İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Aracını orda yaptırsa bakımlarını. :) 

yaşıyorsun bu hayatı :) 

 

Ben sıradan bir çalışanım. Abartmaya gerek yok. Ayrıca nere ucuzsa orda yaptırıyorum. Aracım Cruze, burda cruze yapacak teknisyen yok. 

Benim kendi güvencelerim var. 

Bostancı otosanayi, 

Kartal oto sanayi 

İmes  

Evimin orda bir sürü oto servisi 

 

Yani 500 metrede 1 tane oto servisi var. 

O yuzden hiç rahatsız olmuyorum. Yolda kalma korkum yok. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 Çalıştığım yer Fiat servisi. Mopar aküleri emrime amade. 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Abi ben fiat servisinde çalışmıyorum. Burası Koç kampüsü. 

 

Koç kampüsü ne ola ki?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Koç kampüsü ne ola ki?

 

:S 

Abi Holdingin bir yeri var , bu alanda tüm diğer şirketlerini toplamış. Üniversite kampüsü gibi. 

 

ACtC-3e2EmyRQqjKMo0LTI8P2MtnxQnmzmCnNcGd

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

:S 

Abi Holdingin bir yeri var , bu alanda tüm diğer şirketlerini toplamış. Üniversite kampüsü gibi. 

 

ACtC-3e2EmyRQqjKMo0LTI8P2MtnxQnmzmCnNcGd

Ankara'da yok böyle şeyler (varsa da ben bilmiyorum) o yüzden yeni bir şey öğrenmiş oldum :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Darbaz yazdı:

 

 

 

Valla dostlar.. 

Maaşı aldım, ev kredisi ödedim. Kalan ilede kartlarımı ödedim. Üstünede sabah sabah otel rezervasyonu yaptım. 2500 tl 12 taksit :D

Arabanın bakımına kadar idare etsin akü beni. Energizer nedir ne değildir.  Kullanan varmı :D

 

 🙂 2 yıldan fazla eski arabamda Energizer kullandım.Arabanın konjektör bozuktu aküyü şarj edemiyormuşuz ilkinde anlamadık yepyeni akü bitmişti.Konjektörü değiştirip 2 yıldan fazla kullandım sorun olmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tatil yolculuklarımı playlist yaptım.  Daha güzel oldu. 

 

 

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Energizer 2. Yılını doldurmadan bitti bende. Uzun yoldan geldim akşam bıraktım sabah çalışmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Energizer 2. Yılını doldurmadan bitti bende. Uzun yoldan geldim akşam bıraktım sabah çalışmadı.

 

Hocam, arabanın akü sensörü bozuksa uzun yolda akü bozar. Mühtemelen uzun yolda akü ısındı ve akü suyu buhar oldu, güvenlik valfinden boşaldı gitti.  Bence bir bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
 
Hocam, arabanın akü sensörü bozuksa uzun yolda akü bozar. Mühtemelen uzun yolda akü ısındı ve akü suyu buhar oldu, güvenlik valfinden boşaldı gitti.  Bence bir bakmak lazım.
Akü sensörünü ilk defa duydum. Akünün kutup başları oksitlenme yapıyordu temizlesem de. İki hafta daha bindim. Bir günden fazla çalıştırmasam zor çalışıyordu. Akücüm kontrol etti akü şarj yemediği bozulduğu için sürekli oksitlenme yapar dedi. Yeni akü taktık üç aydır bir sorun yok şükür ki.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Yasin Mümin Şimşek yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Hocam, arabanın akü sensörü bozuksa uzun yolda akü bozar. Mühtemelen uzun yolda akü ısındı ve akü suyu buhar oldu, güvenlik valfinden boşaldı gitti.  Bence bir bakmak lazım.

Akü sensörünü ilk defa duydum. Akünün kutup başları oksitlenme yapıyordu temizlesem de. İki hafta daha bindim. Bir günden fazla çalıştırmasam zor çalışıyordu. Akücüm kontrol etti akü şarj yemediği bozulduğu için sürekli oksitlenme yapar dedi. Yeni akü taktık üç aydır bir sorun yok şükür ki.

