İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Evren Erakçora

Fiesta çok sağlam bir arabaymış onu anladım. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

çin malı parça ucuz oluyor tabii ama dayanımı az

 

Çağlar abi canımı sıkan bazı şeyler var. 

Rölantide beklerken arabada titreşim var. Ama kaputu açıp motora bakınca düzgün çalışıyor görünüyor. Alternatör devredeyken eskiden olmayan bir konjektör sesi duyuluyor. Rölantide çalışırken, alternatör ara ara çalışmaya başladığında konjektör sesini duyuyorum.  Yada araba aşırı sessizleştiği için ben mi duymaya başladım bilemedim. 

Bu titreşim yüzünden arabanın şanzıman takozlarını değiştirmek isteyorum. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Çağlar abi canımı sıkan bazı şeyler var. 

Rölantide beklerken arabada titreşim var. Ama kaputu açıp motora bakınca düzgün çalışıyor görünüyor. Alternatör devredeyken eskiden olmayan bir konjektör sesi duyuluyor. Rölantide çalışırken, alternatör ara ara çalışmaya başladığında konjektör sesini duyuyorum.  Yada araba aşırı sessizleştiği için ben mi duymaya başladım bilemedim. 

Bu titreşim yüzünden arabanın şanzıman takozlarını değiştirmek isteyorum. 

 

 


Arabadaki o titreşim belki egzoz spiralindendir abi? Benim de tam tersi içeride hiç titreşim yok ama kaputu açtığımda motorun titreşimli çalıştığını görüyorum 😁

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:


Arabadaki o titreşim belki egzoz spiralindendir abi? Benim de tam tersi içeride hiç titreşim yok ama kaputu açtığımda motorun titreşimli çalıştığını görüyorum 😁

 

Bak aklıma getirdin. Sen bana şu sipiral neye benziyor resmi varmı atsana

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Araç kabinine yansıyan titreşim varsa ana motor takozu daha şüpheli şanzımana göre
Şanzıman 650 ise motor takozu 1200 tldir

 

Yok 1565 tl fiyatı. O kadar ucuz değil. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Dostlar

Rexpert sitesinde oem ürünleri inceliyorum. 

FEBI BILSTEIN ürünlerin özeliği : 

Malzeme: Alüminyum, EPDM (Etilen Propilen Dien Kauçuk); Montaj tarafı: Sağ; Yataklama türü: Hidrolik yatak; Ağırlık [kg]: 1,97

Aynı ürün BSG olarak var. 

Miktar: 1; Malzeme: Alüminyum, EPDM (Etilen Propilen Dien Kauçuk); Yataklama türü: Hidrolik yatak; Ağırlık [kg]: 1,97; 

İki üründe aynı malzemeden yapılmış.  

Bu tek parça ürüne 1500 tl vermek yerine, BSG marka komple set yapsam. Sonuçta Rexpert sitesinde oem ürün olarak çıkıyor :( 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

ki üründe aynı malzemeden yapılmış.  

anadol da fiber, ferrari de fiber, hatta corvette falan da fiber.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Fiesta çok sağlam bir arabaymış onu anladım. 

Sebep?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Sebep?

Benzer kmlerde araç, eskiyen bozulan parçalar çok daha az ve güvenilir. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Bak aklıma getirdin. Sen bana şu sipiral neye benziyor resmi varmı atsana

Spiralde sıkıntı olsa egzoz gazı da kaçırması gerekmez mi? O da anlaşılır heralde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dün motor yükü ile motor devrinin hız ile ilşkisini kayda aldım. arabam 80 km hızla giderken 2300 devirde %65 motor yükü ile çalışıyor. 

 

%65 motor yükü BSFC haritasında bakıldığında 80 newton torka tekavul ediyor.  80 newton torkun haritadaki tüketimi 275 gr/kWh denk geliyor. 

275 gr/KWh ise termal verimlilik formülüne göre %29.

Lastiklerim XL olup havası 31 psi olduğu için sürtünme katsayısı 0,014 Crr çıkıyor. 

Rüzgar direnci 0,31 cd alıp ön alan 2,217 metrekare .

manual şanzımanı %10 güç çalıyor 

 

Bu koşullar altında arabam 80 km hızla 5,54 yakıyor. 

Eğer akşam kısa farlar çalışırken sürüyor olursam  5,71 çıkıyor

Klima yükü eklersem yakıt tüketimi 6,43 litre çıkıyor. 

 

Peki en düşük yakıt tüketimine nasıl ulaşırım. 

Tekerler 39 psi yapılır. klima kapalı fan açılır, gece değilde gündüz sürülür sonuç 4,20 litre yakıt tüketimi. 

