İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Abi benim motorun Sae dökümanını versem okuyup yorum yapsan 

kullanıcıyım, pistte yorum yapabilirim, Sae üreticinin işi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aynaların ne kadar yakıt tüketiğini ölçen amca. izlemeye değer. 

 

İzleme

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İster polo , ister ibiza, ister i10 , ister picanto yada toyota yaris. 

 

Bu arabaların hepsi neredeyse aynı tüketime sahip. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Adam mg metro ile yakıt ekonomisi modları denemiş. 

Mesela benimde merak ettiğim , hava grişlerini kapatma denemesi. 

Adam öndeki hava kanallarını ve arka tekerlek yuvasını kapatmış. 

 

ACFBE7D.jpg

ACFBE85.jpg

aero-skirt-back-wire-z.jpg

 

Peki sonuç ne olmuş : 

80 km/h ile normal halde 3,1 litre 

80 km/h ile tüm hava alıkları ve lastik yuvası kapanınca 3.0 litreye düşmüş. 

 

95 km/h ile normal halde 3.32 litre 

95 km/h ile  hava alıkları ve lastik yuvaları kapanınca 3,14 yakmış. 

 

ACFBE8B.gif

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

arka teker doğru, araba altını dümdüz yapmak da doğru, tepeye kavisli spoiler de doğru . aerodinamik açıdan bakarsak tempra alması lazım her hipermilcinin

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

95km ile 3.32 çok iddialı , benzinli araba için çok zor bence 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Yine aynı arkadaşlar, arabanın son dişli oranını değiştirmiş. 

80 km hızla çevirdiği devirler aşağıda . 4 farklı difransiyel ve lastik tipleri ile yapılan devirler grafikte belirtilmiş. 

 

chart-tranny-compare-RPM-z.gif

 

Sonuç olarak, en ideal son dişli oranına rağmen arabanın tüketimde  pek bir fark yok gibi. 

80 km/h ile 3,84 litre tüketim yakalamış. ama yüksek oranlı şanzıman ile 3,58 litreyi yakalamış 

 

mpg-vs-speed-chart-z-b4-aft.gif

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dişli ile oynarsa kolay o iş ama ilk rampada biter.. bizim yolalra gelmez

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Aynı arkadaş gene güzel bir test yapmış. Alternatör iptal etme testi yapmış. 

Saate 70 km hızla gitmesi için honda civic vx 5,4 beygir gerekiyor. Bunun 0,64 beygirini alternatör sarf ediyor

vx.jpg

 

Adam alternatörü iptal ederek ve elektrik tüketimleri kısıtlayarak bir kaç deneme yapmış. Alternatörsüz %11 tasarruf etmiş . 

Sonuç olarak tüketim 3,23 litreden , 3 litrelere düşmüş. 

Fakat şunude eklemiş. alternatör olmadan, en büyük akü ile 75 km yol yapabiliceğinide hesaplamış 

 

 

Results

@ 70 km/h / 43.5 mph - MPG (US)

A = alternator connected
B = alternator disconnected (belt off)

A/B ... West ... East ... Average MPG (US) / L/100 km / MPG (imperial)

A ..... 71.2 ... 68.1 ... 71.65 / 3.28 / 86.05
A ..... 73.4 ... 68.7 ... 71.05 / 3.31 / 85.33
A ..... 73.1 ... 68.5 ... 70.80 / 3.32 / 85.03

B ..... 78.1 ... 76.3 ... 77.20 / 3.05 / 92.72
B ..... 81.3 ... 75.4 ... 78.35 / 3.00 / 94.09
B ..... 82.3 ... 75.1 ... 78.70 / 2.99 / 94.52

A ..... 75.0 ... 66.6 ... 70.80 / 3.32 / 85.03
A ..... 72.0 ... 67.2 ... 69.60 / 3.38 / 83.49

A average ... 70.78 mpg (US) / 3.23 / 85.0
B average ... 78.08 mpg (US) / 3.01 / 93.77

7.3 mpg (US) - difference of between A avg. and B avg. runs
10.3% - increase in fuel economy without alternator

 

chart-alternator-z.gif

Evren Erakçora yazdı:

95km ile 3.32 çok iddialı , benzinli araba için çok zor bence 

 

Bahsedilen araba şöyle bişey. 

 

kammback-black-back-34.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tamam 5 litre yerine 3 litre yaktık süper. Kazanım nedir. Sadece en az ben yakarım gibi bir yarış mı bu?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yine aynı adam gaza basıp çekme yönteminide ölçmüş. 

 

Saate 90 km/h kadar hızlanıp, 70 km/h hıza kadar düşmesine izin vermiş. Sürekli bu yöntemi kullanarak yapılan teste sonuçlar ilginç. 

Grafiğe göre Pulse, yani saate 90 km/h kadar hızlanmanın tüketimi 6,92 litre / 100 km

16 saniyede 70 90 km/h hızlanması, akabinde süzülmesi 16 saniye sürüyormuş . Bunun tüketime etkisi ise 3,46 litre 100 km

 

Ama hızı sabitlersek 80km/h ile 4 litre benzin yakıyorsunuz.  

 

pulse-chart-z.gif

 

Fakat arabamız bir regenartion olan prius ise sonuc böyle Yöntemler aynı tüketim burda 2,16 litreye düşüyor. 

pulse-chart-prius-z.gif

Servet Aydın yazdı:

Tamam 5 litre yerine 3 litre yaktık süper. Kazanım nedir. Sadece en az ben yakarım gibi bir yarış mı bu?

 

Adamın test sonucları ilgi çekici, konu başlığı için güzel içerik. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Gaza bas bırak çok eski yöntemdir ve büyük araçlar yapar bunu. İşe yarıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu hazırlanan araba yarışa katılıyor. Bir gölün etrafında yükselti farkı olamdan kıyıdan kıyıdan 127 km yol yapıyorlar .

2,4 litre yakıt tüketimi yakalanıyor. 

 

em-ggp-vehicles-z.jpgkammback-black-back-34.jpg

route.gif

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aynı adamın aynı araba üzerinde yaptığı çalışmaların sonuçları. Adam arabanın altını karton ile dümdüz yapmış . 

 

Tüketim iyileşme oranları 

2.3% = dış dikiz aynaları
2.3% = Kuyruk yapmış
2.2% =Altı komple kartonla düzlemiş
2.8% =arka tekere kartondan kapak.
2.9% =Ön ızgaraları kapatmış. 
 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

basti işler. gündelik kullanıma uygun değil tabii itest için

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Motorlar üzerinde neden oynama yok

 

Abi son dişli oranı ve Egzantrik değişmiş. onun detayına bakmadım. 

Lastiklere 50 psi hava basmış ama biraz tuhaf bir ölçümü var. Lastikere fazla hava basınca arabanın süzülme mesafesi artmış. Ama düz sabit hızda pek bişey değişmemiş. 

Fabrika standartlarında 32 psi ile 189,3 metre süzülüyor ise 55 psi ile 214 metre süzülmüş. 

Bu testen anlaşılıyorki fabrika verisininin üstüne çıkmak pek bişeye yaramıyor. 

metro-to-scale-800.gif

chart-z-camry.gif

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

 

kammback-black-back-34.jpg

 

 

temel aerodinami ye uygun bir tasrım. damla formu

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

temel aerodinami ye uygun bir tasrım. damla formu

 

Aynı ayten işte. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Almanların 3.6 litre v6 fsi volkswagen motoru termal verimi sadece %24 olması beni şaşırıttı. 

Vag ssp 497 numaralı kitabında bunu belirtmişler. Bu fsi motorlar verimsizmiş anlaşılan. Listeden çıkarmak lazım. 

Çağlar Bayur yazdı:

bagajı hiç benzemiyor

 

 

Adamın arabasının altı full karton kaplama düz. Ben yapsam yangın çıkar. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Cmax focustan daha az sürtünme değerine sahip. Çok enteresan

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Cmax focustan daha az sürtünme değerine sahip. Çok enteresan

Lokmanın sileceklere taktığı aparat vardı mesela? o bile azaltır. cmax damlaya daha yakın normal, ön alan artabilir ama form daha önemli

Ali Darbaz yazdı:

Adamın arabasının altı full karton kaplama düz. Ben yapsam yangın çıkar. 

yazmıştım, gündelik kullanıma uygun değil, test amaçlı yapıyor.

Ali Darbaz yazdı:

Bu fsi motorlar verimsizmiş anlaşılan.

Vw ceo su: yaptığımız en büyük hata fsi idi demişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

Lokmanın sileceklere taktığı aparat vardı mesela? o bile azaltır. cmax damlaya daha yakın normal, ön alan artabilir ama form daha önemli

yazmıştım, gündelik kullanıma uygun değil, test amaçlı yapıyor.

Vw ceo su: yaptığımız en büyük hata fsi idi demişti.

 

Abi i10 bile %35 verimli. Ama ea211 motor %38 sınırında zorluyor %39u

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...