İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Metin Akbal
kemiksiz 50
Et kilo anlaşalım kemikleri yahni yaparız ilikte lazım abi [emoji4]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Hafif audi jantı tak, polo gruplarında bulursun.

Bu arada spor yaylı hafif pıstırılmış teneke jantlı arabalar candır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

Hafif audi jantı tak, polo gruplarında bulursun.

Bu arada spor yaylı hafif pıstırılmış teneke jantlı arabalar candır.

chevy bijon aralıkları ve göbek çapı kendine münhasır

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

chevy bijon aralıkları ve göbek çapı kendine münhasır

 

Ozaman 4 tane ince stepne takacak bisiklet tekeri gibi

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ozaman 4 tane ince stepne takacak bisiklet tekeri gibi

50km/h hız aşılmaz ise olur

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bende var kara saç jant satayım sana

 

tanesi 1000 lira hypermil için özel üretim

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Az önce bagajı doldurdum, yedek parçaları koydum. Eski i10 aküsü nüde 50 tl den sattım. Onuda bagaja koydum. Sabah 08:00 gibi bostancı sanayide olacağım. Ön takım komple değiştiğinde , çok hassa ayar yapan bir rotcu bulup , en iyi ayarı çektireceğim. Amortisör kulelerindeki klünk sesi nedeniyle , iki amortisör takozunda değişiyorum . Klünk sesi direksiyonu çevirirken amortisör takozu dönmek yerine takılmasından dolayı oluşuyor. Direksiyon çevirdikçe bam bam amortisör yayı atıyor. 

 

Gelelim Rot ve Z-rotlar. Rot başlarının uçlarındaki yağ dolu keseler patladığı için değiştiriyorum. Z-rot ise keyfi değiştiriyorum. Z-rotlar sağlam , ama 11 yaşında. Amortisör söküldüğü için bunlarında aradan çıkartıyorum.

 

Yarın bana araba bir süpriz yapmaz ise , bu şekilde işi bitiriyorum. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Madem rota sokacaksın. Mutlaka viraj demiri lastiklerini değiş. Çok ucuz. Ama 10 yıllık arabada artık boşluk yaptığı için çok ses yaparlar

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Madem rota sokacaksın. Mutlaka viraj demiri lastiklerini değiş. Çok ucuz. Ama 10 yıllık arabada artık boşluk yaptığı için çok ses yaparlar

 

Yarın akşama kadar sanayideyiz. 2000 tl gözden çıkardım. Bulduğum tüm sorunları yaptırmaya çalışacam. Özellikle vibrasyon sorunlarını. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Yarın akşama kadar sanayideyiz. 2000 tl gözden çıkardım. Bulduğum tüm sorunları yaptırmaya çalışacam. Özellikle vibrasyon sorunlarını. 

bekliyoruz 18 saattir haber çıkmadı?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bekliyoruz 18 saattir haber çıkmadı?

 

Çiçek :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Polisi aradım. Bostancı da Cruze arıyorlar 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

İyi akşamlar dostlar

Arabanın bakımı sonrası pırlanta gibi oldu. Öncelikle yaptıklarımı ve sonuçlarını anlatayım. 

 

Z-rot ve Rotu değiştirdirince araba ön süspansiyon konforu arttı. Düz yolda daha nizami gidiyor . Süspansiyon takozu değiştirildi. En büyük değişim burda yaşandı. Benim direksiyon pamuk gibi oldu. Meğerse o takozlar ikiye ayrılmış. direksiyon çevrildiğinde direnç yaratıyormuş. Çok yumuşak direksiyona sahip oldum. 

 

ACtC-3crmENVdhGSSmliF4FCZgl6r7_qQwwNhbAu

 

Arabanın şanzımanı açılınca, içinden orjinal Daewoo balatası, Valeo baskısı ve FTE hidrolik merkezi çıktı. Sach marka Baskı ve balata , üstüne Sıfır FTE marka hidrolik merkez ile değişimi yaptırdım. Bunun sonucunda vites değişimi esnasında oluşan küt sesi tamamen ortadan kalktı. İnanın Hyundai i10 kadar yumuşak bir debriyaj pedalına sahip oldum. 

 

ACtC-3fT2mf0l3B-NDRJX6PbOH8f-9IMBZXIidJh

 

Gelelim en bomba olaya. Bir sürü para verip aldığım 5 litre Liqui molly motor yağını motor yağını arabaya doldurduk. İnanın motorun sesi soluğu tamamen değişti. Arabanın sesi oldukca kısıldı. Titreşim ve zırıltılar tamamen kayboldu. Motorun gücü artmış bile olabilir.  Araba tamamen değişti, eski cruze gitti yerine  başka bişey geldi.

Vites tertibatı , yani o kabloların bağlandığı kollardan bir tanesi yamulmuş. Onu düzeltip yağlandığında inanılmaz bir vites değiştirme konforuna kavuştum. Şanzıman yağı ve debriyajın hidroliği değiştirildiğinde ise harika bir tepkime sürelerine ulaştım. Çok hızlı ve net şekilde debriyaj iletimi sağlanıyor. 

 

Herşey iyi güzeldi, hoştu ama bir arızam çözülmedi.  Araba sıfırdan çalıştırılıp yola çıkıldığında, gaza basıp hızlanıldığın anda "ding" diye bir ses çıkartıyordu. Bunun ne olduğunu halen bulamadım. 

 

Neden bu saate kadar yazmadım, bütçemden çıkan 2600 liranın acısını halen sindiremedim. Bu sene çok fena şekilde para harcadım.  Son ödememle birlikte içimde yanlış giden birşeyin vermiş olduğu o kötü his doldu. Benim gibi borcu olan bir insanın  ruhsat sahibi bile olmadığı otomobile 1 sene içinde 10 bin tl para harcaması mantıklı bir hareket değildi. Fakat otomobil sürerken bastıramadığım mükemmeliyetçi takıntım beni bu hallere düşürdü. 

 

Bu nedenle arabayı tekrar garaja çekmeyi işe şirketimin karşıladığı taksi veya şirket aracı opsiyonlarından biriyle devam etmeyi düşünür oldum. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ayrıca arabanın rot ayarını 4 personel aynı anda işe koyulup yaptı. Direksiyonda birisinin olması, diğer iki teker dede ayrı ayrı ustaların olması. Bir birlerini yönlendirmeleri, takım çalışmaları hoşuma gitti.  Şu ana kadar yaptırdığım en sağlam rot ayarı oldu . 

 

ACtC-3fxN-n_BtgmtQ_LO2AKynhf1ETBdx7nLzMh

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Araba 100bin lira, 2600 TL bir şey değil, böyle bir bakıma. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Kesene bereket, her gün şuradan ses mi geliyor demektense bir seferde halletmek iyidir. Arabanın ruhsat sahibi de yabancı değil sonuçta.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...