İçeriğe Yönlendir

2 Yeni Lastik Ne Kadar Mantıklı? İzleyelim.


Metin Akbal

Recommended Posts

Metin Akbal
kafadan kayan önü ağır arabada, mesela virajdaki gizli buzun üzerinde arkada sağlam tekerlek olsaydı ne fark ederdi. jeep için konuşursak araç zaten kafadan kayma eğilimli kuru yolda. o nedenle önde olmalı iyi tekerlekler her zaman. buz üzerinde araç sürmek başka bir deneyim işi. illaki yavaş olmak gerekli. gaz ve frenin altında yumurta varmış gibi.
O sebepledir ki 4 teker degisimi diyoruz. kafadan kaydi araba eyvallah. Peki arka lastikler kotu onler iyi. O bahsettiginiz virajda arabanin arkasi onune donmez mi?
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
27 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

kafadan kayan önü ağır arabada, mesela virajdaki gizli buzun üzerinde arkada sağlam tekerlek olsaydı ne fark ederdi.

 

Farketmezdi.. Her halukarda yol dışındayız.. 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Ben yaklasık 4 sene önce polo ya önlere iki kışlık aldım arkları yeni ama düz yazlık desendı sonra aralık ayında hava 4 derece cıvarı e 5 de 80 -90 km sabit hızla gıderken arac bırden dönmeye basladı 3 tur dönup orta refuje arka tanponu carparak durmuşdum ya 4 lastik yads hıc almanak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
17 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

Ben yaklasık 4 sene önce polo ya önlere iki kışlık aldım arkları yeni ama düz yazlık desendı sonra aralık ayında hava 4 derece cıvarı e 5 de 80 -90 km sabit hızla gıderken arac bırden dönmeye basladı 3 tur dönup orta refuje arka tanponu carparak durmuşdum ya 4 lastik yads hıc almanak

Kesinlikle katılıyorum. Bin nasihatten bir musibet yeğdir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
 
Farketmezdi.. Her halukarda yol dışındayız.. 

Lastik deseni mevsıme uygun olunca ve takım olunca arac kolay kolay bırakmıyor mehmet abi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Metin Uzunoğlu

Bu aralar eski konular hortlatılıyor bende bu konuyu horlarayım. Eski lastik ve yeni lastikten kasıt dış derinliğimi yoksa üretim tarihimi. Eğer dış derinliği ise kaç mm fark telöre edilebilir. Aracımı yeni aldığımda ön lastik yaralı olduğu için önleri yeniledim. Lastikler kışlık lastikleri ile beraber 23000 km kullanılmıştı. Arkalar 2016 üretimi 4,8 mm önler 2019 üretimi 6 mm dış derinliği. Kışlık lastikleri takıncaya kadar değişmeyi düşünmüyorum. 2 aya kadar aradaki fark biraz daha azalır. Soru şu kıştan sonra hangi lastik nereye takılacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Uzunoğlu yazdı:

Eski lastik ve yeni lastikten kasıt dış derinliğimi yoksa üretim tarihimi. 

 

