İçeriğe Yönlendir

1975 Renault 12TL Restorasyon


Evren Barış Özbek

Recommended Posts

Evren Barış Özbek

Resimleri müsait olunca yenileyeceğim.

Ancak; araba bitti. Yaklaşık bir aydır kullanıyorum. Şimdilik bu fotoğrafla idare edin. Detaylı fotoğrafları atacağım.

18839399_10154904693299830_4433755621914

 

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Evren Barış Özbek

Daha önde konusunu açmıştım ancak fotoğrafların hepsi uçmuş. :(

Şimdi tüm fotoğrafları ve geçirdiğim süreci tekrar paylaşacağım.

Arabayı 6 Ocak 2014'te İzmir'den Ankara'ya kullanarak götürdüm. O sisli havayı hiç unutmayacağım.   

Sabri Usta'ya yardımlarından ötürü bir kez daha teşekkür ederim. :)

İlk fotoğrafları:

8a1lXn.jpg

 

YQbvV2.jpg

 

DYJlGo.jpg

 

İlk başlarda fren problemi için çok uğraştım. Hiç kimse tamir etmeyi başaramadı. Frene basınca pedal sonuna kadar dayanıyor ve tutmuyordu. Derken gittiğim son tamircinin babası frenlere el attı da frenler normale döndü. 

Sonra parça toplamaya başladım. :)

 

Gelen ilk parçamız. Gösterge panosu.

 

jgn4AL.jpg

 

Kalorifer kontrol ünitesi: 

Elektrikçim bunun montajını beceremedi. Teoride alt-üst ayrı ayrı ve 3'er kademeli çalışması gerekiyor. Gerçekte motor tüm kademelerde aynı hızla çalışıyor. Ve sadece üstten ısı veriyor.

 

Ba2ZGM.jpg

 

Jant kapakları: 

Henüz takmadım. (Tembelliğim üstümde.)

 

 oX7Ay9.jpg

 

Farlar: 

Orijinali Cibie, Türkiye'de ilk zamanlar Farba üretmiş, sonraları Aygersan ve Ayfar üretmiş.

 

V9YlBv.jpg

 

Solex benzin basınç regülatörü: Polonya'dan aldım.

 

nQrAyM.jpg 

 

Teyp: Arabanın üzerindeki teyple fotoğraftaki teybi takas ettim. (Alıcısı kötü, ancak çok güçlü yayın varsa alıyor.)

Depo Kapağı: Bu kapağı da depoya uyduramadım.

 

v64gy4.jpg

 

Far ayar sacı:

Direksiyon:

Ön cam su pompası, hortum, nozullar ve depo:

16dY7N.jpg 

 

Silecekler ve silecek kolları:

Ön parklar ve sinyaller: (Ön sinyal camları her ne kadar beyaz olsa da, ampulü krom turuncu.)

Arka stoplar:

 

Ll3pGZ.jpg

 

Panjur:

 

r59gy3.jpg

 

Orta konsol: Aslında bu konsol 1977'deki makyajla birlikte geldi. Benim arabamın orijinalinde vites körüğünün altında küçük bakalit bir parça var. Ama Bulamadım.

 

P1M5GO.jpg

 

 Ön tampon takozları: Arkaları halen arıyorum.

 

grokbO.jpg

 

Plaka aydınlatma:  Bunun içine halojen renkli led ampul bulmam lazım. Çünkü halojen ampul ısınıp plastik camı eritiyor.

 

9aLVbN.jpg

 

Tozluklar: Biri düştü bile, bagajda bekliyor.

 

qdB4yd.jpg

 

Aynalar:

 

MVJ6R1.jpg

 

Muayene öncesi silecek frezeleri değişirken bende stop lambalarını değiştirdim.

Stop lambalarına hangi KASAP el atmış çok merak ettim. Derledim, topladım, düzenledim ve çalıştırdım. (frezeleri yapan usta, "Sen ne iş yapıyorsun?" diye sordu.) :)

QLMRyy.jpg 

 

bVbl9Z.jpg

 

Ve muayenedeyiz. İşin aslı muayeneye gidip problemleri öğrenmekti . Ancak 11 hafif kusurla tek seferde geçmiştik. :kutlama:

 

dvbnMD.jpg

 

Orijinal Solex Karbüratör, diyafram ve keçeler.

 

5aV8qz.jpg

 

Genleşme kavanozları: Hurdacıda bulunca 2 tane birden aldım. :) 

 

0RD7rZ.jpg

 

Göğüs: Arabanın üzerindeki delik deşikti.

Göğüsün altındaki kutuda tamponlar var.

 

4jlL9A.jpg

 

Havalık ızgaraları: 

 

JZ2pWJ.jpg

 

Kalorifer musluğu ve kumanda kolu.

 

OvMRa4.jpg

 

  

  • Beğen 21
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
Bir saat önce, Osman Furkan Sumer yazdı:

Aracin arka kismini ve aynalarini cok begendim. 🤸‍♂️ On panjurun son halinin gorseli gelecek mi?

 

Hepsi var. Yavaş yavaş geliyor. ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu üç kadranlı gösterge eski orijinali. Direksiyon ise körüklü görünümlü olan 76 olabilir. 75 te sanki düz iki demir vardı.Tam emin değilim.

 

Sol tarafta far ayarı ve kalrifer manuel musluğu olacak. 

rena.jpg

bi tane yapılmışı:  

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

2015 yılında Aydın'a taşınınca arabada peşimizden geldi.

 

ADJqQX.jpg  

 

Mart 2016'da sanayideyiz. :kutlama:

Her yerimiz çürümüş.

JZ24rB.jpg

 

zj4VvD.jpg

 

y64l8a.jpg

 

6ank7W.jpg

 

WqYZAL.jpg

 

36oaB4.jpg

 

Rr3VLj.jpg

 

pbPoqL.jpg

 

k9vg3m.jpg

 

Dam üstünde un eler, dam üstünde un eler tombul... Pardon o elek başkaydı. :D

Stepne havuzu kevgir olma yönünde hızla oksitlenirken...

 

NnE46P.jpg

 

alEDJO.jpg

 

YQbl2z.jpg

 

dvb2zL.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
(düzenlendi)
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Bu üç kadranlı gösterge eski orijinali. Direksiyon ise körüklü görünümlü olan 76 olabilir. 75 te sanki düz iki demir vardı.Tam emin değilim.

 

Sol tarafta far ayarı ve kalrifer manuel musluğu olacak. 

 

Körüksüz direksiyonlar 71 ve 72 de vardı.

Sol taraftaki far ayar düğmesi sadece stationwagonlarda var. 

Yine soldaki kalorifer musluğu ise 71-75 arasında var.

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
Edit
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
(düzenlendi)

Arabayı artık tamamen dağıtıyoruz.

v64LR4.jpg

 

Ll34EZ.jpg

 

r59VR3.jpg

 

7avbPN.jpg

 

P1MoBO.jpg

 

groAyO.jpg

 

Ve ustam taş devri arabası yaptı. :shok: :D

 

9aL5EN.jpg

 

qdBlRd.jpg

 

MVJyW1.jpg

 

Neyse ki usta şaka yapmış. ;)

 

QLMlWy.jpg

 

XM4oJ3.jpg

 

bVb2YZ.jpg

 

ZXdVXz.jpg

 

v64L6D.jpg

 

Kesilmesi gereken yerler kesildi.

 

16dk6b.jpg

 

Ll34lz.jpg

 

Boya atölyesinde sebepsizce 3 ay kadar bekledik.

 

7avbar.jpg

 

9aL5aO.jpg

 

Kaportadaki kusurlar boyacı tarafından gün yüzüne çıkartıldı.

 

qdBldV.jpg

 

QLMlLr.jpg

 

bVb2Vn.jpg

 

dvb2vQ.jpg

 

zj4VGg.jpg

 

Ba20g9.jpg

 

lq1yRk.jpg

 

nQrgog.jpg

 

v64L7R.jpg

 

16dk0D.jpg

 

Ll3401.jpg

 

r59VvM.jpg

 

7avbZv.jpg

 

Arka kapı sacları değişti. Tabi saclar kesilince ortaya çıkan paslar temizlenip boyandı. 

 

P1MozQ.jpg

 

Çürüyen her yere el atıldı. 

 

groAR2.jpg

 

ZXdVRZ.jpg

 

oX7Zlk.jpg

 

V9YLRr.jpg

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Vay be. Kaç sene geçmiş aradan. Hatırlıyorum ilk konusu açıldığında. Bir de Fastback taunus vardı toplama konusu olan. Nihayete eremeden konu sahibiyle birlikte kayboldu gitti.

R12’nin de geri döndüğünü görmek güzel. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Maşallah. Uzun ve yorucu aynı zamanda çok keyifli bir iş gibi görünüyor. Keyifle tamamlamanız dileğiyle. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Devam edelim.

 

dvb26r.jpg

 

5aVkAl.jpg

 

Bu karter muhafazasını çok aramıştım. Denk gelince hurdacıdan aldım. Ancak sevgili mekanikcim kaybetti. :vurduvara: Usta halen dükkanda, ben ise hurdacılarda başkasını arıyoruz. 

 

ADJqor.jpg

 

Tekrar boya atölyesindeyiz. 

Küçük yerde imkanlarda küçük oluyor. Aslında arabayı komple kumlatmak istedim. Ancak olmadı. Lav ile boyayı soymayı teklif ettiler, metalin yapısının bozulabileceği gerekçesiyle reddettim. Sonuç olarak metale kadar inemedik. Bu haliyle yoklama macununu işine girdik. :unsure2:

Macunlama işini boyacım yaptı.