 

Size bir tavsiye , 2 saat araba sürdükten sonra , kaputu açıp sülfürik asit kokusu var mı. Kontrol edin sıkıntı varsa ortaya çıkar.  Tabi şöyle bişeyde var. Arabada çok fazla elektrik tüketen bişeyler varsa , yol boyunca akü dolmak yerine tüketebilir. 

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
 
Size bir tavsiye , 2 saat araba sürdükten sonra , kaputu açıp sülfürik asit kokusu var mı. Kontrol edin sıkıntı varsa ortaya çıkar.  Tabi şöyle bişeyde var. Arabada çok fazla elektrik tüketen bişeyler varsa , yol boyunca akü dolmak yerine tüketebilir. 
Tavsiye için teşekkürler. Yaklaşık 1 buçuk saatlik yoldan sonra kutup başlarını kontrol etmiştim gevşeklik var mı diye herhangi bir koku veya ısınma farketmedim.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Yasin Mümin Şimşek yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Size bir tavsiye , 2 saat araba sürdükten sonra , kaputu açıp sülfürik asit kokusu var mı. Kontrol edin sıkıntı varsa ortaya çıkar.  Tabi şöyle bişeyde var. Arabada çok fazla elektrik tüketen bişeyler varsa , yol boyunca akü dolmak yerine tüketebilir. 

Tavsiye için teşekkürler. Yaklaşık 1 buçuk saatlik yoldan sonra kutup başlarını kontrol etmiştim gevşeklik var mı diye herhangi bir koku veya ısınma farketmedim.

 

Aynı sorun i10 arabamda vardı. Kutup başlarına gres yağı sürünce sorun ortadan kalktı. 

Cruze ise hiç oksit yaratmıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Artık akü denince aklıma direkt @Ali Darbazgeliyor :) 

 

E210 corollalarda akü sorunu yaşayan çok. 45’lik akü var. Çoğu kullanıcı da aracını yatırıyor. Pandemi şartları da var tabi. 5 günden 2 haftaya kadar arabaya binmeyenler var. Benzinli corollalar akünün bitmesinden şikayetçi. 55 üstü büyüklükte akü de sığmıyor. Ama sorun şu sanırım. Aküler dolmuyor. Ya da mutlu akü şarj tutamıyor. Bir kere boşalan akü de tekrar adam olmuyor. 
 

hibritler de görüyorum. Aküden dolayı takviye ile çalıştıran var. 
 

bu arada bir şey dikkatimi çekti. Telefondan obd2 uygulaması bazı göstergeleri düzenliyorum. Araba ready konumunda. Akü 12,5v gösteriyor. 10dk içinde voltaj çok hızlı düşüyor. 10dk’a voltaj 10v oluyor ve motor çalışıyor. Motor çalışırken 14-14,5v’larda. Sonra stop edince 12,5v oluyor. Böyle bi döngü var. Akünün bu kadar hızlı bitmesi de ilginç

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Artık akü denince aklıma direkt @Ali Darbazgeliyor :) 

 

E210 corollalarda akü sorunu yaşayan çok. 45’lik akü var. Çoğu kullanıcı da aracını yatırıyor. Pandemi şartları da var tabi. 5 günden 2 haftaya kadar arabaya binmeyenler var. Benzinli corollalar akünün bitmesinden şikayetçi. 55 üstü büyüklükte akü de sığmıyor. Ama sorun şu sanırım. Aküler dolmuyor. Ya da mutlu akü şarj tutamıyor. Bir kere boşalan akü de tekrar adam olmuyor. 
 

hibritler de görüyorum. Aküden dolayı takviye ile çalıştıran var. 
 

