı ifade eder. Örneğin “T” hız endeksine sahip bir lastiğin güvenle çıkabileceği maksimum hız 190 km/s’dir. Lastik hız endeksi lastik yanağında, lastik ebat bilgilerinin hemen yanında belirtilir. Lastik hız endeksi semboleri ve karşılık geldikleri maksimum hız seviyelerini aşağıdaki tabloda görebilirsiniz. Class km / h A1 5 A2 10 A3 15 A4 20 A5 25 A6 30 A7 35 A8 40 B 50 C 60 D 65 Class km / h E 70 F 80 G 90 J 100 K 110 L 120 M 130 N 140 P 150 Q 160 R 170 Class km / h S 180 T 190 B 210 V 240 W 270 Y 300 VR > 210 ZR > 240 3 Yük Endeksi (LI) Lastik yük endeksi (LI), 1 lastiğin taşıyabileceği maksimum yükü ifade eder. Örneğin “90” yük endeksine sahip bir lastiğin güvenle taşıyabileceği maksimum yük 600kg’dır. Dolayısıyla 4 adet 90 yük endeksine sahip lastik kullanan bir aracın taşıdığı yük ile birlikte ağırlığının 2.400kg’ı geçmemesi gerekir. Lastik yük endeksi semboleri ve karşılık geldikleri maksimum hız seviyelerini aşağıdaki tabloda görebilirsiniz. LI Kg 50 190 51 195 52 200 53 206 54 212 55 218 56 224 57 230 58 236 59 243 60 250 61 257 62 265 63 272 64 280 65 290 66 300 67 307 68 315 69 325 70 335 71 345 72 355 73 365 74 375 LI kg 75 387 76 400 77 412 78 425 79 437 80 450 81 462 82 475 83 487 84 500 85 515 86 530 87 545 88 560 89 580 90 600 91 615 92 630 93 650 94 670 95 690 96 710 97 730 98 750 99 775 LI kg 100 800 101 825 102 850 103 875 104 900 105 925 106 950 107 975 108 1000 109 1030 110 1060 111 1090 112 1120 113 1150 114 1180 115 1215 116 1250 117 1285 118 1320 119 1360 120 1400 121 1450 122 1500 123 1550 124 1600 4 Tire classifications: UTQG (Uniform Tire Quality Grading) Using the UTQG tire classification is mà ¶ possible, to make a comparison within three characteristic tire categories.In order to classification of each tire in a certain category, partly under racing conditions, Verschleiß, traction and Mentions ¤ rmungswiderstand geprà ¼ ft. 6Diş Derinliği Yeni lastiklerde diş derinliği 8mm’dir. Diş derinliğinin minimum 1.6mm’nin üzerinde olması aracın yol tutuşu, frenleme performansı ve sürüş güvenliği açısından büyük önem arz etmektedir ve yasal bir zorunluluktur. Diş derinliği bu 1.6mm’nin altına düşen lastikler değiştirilmelidir. Yakıt verimliliği ve sürüş performansı açısından ise lastiklerin diş derinliği 4mm’nin altına indiğinde değiştirilmesi önerilmektedir. 7Üretim Tarihi Lastiğin üretim malzemesi kauçuk, zamanla yumuşayan bir yapıya sahiptir. Bu yüzden lastiğin doğru koşullarda saklanması ve lastik ömrüne uygun şekilde kullanılması önem arz etmektedir. Doğru koşullarda saklanılan lastiklerin ömrü 10 yıla kadar çıkabilmektedir, öte yandan üretim tarihi 3 yıldan yeni olan lastiklerin tercih edilmesi önerilmektedir. KolayOto’da bulacağınız tüm lastikler ürün özellikleri içerisinde aksi belirtilmedikçe son 1 yıl içerisinde üretilmiştir. 8 AB Lastik Etiketi AB Lastik Etiketi, bir lastiğin güvenlik ve çevre açısından özellikleri hakkında önemli bilgiler içermektedir. Kasım 2012'den itibaren Avrupa Birliği mevzuatı uyarınca, tüketicilerin doğru şekilde bilgilendirilmesi amacıyla, tüm lastiklerin üzerinde AB Lastik Etiketi bulundurulması zorunlu hale gelmiştir. KolayOto’da bulacağınız tüm lastikler AB etiketine sahiptir ve AB etiket bilgileri ürün detaylarından incelenebilmektedir. AB Lastik Etiketi’nde belirtilen özellikler ve açıklamaları aşağıdadır: Yakıt Verimliliği: Lastiğin “dönüş direnci”ne bağlı olarak hesaplanır. Dönüş direnci azaldıkça, lastik dönmek için daha az enerji harcar, aracınız daha az yakıt tüketir. A (en verimli) ve G (en verimsiz) sınıfları arasında derecelendirilir. Her bir sınıf arasındaki fark 100km’de yaklaşık 0.1 lt’ye kadar yakıt tasarrufu sağlayabilir. Yakıt fiyatının 5 TL/lt olduğu bir durumda, ortalama lastik ömrü boyunca bir sınıf farkının 1.000TL’ye kadar yakıt tasarrufu sağlayabileceği anlamına gelir. Yakıt verimliliğinin artması, çevreye olan etkinin de azalmasını sağlar. Islak Zeminde Kavrama: Lastiğin ıslak şartlarda frenleme mesafesine bağlı olarak hesaplanır. Yüksek ıslak zeminde kavrama endeksine sahip lastikler, ıslak şartlarda daha kısa mesafede durur. A (en yüksek) ve F (en düşük) sınıfları arasında derecelendirilir. 80 km/s’de ile hareket eden A sınıfı lastik kullanan bir araç tam frenleme yaptığında, F sınıfı lastik kullanan bir araca göre 18 metreye kadar daha kısa mesafede durur. Gürültü: Lastiğin dışarıdan duyulan gürültüsünün desibel (dB) cinsinden ölçüsüdür. 3dB'lik bir fark, lastiğin yarattığı dış gürültüyü iki katına çıkarır. Seviyesi 1 ve 3 arasında değişen siyah dalga “)” sembolü ile ifade edilir. 1 siyah dalga Avrupa Birliği (AB) limitinin 3dB veya daha fazla altında, 2 siyah dalga AB limiti seviyesinde, 3 siyah dalga AB limitinin üzerinde anlamına gelir. Yorum bağlantısı
Ercan Ayas 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Lastik Ölçülerim 195/65 R15. 195 Taban genişliği bunu metre ile ölçerek buluyorum bunda sıkıntı yok R15 de jant çapı buda inç olarak tamam peki bu yanak ölçüsü nasıl hesaplanıyor 195 çarpı 65 bölü yüz olarak bulduğum değer yanak kalınlığını ne cinsinden (cm , inç ) ölçüsü veya nasıl hesaplanır.. Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) Lastik Ölçülerim 195/65 R15. 195 Taban genişliği bunu metre ile ölçerek buluyorum bunda sıkıntı yok R15 de jant çapı buda inç olarak tamam peki bu yanak ölçüsü nasıl hesaplanıyor 195 çarpı 65 bölü yüz olarak bulduğum değer yanak kalınlığını ne cinsinden (cm , inç ) ölçüsü veya nasıl hesaplanır.. Taban genişliği: mm Yükseklik: % Çap: inç 195/65 R15'i ele aldığımızda: Yanak yüksekliği, taban genişliğinin %65'i -> 195 x 65/100 : 127mm 24 Mart 2015 tarihinde Berk Yalçın (REZULTEO) tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ercan Ayas 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 bu hesaba göre 225/40 R18 ölçüsündeki bir lastiğin yanak ölçüsü 9 cm gelmektedir ama ben şahsen ölçtüm 5.5 cm çıkıyor bu yüzden kafam karıştı 195/65 R15 lastikte yanak kalınlığı 12,5 cm gibi bir değer oluyor o doğru çıkıyor Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) bu hesaba göre 225/40 R18 ölçüsündeki bir lastiğin yanak ölçüsü 9 cm gelmektedir ama ben şahsen ölçtüm 5.5 cm çıkıyor bu yüzden kafam karıştı 195/65 R15 lastikte yanak kalınlığı 12,5 cm gibi bir değer oluyor o doğru çıkıyor Normalde lastikler bu kurala göre üretilir. Siz tam olarak nereden nereye ölçüyorsunuz lastiği? 24 Mart 2015 tarihinde Berk Yalçın (REZULTEO) tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 30 Mart 2015 Paylaş 30 Mart 2015 janttan lastik sırtına kadar Normalde lastiğin janta takılı olduğu kısımdan lastik sırtına kadar ölçülmesi gerekiyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts