İçeriğe Yönlendir

2010 Dodge Journey R/T 2.0 CRD DSG 6 ileri


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

İlk konum bu olmuş olsun.

 

Dün  İstanbul'a trenle gidip 2010 model 119 bin kmde 2.0 CRD motorlu bir Dodge Journey R/T aldım ve hayatımda gördüğüm en kötü yağmur ve fırtına altında Ankara'ya geri geldim.

Araç çok düzgün gövde ve iç mekana sahip ve görece uygun fiyatlı olunca ve genel ekspertizi iyi olunca satın aldım. 19" jantlar var ve bu yol tutuşu arttırsada konforu törpülüyor.  Herşey çalışıyor ve kazası olmayan bir araç. Bakımları 100 bin km ye kadar yetkili serviste sonra 1 kez yap değişimi özel serviste yapılmış. Özelde triggeri, 106 binde değişmiş.  Bu arada DSG 6 ileri şanzımanın debriyaj seti vs si 14 küsür bin tl ye Mengerlerede yenilenmiş faturası var.  1 sene olmamış. 15 bin km de sanırım. Sahibi orta yaşlı mülayim bir amca, yani en azından ilk izlenim böyle. 

 

Araçta iki problem var. Bunları sırasıyla çözeceğim.

Bilgisi olanlar var ise, deneyimlerini paylaşırlarsa memnun olurum. 

 

1- Araç yük altına girince, mesela sabit hızla 100 ile otobanda yokuşa sarıp hızı korumak, yada düz yolda 95 100 km ile giderken hızı arttırmak için hangi oranda olursa olsun gaza basıp motor yükünü artırınca direksiyonda sanki ön tekerlerde 5 10 gram balans kurşunu eksilmiş gibi titreme yapıyor. Gazı bırakınca yada düzlüğe gelince titreşim gidiyor. Hız artıp mesela 120 km nin üzerine çıkınca muhtemelen araç ataletini yenince titreşim kayboluyor.  Titreme esnasında yani hızı korumaya çalışırken yada hızlanmaya çalışırken vitesi M moduna alıp 6 dan 5 e hatta neredeyse kırmızı çizginin altında 4 e alınca da titreşim değişmiyor. Deneyip durdum.  Titreşimin büyüklüğü ve frekansı aracın yoldaki hızı ile doğru orantılı, mevcudiyeti ise sadece motor yükünün artışı ile olası.

 

2-Araç tam olarak hangi gaz pedalı basış ayarında olduğunu henüz fark edemesemde, sağa yada sola doğru durduğum yerden kalkarken, sanki debriyajı erken bırakılmış yada sert bırakılmış ama gaz yetei kadar basılmamış düz vites araba gibi zart diye kasılıp istop ediyor. 3 kere yaşadım. İnatla deneyince yinelenmedi.

 

Tüketim gayet düşük, hızlanma kaabiliyeti normal, 95 km nin altında 2000 devir civarındaki sürüşte sürüş konforu olması gereken şekilde. Frenlemede titreşim yok. 

Vites geçişleri sorunsuz ve akıcı, düşük süratteki sürüşte normal otomatik viteslere göre daha çabuk vites büyüyor ancak sık gaz kontrolü olan şehir içi İstanbul trafiğinde biraz tuhaf davranıp kararsız kalıyordu. Belkide bu ilk nesil 6 ileri DSG nin karakteri bilemiyorum. Ciddi anlamda vuruntu yada kasıntı gözlemlemedim.

 

Yorumlarınızı esirgemeyin. Önce lastik balanslarını yaptırıp emin olacağım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Aracınız hayırlı olsun Yük altındaki titreşimler genelde aks kaynaklı oluyor diye biliyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

bu arabalarda dsg mi varmış 

 

araçta 4*4 varmı ?

 

hayırlı uğurlu olsun 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hayırlı olsun. Fiat freemont ile aynı araç. Çözüm bulamazsanız muhtemelen Fiat yardımcı olur sizlere.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mındar bu araç. İstanbul'a geliniyor ve transit dönülüyor. Ondan sonra aksta bozulur motorda bozulur. 

 

Ocakbaşında okuyup üflesem bişey olmazdı 

59 dakika önce, Ali Gök yazdı:

bu arabalarda dsg mi varmış 

 

araçta 4*4 varmı ?

 

hayırlı uğurlu olsun 

Eksik çeker bu 

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Hayırlı olsun.

 

DSG derken? VW bu şanzımanı kendi bünyesi haricinde kimseye vermedi diye biliyorum. İsim benzerliği mi yoksa?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
10 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Hayırlı olsun.

 

DSG derken? VW bu şanzımanı kendi bünyesi haricinde kimseye vermedi diye biliyorum. İsim benzerliği mi yoksa?

Bende bugün öğrendim. 2.0 ww motoru ve çift kavrama imiş 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

:nazar: patriot harici vw motoru verdiğini yeni öğrendim güzel araçmış

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Tesekkur ederim. Daha sonra fotograf eklerim ivir zivir seylerin yapilmasi lazim. Arac ilk nesil 6 ileri DSG ve bildiginiz eski nesil passat motoru. 140 hp. İki jenerasyon onceki toyota pickup gibi tirtirtir diye calisiyor. Kaputun ic ortusu cok yetersiz. Malzeme onerisi olan varsa alip yapistirayim. Arac RT modeli oldugu icin arkada ayri klima, ucuncu sira koltuk, bilgi ekrani, led aydinlatma vs var. Arac iki ceker. Kocaman bagaji var. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu
12 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

:nazar: patriot harici vw motoru verdiğini yeni öğrendim güzel araçmış

Outlander 2.0 da var diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Bir ara bende alacakmış gibi incelemiştim bu arabaları, gayet güzel geniş bagajlı kendinden çocuk koltuklu vs değişik güzel özellikleri vardı.

 

İyi günlerde kullanın :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın. :)  Umarım sorunlarınızı en kısa sürede dertsiz şekilde halledebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

1-teşekkürler. aracın lastiklerine balans yaptırdım.5 ile 30 gram arası hata vardı. lastikler bitmiş ama. belli. titreşim azaldı ancak tüm sürüşe yayıldı. yani 70 km den sonra 120 km ye kadar sürekli titriyor. gaz versemde vermesemde 5 10 gramlık bir hata hala bir lastikte mevcut gibi.  herhalde sorun aks bile değil. yeni lastik alınca rapor ederim.

 

2-stop etme sorunu devam ediyor. yetkili servise gittim bilgisayar ile baktılar arıza kaydı yok. test sürüşü yaptık dur kalk patinaj vs istop etmedi. kendi özel servisime gittim. kapısının önünde durdum geri aldım ileri takıp gaza azıcık basınca zart diye kasılıp istop etti. test sürüşü yaptık zorladık ettik istop etmedi. aracın kaldırıp genel kontrolünü yaptırdım hiçbir problemi eksiği yokmuş. aracı  yıkatmak için yıkama makinesine girdim. girerken durduğum yerden azıcık ilerleteyim diye gaza basınca istop etti. tünelden çıkarken yine azıcık gaza basınca yine istop etti.

 

acaba gaz kelebeği ile ilgili bir problem mi var. elektronik kelebek sonuçta. kelebek dediğime bakmayın pedal kalibrasyonu bozuk ise dozlayamıyordur yada daha doğrusu pozisyonunu doğru ayarlayamıyor olabilir mi? çünkü soğuk motor ile sabah evin önünden düz zeminde kaldırırken hop istop eder gibi oldu ayağımı çekip geri bastım azıcık hemen düzeldi. tabi bu bozuk bir motor gibi algılanmasın anlık olan şeyler. belki 1 sn içinde oluyor herşey.

 

DSG arızalarına filan bakıyorum hep yabancı forumlarda, giderken titreme, giderken istop etme, vuruntu vs gibi şeyler var ama hiç kalkışta istop etme problemi bulamadım.

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dizel motorda ki gaz kelebeği stop etme anında çalışır. Sarsıntı yapmadan dursun diye. Gaz tepkisi ile yine çalışıyor olsa dahi benzinli gibi hassas olmayacaktır. 

Fren elektrikli mi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

@Dogan Arsiray  aracınız hayırlı olsun.

 

Dodge Journey' in, 6 ileri otomatik olan modelleri, Getrag ve Chrysler tarafından üretilen, iki tür şanzıman ünitesi taşıyabiliyorlar (wikipedia yalancısıyım).

 

Bunların her ikisi de viskos/ıslak kavrama olduğundan ve belirttiğiniz problemler de kavrama ile ilgili olabilecek gibi göründüğünden ötürü, kavrama (aktarma değil) yağını da (yağ ne zaman değişmiş? hangi tür yağ ile değişmiş? vb.) kontrol listenize almanızı öneririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Tabanda önde buz kutusu gibi birşey var çok hoşuma gitmişti

1 numaralı problem lastik tel kırık olabilir gaza basınca şekil değiltiriyordur.

Dediğim kutu şu:

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Stop etme problemi için soruyorum; tam olarak hangi vw motoru var bunda? 2.0 TDI mi? Bu motorun da çeşitleri var tabi. CR mi PD mi?

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
3 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

geri aldım ileri takıp gaza azıcık basınca zart diye kasılıp istop etti.

 

Şu kısmı kaçırmışım biraz önce ben PD motorsa diye ona odaklanmıştım.

Bu olay malesefki DSG'den kaynaklanıyor. R'den sonra D'ye aldığınızda acele etmeyin ve 1-2 sn kadar bekleyin sonra ilerleyin bu kez stop etmez. Bu şekilde bir deneyin.

Yorum bağlantısı

kağıt üstünde amerikan reelde alman . bu araba iyidir ... 