bu arada bir şey dikkatimi çekti. Telefondan obd2 uygulaması bazı göstergeleri düzenliyorum. Araba ready konumunda. Akü 12,5v gösteriyor. 10dk içinde voltaj çok hızlı düşüyor. 10dk’a voltaj 10v oluyor ve motor çalışıyor. Motor çalışırken 14-14,5v’larda. Sonra stop edince 12,5v oluyor. Böyle bi döngü var. Akünün bu kadar hızlı bitmesi de ilginç

 

Harbiden baktın, uyduruk akü ile çalışıyor. Aynı sorun Volkswagen id3 elektrikli arabalarda var. Akü drain olup şarj olmuyor.  adamın biri arabaya obd 2 kayıt cihazı koymuş. Akü gıdım gıdım gıdım boşalıyor. 10 volta gelince şarj olması gerekiyor. Oysaki araba prize bağlı olmasına rağmen aküyü boşaltıyor .

 

Chevrolet Cruze üstündeki aküyü öldürmemek için elinden geleni yapan bir araba. Üzerindeki akünün yaşından belli . Arabanın çok ilginc bir akü sensörü var. Bildiğin ampermetre takılmış. 

 

Ama Toyota corolla yürüyen bir elektrik santrali. Akü sensörleri illaki durumu kontrol altında tutuyordur.  Ama dediğin gibi googlede "toyota hybrid 12v battery issue" diye aratınca baya kabarık bir şikayet listesi çıkıyor.  Adamın 12 ay arabayı düzgün kullamış, sıkıntı sorun yokama artık 3 gün çalışmasa , kontak açıldığında hybrid sistem fail veriyormuş . 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Harbiden baktın, uyduruk akü ile çalışıyor. Aynı sorun Volkswagen id3 elektrikli arabalarda var. Akü drain olup şarj olmuyor.  adamın biri arabaya obd 2 kayıt cihazı koymuş. Akü gıdım gıdım gıdım boşalıyor. 10 volta gelince şarj olması gerekiyor. Oysaki araba prize bağlı olmasına rağmen aküyü boşaltıyor .

 

Chevrolet Cruze üstündeki aküyü öldürmemek için elinden geleni yapan bir araba. Üzerindeki akünün yaşından belli . Arabanın çok ilginc bir akü sensörü var. Bildiğin ampermetre takılmış. 

 

Ama Toyota corolla yürüyen bir elektrik santrali. Akü sensörleri illaki durumu kontrol altında tutuyordur.  Ama dediğin gibi googlede "toyota hybrid 12v battery issue" diye aratınca baya kabarık bir şikayet listesi çıkıyor.  Adamın 12 ay arabayı düzgün kullamış, sıkıntı sorun yokama artık 3 gün çalışmasa , kontak açıldığında hybrid sistem fail veriyormuş . 

 

İlk sene olmasa bile 2.sene akü sorunu olabiliyor. Arkadaşımda 2015 yaris hybrid var. Mesela onda hiç akü değişmedi. Sorun da olmadı. Bende de sorun olmadı ama benimki daha 1 senelik bile değil. Ama 2019 hybrid corolla sahipleri zaman zaman bunu yaşıyor. Ben her gün arabayı kullandığım için belki sorun yaşamıyorum ama ne fark eder. dedim ya, araba durur halde ready konumunda beklerden 10dk’da akü voltajı gıdın gıdım gözümün önünde eriyor. 12,5v’tan 10’a düşünce termik motor çalışıyor. Sonra hop 12,5 olmuş yine. Var bi gariplik. Ama arabayı 8 saat yatırıp kutup başından multimetre ile bakıyorum. 12,5 yazıyor. Ne hikmetse araba ready konumundayken ve benzinli motor çalışmıyorken voltaj 10dk’da çok düşüyor

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İlk sene olmasa bile 2.sene akü sorunu olabiliyor. Arkadaşımda 2015 yaris hybrid var. Mesela onda hiç akü değişmedi. Sorun da olmadı. Bende de sorun olmadı ama benimki daha 1 senelik bile değil. Ama 2019 hybrid corolla sahipleri zaman zaman bunu yaşıyor. Ben her gün arabayı kullandığım için belki sorun yaşamıyorum ama ne fark eder. dedim ya, araba durur halde ready konumunda beklerden 10dk’da akü voltajı gıdın gıdım gözümün önünde eriyor. 12,5v’tan 10’a düşünce termik motor çalışıyor. Sonra hop 12,5 olmuş yine. Var bi gariplik. Ama arabayı 8 saat yatırıp kutup başından multimetre ile bakıyorum. 12,5 yazıyor. Ne hikmetse araba ready konumundayken ve benzinli motor çalışmıyorken voltaj 10dk’da çok düşüyor

Ben elektrik teknolojisine halen çok uzak olduğumuzu düşünüyorum. Hibrit sistemler de buna dahil. Biraz daha yolu var o teknolojinin. Şimdilik bana güven vermiyor. Her şeyden önce akü maliyeti yüksek. Bizim gibi alelade vatandaş sıfır araba alıp sonra garantisi bitmeden tekrar sıfırlayamıyor. Örnek olarak, şahsen sıfır bir araba alsam, muhtemelen önümüzdeki 10-15 yıl benimle yaşar. Bu durumda bu aracın hibrit olması ya da tam elektrikli olması benim açımdan kısa vadede avantaj gibi görünse de bu süreç içerisinde (10 yıl desek ki bu da benim açımdan minimum) kaç kez akü ile uğraşmam gerekecek, kaç paraya mal olacak iyi düşünmek gerek.

Aslında bu sıkıntının da temelinde ülkedeki döviz kurunun çok yüksek olması yatıyor. Bildiğimiz DPF bile dünya para. Çeviriyorum ABD dolarına, bir asgari ücretten (ABD'nin asgari ücreti baz alıyorum) daha ucuza geliyor. Bizde ise resmen 3 asgari ücret ancak alıyor dpf'yi. Bir turbo burada bir asgari ücretten pahalıyken adamlar 1/3 asgari ücretleri ile alabiliyorlar aynı turboyu.

Yani turbo dizel bile uzun vadede karlı olmayabiliyor standart kullanıcı için. Kendimi hesaplıyorum, linea'ya 3 yıl binsem, 60 bin km eder. Km başına 30 kuruş az yaksa 18 bin lira kar etmiş olurum. Bir dpf, bir turbo değişmesi gerekse zaten bu kadar masraf çıkartacak. Kar etmiş olmayacağım. Üzerine, bir de tor tor dizel sesi çekmiş olacağım :) Tabi şirketler için karlı. Bizim şirket alıyor dizelleri, gönderiyor bize. Alırken vergi avantajı ve filo avantajı. Garantisi bitince satıyor, sattığında maksimum 100-150 bin km civarı oluyor, bize yenisini gönderiyor.

Bu durumda bireysel kullanıcı için, turbodan falan azade, kasasına göre yeterince güç üretebilen bir atmosferik benzinli hele de lpg uyumluysa ve uygulanırsa dizele göre çok daha avantajlı olabiliyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Murat Sahın 97 yılında satılmaya başlandı. Çok fazla taksi olarak kullanılıyor. Yani turbo dizel ve fındık motor turbo kombinasyonu ile yaştaş. Hatta fındık turbodan daha eski. Neden güvenmiyorsunuz ki. Normal bir arabaya göre daha az motor parçası var. Daha az bozulabilir aksam var. Motor yorulmuyor. Şanzıman yok. Elektrik motorları zaten çoook uzun ömürlü. Değişecek olan pil de 15 seneden önce değişmiyor. 15 sene sonra piller kaç para olur ki. Hibrit arabalarda 100-150 binde başlayan mekanik motor ve ekipman sorunları başlamıyor mesela :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Ben elektrik teknolojisine halen çok uzak olduğumuzu düşünüyorum. Hibrit sistemler de buna dahil. Biraz daha yolu var o teknolojinin. Şimdilik bana güven vermiyor. Her şeyden önce akü maliyeti yüksek. Bizim gibi alelade vatandaş sıfır araba alıp sonra garantisi bitmeden tekrar sıfırlayamıyor. Örnek olarak, şahsen sıfır bir araba alsam, muhtemelen önümüzdeki 10-15 yıl benimle yaşar. Bu durumda bu aracın hibrit olması ya da tam elektrikli olması benim açımdan kısa vadede avantaj gibi görünse de bu süreç içerisinde (10 yıl desek ki bu da benim açımdan minimum) kaç kez akü ile uğraşmam gerekecek, kaç paraya mal olacak iyi düşünmek gerek.

