İçeriğe Yönlendir

2 Yeni Lastik Ne Kadar Mantıklı? İzleyelim.


Metin Akbal

Recommended Posts

Evren Erakçora

Kışın dökük bir şahinde kış lastiği gördüm, 300binlik suvda yoktu ama. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Kışın dökük bir şahinde kış lastiği gördüm, 300binlik suvda yoktu ama. 


Yemin ediyorum burda anlattiginiz olayi yasayarak gordum. Bir arkadasimin Terios una kislik Petlas aldik. Denemek icin Ayder yaylasina ciktik yarim metre kar var ama guzergah acik kar oturmus. Ta tepeye kadar ciktik. Ciktigimiz yerde X6 karda kalmis 4 teker patinaj cikamiyor. Oraya kadar nasil cikmis anlamadik ama araba oldugu yerde sayiyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
 
üstad okul ev arası 10 mil. toplu taşım yok. taksi 50 dolara yakın parra alır. bir kez en yakın benzinciye yürümüştüm 2 saat sürmüştü karda.
amerikadan bahsediyorum. ekonomik durumunu ayarla diyorsunuz. sanırım yokluk çekmemişsiniz.
arabamın fiyatı ise 600 dolardı.
araba lastiği 12 bin liralık araçta da 120 bin liralık araçta da eğerr 205 5516  ise aynı fiyat.
misal adamın şahin arabası var. anadoluda birçok yer böyle.  kör topal idare ediyor. 4 lastik alırsa adam sarsılıyor. 4 almayacağım diyerekten 2 de mi almamalı? 
bu uygulamayı ben de yapıyordum ford fusion da her yıl iki tane yeni alıyordum. iki yılda bir 4 almak yerine. böylece değişim parası da ödemiyordum çünkü yeni almış oluyordum.

Forumu takip etsin durmadan lastik hibe ediliyor faydalansın
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Coşkun Polat

Güzel bir test olmuş, Bir lastikçi olarak biz de her zaman 4 lastiğin aynı anda değiştirilmesini tavsiye ediyoruz. Müşterinin buna imkanı yoksa 2 lastik yenileyecekse araba ne taraftan çekişli ise o tarafa yenileri takıyoruz.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çekişe bakılmaksızın iyi durumda olan tekerler arkaya takılır. Aracı yürütmek kolay, durdurmak zordur

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
1 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Çekişe bakılmaksızın iyi durumda olan tekerler arkaya takılır. Aracı yürütmek kolay, durdurmak zordur

yolda tutmak desek daha doğru olmaz mı? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yolda tutmak için arka
Frende durdurabilmek için ön lazım.
Demekki 4 lastik değişim daha mantıklı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Emmi frende de olsa arkanın iyi olması gerekiyor. Ön, onca atalet kuvveti ile yere yapışıyor zaten. Arka zayıf kalıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

dizel ağır olduğundan benzinliler daha meyilli olmaz mı önden kaymaya?

Abi subaru dene bir de boxer motor ve 4x4 ü önden kaymayı zorlar gibi sanki?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Fren onemli ama araca yon vermek daha onemli. Bazen frene basacak kadar bile firsat kalmiyor ama arabayi yolda tutmak icin ani hareket gerekebiliyor. Bu sebeple ani manevralarda benim tecrubeme gore arka tekerlere onlere gore daha cok is dusuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı
Güzel bir test olmuş, Bir lastikçi olarak biz de her zaman 4 lastiğin aynı anda değiştirilmesini tavsiye ediyoruz. Müşterinin buna imkanı yoksa 2 lastik yenileyecekse araba ne taraftan çekişli ise o tarafa yenileri takıyoruz.

[emoji15]
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bizde babadan kalma adettir, çekiş hangi tekerdeyse oraya takılır sonra yokuş aşağılarda yanlanılır kışın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Doğan Arşiray
On ‎19‎.‎04‎.‎2017 at 14:13, Özgen Acar yazdı:

o değil de corolladan soğudum 60 km de bu kadar kayar mı ?

