İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Zengin karışıma yükselmesi hakkında

gaza basınca zenginleşir karışım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bu dtc yi böyle mi yorumlamak lazım yani?

 

Nasıl yorumlamalıyım abi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Nasıl yorumlamalıyım abi. 

dtc de teknikte yorum olmaz zaten,

link verdiğin yerdeki bilgide uyarı değil o kod, dtc bir  arıza kodudur, ilgili kod da hatalı ateşleme kaynaklı, olmaması gereken derecede zengin karışım algılar ise verdiği arıza kodu o.

yani gaza basınca zenginleşen karışım başka , arıza kodu yazdıracak kadar zenginleşmesi başka.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

dtc de teknikte yorum olmaz zaten,

link verdiğin yerdeki bilgide uyarı değil o kod, dtc bir  arıza kodudur, ilgili kod da hatalı ateşleme kaynaklı, olmaması gereken derecede zengin karışım algılar ise verdiği arıza kodu o.

yani gaza basınca zenginleşen karışım başka , arıza kodu yazdıracak kadar zenginleşmesi başka.

 

Gaz pedalının %18 , motor yükü %35 olduğu rampanın tepesinde, araba kendini salınca LTFT ve STFT çoşuyor. Video o noktada başlıyor

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

LTFT ve STFT çoşuyor.

uzun veya kısa dönem yakıt değerleri çoşmaz uyumaz , onlar sürüş süresince oluşan yardımcı değerlerdir, hani başkasının kullanıdğı araca binice motor sağır deriz, 2 saat gazlarız motor açıldı deriz (öyle sanırız tabii kapanan açılan bir şey yok) o değerler bize uygun hale doğru geldikçe açıldı sanırız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Volkswagen Bifuel Drive 2009 Golf 1.6 litre 75 kw LPG

 
Merhaba
Eski kitapları kurcalıyordum. Karşıma Hyundai i10 teknolojisine benzer bir araba çıktı. Karşılaştırma yapmak için güzel bir paylaşım olacağına inanıyorum.
2009 yılında üretilen Volkswagen Golf modellerinde LPG yakıtla çalışan bifuel bir motor eklendi. Aslında kullanılan motor 1,6 litre 75 kw gücünde BSE kodlu klasik 8 valfli motordu.
 
SSP-427-BiFuel-LPG-drive-14.jpg
 
Bu motor özelikleri aşağidaki resimdede görüldüğü gibi benzinde 103 beygir, LPG yakıt ile 98 beygir üretiyor. Motorun en güzel özelliği ilk 1500 devirden itibaren çok güzel tork üretmesi. 
 
SSP-427-BiFuel-LPG-drive-15.jpg
 
Volkswagen golf 1,6 bse motoru , lpg yakıt tüketirken normalden %30 yakıt tüketiyor. Volkswagen verilerine göre benzinde 7,1 litre benzin yakan otomobil, lpg 9,2 litre yakıt tüketiyor. 
 
SSP-427-BiFuel-LPG-drive-13.jpg
 
Bu sistemin çalışma sıcaklığı -40 derecelere kadar düşüyor. Lpg ve benzin tankları beraber kullanıldığında 1000 km üzerinde menzil sunuyor. Lpg yakıt tankı 39 litre kapasiteye sahip. Enjektörler -40 +120 derecelerede çalışabiliyor. Yakıt tankı 55 litre benzin alabiliyor. 
 
Volkswagen bu Golf modeli için her 30000 kmde filtre değişimi, he 90 bin kmde buharlaştırıcı regülatörün filtre değişimini. Her 60000 kmde regülatör temizliği uygun görmüş. Enjektörler için verilen ömür bilgisi ise 290 milyon döngü. 
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Ea211 1.0 l 44/55 kW MPI benzin motorları

 
Merhaba,
Covit19 salgını beni eve kapatınca, bende geçmişte birikip yazmadığım bir çok şeyi paylaşmaya karar verdim. Küçük motorlara meraklıyım. Sizler için Kappa ile Ea211 motoru karşılaştırmak istedim.
 