 

0RDkPo.jpg

 

4jlkdJ.jpg

 

JZ245j.jpg

 

OvMZWP.jpg

 

zj4VW9.jpg

 

GmzkqV.jpg

 

6ank43.jpg

 

WqYZlN.jpg

 

Bu arada ön kaputta 2,5-3cm macun çıkınca yeni bir kaputla değiştirdik.

 

Rr3Vaa.jpg

 

pbP9qq.jpg

 

alE0JB.jpg

 

YQbJ2j.jpg

 

Yağmur suyu oluklarımızda ki paslardan eser kalmadı.

 

jgnjPj.jpg

 

26Z5mN.jpg

 

Ba24mD.jpg

 

ZXdJgk.jpg

 

Çamurluk altları sökülerek temizlendi. Koruyucu pütür için hazırlandı.

 

oX79P7.jpg

 

r59RB1.jpg

 

Motor havuzu tamamen elden geçti.

 

7avPEa.jpg

 

Ustam gerçekten çok özendi.

 

groyzb.jpg

 

Gelelim evdeki çalışmalara.

Arabanın üzerinde bir gösterge vardı. Bir göstergeyi de ben almıştım. Birde aldığım göğüsün üstünde gelen gösterge var.

Aldığım gösterge hiçbir işime yaramadı. Diğer iki göğüsü dağıtıp tek bir gösterge yaptım. (Diğer göstergelerde çalışır durumda.) 

 

qdBR1Q.jpg 

 

Camdaki çizikleri görüyorsunuz.

 

MVJW52.jpg

 

Artık çizik yok.

 

QLMWEG.jpg

 

Göstergeler toplandı, ampulleri yenilendi.

İşte sonuç:

 

XM4J7j.jpg 

 

Bu arada arka taban sacı da değişti. 

Astar atıldı. 

 

0RDLjo.jpg

 

4jl82J.jpg

 

OvMBnP.jpg

 

6an873.jpg

 

Pütürler atıldı.

 

26Z5OL.jpg

 

Ba24OV.jpg

 

ZXdJng.jpg

 

oX79yQ.jpg

 

Eveeeet... Geldik zurnanın zırt dediği yere. 

Boyacıda boya kataloğunu bulduk. :kutlama:

 

nQr2y5.jpg

 

Veee ilk spreylemeler...

 

v64Rym.jpg

 

Astar işimiz bitti.

P1MBG6.jpg

 

qdBRyB.jpg

 

Fırındayız. :heat:

 

dvb0M7.jpg

 

ADJgGz.jpg

 

JZ26WW.jpg

 

OvMBaz.jpg

 

Çeyizler yola çıkıyor...

 

zj4YyO.jpg

 

Yeni arka tanponumuz takıldı.

 

Gmz5GN.jpg

 

Cam fitilleri ve kapı lastikleri takıldı.

 

y64Rj9.jpg

 

6an8ME.jpg

 

Koltuklar hazırlanmaya başlandı. 

 

36oPg5.jpg

 

Rr3BGZ.jpg

 

Tabi bu arada motor ve vites kutusu a'dan z'ye revizyona girdi.

 

pbP92J.jpg

 

Kaporta atölyesinde montaja devam.

 

alE0g7.jpg

 

Orijinal elektrik tesisatı tamiratlar yapılarak korundu.

 

YQbJVA.jpg

 

Yeni göğüs takıldı.

 

DYJ9GZ.jpg

 

 

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Maşallah cok güzel bir calisma oluyor tahmini masraf nereler de 40 bin civari diye tahmin ediyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Resimler bitsin, öyle yorum yapacağım :wub:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
(düzenlendi)

Devam:

Stoplar takıldı.

8a1QJa.jpg

 

Motor, şanzıman ve yürüyen aksam tamamlandı.

 

ZXdJ0a.jpg

 

EmJpZA.jpg

 

26Z5bq.jpg

 

Kapı kolları yeniden krom kaplandı.

 

V9Y6bn.jpg

 

Hava ızgaraları takıldı. Bu arabada olması gereken ızgaralar aslında siyah plastik ızgaralar. Ben bu krom ızgaraları arabaya daha çok yakıştırdım.

 

nQr2B0.jpg

 

Ön panjur, tanpon, tanpon babaları, farlar, park ve sinyaller yerlerini aldı. 

 

Ll3ELj.jpg

 

Stepne kemeri.

 

qdBRr5.jpg

 

Döşemecideyiz.

 

dvb0m4.jpg

 

Taban kaplaması aslında kauçuk. Bulduğum kauçuk kaplama için yüksek bir rakam istenince bende halı zemin kaplaması aldım.   