 

Labratuar ortamında ön ve kıç rüzgarlar olmadan benim arabanın teoride minimum yakıt tüketimi bu şekilde :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Darbaz yazdı:

Dün motor yükü ile motor devrinin hız ile ilşkisini kayda aldım. arabam 80 km hızla giderken 2300 devirde %65 motor yükü ile çalışıyor. 

 

%65 motor yükü BSFC haritasında bakıldığında 80 newton torka tekavul ediyor.  80 newton torkun haritadaki tüketimi 275 gr/kWh denk geliyor. 

275 gr/KWh ise termal verimlilik formülüne göre %29.

Lastiklerim XL olup havası 31 psi olduğu için sürtünme katsayısı 0,014 Crr çıkıyor. 

Rüzgar direnci 0,31 cd alıp ön alan 2,217 metrekare .

manual şanzımanı %10 güç çalıyor 

 

Bu koşullar altında arabam 80 km hızla 5,54 yakıyor. 

Eğer akşam kısa farlar çalışırken sürüyor olursam  5,71 çıkıyor

Klima yükü eklersem yakıt tüketimi 6,43 litre çıkıyor. 

 

Peki en düşük yakıt tüketimine nasıl ulaşırım. 

Tekerler 39 psi yapılır. klima kapalı fan açılır, gece değilde gündüz sürülür sonuç 4,20 litre yakıt tüketimi. 

 

Labratuar ortamında ön ve kıç rüzgarlar olmadan benim arabanın teoride minimum yakıt tüketimi bu şekilde :) 

Teori ile pratiğin farklı olduğunu fıkralarda bile anlatırlar. Şu an ne yakıyorsan pratikte yakan odur. 

 

Onu boşver de benim aracın bsfc grafiğini bulabilir misin. Kadjar 1,5 dci 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mahmut Yıldız yazdı:

Teori ile pratiğin farklı olduğunu fıkralarda bile anlatırlar. Şu an ne yakıyorsan pratikte yakan odur. 

 

Onu boşver de benim aracın bsfc grafiğini bulabilir misin. Kadjar 1,5 dci 

 

Sae dökümanı var. ama üyelik istiyor. 

 

https://www.jstor.org/stable/26273098?seq=1

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Ali Darbaz yazdı:

ACtC-3eLkpwYW-inkPPYiR0LcezjznF22xpoaB9t

 

Kanlı bıçak sanki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mahmut Yıldız yazdı:

Teşekkürler, bakayım.

 

Labratuar ortamında verilen sonucu , sonucun  farklarını, yüzde olarak alıp güncel tüketim için referans alınabilir. 

Mesela labratuar ortamında teorik teste ac compresör yakıt tüketimi %25 etkilemiş. Bizde bu şekilde %25 çok yakar diyebiliriz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

%65 motor yükü BSFC haritasında bakıldığında 80 newton torka tekavul ediyor

hangi eğimde

Ali Darbaz yazdı:

gece değilde gündüz sürülür sonuç 4,20 litre yakıt tüketimi. 

gece daha az yakar, değişken sadece far değil gece ile gündüz arası

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

hangi eğimde

gece daha az yakar, değişken sadece far değil gece ile gündüz arası

referans olarak %2 eğimi baz aldım. 

 

Arabaya para harcama işini askıya aldım. önümüzde bir sürü tatil var. Bayram tatili, haftasonu tatili, yaz tatili. Önümüzdeki 3 ayın gezme yeme içme parasını arabaya harcayamam. 

Birazda kızıma para harcıyım. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

rolantide titreme kabin içinde hissediyorsan gerçekte vardır. baktırmakta fayda var

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Bence de ara versen iyi olur. Hatta bu sene yakıt harici harcama :) 

Akü duruyor gerçi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ali Gök yazdı:

rolantide titreme kabin içinde hissediyorsan gerçekte vardır. baktırmakta fayda var

 

O konuya gelirsek, araba titreşimi gösterge panelinin kendinden geliyor. Direksiyonu ayarlayıp sıkınca bir müddet geçiyor. Sonra tekrar başlıyor. Arabanın triminde sıkıntı var. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

anadol da fiber

 

Mis gibi malzemeyi, ahıra park edince at eşşek yiyor diye rezil kepaze ettiler. 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gürbüz yazdı:

Hey gidi hey. 399 tl taksitle.

 

Sanada alalım . Cruze konusunda çok tecrubeli oldum. Benzinli manual 113 hp olanlardan ucuza bir tane kapatalım. S

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
 
Sanada alalım . Cruze konusunda çok tecrubeli oldum. Benzinli manual 113 hp olanlardan ucuza bir tane kapatalım. S
Otomatiği iyi değil mi. Şanzıman sorunlu mu
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...