Biz bir türlü kabullenemesek de, Diş derinliği olarak daha iyi durumda olanın arkaya takılması gerekiyor. Tüm testler bunun daha doğru olduğunu ispat ediyor. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bu aralar eski konular hortlatılıyor bende bu konuyu horlarayım. Eski lastik ve yeni lastikten kasıt dış derinliğimi yoksa üretim tarihimi. Eğer dış derinliği ise kaç mm fark telöre edilebilir. Aracımı yeni aldığımda ön lastik yaralı olduğu için önleri yeniledim. Lastikler kışlık lastikleri ile beraber 23000 km kullanılmıştı. Arkalar 2016 üretimi 4,8 mm önler 2019 üretimi 6 mm dış derinliği. Kışlık lastikleri takıncaya kadar değişmeyi düşünmüyorum. 2 aya kadar aradaki fark biraz daha azalır. Soru şu kıştan sonra hangi lastik nereye takılacak. 
Bu soruyu uygun vakit kendi basimdan gecen bir olayin videosunu atarak anlatacagim.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Ben ikna olmadım. Yeni lastiği öne takarım. Oturduğum yer hep rampa, kışın önde iyi lastik olmazsa eve dönemeyeceğim günler çok oluyor. Ayrıca kuru veya ıslak asfaltta önde sertleşmiş lastik varsa fren mesafesi ciddi uzuyor. Bu da kazaların ekseriyetini oluşturan sebeplerden biri. Arkada kötü lastik varsa ona göre temkinli giderim buda ayrı bi konu. Ayrıca ön ve arkadaki lastikler arasında genelde ciddi fark olmaz. Yani önde yeni arkada kabak lastik hiç kullanmadım. Ön yeniyse arkadaki de ondan az biraz eskidir. Maddi imkanım elverdiği müddetçe 3 seneden eski lastiğe binmemeye gayret ediyorum. Bindiğim arabada lastikleri müsait yerde bir iki kez denerim, tutunmuyorsa ona göre temkinli giderim. Arka kayınca biraz tecrübe biraz da esp yardımıyla tabiki lastiğin tutunma gücüyle arabayı kontrol etmek bir nebze mümkün. Ama ön tutmayıp öndeki arabaya doğru kaya kaya giderken elden pek birşey gelmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çekiş lastiği iyi olacak araç yürüyecek, arka iyi olacak, sert fren ile yerde tutınması azalan arka tutunacak. Ön ne kadar arkaya göre kötü olsa bile fren anındaki yük ile tutunuyor yüzeye. 

En iyisi 4lü yeni lastik tartışmasız 

  • Beğen 4
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Tekrarlamakta fayda var; içinde sevdikleriniz yada başkalarının sevdiği ve sizin gibi değer verdiğiniz kişileri taşıyacaksınız (Ben tek gidiyorum diye zırvalayan olursa; bu taşıdığınız canı, çocuklarınıza, eşinize ve anne-babanıza emanet olduğunu unutmayın)
Bu sebeple;
“ARABANIN YERE TEMASINI SAĞLAYAN TEK ŞEY SADECE 4 ADET TEKERDİR.”
candan tasarruf olmaz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Fatih Mehmet Uslu yazdı:
Ben ikna olmadım. Yeni lastiği öne takarım. Oturduğum yer hep rampa, kışın önde iyi lastik olmazsa eve dönemeyeceğim günler çok oluyor. Ayrıca kuru veya ıslak asfaltta önde sertleşmiş lastik varsa fren mesafesi ciddi uzuyor. Bu da kazaların ekseriyetini oluşturan sebeplerden biri. Arkada kötü lastik varsa ona göre temkinli giderim buda ayrı bi konu. Ayrıca ön ve arkadaki lastikler arasında genelde ciddi fark olmaz. Yani önde yeni arkada kabak lastik hiç kullanmadım. Ön yeniyse arkadaki de ondan az biraz eskidir. Maddi imkanım elverdiği müddetçe 3 seneden eski lastiğe binmemeye gayret ediyorum. Bindiğim arabada lastikleri müsait yerde bir iki kez denerim, tutunmuyorsa ona göre temkinli giderim. Arka kayınca biraz tecrübe biraz da esp yardımıyla tabiki lastiğin tutunma gücüyle arabayı kontrol etmek bir nebze mümkün. Ama ön tutmayıp öndeki arabaya doğru kaya kaya giderken elden pek birşey gelmiyor.

Arkadaş da lastikciyi ikna edememişti.

 

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

2 senede bir öndeki lastikleri arkaya, arkaya iki yeni lastik alıyorum. Hiç sorun olmadı. Çok zorladığım oldu. Ama yoldan 4 senedir tutuş kaybı yaşamadım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Arkadaş da lastikciyi ikna edememişti.

