İçeriğe Yönlendir

Aslan Görünümlü Kedi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

2010 Mazda 3 impressive (Yılının full paketi) 105 beygir (145nm tork) tam otomatik şanzımanlı bir araç. 92 bin km’de. 2.sahibiyim. (BL kasa 2009-2013)

 

Neden aslan görünümlü kedi dedim? Çünkü dışarıdan bakınca japon modifiyeli araçlara benziyor. Gören; “bunda kesin 250 beygir vardır” diyor da ondan  halbuki ülkedeki vergi kriterleri gereği 1,6 litreye mahrum bırakılmış. Buna bir de 4 ileri tam otomatik şanzıman eklenince tam bir uysal kedi çıkıyor karşımıza. Lakin, her aracın motor gücü ile tekerleklere aktardığı güç farklıdır. Yani 125 beygirlik civic’ten aşağı değildir. Onu da belirteyim. 

 

Gelelim donanıma. Donanım yılına göre iyi. 

Kör nokta uyarı 

rezistanslı ön cam

elektrikli katlanır ayna

sunroof

far yıkama

çift bölge klima

ön koltuk ısıtma

dsc

far ve yağmur sensörü

arka park sensör

6 hava yastığı

ve ncap’tan 5 yıldız almış güvenlik testi ile ön plana çıkmakta. Bunun haricinde ufak tefek küçük donanımları da var. 

 

Aracı, arkadaşımda görüp, sürüp deneyince almaya karar verdim. Gerçekten sürerken zevk veren nadir araçlardan. Oturuş pozisyonundan yol hakimiyetine kadar her şey çok güzel. ne sert ne yumuşak ama yoldaki hissi size yansıtan direksiyon tepkisi çok hoş. Sanki tekerler değil de siz dönüyorsunuz hissi var. Ve bağımsız sert süspansiyonlar virajlarda çok başarılı. Bu yüzden de kedi dedim kendisine. Virajlı yollara isteyerek bilerek girmek geliyor içinizden. Yani sürüş zevki çok çok güzel. 

 

Aracımda benim taktırdığım brc seq32 lpg kiti var. Enjektörleri in03 my09 olup 1,66 dirence sahip kaliteli enjektörlerdir. Benzin enjektörleri gibi. Ayrıca afr ayarı da yapılmıştır. Süren binen benzinden farkını hissetmez. 

 

Aracın kötü yanlarına gelince; 4 kişilik aile aracı değil. Arka koltuk c segmente göre diğerlerinden bir tık daha küçük. Yakıtı fazla. Lpg ile tolere ediyoruz. Bir çok iç trim malzemesi sert plastik. Kaporta boya ince. Ve ses yalıtım. Çok kötü. Bunun için uğraşıp bitüself yapsam mı bilmiyorum. Ama trim sesi şükür yok. 

 

İyi yanlarına gelince; bakımlı araç bozulmuyor  motor şanzıman uyumu çok iyi ve ikisi de bakımlı ise ömürlük. Yani benden önceki sahibi de ben de arıza için servise götürmedik. Ben sadece z rotlar için götürdüm. Onlar değişti. 

 

Aracıma orijinal hava ve yağ filtresi takarım. Harici polen takarım. Şanzıman, direksiyon ve motor yağı değiştim, motul. Şanzıman filtresini değiştim, motorcraft. Fren hidroliği değiştim, ferodo. Balata, z rotlar, avara ve gergi bilya, v kayış, buji, lastik komple değiştim. Bilgisayarlı rot ayarı yaptırdım. Gittim özel mazda fl22 antifriz buldum soğutma suyunu değiştim. Bu fl22 olayı sıkıntı zaten. İlave olarak geri görüş ve ön camdan kayıt kamerası ekledim. Araca uygun Deri direksiyon kılıfı alıp kendim diktim. 4 adet alpine hoparlör ile speakerları yeniledim. Mazdaspeed krom kesik egzoz ucu ekledim. vs vs. Yani bir alt takımları değişmedim  bakımlı olmak şart. Ve her ürünü kaliteli ve araca uygun kitapçıktan kodlara bakarak aldım, kullandım. Tabi bazı arkadaşlar var ki çok daha üstün disk, balata ve iç aksam iyileştirmelerini profesyonel yapıyor. Onlar çok daha iyi tabi. Mazda forumda başlıkları da var. Apaçiliğe kaçmadan, İmrenilecek iyileştirmeler yapıyorlar. 

 

Böyle işte. Konuşmaya kalksan bitmez yani. Fotoğrafları da ekleyelim. 