 

Corolla limitlerine çıkınca feci şekilde kafadan kayan bir araba. otoyol sürüşünde bu limit yaklaşık 150 km civarında. derin virajlarda feci dışa kayıyor. herhalde ön kısım daha ağır. süspansiyon da yumuşak.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

2 lastik alıncaksa kesinlikle arakaya takılır, çekiş yönü farketmez...

 

dizel daha ağırdır meselesine gelince, lastik basınçları bu konuda çök önemlidir yük durumuna göre üreticinin dediği değerlerde hava basın bu farkı minimuma indirin....

en sağlamı para varsa alayının değişimdir

 

şimdi Daalın, neyi tartışıyorsunuz, kural budur aksi yoktur :   😀

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Doğan Arşiray
On 14.06.2017 at 17:52, Servet Aydın yazdı:

Çekişe bakılmaksızın iyi durumda olan tekerler arkaya takılır. Aracı yürütmek kolay, durdurmak zordur

 

Mantık hatası yokmu? durmak için öne teker lazım.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
19 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

 

Mantık hatası yokmu? durmak için öne teker lazım.

Sıfır dişi olan lastiği öne tak. Fren ile onlara binen yükle kaçacak yeri yok lastiğin. Yük altında pres oluyor. Arkalar ise konuyu bile bilmiyor o anda. Dişleri olacak ki hadi bende yardım edeyim önlere desin 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
10 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

 

Mantık hatası yokmu? durmak için öne teker lazım.

 

Aynı görüşteyim.. Ancak yorumum şu...

 

İyi lastik arkada ise frenle duramayız,

İyi lastik önde ise virajda yolda duramayız. 

 

Ha hangisi daha çok karşımıza çıkar derseniz.. viraj daha çok karşımıza çıkar.. bu sebeple çaresiz isek iyi lastik arkaya takılmalı. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

iyi lastik arkaya takılır virajda dönemezsiniz....

 

iyi lastik arkaya takılır virajda frene asıldığınızda ön kabak bile olsa o yükle frenler yinede idare edecek kadar tutar, ama arka bir kaçarsa ön lastiğin sıfır lastik olsada bitersin...

 

iyi lastik arkaya takılır düz yolsa sert frende öne yığılır araç, arka tutuş çok azalır birde kabak lastik eklenince en ufak yalpada önü tutarsınız ama arkayı tutamazsınız...

 

bu işi olayı arkayı kontrol edememekte gizli, arakanın yalpası az bile olsa siz ön tekerle müdahade geciktiğiniz an iş biter, heleki arkadaki yalpa çoksa zaten direksiyon müdahaleside yetmez uçarsınız, bundan kurtuluş kabiliyetede bağlı yolun durumunada bağlı olarak motor gücüne dayanır, öyle belki çekişle kurtarırsınız ama çok zordur bir sürü şartın olması gerekir ve o iş içinde baba motor lazımdır, mesela mondeo diyelim, öyle 150 beygir falan yetmez haberiniz ola....

 

sonuç: mecburen 2 lastik alınacaksa bunlar arkaya takılır, bilimsel gerçek, arkayı tutamazsınız ama önde direksiyon vardır arkada yok...

 

örnek vereyim, motor gücüyle alakalı olarak, biraz abartılı olsun, Tır mesela, tırla giderken dorse sağa sola kayarsa ne yapılır, yada kışın rampa iniyorsunuz arka kaydı, ne yaparsınız, frenemi basarsınız yoksa direksiyonmu kırarsınız ?  her ikisindede duman olursunuz, gaza abanılır, güç yeterse arkayı çeker götürüsünüz çizgisine oturur, bunun gibi bir olay yani...

 

Motorsiklet kullananlar ne demek istediğimi çok daha net anlayacaktır :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

kafadan kayan önü ağır arabada, mesela virajdaki gizli buzun üzerinde arkada sağlam tekerlek olsaydı ne fark ederdi. jeep için konuşursak araç zaten kafadan kayma eğilimli kuru yolda. o nedenle önde olmalı iyi tekerlekler her zaman. buz üzerinde araç sürmek başka bir deneyim işi. illaki yavaş olmak gerekli. gaz ve frenin altında yumurta varmış gibi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...