İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Sorunu Çözemiyorum, Rölanti Dalgalanması


Serbay Korsal

Recommended Posts

Mehmet İnci
(düzenlendi)

çözümünü bulamadik...rolanti valfini karbüratörcü usta yarı zamanlı hale getirdi böyle dene dedi. Şuan eskisinden daha az yapiyor ama devir 1800-2000 de takılı kalmaya devam ediyor.sanırım son çare beyine baktirmak. Oksijen sensörlerini değiştirdik ariza sildirdim ama hala p0135 ve p0141 arizasini veriyor.

tarihinde Mehmet İnci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet İnci

Map sensöründen dolayi devir problemi verebilir mi ? 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
İnan Çınar

Ben eski fiestamda yüksek devirde takılı kalma sorununu bu soketi çekip bir süre çekili vaziyette kullanarak çözmüştüm. Bir süre çekili kullanıp daha sonra geri taktığımda sorun tamamen ortadan kaybolmuştu. Soket bizim makyajlı kasada aynı yerde değil ama. Resimler makyajsız kasaya ait.

d880186cddcc527c4bf672c782fae417.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
İnan Çınar yazdı:

Ben eski fiestamda yüksek devirde takılı kalma sorununu bu soketi çekip bir süre çekili vaziyette kullanarak çözmüştüm. Bir süre çekili kullanıp daha sonra geri taktığımda sorun tamamen ortadan kaybolmuştu. Soket bizim makyajlı kasada aynı yerde değil ama. Resimler makyajsız kasaya ait.

d880186cddcc527c4bf672c782fae417.jpg
 

İnan abi soket tam olarak görevi nedir ? 

Abilerim,kardeşlerim,ustalarim. 2 gün once yaptiklarimiz emme manifold contası,emme manifold hortumu,rolanti valfi contasi,bogaz kelebek contasi,karter havalandirma T hortumu hepsi değişti lakin sorun halen devam ediyor. Araba rolanti de calismasi normal hersey normal ama aracı boşa aldiğim da trafik işiklarin da durdugum da ve boştayken gaz verdiğim de 1800-2000 devirleri arasin da ya sabitliyor ya da arasin da git gel yapiyor. Kalkişlar da 1. Vites den 2 ye atarken devir düşmüyor bazen 2 ve 3 viteste yapiyor. Devir takili kaldiğin da boştayken ya da araç durduğu yerde gaz verince de 1800 ya da 2000 de kaliyor. Vitese takip gaz vermeden hareket ettirip tekrar bosa aliyorum düzeliyor. Sorun ne bulamadik çozemedik. Gitmedigim usta degismedigim parça kalmadi. Sadece hız sensörü değişmedi ve aklima gelen direksiyon basinç sensörü ya da debriyaj sensorü vs. İle alakali olabilir mi ? İstanbul da olan anlayan var ise bulusalim beraber bakalim ya da ustasina gidelim lütfen yardim edin.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
ALİ SEYKAN yazdı:

 

 

OBD 2 https://urun.n11.com/tespit-ve-test-cihazlari/elm327-bluetooth-araba-turkce-arac-ariza-tespit-cihazi-vers-21-P299948701  

sipariş ettim. Almadan satıcıya klon mu orijinal mi dedim. Orijinal olduğunu söyledi aldım bekliyorum kargolanmasını. Elime geçer geçmez bilgi veririm forscanda çalışıyor mu diye. Eğer çalışıyorsa expressle uğraşmazsınız.

2004 fiesta ile uyumlu mu acaba?

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Mehmet İnci yazdı:

İnan abi soket tam olarak görevi nedir ? 

 

Görevini hatırlamıyorum. Bilen arkadaşlar yardımcı olur belki.  Sadece yerini  hatırlıyorum. Resim alıntı. 6 ay kadar fişi çekili  kullandım hiç bir sorun olmadı. Geri taktigimda sorun tekrar etmedi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İnan Çınar yazdı:

Görevini hatırlamıyorum. Bilen arkadaşlar yardımcı olur belki.  Sadece yerini  hatırlıyorum. Resim alıntı. 6 ay kadar fişi çekili  kullandım hiç bir sorun olmadı. Geri taktigimda sorun tekrar etmedi

Emiş borusu üzerindeyse muhtemelen MAF sensörünün soketi. Çekince sorun düzelmişse, maf sensörü arızalı demektir. Zira çekince beyin fabrikasyon ayardan yakıt veriyor, ortama bağlı tutmuyor kendini.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Emiş borusu üzerindeyse muhtemelen MAF sensörünün soketi. Çekince sorun düzelmişse, maf sensörü arızalı demektir. Zira çekince beyin fabrikasyon ayardan yakıt veriyor, ortama bağlı tutmuyor kendini.
Geri takınca bir daha hata vermedi. Soket oksitlenmiş demek ki
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İnan Çınar yazdı:
Sani Gerşon yazdı:
Emiş borusu üzerindeyse muhtemelen MAF sensörünün soketi. Çekince sorun düzelmişse, maf sensörü arızalı demektir. Zira çekince beyin fabrikasyon ayardan yakıt veriyor, ortama bağlı tutmuyor kendini.

Geri takınca bir daha hata vermedi. Soket oksitlenmiş demek ki

Soket oynamış da olabilir, ya da yakıt haritası iyice beyine bağlı kalmıştır ki, maf daha etki edememiştir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Soket gaz kelebeği üzerinde gibi TPS dir o Zaman. 

Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Soket gaz kelebeği üzerinde gibi TPS dir o Zaman. 

Tps sensörünü orjinal fomoco ile değistim,üzerin de ki kodlar birebir uyumlu ama faydasi olmadi. Bugun bir şey farkettim devir yine 2000 bin de takili kaldi, daha sonra direksiyonu durduğum yerde sağa veya sola çevirdiğim de devir düşüyordu. Çevirmeyi birakinca yine devir yükseliyordu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hidrolik direksiyon basınç musuru 

De düşmesi normal yük binince direksiyon a

Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
Sani Gerşon yazdı:

Emiş borusu üzerindeyse muhtemelen MAF sensörünün soketi. Çekince sorun düzelmişse, maf sensörü arızalı demektir. Zira çekince beyin fabrikasyon ayardan yakıt veriyor, ortama bağlı tutmuyor kendini.

Maf sensörünü değişmedik ama kontak spreyi ile temizledik. Soketini çikartip birde oyle deneyeyim,belki sorun bunda olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet İnci yazdı:

Maf sensörünü değişmedik ama kontak spreyi ile temizledik. Soketini çikartip birde oyle deneyeyim,belki sorun bunda olabilir mi ?

TAbi, gayet mümkün.

Yorum bağlantısı
Mehmet İnci

Bugum maf sensörünün soketi sökerek deneme yaptim. Araba rolanti de hafif öksüyor. Daha sonra yola çiktim giderken vites geçişlerin de ve hizlanma hic problem olmadi sadece ayağimi gaz dan çekince araba yalpaliyor,vitesteyken gaza aniden basip cektiğiniz dusunun sürekli ama ayağim gazdayken herşey normal vites geçişlerin de devir duşmesi normal sanirim sorunun çaresini buldum sayilir en yakin zaman da maf sensörünü değiştircem size bilgi vereceğim

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...