 

eIfNi7.jpg6jjhBF.jpgfpwwT6.jpg9St3tF.jpgiu7ndC.jpgljNGsW.jpgTCiZS5.jpgLZKuSe.jpgmJrueO.jpgh19tAv.jpg

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 19
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ömer Yürekli yazdı:

Aracı çok iyi tanımlamışsınız lakin verdiğiniz linkler bozuk :)

Linke tıklayınca foto açılıyor. Ama burada gözükmüyor. Foto eklemw kısmında linki yazınca gözükür yazıyor. Anlamadım valla

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Bizde de hanım Mazda istiyor. Kışa doğru ciddi niyetle almak istiyorum. Size sorular sorabilirim. Hayırlı olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Gökhan Albayrak yazdı:

Bizde de hanım Mazda istiyor. Kışa doğru ciddi niyetle almak istiyorum. Size sorular sorabilirim. Hayırlı olsun.

2.nesille ilgili her türlü cevaplarım. 1 ve 3. Nesille ilgili kısmen yardımcı olmaya çalışırım. Bana çok temiz makyajlı 2011-2014 s max bulursanız takas da yaparım :) 

Yorum bağlantısı
Engin Deniz

Hayırlı olsun, forumda Mazda sahiplerinin artıyor olması sevindirici 😁 Bende de 2011 impressive var, 4 senedir mutlu mesut yaşıyoruz. Ama içinin darlığı başka arayışlara itiyor bazen. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

mk7 fiesta ve f2-2.5 focus otomatiklerle aynı şanzıman galiba?

Şanzıman yağ ve filtresi değişimi hakkında bilgi verebilir misiniz rica etsem?

Mazda hangi değişim aralığını önermiş, kaç lt hangi yağ, fiyatları...

 

Maşallah kediye :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Engin Deniz yazdı:

Hayırlı olsun, forumda Mazda sahiplerinin artıyor olması sevindirici 😁 Bende de 2011 impressive var, 4 senedir mutlu mesut yaşıyoruz. Ama içinin darlığı başka arayışlara itiyor bazen. 

 Oo hocam selam :) valla çok keyifli kullanıyorum. Ama ne zaman arka koltukta sağ sola geçmeye çabalasam yarın satıyorum bu aracı diyorum. Ki ben 170 boy, 80 kilo adamım yani. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Atagenç yazdı:

mk7 fiesta ve f2-2.5 focus otomatiklerle aynı şanzıman galiba?

Şanzıman yağ ve filtresi değişimi hakkında bilgi verebilir misiniz rica etsem?

Mazda hangi değişim aralığını önermiş, kaç lt hangi yağ, fiyatları...

 

Maşallah kediye :)

Mondeo bilmiyorum ama focus fiesta doğrudur. Şanzıman mazda da fn4a-el diye geçerken aynı şanzıman ford da 4F27E diye geçiyor. İki markada 10 yıla yakın kullandı b şanzımanı. Çok çok küçük farklılıkları var. O da sanırım ford dan alıp mazdaya takılmasın diyedir :) 

 

mazda değişim önermiyor. Ama amerikalılar şanzıman yağını değiştirir. Ben onlara güveniyorum. Bu yağ değişim konusu tam bir muamma. Bir yanda mikron seviyesinde metal parçaları içeren ve sıcaktan artık etkisi viskositesi bozulmuş yağ var. Diğer taraftan değişim önermeyen markalar var. En dış kulvardan ise yüksek km’lerde full değişim yapıp şanzımanı bozulanlar var. 

 

Ben 76 binde yarım değişim yaptım. Filtre zaten ford’un motorcraft. Yağ da 3,75 lt civarı değişim oldu. Sadece karteri alıp temizleyip geri taktık. Ve üstten doldurduk. Bazı arkadaşlar radyatör hortumu falan söküp full değişim yapıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mazda hatları itibariyle, donanım zenginliği ile hep önde. Bir çok deli paralara satılan araçtan ileride. Tansu kazasız belasız kullan aracını. Rengi zaten süper 👍 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Çok güzel ve sevimli, maşallah. Binerken araba gibi mutlu mutlu binersiniz inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

mazda hep böyle olmuştur. çok yakar ama kullanım konusunda keyifli dir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mondeo bilmiyorum ama focus fiesta doğrudur. Şanzıman mazda da fn4a-el diye geçerken aynı şanzıman ford da 4F27E diye geçiyor. İki markada 10 yıla yakın kullandı b şanzımanı. Çok çok küçük farklılıkları var. O da sanırım ford dan alıp mazdaya takılmasın diyedir :) 

 

mazda değişim önermiyor. Ama amerikalılar şanzıman yağını değiştirir. Ben onlara güveniyorum. Bu yağ değişim konusu tam bir muamma. Bir yanda mikron seviyesinde metal parçaları içeren ve sıcaktan artık etkisi viskositesi bozulmuş yağ var. Diğer taraftan değişim önermeyen markalar var. En dış kulvardan ise yüksek km’lerde full değişim yapıp şanzımanı bozulanlar var. 