Aslında bu sıkıntının da temelinde ülkedeki döviz kurunun çok yüksek olması yatıyor. Bildiğimiz DPF bile dünya para. Çeviriyorum ABD dolarına, bir asgari ücretten (ABD'nin asgari ücreti baz alıyorum) daha ucuza geliyor. Bizde ise resmen 3 asgari ücret ancak alıyor dpf'yi. Bir turbo burada bir asgari ücretten pahalıyken adamlar 1/3 asgari ücretleri ile alabiliyorlar aynı turboyu.

Yani turbo dizel bile uzun vadede karlı olmayabiliyor standart kullanıcı için. Kendimi hesaplıyorum, linea'ya 3 yıl binsem, 60 bin km eder. Km başına 30 kuruş az yaksa 18 bin lira kar etmiş olurum. Bir dpf, bir turbo değişmesi gerekse zaten bu kadar masraf çıkartacak. Kar etmiş olmayacağım. Üzerine, bir de tor tor dizel sesi çekmiş olacağım :) Tabi şirketler için karlı. Bizim şirket alıyor dizelleri, gönderiyor bize. Alırken vergi avantajı ve filo avantajı. Garantisi bitince satıyor, sattığında maksimum 100-150 bin km civarı oluyor, bize yenisini gönderiyor.

Bu durumda bireysel kullanıcı için, turbodan falan azade, kasasına göre yeterince güç üretebilen bir atmosferik benzinli hele de lpg uyumluysa ve uygulanırsa dizele göre çok daha avantajlı olabiliyor. 

 

Toyota hybridleri ortalama 10 yıl dayanır. Bataryasını %80 den fazla şarj etmez ve %40 altınada kolay kolay inmez. Yani bataryanın sadece %40 ile çalışırsın. Bu sayede batarya ömrü inanılmaz uzun kalır. Amma yatmayı sevmezler. Yatarsa genelde 12volt güççük akü biter. 

Hipermil yapan hybrid araba masrafını fazla fazla çıkarır. Eve ekmek bile getirir. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


akü sorununu söylüyorsanız, aküler mutlu. Daha iyi bir akü ile sorun olmayacaktır. Bir de arabayı kullanmayıp yatıran çok var. 

Ali Darbaz yazdı:

 

Toyota hybridleri ortalama 10 yıl dayanır. Bataryasını %80 den fazla şarj etmez ve %40 altınada kolay kolay inmez. Yani bataryanın sadece %40 ile çalışırsın. Bu sayede batarya ömrü inanılmaz uzun kalır. Amma yatmayı sevmezler. Yatarsa genelde 12volt güççük akü biter. 

Hipermil yapan hybrid araba masrafını fazla fazla çıkarır. Eve ekmek bile getirir. 

Ortalama ömrü 10’dab fazladır. En az 10 sene. Zaten toyota o yüzden 10 yıl garanti veriyor. Her gün periyodik kullanan için 15 senesi rahat var


İki gün soğuk oldu. Forumda facebook’ta gırla akü sorunları konuşuldu. Yani benzinli mazotlular sorunsuz değil :)

 

@Ali Darbaz 4. Nesil yarisler 2,5lt tüketim. Elektrikli araçla aynı sayılır. Çok ciddi rakam dışa bağımlı olmayan bir araç için

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Murat Sahın 97 yılında satılmaya başlandı. Çok fazla taksi olarak kullanılıyor. Yani turbo dizel ve fındık motor turbo kombinasyonu ile yaştaş. Hatta fındık turbodan daha eski. Neden güvenmiyorsunuz ki. Normal bir arabaya göre daha az motor parçası var. Daha az bozulabilir aksam var. Motor yorulmuyor. Şanzıman yok. Elektrik motorları zaten çoook uzun ömürlü. Değişecek olan pil de 15 seneden önce değişmiyor. 15 sene sonra piller kaç para olur ki. Hibrit arabalarda 100-150 binde başlayan mekanik motor ve ekipman sorunları başlamıyor mesela :) 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Toyota hybridleri ortalama 10 yıl dayanır. Bataryasını %80 den fazla şarj etmez ve %40 altınada kolay kolay inmez. Yani bataryanın sadece %40 ile çalışırsın. Bu sayede batarya ömrü inanılmaz uzun kalır. Amma yatmayı sevmezler. Yatarsa genelde 12volt güççük akü biter. 

Hipermil yapan hybrid araba masrafını fazla fazla çıkarır. Eve ekmek bile getirir. 

 

Hocam bizim ülkemizdeki mevcut ekonomik durumun devam ettiğini var sayarsak, 15 yıl sonra da ucuz olmayacaktır o piller :) Esasen (düzgün) bir avrupa ülkesinde, ne bileyim ABD'de yada Kanada'da falan yaşıyor olsak düşüncem çok farklı olurdu bu konuda. Adamların parası kıymetli. 15 yıl sonra (muhtemelen daha erken) araç ıskartaya çıkartılacak ve yenisi alınacaktır. 20 bin Euro'ya sizin araçtan alabiliyor Almanlar. 1584 Euro asgari ücret ile hesaplayınca, (271 euro aylık ödeme ile de alabiliyorlar) bir yıllık asgari ücret sizin corolla hibritten alıyor adamlara. Bizde aynı sürede 34 bin lira alıyor asgari ücretli. 428,500 liradan başlıyor (fiyat listesi öyle diyor). Bu da neredeyse 13 yıllık asgari ücrete denk geliyor. Bir yıllık asgari ücretle alabilsem bende 15 yıl sonra hurdaya çıkartırım gerekirse deyip alırdım düşünmeden. Anladınız siz beni :) 

Bizde teknoloji çok pahalıya geliyor. Arkadaşım müstakil ev yaptı. Elektrik için güneş enerjisi sistemi kurmayı düşündü. Hesap ettirdi, çıkan rakamı duyunca vazgeçti :) Bizim ülkemizin yarısı kadar güneş almayan, genelde sis içinde yaşayan bir çok avrupa ülkesinde kullanıyor insanlar. Çünkü orada ilk yapım maliyeti ucuz. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


akü sorununu söylüyorsanız, aküler mutlu. Daha iyi bir akü ile sorun olmayacaktır. Bir de arabayı kullanmayıp yatıran çok var. 

Pandemi :) Ben senede 20 bin çeviriyordum pandemiden önce, 2020 yılında 10 bini ancak çevirmişim.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

 

 

Hocam bizim ülkemizdeki mevcut ekonomik durumun devam ettiğini var sayarsak, 15 yıl sonra da ucuz olmayacaktır o piller :) Esasen (düzgün) bir avrupa ülkesinde, ne bileyim ABD'de yada Kanada'da falan yaşıyor olsak düşüncem çok farklı olurdu bu konuda. Adamların parası kıymetli. 15 yıl sonra (muhtemelen daha erken) araç ıskartaya çıkartılacak ve yenisi alınacaktır. 20 bin Euro'ya sizin araçtan alabiliyor Almanlar. 1584 Euro asgari ücret ile hesaplayınca, (271 euro aylık ödeme ile de alabiliyorlar) bir yıllık asgari ücret sizin corolla hibritten alıyor adamlara. Bizde aynı sürede 34 bin lira alıyor asgari ücretli. 428,500 liradan başlıyor (fiyat listesi öyle diyor). Bu da neredeyse 13 yıllık asgari ücrete denk geliyor. Bir yıllık asgari ücretle alabilsem bende 15 yıl sonra hurdaya çıkartırım gerekirse deyip alırdım düşünmeden. Anladınız siz beni :) 

