Doğan Arşiray 29 Haziran 2018 Yazar Paylaş 29 Haziran 2018 2 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: Otomatik şanzıman ustasına gösterdiniz mi? Veya gösterecek misiniz? Gosterebilirim ama bir kac gun isim var. Kaybedecek birsey yok. Yine de powershift i iyi bilen olda iyi olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 29 Haziran 2018 Paylaş 29 Haziran 2018 (düzenlendi) Powershift konusunda iyi bir usta bulursanız bence sorununuzu nokta atışı bulacaktır. Volvo S60 üzerinden stop etme problemi diye arattığımda baya kullanıcı şikayeti çıkıyor. Hatta servis yazılım ile hallolacak demiş ama yazılım güncellenmesine rağmen sorunu çözülmeyenler var. Sorun sizinki ile aynı, ya sabah motor soğukken hiç beklemeden D’ye takıp gaza basınca oluyormuş ya da önce geri gidip sonra D’ye alıp gaza basınca. İlginç kısmı ise Ford’larda böyle bir şikayet yok gibi. Olsa forumda da duyardık. Ama Volvo’larda var. 29 Haziran 2018 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Haziran 2018 Yazar Paylaş 29 Haziran 2018 Ford kullanan arkadaslar yokmu? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 29 Haziran 2018 Paylaş 29 Haziran 2018 @Önder Özcankullanıyor ama benzinli aracı. Sistem aynı mı bilmiyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 29 Haziran 2018 Paylaş 29 Haziran 2018 Sorun dizellerde var. Benzinlilerde görünmüyor böyle bir şikayet. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 1 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 1 Temmuz 2018 On 28.06.2018 at 19:33, Mert Yeldan yazdı: Getrag a mail attim. On 28.06.2018 at 20:00, Servet Aydın yazdı: Yorum bağlantısı
Metin Akbal 2 Temmuz 2018 Paylaş 2 Temmuz 2018 R de stop etmiyor D de ediyor. Frenle alakali yorum yapinca benim de aklima fren musiri geldi. Frene az bir yukte degil de tam basip dener misiniz? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 2 Temmuz 2018 Fren musuru baskiya duyarli mi yoksa dugme seklindemi acaba. Bu aracta BAS da varmis. Fren destek sistemi. Hill holder da var. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 2 Temmuz 2018 Paylaş 2 Temmuz 2018 Konuyu ilk DSG diye okuyunca su olay aklima geldi. Otomatik araclarin hepsini bilmem ama kullandiklarim arasinda ftene az bastiginiz zaman arac gitmek icin zorluyor. Tam bastiginiz zaman devre disi veya arka planda aktif diyeyim. DSG de de sehir ici kullanimlarda durdugunuz zaman frene araci durduracak kadar degil de tam basilmasi seklinde yorumlar vardi. Mesai arkadasimin Jazz CVT kullanirken az basinca arac gitmek icin zorluyor ve titriyor gitmeye zorladigi icin, tam basinca da sanziman devre disi ve aracta titreme yok. DSG kullandim ayni, Triptonic kullandim ayni, Opel Vectra B otomatigi ne bilmiyorum o da ayni, tam basinca arac gitmeye zorlamiyor ve sanziman devre disi. Jatco kullandim ama onda tam emin degilim.Benim dusuncelerim fren musiri, krank devir sensoru, maf sensoru.Fren musiri arizasi Bora aracimda basima geldi dugme gibi degil switch gibi de degil frene ne kadar basarsaniz fren lambasini yakar ayarli kol gibi diyeyim. Lakin tam basmayinca arac ne gideyim ne kalayim durumunda olunca karar veremiyor diye dusunuyorum. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 2 Temmuz 2018 (düzenlendi) Sanziman vw degil ama. Volvo ve ford ile ayni. Motor saglam. Fren icin musure bakacagim ilk firsatta. Degistiririz. 2 Temmuz 2018 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 2 Temmuz 2018 Paylaş 2 Temmuz 2018 Sanziman vw degil ama. Volvo ve ford ile ayni. Motor saglam. Fren icin musure bakacagim ilk firsatta. Degistiririz.Ihtimaller uzerine farkli kullandigim sanzimanlar uzerinden gittim. Ben fren musiri krank sensoru ve maf sensorleri ihtimali diyorum. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Temmuz 2018 Paylaş 2 Temmuz 2018 Fren müşürü bozuk olsa Cruise çalışmaz, fren lambaları yanık kalır Yorum bağlantısı
Metin Akbal 2 Temmuz 2018 Paylaş 2 Temmuz 2018 Fren müşürü bozuk olsa Cruise çalışmaz, fren lambaları yanık kalır Fren lambasini bilmem de cruise calismaz. Bora da basima gelmisti lakin fren lambasi calisiyor muydu bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 2 Temmuz 2018 Cruise calisiyor. Lastigi kaldirima yasladim. D ye taktim ileri atiliyor 3 4 sn sonra kavramayi birakiyor. Frene basip degistirince de ayni. Yarim basinca da ayni. Araci ilk calistirdigimda sorun daha az belirgin. Sanirim rolanti daha yuksrk oldugundan. Acaba yagin viskozitesiyle mi alakali... Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2018 (düzenlendi) Fren lambaları çalışıyor. hız sabitleyici de öyle. MAP sensörünü temizledim hiçbir fark oluşmadı. Aracı N den D ye alınca kavrama yapıyor, oysaki R ye alındığındaki gibi kavramayı yapmaması yada bir an bekledikten sonra yapması lazım. Olurda beklemeden R den D ye alıp aynı anda direksiyonu da çevirirseniz motor kavramayı yenemiyor ayağım frende olduğu için ve istop eder gibi oluyor, denk gelirse istop ediyor. Gaza basarsanız istop etmiyor o esnada. Yani R den D ye alıp azıcık ta olsa gaz vermeniz lazım. Şanzıman yağını değiştirmeyi planlıyorum öncelikle, daha önceden yetkili serviste Grand Cherokee nin 100 bin bakımını yaparken Opar ın çamur gibi görünen yağını koymaya kalkmışlardı da Mopar ATF 4+ koydurmuştum bariz şekilde görünüşü ve kokusu farklıydı. Aynı yağ değil ama benzer bir şey de olabilir. Sabah araç matoru soğukken rölanti hafifçe de olsa fazla olduğunda araç kesinlikle bu problemi yapmadı. Ne oluyorsa ısınınca oluyor. Oksijen sensörü bozuluyor olmasın?? Egzos kokusu diğer dizellerden farklı sanki. Tekleme ve titreşim yok rölantide. Bozulmakta olan sensörün arıza vermediğini eskiden benzinli arabalarımda görmüştüm. 3 Temmuz 2018 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 3 Temmuz 2018 Paylaş 3 Temmuz 2018 Direksiyon cevirince demissiniz. Rolanti musiri direksiyon musiri va gibi birsey vat miydi araclarda virseyler aklimda ama animsayamiyorum bilenler cevaplasin.Krank sensoru aklima geliyor hala. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2018 (düzenlendi) On 2.07.2018 at 08:28, Metin Akbal yazdı: R de stop etmiyor D de ediyor. Frenle alakali yorum yapinca benim de aklima fren musiri geldi. Frene az bir yukte degil de tam basip dener misiniz? bu fark ettirmiyor. aracı kaldırıma yaslayıp D ye taktım. N den D ye freni bırakıp geçişrdim hiçbirşey fark etmiyor araç her durumda kavrama yapıyor yenemeyince kavramayı bırakıyor. Problem araç duruken ve frendeyken neden kavrama yapmaya çalışıyor... 7 dakika önce, Metin Akbal yazdı: Direksiyon cevirince demissiniz. Rolanti musiri direksiyon musiri va gibi birsey vat miydi araclarda virseyler aklimda ama animsayamiyorum bilenler cevaplasin. Krank sensoru aklima geliyor hala. Hidrolik direksiyon motora yük bindirdiği için yarım kavrama esnasında istop ediyor olmalı. Motor bir yerden fazladan hava mı alıyor acaba. turbo hortumundan mesela. MAP tan sonra. Aklımda deli sorular... Ama ozaman R ye takınca da aynıı olurdu tabi kavrama algoritması aynı ise D ile. 3 Temmuz 2018 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 3 Temmuz 2018 Paylaş 3 Temmuz 2018 Valla o kadar anlamam. Lakin geri vitesin gucu ileri 1 ile 2 nin arasindadir. O yuzden stop ettirecek kadar guclu olamayabilir. Motor isininca diyorsunuz krank devir sensoru ihtmaline yogunlasiyorum. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Temmuz 2018 Paylaş 3 Temmuz 2018 Yazılım yaptır motora. Alt devir torku düşük çıkacak Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Temmuz 2018 Paylaş 3 Temmuz 2018 Motor sorunlu belki.. Neden şanzımana bu kadar çok odaklandık... 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 3 Temmuz 2018 Paylaş 3 Temmuz 2018 Ben odaklanmadim siz odaklandiniz [emoji23] Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2018 5 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Motor sorunlu belki.. Neden şanzımana bu kadar çok odaklandık... Krank pozisyon sensoru kolay bulunur. Oksijen sensorune ne dersiniz? O da isininca sacmalauan birsey. Aractaki titresimin kaynagini bulabilmek icin 17 janta takili grand cherokee lastiklerimi taktim. Titresim tamamen ayni kaldi. 90 da basliyor 120 de yok oluyor. Yokus yukari yada ivmelenirken daha buyuk titresimler. Frekans ise hizlaninca artiyor. Yarin on takima baktiracagim, belirgin bozukulugu olan burclar yoksa aks mi diyoruz? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Temmuz 2018 Paylaş 3 Temmuz 2018 Gazı bırakınca kesiliyorsa aks diyoruz. Ama anlatımınızdan hem aks hem lastik sorunu varmış gibi algılıyorum 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 4 Temmuz 2018 Bugun rotcuya gittim on takim sorunsuz. Diger aracimin jant ve lastiklerini taktim. Problem tamamen ayni kaldi. Yukte ve hizlanirken 80 den sonra titresim var gazi birakinca kesiliyor. Akslar degisecek siparis verdim. Fiat tan geliyormus. 2500 tl civari iki aks. Sanzimanciya goturdum, powershift konusunda deneyimli, aydogmus sanziman, ustasi bakti valvebody de yani mekatronik dedikleri unitede bir selenoid valf takiliyordur gec kaliyor belliki frendeyken dedi. Sokup temizleyeceklermis. Kavrama saglam dedi. Minimum 1000 tl. Akslar dahil Sok tak yag koy vs toplam 6 bini bulur tum islemler. Umarim basitce hallolur. Yuce Yaradan, hepimize yeni araba nasip etsin. Amin. 6 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Temmuz 2018 Paylaş 4 Temmuz 2018 Bendeki şans kimsede olmasın. Plaka takılıp aks kopardı. Amin 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts