Dogan Arsiray

WK 3.0CRD OM642 Motor Yağ Soğutucusu Kaçakları

Recommended Posts

Dogan Arsiray

Bu motorlarda 2008 sonuna kadar turuncu renkli contalar kullanılmış. Turbo girişinde de benzer bir conta var var zaman içinde deforme olup yağ akıtıp hava kapakçıklarının motor bağlantısını eritiyor. Swirl valve hatası veriyor. Kapaklar kapalı kalmadıysa sokete takılan 4.7 ohm direnç ile halledebiliyorsunuz ancak aynı turuncu malzemeden mamul baş belası contalar, V motorun ortasında ve aşağıda yer alan yağ soğutucusunda da kullanılmış. Ne yazıkki kronik olarak er yada geç buralarda sızıntı oluyor. Bizim araçta da benzer bir durum oldu. Daha 168 bin km de oysaki.  Soğutucu kırık vs değilse, ki ben öyle olacağını sanmam bir Mercedes motorunda, contaların değişmesi lazım. Bunun olabilmesi için turbo egr valfi, enjektörlerin bağlı olduğu hatlar yakıt rayı vs herşey sökülüyor. 10-12 saatlik bir uğraşı toplam iş. Bunu evde yapmak gerekli takım taklavat yetmeyeceğinden pek mümkün değil gibi. Motor yağı ve antifriz de yenileniyor mecburen. Sanayide jeep ustası bunu yapabilmek için eğey uğraşıyor ve yaklaşık 1000 tl işçilik almak istiyor. PArçalar manifolt contaları vs gibi şeyler hariç. Yağ antifriz derken 3 bin tl yi aşan masraf demek.

 

Bu konuda ilerlemeden sorum şu, conta kaçaklarını engelleyen sıvıları kullanan varmı? Ben bu malzemelerden direksiyon kutusu için kullanmıştım eski bir arabamda. İşe yarıyordu. Çalışma mantığı oksijenle karşılaşan yerlerde malzeme kristalleşip katılaşıyordu. Aynı mantıkla iş yapan ve evdeki kalorifer kaçaklarında kullanılan sıvılar var ve gerçekten işe yaramakla birlikte eğer sistemden çıkartmazsanız kombi devirdaim motorunu ve eşanjörünü tıkıyorlar belli süre sonunda, ama tesisattaki kaçağı gerçekten kapatıyorlar. Yani evi kırmaktansa kombiyi kırmak mantıklıyken, otomobilde hele Mercedes motorunda pek uygulanabilir değil gibi hissettiriyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök

abi bu tarz malzemeler yağ kanallarında bi yeri tıkarsa ne olacak ?

 

o contadan kaçan yağ hatra dokunur miktardamı ?

 

şimdi bu yazıyı okudum ya yarın birgün wk alırsam 1 ay sonra aynısı benim arabada olur :D 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray
gönderildi (düzenlendi)

her OM642 mutlaka bu yağ kaçağını tadacaktır. :) conta 4 adet.  1 adet değil.

 

https://www.idparts.com/oil-cooler-seal-kit-om642-p-5146.html  küçük ve mor renkli olanlar için bu diğerleri de değişmeli ideal şartlarda.

 

günde 1 damla şeklinde sorun.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Arıkan

Diğer konuda yazmıştım. Kaçağın sebebi contanın aşınıp yırtılması mı yoksa sertleşmesi mi? 

Sertleşiyorsa Liqui moly’nin katkısı kaçağı azaltabilir veya kesebilir. 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Mercedes'in bir recall'ı yok mudur acaba? Belki ücretsiz falan yaparlar?

10 yaşındakiaraçlarda Jeep'in parça değiştiğini gördük forumda.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
19 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Mercedes'in bir recall'ı yok mudur acaba? Belki ücretsiz falan yaparlar?

10 yaşındakiaraçlarda Jeep'in parça değiştiğini gördük forumda.

15 yaşında dersek 😬

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Keskin

Geçen kontak değişti benim jeep te yağ kaçağı şimdilik yok olursa düşünürüm ne yapacağımı

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray
gönderildi (düzenlendi)

teşhisin üzerinden geçen neredeyse 2 ay oldu ve eksilme çok az. dokunmasam da para mı biriktirsem :) 

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki