İçeriğe Yönlendir

2010 Dodge Journey R/T 2.0 CRD DSG 6 ileri


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

binip yağı eskitmekten başka yapabileceğim bir şey yok şu durumda zaten.  yoksa konulan yağ israf olur.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Hadi hayirlisi insallah duzelir tamamen

 

%80 bosaldiysa tamami degismis gibi olur bi nevi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Bu arada silecekleri değiştirdim. Geri görüş kamerasının monitör aynasının beslemesini röle aracılığı ile sabit bir voltaj kaynağından aldım. Submarine light yapmıştım zaten. Ön kayıt kamerası için usb kablo çektim ön cama. Yapılacak bir şey kalmadı sanırım bir süre için. Sol arka dodik üzerinden çizgi şeklinde bir ezik var, onu ancak arkadan ittirmek lazım. Davlumbazı söküp ardındaki metali dremel ile kesip delik açıp, 3d printerde bastığım sert yuvarlak geniş uç ile çekiçlemem lazım. PDR takımı ile dışarıdan çekilmiyor kıvrım yerinde olduğu için. Bu arada motor yağını 5 30 castrol Edge LL ile değiştirdim VW 504-507 onaylı bir yağ. Aracın valf sesi kayboldu. Aracın motor sesi de azaldı.  Kimbilir ne yağ koymuşlardı serviste içine. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

Kimbilir ne yağ koymuşlardı serviste içine. 

naylon fatura bile almış olabilirler servisten , yaşadıklarınızdan sonra

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

eve gelince denedim. araç kesinlikle bambaşka oldu. hemen dolduduyor vitese takınca. mekanizmanın tık diye sesini bile duyabiliyorum. sanıyorum aynı mekanik debriyajdaki gibi ayırabilmek için yağ basıncını kullanıyor sistem. yağ basıncı problemli olunca zart diye kaçıveriyordu debriyaj.

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
19 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

şanzıman yağını değiştirttim. aracın tüm vites hareketleri  yumuşadı. ayrıca düşük hızdaki kararsız kalma durumlarını gözlemlemedim. gözleme devam. stop etme durumunu denemem lazım. çıkan yağın rengi sarı idi. konulan yağ beyaza yakın çift kavrama yağı. sistemin içindeki  yağın %80 ini yenileyebildik. 

 

Kavrama bölümü ve robotize kısım, aynı yağı kullanıyor sizin şanzımanda.. Yağı (zamanında) değiştirmek, bu yüzden önemli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

E dogru tabi. Zamaninda dogru yagi koysaymis yetkili servis keske. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

Güncel. 4 gündür geceleri çok soğuk .Zaten iki gün önce kar yağdığından dona çekti, gece -11 olmuş. iki gündür park halindeki araç, sabah yeni akünüde etkisiyle hemen çalıştı. buzları eritip yola çıktım. vitese ilk takınca stop etme problemim tamamen çözülmüş. olay tamamen yetkili servisin salaklığı ile ilgiliymiş. bir de arabaları kötülüyorlar sorsan. bunların şanzımanı bozuluyor diye.

 

yeni artılar:

 

aracın ısıtma sistemi de soğutma sistemi gibi müthiş iyi çalışıyor. ön camı çok çabuk çözüyor ki araç dizel. bunda arka kabin ısıtıcısının ayrı olmasının da etkisi vardır. araç önden çeker. ön taraf arkaya göre daha ağır, zaten lastikleri eşit şişirince ön taraf 2 psi daha istiyor. bu sayede buzlu zeminde problem yaşamadan hafif yokuşları çıkabiliyorum. lastiklerim yeni ve iyi. tutunması zaten frenlemede asvaltta çok iyiydi. buz da da frenleme problemsiz gerçekleşti. ancak normal lastik olsa bu araba hiçbir yere gitmez. koltuk ısıtmalar gayet yeterli. sabah -9 dereceydi. ön camın açısı sayesinde yolda giderken kar birikmiyor.