Bizde teknoloji çok pahalıya geliyor. Arkadaşım müstakil ev yaptı. Elektrik için güneş enerjisi sistemi kurmayı düşündü. Hesap ettirdi, çıkan rakamı duyunca vazgeçti :) Bizim ülkemizin yarısı kadar güneş almayan, genelde sis içinde yaşayan bir çok avrupa ülkesinde kullanıyor insanlar. Çünkü orada ilk yapım maliyeti ucuz. 

 

Pandemi :) Ben senede 20 bin çeviriyordum pandemiden önce, 2020 yılında 10 bini ancak çevirmişim.

Pil değişimi 25-30 modül için 2000-2250 dolar arasında. Bu rakam eskiden daha yüksekti. İlerleyen zamanda daha da düşer. 2000 senesinden kalan priuslar çöp değil yani. Kaldı ki o yaşlardaki benzinli mazotlu arabalar hangi durumda şu an. Oran olarak bakmak lazım. Çok büyük kısmı rektife geçirmiştir. Bir çok kayış kasnak bilimum parçası değişmiştir

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pil değişimi 25-30 modül için 2000-2250 dolar arasında. Bu rakam eskiden daha yüksekti. İlerleyen zamanda daha da düşer. 2000 senesinden kalan priuslar çöp değil yani. Kaldı ki o yaşlardaki benzinli mazotlu arabalar hangi durumda şu an. Oran olarak bakmak lazım. Çok büyük kısmı rektife geçirmiştir. Bir çok kayış kasnak bilimum parçası değişmiştir

Evet, biraz inceleyince, makul geldi hibrit diyecektim, ama ikinci el değer konusu gözüme çarptı.. 2500 $ olsa 18 bin lira eder. Sıfır aldığımı ve 15 sene pil masrafı çıkmadığını var sayarsam; senede 20 bin çeviriyorum ama onu 15 bin diye düşürsem; 225 bin km eder. Sadece yakıttan, km'de 40 kuruş kar ettirse bu günkü akaryakıt fiyatları ile, 90 bin lira eder. Bunun 18 bini pil desek, 72 bin kalıyor geriye. 

İlk alım maliyetine de baktım; 

Hibrit olunca full paket(passion xpack e-cvt) 500 bin lira.

Atmosferik olunca 1.5 full paket (passion xpack multidrive s) 340 bin lira.

Arada 160 bin lira fark var. Bu gün ikisini de sıfır alsak, 3 yıl sonra 60 bin km'de satılığa çıkartsak, bu 160 bin lira fark korunacak mı o önemli. Sanki şimdilik koruyor gibi. 

Hibrit Corolla  Sıfırken 149 bin liraya satılmış.

Benzinli corolla Sıfırken 127 bin liraya satılmış.

22 bin lira farkla alınan hibrit 54 bin lira fazlaya satılık, tabi bu arada otomobil piyasasının geldiği nokta da ortada. Haliyle kar etmemişse bile, değerini korumuş. Ama oradaki fark alırken arada 22 bin lira fark olması. Şu an arada oluşan 160 bin liralık fark korunur mu bilemedim. Korunursa makul.

 

 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Daha önce Hyundai i10 ile 170 liraya gittiğim yolu, daha büyük daha konforlu ve daha güçlü Cruze ile sadece 465 tl maliyetle gideceğim.  Cruze ekonomikliği, ne kadar belli oluyor değil mi :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...