 

şanzımandan kaynaklı olsa vuruntu vs farklı sorunlarıda olmazmı arabanın 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Dizel motorda ki gaz kelebeği stop etme anında çalışır. Sarsıntı yapmadan dursun diye. Gaz tepkisi ile yine çalışıyor olsa dahi benzinli gibi hassas olmayacaktır. 

Fren elektrikli mi? 

Fren elektrikli mi de ne demek şimdi Başganım? El freni cart diye çekilen türde :) 

 

arkadaşlar, sürekli Chrysler jeep vs ürünlerini götürdüğüm özel servisteki artık ahbap olduğum sorumlu kişinin  yorumu, şanzımanın adaptasyon gerektirebileceği ancak adaptasyon bir sebeple yarım kalırsa mekatronik kontrol ünitesinin yenilenmesinin gerekeceği bununda çok masraflı olacağı şeklinde oldu. yetkili servistede tanıdığım ustalar var onladan bu işi bilenlerinden birisi de aynısın söyledi. adaptasyon yarım kalırsa çöp olurmuş. ama adaptasyon ile düzelen araçlar olmuş. zaten bu şanzımanın yeni olduğunda bile karakteri tuhafmış vs. debriyajın bir ayar vidası filan yokmu yahu? sonuçta fiziksel olarak balataları ayırıp ittiren bir sistem var. daha yavaş ittirsin mesela.

 

dediği diğer şey ise yeni şanzıman yaptıkları journeylerde bu tip şeyler oluyormuş, bir süre balataların aşınması gerekiyordu dedi. Düz mantıkla iyi de sürekli istop etmiyor işte olay gaz pedalının pozisyonuna, 0 km den kalkışta bir değişkene göre kararsız kalıyor bence. bu nedenle kelebeğin pozisyonu ne derece önemli merak etmiştim.

 

internette kavrama ünitesini değiştirip memnun olanlar yada hiçbir fark olmayan müşteriler olmuş bu tip ıslak kavramalı şanzımanlarda. hatta mekatronik sistemini de değiştirip sonuç elde edemeyenler var ama genelde bu insanların sorunları kalkışta titreşimle birlikte görülmüş.  bir diğeri de  turbo hortumlarını değiştirdim düzelmiş demiş mesela. bu araçta da alttaki turbo hortumunda hafif bir yağ sızıntısı gördüm bu gün lift üzerindeyken,  belki oradan hava kaçırıyordur diyorum ama... emin olmak zor. hortum metalden mamul bir şey yenisi 2500 tl!?, tamir ediyorlarmış 400 TL.

 

Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Direksiyon pompasının bişeyinin fişi felan çıkmış olmasın?

acaba hillholder gibi bir şey mi devreye giriyor kendi kafasına göre. araçta yenemiyordur freni. autohold seçeneği var menüsünde kapattım, deneyeceğim.

Bir saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Şu kısmı kaçırmışım biraz önce ben PD motorsa diye ona odaklanmıştım.

Bu olay malesefki DSG'den kaynaklanıyor. R'den sonra D'ye aldığınızda acele etmeyin ve 1-2 sn kadar bekleyin sonra ilerleyin bu kez stop etmez. Bu şekilde bir deneyin.

ama bu normal mi? normal ise çok kötüymüş. Toyota d4d kullanıyorum iş için. vites geçişleri yığılmalar filan alışkın olduğum şeyler de stop etmek kabul edilemez. normal değilse bu semptoma hangi birim sebep oluyor acaba. bu sorunu birebir yaşayıp paraları çoktan ustalara saçmış birilerine sormak lazım aslında. yaptıracağım tamirler zaten araç alım bütçemin içinde kalır ama durduk yere zarar etmek istemiyorum.

2 saat önce, Kerem Kurluva yazdı:

@Dogan Arsiray  aracınız hayırlı olsun.

 

Dodge Journey' in, 6 ileri otomatik olan modelleri, Getrag ve Chrysler tarafından üretilen, iki tür şanzıman ünitesi taşıyabiliyorlar (wikipedia yalancısıyım).

 

Bunların her ikisi de viskos/ıslak kavrama olduğundan ve belirttiğiniz problemler de kavrama ile ilgili olabilecek gibi göründüğünden ötürü, kavrama (aktarma değil) yağını da (yağ ne zaman değişmiş? hangi tür yağ ile değişmiş? vb.) kontrol listenize almanızı öneririm.

yetkili satıcısının zamanında bana söylediği şanzımanın, şanzımanın ilk jenerasyon vw DSG lerinden olduğu idi. 6 ileri model.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Tabiki normal değil. Ama sorun DSG ile alakalı, motorda aramayın yani. 

Otomatik şanzıman ustalarına danışmak gerek.

 

ilave olarak adaptasyon ile çözülebilir gibi görünüyor.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
27 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

sürekli Chrysler jeep vs ürünlerini götürdüğüm özel servisteki artık ahbap olduğum sorumlu kişinin  yorumu,

artık onlara dğeil vw servisine gitmeli

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...