 

yeni eksiler:

 

aracın önü acaip şekilde kar doluyor. özellikle sis farları karşıdan gelen kar dolsun da orada buza dönüşsün diye tasarlanmış adeta. uzun farların olduğu bölümde feci kar tutuyor. aerodinamik açıdan problem var belliki o ön ızgara çevresinde. kısa farların önü ise kapanmıyor. ne yazıkki LED ampullere dönüştürdüğüm için farlar yeteri kadar ısı üretmiyor ve eriyemiyorlar. ön cam feci derecede büyük. yağmurda ıslandığı zaman, karanlık yolda karşıdan gelen araçların farı çok feci şekilde göz alıyor. ön donduğu zaman kazımak için camın ortasına yetişilmiyor. 2 metre filan olması lazım insanın boyunun. aynı şekilde feci geniş yüzeyden ötürü, çözülmek bilmiyor, yarıya kadar çözülüyor ve orada kalıyor. kabin ısınsa bile buzu çözmek mümkün değil. birde koltuk ayarları iyi olmasına rağmen, aşağıda otomobil sürer gibi kulanıyorsanız aracın ön köşelerini tahmin etmek imkansız gibi bir şey. koltuğu epeyce yukarı alırsanız  hala ferah olmakla beraber gösterge direksiyonun arkasında kalıyor ki bu kadar aptalca bir hata nasıl yapılmış bilmiyorum.

 

 

 

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

ankarada hava ateş ediyormuş haberler de öyle. istanbulda sadece iğrenç bi soğuk kar yok

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
8 dakika önce, Ali Gök yazdı:

ankarada hava ateş ediyormuş haberler de öyle. istanbulda sadece iğrenç bi soğuk kar yok

sabah saat 8,30da marsa basıyom -7,5 du :) batıkent

Yorum bağlantısı
1 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

sabah saat 8,30da marsa basıyom -7,5 du :) batıkent

ben 0 olsa seviniyorum acaba yağarmı diye :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

tüketim ortalaması 7 litre ye tırmandı.

Elinizde kalan bir türlü satılmayan kazasız ve düzgün dodge durango 5.9 ile takas olur. :)

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Doğan Arşiray

7.4 e tırmandı.

 

yeni gözlemler.

aracın arka koltuk önlerinde,yerde zula gözleri var. içine buz doldurup içecek filan saklamak için yapmışlar. termos gibi. ancak yalıtımını eksik yapmışlar alttan. erimiş kara girince, hiçbir yerden ses gelmezken o kutuların içinden faş foş şarrr trrr diye kar fışkırma sesi geliyor. zaten forumlarda onların çevresini aracın altından izole etmişler.

 

araç önden çeker olmasına rağmen, önün arkaya göre daha ağır olması sayesinde karda ve buzda yokuş çıkabiliyor. esp düzgün çalışıyor. tabi düzgün ve yeni kışlık lastiklerde önemli. aynı ön ağırlığı, yüksek hızda virajda aracın dışa kaçmasına neden oluyor. amortisörler diye yorum gelmişti ona bakmak lazım baharda, düşük hızda problem yok.

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Doğan Arşiray

evet bir arkadaşıma sattım. çok memnun durumdan.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 17.02.2019 at 00:54, Dogan Arsiray yazdı:

evet bir arkadaşıma sattım. çok memnun durumdan.

 

Ne güzel konuşuyorduk :)

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

tamir olmuştu ya? yazmıştım hatta. içindeki yağ fiat yetkili servisin kullandığı opar markalı en ucuzundan düz şanzıman yağıymış! Fiat, Chrysler gurubuna sahip bilindiği gibi.  hem de yetkili servisin faturasında nal gibi yazıyor şanzıman yağının marka ve modeli. tam "epic fail" yani.

 

SAWG markalı çift kavrama şanzıman yağı koyduk filtre işçilik vs ile 900 tl ödemiştim. 

 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
25 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

tamir olmuştu ya? yazmıştım hatta. içindeki yağ fiat yetkili servisin kullandığı opar markalı en ucuzundan düz şanzıman yağıymış! Fiat, Chrysler gurubuna sahip bilindiği gibi.  hem de yetkili servisin faturasında nal gibi yazıyor şanzıman yağının marka ve modeli. tam "epic fail" yani.

 

SAWG markalı çift kavrama şanzıman yağı koyduk filtre işçilik vs ile 900 tl ödemiştim. 