EA211 ve Kappa 1.0 MPI motorları 

 
 
 
 
kappa%2Bea211.png
 
 
 
 
 İki motorunda özeliklerine bakıldığında birbirlerine çok benzedikleri görülüyor. Görsel olarak baktığımız dada iki motor temel yapı olarak neredeyse kopya gibiler. Teknik özeliklere bakalım.
 
 
teknik%2B%25C3%25B6zelikleri%2Bvw%2B1.png
 
1.0 mpi EA211 motoru
 
kappa%2B1.png
Kia Kappa 1.0 Mpi motoru
 
İki motorunda verileri ufak farklılıklar . Ama tork ve beygir diagramlarına bakıldığında hemen hemen aynı noktalarda aynı karakteri sergiliyorlar. İki motor arasındaki temel fark, termostad ve subab zamanlaması sistemleri. Ayrıca Ea 211 4 kw daha güçlü. 
 
vw%2B1%2Btork.png
 
 
 Ea211 sadece egzoz tarafında subap zamanlaması kullanmışlar. 42 ° 'ye kadar olan bir krank mili açısı için sürekli değişken bir emme eksantrik mili ayarı kullanılmıştır. Giriş eksantrik milindeki kanatçık tipi ayarlayıcı, ayarı motor yüküne ve hızına göre yapar.
Kanatlı tip ayarlayıcı, doğrudan yağ devresine entegre edilen değişken vana zamanlaması için vana tarafından ayarlanır. Ayarlama açısı Hall göndericisi G40 kullanılarak ölçülür. Değişken valf zamanlaması şunlarla sonuçlanır:
  - Azot oksit emisyonları ile birlikte yanma sıcaklığını düşüren çok iyi iç egzoz gazı devridaimi
  - Tork bandı iyileştirildi.
 
egzos%2Bvalve.png
Soğutma sistemi
Soğutma sistemi tamamen sıfırdan tasarlandı
Soğutucu pompaları ve tahrikleri artık şanzıman tarafındadır ve soğutucu genleşme tankı ön uca yerleştirilmiştir.
 
Soğutma sisteminin özellikleri:
- Silindir kapağı ve silindir bloğundaki farklı soğutma suyu sıcaklıkları için çift devreli soğutma sistemi
- Daha düzgün bir sıcaklık dağılımı için silindir kapağında (giriş tarafından çıkış tarafına) çapraz akışlı soğutma
- Entegre soğutucu pompalı termostat gövdesi
- Dişli kayış kullanarak egzoz eksantrik mili tarafından tahrik edilen soğutma sıvısı pompası
- Ön tarafa monte edilmiş soğutma sıvısı genleşme tankı
- Entegre egzoz manifoldu için soğutma
 
so%25C4%259Futma.png
 
1.0 Ea211 motorun bence en büyük özelliği iki adet termostadı olması. Silindirin kafası ve Silindirin bloğu için farklı iki termostad kullanılması.

Silindir kapağı için termostat 1
87 ° C veya daha yüksek bir sıcaklıkta açılır ve radyatörden soğutucu pompasına giden yolu açar.

Silindir bloğu için termostat 2
103 ° C veya daha yüksek bir sıcaklıkta açılır ve silindir bloğundan radyatöre giden sıcak soğutucu yolunu açar.
Soğutucu devresinin tamamı açık.
 
termstad.png
 
termostat.png
 
Peki yakıt tüketimi ne kadar etkileniyor . Aşağidaki videoya göre sahibi arabayı bir kaç faklı süratte tüketimi ölçümlemiş. Motor VW Up ve Skoda Citigo modelinde ölçümlemiş. 
 
Spritmonitör verileri. 
veri.PNG
Vw Up! 
 
i10.PNG
 Hyundai i10
4. vites 40 km/h 3,5 litre 
5. vites 60 km/h 3,5 litre
5. vites 80 km/h 3,6 litre
5. vites 100 km/h 4,8 litre
 
 
 
tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Sıcak soğuk ayrımını yapmak bu kadar basitmiş. Ben daha çaf çaflı bişey bekliyordum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Patlamış Ayten katalizörü 

 

 

 

Keşke benimkide patlasa

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yazın kavurucu sıcağında, gerekirse diye gündüz farlarının sigortasını sökmeyi düşünüyorum. Şimdilik bir keşif yaptım. 