 

0RDL98.jpg

 

Tavan döşemesi, el tutacakları ve güneşliklerin montajı da bitti. 

 

JZ26mY.jpg

 

zj4Y9Y.jpg

 

Aynalarımız takıldı. (Ek bilgi: Sağ dikiz aynası fabrikada takılmıyordu. İsteyenler sağ dikiz aynası için ekstra ücret ödeyip taktırıyorlardı.)

 

y64RgL.jpg

 

Motorun bitmiş hali:

 

WqYEmY.jpg

 

6an8dP.jpg

 

pbP9l0.jpg

 

NnEWmO.jpg

 

alE0mz.jpg

 

Evdeyiz :)

Lastiklerimiz değişti, yeni akümüz takıldı. 

Camların üzerindeki 40 yıllık çizikler görüşü olumsuz etkilediği için bütün camlar değişti.

 

mML5mR.jpg

 

26Z5Bq.jpg

 

Ba243g.jpg

 

oX79om.jpg

 

Renk değişikliği ve lpg iptali için önce TSE'ye sonra Tüv'e geldik.

 

V9Y6mn.jpg

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Jant kapakları nasıldı orijinalinde. 

74 TS de 3 kollu araç gövde renginde yarım kapak oluyordu. Arabayı gösteren en önemli detaylardan biri bence. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
(düzenlendi)

Devam:

 

Artık yollardayız. :kutlama:

 

ADJ6qQ.jpg

 

Ön ve arka cam fitilleri nikelaj sekmanlılarla tekrar değişti. 

 

0RDNkV.jpg

 

4jlqkY.jpg

 

JZ2k4E.jpg

 

Saatin çalışmadığını öğrendim. :(

 

Gmz2kv.jpg

 

y64olM.jpg

 

6anqkk.jpg

 

WqY9ZE.jpg

 

36ojaj.jpg

 

Bagaj ve iç aydınlatma ışıkları yetersiz kalıyordu. Şimdilik beyaz led ile güçlü bir aydınlatma sağladım. 

 

Rr39Vo.jpg

 

NnEg4k.jpg

 

YQbWlD.jpg

 

8a12bd.jpg

 

DYJ6Ry.jpg

 

mML6m4.jpg

 

 

 

4 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı:

Jant kapakları nasıldı orijinalinde. 

74 TS de 3 kollu araç gövde renginde yarım kapak oluyordu. Arabayı gösteren en önemli detaylardan biri bence. 

 

TS lerde öyleydi. 

TL lerde yukarıdaki kapaklardan var.

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Bi zamanlar malum sitede denk gelmişti. Orijinal mavi rengi üstünde hiç tüp takılmamış ve arka kapı sacı haricinde çürüğü görünmeyen. Çizgileri çok iyiydi. Hiç hasar almadığı belli yani. İlk yılı 71 sanırım. 71 model TL idi. Konsoldan gelen kendine doğru çekilen el freni vs. çamurluklardaki Renault yazılarına kadar duruyordu.

Ankara Nallıhan ‘da satıştaydı. Muayene sorgusunda Maraş Pazarcık görünüyor şu an. 06NBY10 plakası. O orijinalliği hiç unutmadım. İnşallah sizin gibi sevgi dolu bir eldedir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Arabanın sanayiye girmesi ve çıkması 16 ay sürdü.

Ankara'dan Trabzon'a, İzmit'e parça almak için gittim. Türkiye'nin dört bir yanından parça topladım. Zor ama bir o kadar da keyifli oldu.

Arabanın tabi ki halen eksikleri var. Zamanla tamamlanacak elbette. :)  

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İzolasyon adına bi şeyler yapıldı mı?

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

İzolasyon adına bi şeyler yapıldı mı?

 

Sani, zorla zemin halısının altına ve motor duvarına orijinal keçe koydurdum. Belki ilerleyen zamanlarda kendim uğraşıp birşeyler yaparım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benimde bir çok emeklilik projem var. Ama benimki eski arabayı toplamak yerine, Hypermil konsepti yaratmak. 2 litre ile 100 km giden bir otomobil. 

Aklımdaki arabalar saxo 1.5d  Polo 1.2 tdi

Bu arabanı bir videosu olsaydı keşke, izlerdim :(

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

şu göstergenin asaletini, hayalet ekranlarda aramasın yeni nesil.

gerçi bu araçlarla yıllarını geçirmeyen bilmez.

Maşallah

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Emek olmadan yemek olmaz misali, tam da yemelik olmus.. allah afiyetle binmeyi nasip etsin harika

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Yolda 500 binlik araç bunun kadar dikkat çekmez. Emeğinize sağlık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Bu gibi ciddi emek içeren projeler benim için her zaman ayakta alkışlanacak şeyler olmuştur. Emeğinize sağlık. Takdir ettim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...