 

Lastikçi ikna olmak zorunda değil müşteri ne isterse onu yapmak durumunda. Ama ben ikna olmadıysam yapacak bişey yok😊 Yeni lastik arkaya takılır muhabbetini yıllardır biliyorum. Ama ne kadar düşünsem de artılarını eksilerini karşılaştırınca ön daha mantıklı geliyor. Neyseki tüm lastiklerimi aynı anda değiştiriyorum da bu seçimi yapmak zorunda kalmıyorum. Allah seçim yapmak durumunda bırakmasın kimseyi. Güvenlik konusu nihayetinde.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Arka koparsa toplayamazsın diye tavsiye ediyorlar. Gerçekten bir çok ölümcül kaza arkanın atması sonucu oluyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Evren Erakçora yazdı:

Arka koparsa toplayamazsın diye tavsiye ediyorlar. Gerçekten bir çok ölümcül kaza arkanın atması sonucu oluyor. 

 

Önden çekiş ise araç toparlar da arkadan itiş için Ken Block olmak lazım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Nisan 2020 da muhtemelen yeni lastikler ile eski lastikler arasındaki fark 1 mm ye düşer o zaman ya çaprazlama yaparım yada yeni lastikleri öne takarım. 

Servet Aydın yazdı:

Çekiş lastiği iyi olacak araç yürüyecek, arka iyi olacak, sert fren ile yerde tutınması azalan arka tutunacak. Ön ne kadar arkaya göre kötü olsa bile fren anındaki yük ile tutunuyor yüzeye. 

En iyisi 4lü yeni lastik tartışmasız 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

@Metin Uzunoğlu @Fatih Mehmet Uslu

 

Bu videodaki olayi bizzat ben yasadim. Lastiklerim o zaman 2.5 yillik sifir aracimla gelen lastikler ve yazlik kislik ayri jant lastik takim kullanirim. Ortalama 40 bin km yol yaptigim lastikler. 4 ile 5 mm derinlik vardi. Onler biraz yiprandi diye 1 gun once on arka yapmistim. Kotu sonuc olmadi ama kotu sonuclanabilirdi. Her zaman neredeyse 80 90 la dondugum viraja 70 le girdim ve araba kafadan degil arkadan kaydi. Ben mi toparladim esp mi toparladi bilmiyorum ama araba kaymaya basladigindaki saliselik olaya hicbir teknolojinin cevap vermeyecegine inandim ben.

 

 

 

Bu olayi yasadiktan sonra hemen 4 lastik siparis ettim. Uzerindeki lastikler 1 sezon daha goturebilirdi ama bana ecel terleri dokturdu. On arka rotasyom yapmasaydim belki araba kafadan kayacakti ama daha kolay toparlayacaktim. Arkadan kaymalarda sansli olmadigimiz surece toparlamak cok zor olacak.

 

 

Soruya donecek olursak bir forumdasin dedigi 4 kurali (4 yil 4 mm 40 bin km) ni ciddiye alalim. Ben bu 4 yili da kullanim suresi degil uretimden itibaren olarak kendime dustur ediniyorum. @Metin Uzunoğlu senin yerinde olsam 2019 tarihlileri one alir ve arkaya yeni takim alirim 2016 tarihlileri de kullanimdan ayiririm.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Ben çok defa Pejo 206’yı arkadan kaydırdım. Allaha şükür drift konusunda pek tecrübeli bir insan olmasam da doğru açıda kontra verip paniklemeyerek kurtuldum hepsinde. Bi kere araba kaymaya başladıysa yapılacak en iyi şey arabanın stabilitesini bozmamak. Türkçesi eğer o an gaza basıyorsak, araba kaymaya başladığında gazı bırakmamak, mümkünse gazı azaltarak yavaşlamaya çalışmak. Frenden hiç bahsetmiyorum bile.

Bana sorarsanız arabanın önden mi kaymasını istersin yoksa arkadan mı diye, ben arkadan kaymasını yeğlerim. Ama bunu yazarken bile başıma gelebilecek şeyleri, arkadan kaymanın riskini biliyorum. Ama benim sürüşümde eğer araba önden kayıyorsa benim için daha tehlikeli, ya düm düz bariyere girmişim ya da yoldan çıkmışım demektir. 
Yani önden kayan arabayı toparlamanın şansı pek yok, frene bastıkça direksiyon iptal olur, düz gider. Arkadan kaydığında ise bir kontra şansım var.

