İçeriğe Yönlendir

2009 1.4 TSI 150 hp BKW CAVA Zincir Problemi - Araç Çalışmıyor


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Arkadaşlar araç diğer konuda tüm map sensörlerini temizleyip tüm sorunlarını giderdiğim Tiguan. 126 bin km de. İlk sahibinden aracı alalı 1 hafta oldu. Her gün kullandım, 1000km ye yakın yol yapmışım. Hafta sonunda belik 5 6 kez çıkıp biryerelere gittim, dolaştım. Çekişi canavar gibiydi ve titreşimsiz çalışıyordu. Yağ seviyesini de kontrol ettiğimden yerinde olduğunu biliyorum. Dün akşam evin önünde park ettim.

 

Sabah aracı açtım marşa bastım, vıyvıyvıy bir tuhaf şekilde marş döndü ama almadı. Oysaki küçük bir motor olduğu için hemen dönüp ateşlemesi lazımdı ve marş da zaten çok sessiz şekilde gerçekleşiyordu ki bu benim dikkatimi çekmişti tiguan lara bakarken.  Sandımki akü zayıf. Takviye yaptık, yine aynı şekilde vıyvıyvıy döndü. Kayışlara baktım marş basarken dönüyor. Dedim hadi hayırlısı OBD tarayıcısında hiçbir arıza yoktu. Immobilizer ışığı da sönüktü yedek anahtar ile de denedim. Yakıt eksik dir, ateşlemiyordur derken, en sonunda yapcak birşey bulamayıp aracı çekiciyle bir VW atölyesine götürdüm. Adam marşa bastı, vıy vıy sesi duyar duymaz, bunun zinciri boşa düşmüş dedi... Geçmişte aynı şekilde pek çok aracın geldiğini söyledi. Açıp bakmadan görülemeyeceği için motorun üst kapağı açılacak, tabi açılmışken conta takımı zincir zincir gergisi herşey değişecek. Eğilmişse valf ler de tabiki değişmeli. 10 güne verir artık. İki gün sonra parça listesi çıkartacak. Talihsizlik mi diyelim bilemedim. Gerçek bir hayal kırıklığı yaşıyorum şu anda. Tek tesellim aracı piyasa ortalamasının biraz altında almış olmam ve aracın gerçekten düzgün bakılmış olması. İlginç olan şu ki, aracın ilk çalışmasında, gidişinde, rölantisinde hiçbir problem, ses vibrasyon yoktu. Demekki ikinci el hangi araç alınırsa alınsın cepte fazladan aracın yüzde 10 u gibi bir paranın olması şart. İlla harcanır demek olmasa da kendinizi kötü hissetmezsiniz...

 

Sorum şu, sadece marş motorunun dönüşü ile valfler eğilmiş olabilirmi? Öyle olsa, marş motoru haricinde ses duymuş olmam gerekmezmiydi?

 

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Geçmiş olsun talihsizlik olmuş [emoji3525]

zincir nasıl boşa düşer[emoji3166]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Ben anlamadım araba durduğu yerde aniden zincir boşa çıkar mı? Park ederken hiç bir şey olmadı mı cidden?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Ne olmuş olabilir ki park ederken. Tek manevra ile bir yere dur, elektrikli el frenini çek hepsi bu. Arabadan in. SAbah arabaya bin, vitesi boşa al ayak frende anahtarı çevir. Çalışmasın...

 

Zincir boşa nasıl çıkar onuda anlamış değilim. Ama çalışmaması için bir sebep yok aracın. 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Geçmiş olsun Doğan. Tiguan biraz nazlı çıktı. Büyük masraf olmaz inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Doğan abi geçmiş olsun . vw den yana bir gülmedi yüzün ya şansızlık geldimi geliyor 

 

allah kaza bela vermesin ne diyelim

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, açarlarken baksınlar, daha önce müdahele edilmiş mi diye . bence

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

Sorun ustalara güvenemiyor olmam...  Mutlaka açılması gerekiyorsa açılacak ve bakılacak. Benim Jeep yaptırdığım servise sordum, marş basarken zorlanmadan dönüş varsa bu eğilmiş valfe işaret eder çünkü kompresyon yoktur dedi ki mantıklı. Başka bir VW ciyi aradım, bu araç orada servis görmüşmüş daha önceden, bu motorlarda olabiliyor dedi.

 

Zaten en azından valf kapağı çıkartıldığında valflerin eğilip eğilmediğine bakılacaktır. E oraya kadar gitmişken zincirde değişecektir. Yani aslında motor ustasının aldığı para sabit her durumda. Zincirde değişecek nasılsa gergileri ile birlikte, fazladan  tutacak olan şey valflerin kendisi ve üst kapak rektefiyecsinin valfler için yapacağı işçilikle sınırlı. Kavgada yumruk aranmazmış.

 

6 bin tl civarı masafı çıkacağını tahmin ediyor bıraktığım yer. Bunun yarıdan çoğu parça fiyatı.

 

 

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

geçmiş olsun yanlış vites veya kopan kırılan bir parça yok ise zincirin boşa düşmesi garip bi acıklama olmuş usta tarafından lütfen sökülürken araç basında olmanızı tavsiye ederim. belkide arac yakıtı kesti ? bu ihtimallerde olabilir aslında 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

yakıt neden kessin ki? darbe yok bir şey yok. akü voltajı zayıflayınca olabilecek bir şey mi?

 

valf kapağının açılması yeterli değilmi bunu teşhis için? yani kim olsa görebilmek için onu sökmeli.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Doğan haberi alınca biraz bakındım. Zincir gergi sistemi çok zayıf. Yeterli basınç oluşmuyor ve zincir atıyor. Garip olan ise piyasa kaynıyor bu sorunlar ile. Bizim duyduğunuz ise 1.3 multijet motorlar zincir uzatıyor 150.k olunca. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Bıraktığım adama göre parçalar güncellendiği için bu sorunlar tekrar etmezmiş.

 

Zincir adamın da dediği gibi basınç yetmezliği nedeniyle attıysa, zincir bağlantısı olmayınca valfler yanan yakıt olmadan kıpırdamadığına göre, ve motor o esnada aracı yürütmediğine göre, valfleri neden bozsun ki?

 

sadece valf kapağını söktüğünde valfleri göremezmi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
18 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

Bıraktığım adama göre parçalar güncellendiği için bu sorunlar tekrar etmezmiş.

 

Zincir adamın da dediği gibi basınç yetmezliği nedeniyle attıysa, zincir bağlantısı olmayınca valfler yanan yakıt olmadan kıpırdamadığına göre, ve motor o esnada aracı yürütmediğine göre, valfleri neden bozsun ki?

 

sadece valf kapağını söktüğünde valfleri göremezmi?

Marş anında saliseler içinde zincir atsa dahi piston tepelerine vurur. Horozlar eğilir, siboplar eğilir. Eğik halde kalmadığı için marş sırasında kütürtü duymadın. 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter
4 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

 

Mert Yeldan'ın iyi niyet kapsamında çok cüzi bir ücrete yaptırdığı arıza değil mi abi bu ? 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bir daha VW ürünü yada VW ürününü kullanan bir araba alırsam beni sağlam dövün...

  • Beğen 2
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Geçmiş olsun.

2008-2010 yılları arasında VW zincir problemleri yüzünden zincir değişikliği yapmış. Bu problemler de zincir atması ve ses yapması. Servis ses için "motor yağı zincire ulaşana kadar ses yapabilir" diyor ama asıl sorun da bu. Yağsız dönen zincir gevşemeye başlıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Geçmiş olsun, VW arabasından ne zaman hayır gelmiş ki ? Yok zinciri, yok dsg'si, yok pistonu... Yine söylüyorum VW alınır garantisi bittiği an hayattan çıkarılır. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Vw nin imaji bende, dedemin daha 3 yas 32 bin km deki jettasinin klima kompresorunun kilitlenmesini takiben kopan v kayisi nedeniyle yolda kalmasiyla olusmaya baslamisti. Daha sonra ayni arabanin tavan dosemedi sarkti. Su girmistir dediler sunroofsuz  arabaya. Umursamadilar. Birgun Ecu bozuldu arabada... Sonra ben pd motorlu traktor gibi calisan dodge journeyden memnun kalmadim. Simdi de bu sacmalik tuy dikti... Bu tip epey ciddi birsey basima gelmese bile, dogru duzgun calisan aracin sabah calismamasinin hicbir ozuru olamaz. Yillardir amerikan aracina biniyorum, boyle birsey ne yasadim ne de duydum. Bir kac gun icinde sorunu teshis edince dusuk ihtimal basit birsey ciksa bile olumlu algiyi yeniden  insa etmek zor malesef. 

1 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

bir daha VW ürünü yada VW ürününü kullanan bir araba alırsam beni sağlam dövün...

Hatta niyet ettigim an dovunki anlami olsun. Onleyici faaliyet hesabina.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bir saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

 

Hatta niyet ettigim an dovunki 

Yarın geleyim ağzını burnunu kırıp pazartesi satışı alayım bari 

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
bir daha VW ürünü yada VW ürününü kullanan bir araba alırsam beni sağlam dövün...


Doğan abi Tok kapı sesi candır
VW pişmanlıktır.
Bizim 2010 B6’nın zinciri ara ara ben buradayım demeye başladı, hadi hayırlısı.
Yarın bir gün 3 bin kağıt sıkışır bir yerlerine.
Babama diyorum sat Ford al, yola gel
İlla VW diyor, illa Alman diyor
Neyini seviyor bu kadar anlamıyorum [emoji1]
Geçmiş olsun.
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
6 saat önce, Yusuf Berke yazdı:

Geçmiş olsun.

2008-2010 yılları arasında VW zincir problemleri yüzünden zincir değişikliği yapmış. Bu problemler de zincir atması ve ses yapması. Servis ses için "motor yağı zincire ulaşana kadar ses yapabilir" diyor ama asıl sorun da bu. Yağsız dönen zincir gevşemeye başlıyor.

Zinciri gerdiren parca bozulup bosluga, yag gelinceye kadar da zincirin anlik atlayip valflerin bukulmesine yol aciyormus.yeni gerigi parcasi farkli. Avusturalya forumunda okudum.

 

Benim durumumda olay bu degilse ne olabilir? Egzantrik sensoru arac ateslemeden arizasini gosterirmi? Ariza yok obd de. Vagcom a gerek varmi sensor icin? Bozuk sigortada bulamadim...

 

Ustasinin kompresyon testi yapmasi lazim aslinda.

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...