Enerji tasarufu için sökmek istiyorum. Tabi bunu yaz ayları için planlıyorum. 

 

NW1m8gbEpo6BCrBXOjaGc3milM1BOqyIsO3ck650WRp7uj4gpLCYf3HMqckvf98xc46wICALfZj3LzK4i9KDKzyV6VqC2LTnodgYLPkD4hoFWFRYJ3MfAdqYVS4LOv0yqFQpyrs5RwiMlW-kaotDgVcML0LhhjA7g0Aehm84guA97pX5MhYErbV4s1DDJjBlBRTwFmoS

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Gündüz farı led mi halojen mi? Oradan halojen diyelim. Toplam 42watt kaba hesapla tüketim olacak. Araç rölanti anında veya 2500 dd iken kaç kw harcıyor bulmak lazım. Ne kadar ekonomik yapar çıkar ortaya

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Gündüz farı led mi halojen mi? Oradan halojen diyelim. Toplam 42watt kaba hesapla tüketim olacak. Araç rölanti anında veya 2500 dd iken kaç kw harcıyor bulmak lazım. Ne kadar ekonomik yapar çıkar ortaya

 

Abi en çok yazın klima devredeyken gündüz farını kapatmak istiyorum. Dur kalk trafikte motor ısınınca kalkışta knock knock yapıyor. Rahatsız oluyorum. 

Ampül tipi denmiş benimkine 

W0A6Cw.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Klima kasnağı devreye giriş çıkışı o. Ciğersiz motorda gaza basma anında klima devreden çıkar ki motor güç kaybı yaşamasın.. Ha bu arada klima 1.5 kw veya biraz üstünde güç harcıyor ampül 45watt. Ampülden bir yılda yapılacak tasarrufu klima 1 saniye içinde harcıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Klima kasnağı devreye giriş çıkışı o. Ciğersiz motorda gaza basma anında klima devreden çıkar ki motor güç kaybı yaşamasın.. Ha bu arada klima 1.5 kw veya biraz üstünde güç harcıyor ampül 45watt. Ampülden bir yılda yapılacak tasarrufu klima 1 saniye içinde harcıyor.

 

Arabada yaptığım ölçümde

Gündüz farı acıkken 12.6 volta yürüyor

İ10 da park lambaları açılınca hem park hemde gündüzler yanar. Toplamda 6 tane ampül yanar. 12.6 volt gösterir yine.  2 kademe fan açılırsa yine 12.6 volt gösterir. 

 

Ne zaman kısa farlar yanar 14.0 volt cıkar. Yada 3 kademe fan. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Talep olunca. Farları ve gündüz farlarını led yap. 6 ayda amorti eder herhalde

Kısa far 130 watt. Parklar 28watt. Gündüz farı 42watt. Led olunca toplam 40 watt anca olur. Atılan taş kurbağayı korkutur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Talep olunca. Farları ve gündüz farlarını led yap. 6 ayda amorti eder herhalde

Kısa far 130 watt. Parklar 28watt. Gündüz farı 42watt. Led olunca toplam 40 watt anca olur. Atılan taş kurbağayı korkutur

 

Abi led takarken genelde farlar yuvaları hiç oluyor. Sonra içinde buharı oluşuyor. 

Benim şu an hiç buhar yapmıyor. Düzenim bozulur diye yapmıyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

önce güvenlik. ben gündüz farım yok diye yeni far yapmıştım 1500 TL gitti. güvenlik için değer

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

önce güvenlik. ben gündüz farım yok diye yeni far yapmıştım 1500 TL gitti. güvenlik için değer

 

Şafak vakti ve gün doğumunda faydası varmış. El kitabı öyle yazıyor 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...