 

Tabi araba alırken araba 20 yaşında dahi olsa 4 lastiğine baktım da aldım hepsi aynı, aynı olmasa 4 lastik alırdım, 2 almak hiç aklıma gelmezdi. Ben de arkadaşlara bu konuda katılıyorum ya 4 ya hiç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Çok geçmiş olsun. Benim eski dediğim lastikler ile yeni arasında yaklaşık 1 mm fark olacak. Eski çok eski değil aslında.

Metin Akbal yazdı:

Soruya donecek olursak bir forumdasin dedigi 4 kurali (4 yil 4 mm 40 bin km) ni ciddiye alalim. Ben bu 4 yili da kullanim suresi degil uretimden itibaren olarak kendime dustur ediniyorum. @Metin Uzunoğlu senin yerinde olsam 2019 tarihlileri one alir ve arkaya yeni takim alirim 2016 tarihlileri de kullanimdan ayiririm.

Bende aynı düşüncedeyim @Emre Şimşek hatta geçen hafta başka bir konuda yazdım lastik çok ama çok önemli yol ile aramızdaki tek bağlantı. Arabayı zorladığımda zaten önden kaymaya meyilli. Bir yıl içinde çekiş olan lastik ile olmayan arasında zaten 1 mm ye yakın fark oluyor. Bunu dengelemek için sürekli rotasyon yapıyoruz. Ben rotasyonu bir yıl ertelemiş olacağım sonra zaten aynı diş derinliğine gelecek.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Malumuz ben bir hypermiler sürücüyüm. Lastiklerin diş derinliğinden değilde kaucuk sertleşmesinden ve çatlaklardan ötürü teker değişiyorum. 

Nedense lastiklerimin yanaklarında çatlaklar oluşuyor. Genelde 31 32 psi hava ile gezerim. 

Talihsizlikler sonu iki lastiği mi aynı ay içerisinde kaybedince 2 lastik yeni almak zorunda kaldım. . 

Şimdiye kadar 3 set çift değişim yaptım. 4 ncü çifti alıp takmama 1 yıl kaldı. 

Bunca zaman boyunca ne arabam kaydı ne tehlike atlattım. 

Sürekli testler yapar lastikleri sınarım.  Epey zorladığım , frene basmadan döndüğüm virajlar var. Sıkıntı yok. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

Malumuz ben bir hypermiler sürücüyüm. Lastiklerin diş derinliğinden değilde kaucuk sertleşmesinden ve çatlaklardan ötürü teker değişiyorum. 

Nedense lastiklerimin yanaklarında çatlaklar oluşuyor. Genelde 31 32 psi hava ile gezerim. 

Talihsizlikler sonu iki lastiği mi aynı ay içerisinde kaybedince 2 lastik yeni almak zorunda kaldım. . 

Şimdiye kadar 3 set çift değişim yaptım. 4 ncü çifti alıp takmama 1 yıl kaldı. 

Bunca zaman boyunca ne arabam kaydı ne tehlike atlattım. 

Sürekli testler yapar lastikleri sınarım.  Epey zorladığım , frene basmadan döndüğüm virajlar var. Sıkıntı yok. 

Esasında sizin için ideal olan RFT de aytenin boyut kurtarmıyor madem olay yanak kısmı rft direk beton yanakta. Gerçi konfor 0. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ali, azot mu ozon mu nedir birşey basılıyor lastiğe. Tüketimi ve lastik ömrünü uzatıyor derler. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Ali, azot mu ozon mu nedir birşey basılıyor lastiğe. Tüketimi ve lastik ömrünü uzatıyor derler. 

 

Abi arabayı çok yatırarak , yani virajlarda süspansiyona yüklenerek çok sürdüğüm için çok fazla havam eksiliyor. Ozona para dayanmaz.. :(

Örnek vereyim ben pendik sahil yolundan mostar caddesindeki göbekteki alt geciti yapıştırarak dönüyom. Gaza basmadan hız kaybetmeden pendik köprüsüne kadar full gazlayarak cıkıyorum. İvmeyi kaybetmeden daha az güç daha az fren.

Sonuç olarak yanak tan aşınıyorlar.  

IMG_20190423_143547c570e14b1f9a92f2.jpg

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...