 

hım kacırmısım o arayı. iyi emek verdiniz keyif sürecekken sattınız gibi bişey oldu ozaman

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

2 litre dizel pek sarmadı. çok uzundu ayrıca. park problem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Yaşar Uçar
Dogan Arsiray yazdı:

İlk konum bu olmuş olsun.

 

Dün  İstanbul'a trenle gidip 2010 model 119 bin kmde 2.0 CRD motorlu bir Dodge Journey R/T aldım ve hayatımda gördüğüm en kötü yağmur ve fırtına altında Ankara'ya geri geldim.

Araç çok düzgün gövde ve iç mekana sahip ve görece uygun fiyatlı olunca ve genel ekspertizi iyi olunca satın aldım. 19" jantlar var ve bu yol tutuşu arttırsada konforu törpülüyor.  Herşey çalışıyor ve kazası olmayan bir araç. Bakımları 100 bin km ye kadar yetkili serviste sonra 1 kez yap değişimi özel serviste yapılmış. Özelde triggeri, 106 binde değişmiş.  Bu arada DSG 6 ileri şanzımanın debriyaj seti vs si 14 küsür bin tl ye Mengerlerede yenilenmiş faturası var.  1 sene olmamış. 15 bin km de sanırım. Sahibi orta yaşlı mülayim bir amca, yani en azından ilk izlenim böyle. 

 

Araçta iki problem var. Bunları sırasıyla çözeceğim.

Bilgisi olanlar var ise, deneyimlerini paylaşırlarsa memnun olurum. 

 

1- Araç yük altına girince, mesela sabit hızla 100 ile otobanda yokuşa sarıp hızı korumak, yada düz yolda 95 100 km ile giderken hızı arttırmak için hangi oranda olursa olsun gaza basıp motor yükünü artırınca direksiyonda sanki ön tekerlerde 5 10 gram balans kurşunu eksilmiş gibi titreme yapıyor. Gazı bırakınca yada düzlüğe gelince titreşim gidiyor. Hız artıp mesela 120 km nin üzerine çıkınca muhtemelen araç ataletini yenince titreşim kayboluyor.  Titreme esnasında yani hızı korumaya çalışırken yada hızlanmaya çalışırken vitesi M moduna alıp 6 dan 5 e hatta neredeyse kırmızı çizginin altında 4 e alınca da titreşim değişmiyor. Deneyip durdum.  Titreşimin büyüklüğü ve frekansı aracın yoldaki hızı ile doğru orantılı, mevcudiyeti ise sadece motor yükünün artışı ile olası.

 

2-Araç tam olarak hangi gaz pedalı basış ayarında olduğunu henüz fark edemesemde, sağa yada sola doğru durduğum yerden kalkarken, sanki debriyajı erken bırakılmış yada sert bırakılmış ama gaz yetei kadar basılmamış düz vites araba gibi zart diye kasılıp istop ediyor. 3 kere yaşadım. İnatla deneyince yinelenmedi.

 

Tüketim gayet düşük, hızlanma kaabiliyeti normal, 95 km nin altında 2000 devir civarındaki sürüşte sürüş konforu olması gereken şekilde. Frenlemede titreşim yok. 

Vites geçişleri sorunsuz ve akıcı, düşük süratteki sürüşte normal otomatik viteslere göre daha çabuk vites büyüyor ancak sık gaz kontrolü olan şehir içi İstanbul trafiğinde biraz tuhaf davranıp kararsız kalıyordu. Belkide bu ilk nesil 6 ileri DSG nin karakteri bilemiyorum. Ciddi anlamda vuruntu yada kasıntı gözlemlemedim.

 

Yorumlarınızı esirgemeyin. Önce lastik balanslarını yaptırıp emin olacağım.

2010 model dodge journey aracım aks kırıldı parça temşn edemiyorum.İstanbuldayım yardımcı olabilecek arkadaşa şimdiden teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Yaşar Uçar yazdı:

2010 model dodge journey aracım aks kırıldı parça temşn edemiyorum.İstanbuldayım yardımcı olabilecek arkadaşa şimdiden teşekkür ediyorum.

Bostancı Sanayi jeep garage, uğur ve davut usta. Telefonla ulaşın yardımcı olurlar. (0532 581 07 47 uğur usta)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...