İçeriğe Yönlendir

Xenon Far Ampulü (D1S D2S D3S D4S D5S) Tavsiyeleri


Melih Bozkurt

Recommended Posts

Selçuk Keleş

ECE standartlarına göre üretilen ampuller yaklaşık 4100K'dır. Tolerans payı var elbette var ama bu ciddi fark oluşturacak kadar değil. Üreticinin sayfasındaki değerleri baz almak gerekir en doğrusu odur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Kural

Bu arada Osram Silverstar D2S ısmarladım yarın monte edilecek. en kısa zamanda kıyaslamalı resimleri paylaşacağım..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emre Kural

Değerli dostlar,

Mercekli xenon sistemine geçtiğimden beri 5 çeşit ampul değiştirdim. Nedenini soracak olursanız, renk tonu ve daha önemlisi performansları. İlk takılan ampuller 85122 WX idi. Bu ampuller 6000K idi ve yolu zor görüyordum. Daha sonra Philips 85122+ aldım ve ne hikmetse ampullerin renkleri birbirini tutmuyordu ve 5000K gibiydi. Bu sefer normal bir yedek parçacıdan 85122+ aldım bunların rengi sarı idi. 4300K renginde ve güzel ışığı vardı. Daha sonra ben Osram ın Hella fara daha uyumlu olduğunu öğrendim ve Osram 66240 ısmarladım. 6 ay civarı kullandım. Rengi 85122+ dan biraz daha sarı ancak performansı nisbeten daha iyiydi. Ancak ben daha yüksek performans arıyordum. Ve uzun araştırmalarım soncunda 3 çeşit D2S tesbit ettim.

1.si Philips Xtreme vision % 50 artı ışık (4800K)

2.si Osram Night Breaker Unlimited %70 artı ışık (4350K) ve

3. sü Osram Silverstar %30 artı ışık (4200K)

Philips XV yi (4800K) yağışlı hava performansından dolayı istemedim.Osram SVS ile NBU arasında çok düşündüm. Satıcı da bana NBU nun SVS den biraz daha beyaz olduğunu maviye eğilimli olduğunu yağışlı havada SVS kadar performans vermeyeceğini söyledi. Aslında 4350K sarı olacağını düşünmüştüm ve ürün yeni olduğundan pek resimde bulamadım internette. Bende 4200K Osram SVS de karar kıldım. Montajdan sonra kullanımda Standart Osram D2S den gerçekten daha iyi aydınlattığını farkettim. Belki benim farlarımın buna ihtiyacı varmış. Her araçta aynı sonucu verir mi blmiyorum.Özellikler yağmurlu havada gerçekten renk tonu ile iyi bir aydınlatması var bunu gördüm. Bu arada aklımda NBU 4350K kaldı, ama onu da karşılaştırmalı testlere girsin derece alırsa ileride takmayı düşünüyorum Ne de olsa SVS 3 büyük firmadan 1.lik ödülü almış zamanında. Başınızı ağrıttığım için özür dilerim bu arada. Sizi detaya boğdum. Tüm bu değişimlerden ettiğim zarar 500 TL. Eskileri ikinci elden sattım son olarak Osram standart ampuller elimde onları da yedek tutuyorum. Şu an kullandığım ampuller 400 TLlik. Biraz masraf ettik ama değdi diyebilirim. Selamlar sevgiler...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir

İyi aydınlatma için harcanan her kuruş hakkını vermiş. Sayenizde bilgimiz arttı

Yorum bağlantısı
Emre Kural

Color shift renk kayması her xenon ampulde rastlanır mı? 4300 K ampul kullanıldıkça 4500 K ya doğru kayabilir mi?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Benim bildiğim renk kayması denen colorshift sadece philips 85122'lerde var, ilk kullanımda sarıdan beyaza doğru geçiş oluyor. Onun dışındakilerde renkle ilgili bir değişiklik olmuyor. Ampul ömrü azalmaya başladıkça gücü zayıflıyor ama renk değişmesi sözkonusu değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Anıl Akgül
(düzenlendi)

Sevgili dostlar ..

Bu ara bi xenon yaptırmayı düşünüyorum ..

Fakat bir kaç ampul arasındaki farkı tam olarak bilmediğimden bir seçim yapamıyorum ..

Ampullerden birisi osram cool blue intense diğeri Philips 85122CM 5000K ve 85122+ olan modeli ?

Bu ampuller arasında ne gibi farklar vardır .. Aydınlatma gücü açısından lümen farkları varmıdır?

Ben biraz daha beyaz yanmasını istiyorum 4300 k dan..

tarihinde Anıl Akgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kayhan Köse

Biraz daha beyaz bir ışık istiyorsanız 5000K değerinde ampuller işinizi görecektir ancak aydınlatmanızda düşer hafif sarımsı hafif beyaz istiyorsanız 4300k. Ben aracımda yanlış hatırlamıyorsam 5 yıldır Osram Cool Blue Hyper 5000K kullanıyorum , aslında ilk aldığımda daha iyi aydınlatıyordu ancak yavaş yavaş aydınlatması azaldı renk açısından hiç bir kayıp olmadı.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Sevgili dostlar ..

Bu ara bi xenon yaptırmayı düşünüyorum ..

Fakat bir kaç ampul arasındaki farkı tam olarak bilmediğimden bir seçim yapamıyorum ..

Ampullerden birisi osram cool blue intense diğeri Philips 85122CM 5000K ve bu ampulun colormatch olan modeli ?

Bu ampuller arasında ne gibi farklar vardır .. Aydınlatma gücü açısından lümen farkları varmıdır?

Ben biraz daha beyaz yanmasını istiyorum 4300 k dan..

http://www.geceucusu.com/topic/5605-osram-xenarc-4300k-ve-5500k-cool-blue-intense-cbi-farki/page__view__findpost__p__55393 'de baya bilgi ve foto var. Ampuller arasında ciddi fark olduğunu sanmıyorum. 4300K ampul hafif sarımsı yansa da yola düşen ışık sarımsı değil. Çünkü merceğin optiği bunu değiştiriyor.5000K gibi ampul taktığında görünen en büyük fark, fara dışarıdan baktığında daha beyazımsı görünmesi ki bunu -kullananın dışında- kimsenin umursadığını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
A. Sertuğ Ünsal

Dostlar, henüz aracıma da, aydınlatma ile ilgili konulara da yabancı olmakla beraber bir arkadaşım vasıtasıyla orijinal xenon farlarımı mercek değişimi ile bi-xenon haline getirdik..

Hella D2S uyumlu mercek takıldı, balastlar ve eski ampuller üzerinde kaldı..

Aydınlatmayı olabilecek en iyi hale getirmek için ampul değişimine gitmek istiyorum ancak bu meretlerin standart serileri bile maliyetli olduğu için almışken güçlü bir ampul seçeyim, ödediğim meblağa değsin istiyorum..

Osram Night Breaker Unlimited, Silverstar, Philips X-treme Vision ve Color Match serileri ilgimi çeken ürünler oldu ancak başka tavsiyelere de açığım..

Öncelikle model seçimi hakkında, sonrasında yurtiçi yada yurtdışı satın alma tavsiyeleri için yardımınıza ihtiyacım var..

Far yıkama, otomatik far yükseklik ayarı vs. gibi konularda sırada.. :)

Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Osram Xenarc CBİ tavsiye ederim :good1:

Sizin aracınızda far yıkama olması lazım oem xenon var çünkü , otomatik far yükseklik uygulaması zor bir uygulama ciddi elektromekanik bilgi ister...

osram-xenarc-d2s-cool-blue-intense-5500k-bulb-500x500.jpg

Yorum bağlantısı
A. Sertuğ Ünsal
(düzenlendi)

CBI serisini incelemiştim Mahmut Bey, fazla mavimsi renginden dolayı mevcut performansının azaldığını düşünüyorum..

Forumda okuduğum kadarıyla en iyi görüşü 4300K civarı ampuller veriyormuş sanırım, bende max. 5000K'ya kadar bir seçim yapmak düşüncesindeyim..

Aracımda far yıkama var ancak iptal edilmiş maalesef.. Çıkmasını filan bulup bir şekilde çalışır hale getirmek istiyorum..

Malzeme tedariki için yardımcı olabilecek bir arkadaşımız varsa görüşmek isterim..

Otomatik far yükseklik ayarı, fabrika çıkışı xenon bulunan araçlarda olması gereken bir özellik diye biliyorum, eğer aracımda var ise bunun çalışıp çalışmadığını nasıl anlayabilirim?

Bu arada evet aracı yeni aldım ve tanımıyorum.. :lol:

tarihinde A. Sertuğ Ünsal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Dostlar, henüz aracıma da, aydınlatma ile ilgili konulara da yabancı olmakla beraber bir arkadaşım vasıtasıyla orijinal xenon farlarımı mercek değişimi ile bi-xenon haline getirdik..

Hella D2S uyumlu mercek takıldı, balastlar ve eski ampuller üzerinde kaldı..

Aydınlatmayı olabilecek en iyi hale getirmek için ampul değişimine gitmek istiyorum ancak bu meretlerin standart serileri bile maliyetli olduğu için almışken güçlü bir ampul seçeyim, ödediğim meblağa değsin istiyorum..

Osram Night Breaker Unlimited, Silverstar, Philips X-treme Vision ve Color Match serileri ilgimi çeken ürünler oldu ancak başka tavsiyelere de açığım..

Öncelikle model seçimi hakkında, sonrasında yurtiçi yada yurtdışı satın alma tavsiyeleri için yardımınıza ihtiyacım var..

Far yıkama, otomatik far yükseklik ayarı vs. gibi konularda sırada.. :)

Teşekkürler..

Bu konunun gerisinde epey mesaj var onları okumuşsundur.

Kullandığın mercekler D2S, muhtemelen biraz eski üretimdir. Bu nedenle en yeni tip ampuller bu merceklerde beklediğin sonucu vermeyebilir. Çoğunlukla gücü 3200 lümen olan performans ampulleri geometrisi sayesinde daha iyi aydınlatma sağlarlar yani olay mercekte şekillenir. Dolayısıyla bu tip ampullere dökülen fazla paranın daha çok psikolojik tatmin sağladığını yolda çok da farketmediğini düşünüyorum. CBI gibi beyazlaştırılmış ampuller standartlar kadar performanslı değiller.

Yorum bağlantısı
A. Sertuğ Ünsal

Bu konunun gerisinde epey mesaj var onları okumuşsundur.

Kullandığın mercekler D2S, muhtemelen biraz eski üretimdir. Bu nedenle en yeni tip ampuller bu merceklerde beklediğin sonucu vermeyebilir. Çoğunlukla gücü 3200 lümen olan performans ampulleri geometrisi sayesinde daha iyi aydınlatma sağlarlar yani olay mercekte şekillenir. Dolayısıyla bu tip ampullere dökülen fazla paranın daha çok psikolojik tatmin sağladığını yolda çok da farketmediğini düşünüyorum. CBI gibi beyazlaştırılmış ampuller standartlar kadar performanslı değiller.

Evet üstadım, konunun tamamını okudum..

Yeni ampullerin yeni merceklere göre optimize edilmiş olabileceğini hesaba katmamıştım, sırf deneme-yanılma için de bir sürü parayı riske edip etmemeyi düşünmeye başladım..

Bari bi Color Match serisi mi alsam, hevesim kursağımda kalmasın.. :)

Yorum bağlantısı
A. Sertuğ Ünsal
  • 3 hafta sonra...
Emre Kural
(düzenlendi)

akşam bir arabaya bindim sanırım 1996 model BMW 328i idi. Aracın farlarını yaktığımızda xenon ışığı yandı. Farları mercekli idi. Bu modelde xenon Oem donanımda bulunuyor muydu? Işık 5000-6000 K idi sanırım. Aracın içerisinde araç telefonu vardı yani 2000 öncesi bir araçtı.

post-6636-0-73896000-1404825295_thumb.jp

tarihinde Emre Kural tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

akşam bir arabaya bindim sanırım 1996 model BMW 328i idi. Aracın farlarını yaktığımızda xenon ışığı yandı. Farları mercekli idi. Bu modelde xenon Oem donanımda bulunuyor muydu? Işık 5000-6000 K idi sanırım. Aracın içerisinde araç telefonu vardı yani 2000 öncesi bir araçtı.

Bu kasada orjinal xenon yok, sahibi sonradan taktırmıştır.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Sanırım mercekli farlar donanımda var ama değil mi?

Evet H1 halojen mercek onlar.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Serkan Demirci1679652620

Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım

xenonlarım bu aralar sönüp yanıyor ,tatil için şehir dışına çıktım yollar çok bozuklu çukurlara gire çıka sonunda xenonlar göz kırpmaya başladı , daha öncede çukurlara flan girince yapıyordu ama busefer biri kökten gitti , ara ara kendine geliyor yanıyor ama sonra yine sönüyor , diğer farımda arada bir sönüyor bazen hiç yanmıyorlar v.s.

sanırım lambalarımda sıkıntı var cunki iki balastta aynı anda bozulacağını sanmıyorum denemek lazım tabi ama

şimdi arkadaşlar ben ankarada D2S xenon lamba nerden bulurum tercihen osram yada philips orjinal istiyorum ?

birde eğer bu xenoın beyinlerinde sıkıntı varsa çin malı balast alıp taksam otomatik far yüksekliğim ve far yıkamam çalışmaya devam edermi ??

Aracım Megane 2

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...