 

Ben 76 binde yarım değişim yaptım. Filtre zaten ford’un motorcraft. Yağ da 3,75 lt civarı değişim oldu. Sadece karteri alıp temizleyip geri taktık. Ve üstten doldurduk. Bazı arkadaşlar radyatör hortumu falan söküp full değişim yapıyor

2012 fiestamız var 85binde. Daha yeni alındı araç ve hiç değişmemiştir diye tahmin ediyorum.

Sanayide yapılmasını kimse tavsiye etmiyor, zaten bu şanzımanın yağı sadece yetkili serviste var deniyor.

Bir problemi yok aslında sadece 2000 devir üzerindeyken vites düşürünce küt diye vuruyor oda sanırım bağlantı takozuyla alakalı.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Atagenç yazdı:

2012 fiestamız var 85binde. Daha yeni alındı araç ve hiç değişmemiştir diye tahmin ediyorum.

Sanayide yapılmasını kimse tavsiye etmiyor, zaten bu şanzımanın yağı sadece yetkili serviste var deniyor.

Bir problemi yok aslında sadece 2000 devir üzerindeyken vites düşürünce küt diye vuruyor oda sanırım bağlantı takozuyla alakalı.

Şanzıman yağını değiştirmek zor değil hocam. Aracın kitapçığına bakın. Muhtemelen macron 5 uyumlu yağ isteyecektir. Ya da macron l5. Ona göre yağ alın 4 litre. Motul idealdir. Uygun yağ seçici size söyler zaten. Bir de şanzıman filtresi alın. Aksarayda ford parçacılarda var. Orijinal fomoco ürün. Gidin bir kalburüstü yere değiştin hocam. Burada adamı takip etmeniz gereken noktalar karter temizliği, çıkan yağın miktarı, ve sıvı conta ile takrar karteri sağlam kapatma. Aldığınız kadar yağ doldurun üstten. Ama şanzımancıya giderseniz kolay sökülen birkaç selenoid de temizletip direnç değerlerini kontrol amaçlı ölçtürebilirsiniz. Sıcak soğuk olarak tabi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Mazda huzur namazda :) 

 

Hayırlı olsun HB kasa ve bu renkle daha tatlı güleryüzlü bir araç kör nokta uyarı farkındalık gayet güzel araç. Kendimce tek eksiği 4 ileri ve 105 beygir olması. Bunun bir üst kasası gördüğümde beni acayip etkiliyor hele o kırmızısı. Güle güle kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Mazda yı hep çok sevmişimdir. Bu kasasınıda çok severim ama şu son kasa Mazda 3 yokmu beni bende alıyor. Güle güle kullanın aracınızı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Almak nasip olmadı, aile büyük olmasa alacağım arabalardan. Güle güle kullanın :nazar: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

ilk aracımı almadan önce bende mazda 3(2004 model) almayı istemiştim fakat kısmet olmadı. Hala severim tasarımlarını. Hele ki son kasaları çok yakışıklı 😍

Güle güle kullanın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Aha Beklenen arac karsimiza cikmis😊

Gorsel olarak beni benden alan araclarin basinda geliyor.Bu rengini canli olarak gormedim ama beyazi ve kirmizisi acaip cilgin duruyordu..

Bu da onlardan asagi kalmiyormus👍

Direksiyon kaplamasi orjinal mi? Sonradan yapilmis gibi gorunuyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yılmaz Gökçe

Küçükken gördüğüm farları gizlenen 323 lerden beri mazdalar hep ilgimi çekmiştir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Yılmaz Gökçe yazdı:

Küçükken gördüğüm farları gizlenen 323 lerden beri mazdalar hep ilgimi çekmiştir 

Aynen ve sonrası çıkan çıtasız kapıları olan Lantis 😎 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Hayırlı olsun 

Sondan üçüncü resim farklı bir araca mı ait?Direksiyon daha parlak ve vites topuzu tam deri değil sanki?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...