İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Sorunu Çözemiyorum, Rölanti Dalgalanması


Serbay Korsal

Recommended Posts

Sani Gerşon
Mehmet İnci yazdı:

 

Boğaz kelebeğin de rolanti hava girişi var orayi silikonla kapattik araba şuan tam istediğim gibi oldu. Böyle kullanim da ne gibi sorun olur ? 2 gün sonra Trabzona gidicem !

Sorun olacaksa yapmazdı sanırım. Açıkçası bi şey diyemiyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Parça denemek lazım işte o sıkıntı. Niye düzeldi niye bozuldu acaba. Beyinle ne işlem yapıldı ki ?

 

Rölanti valfi sökük giderken ne tepki veriyor. 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
ALİ SEYKAN yazdı:

 

 

OBD 2 https://urun.n11.com/tespit-ve-test-cihazlari/elm327-bluetooth-araba-turkce-arac-ariza-tespit-cihazi-vers-21-P299948701  

sipariş ettim. Almadan satıcıya klon mu orijinal mi dedim. Orijinal olduğunu söyledi aldım bekliyorum kargolanmasını. Elime geçer geçmez bilgi veririm forscanda çalışıyor mu diye. Eğer çalışıyorsa expressle uğraşmazsınız.

Mehmet yeni aldı. Obd cihazı elinde var.  

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Parça denemek lazım işte o sıkıntı. Niye düzeldi niye bozuldu acaba. Beyinle ne işlem yapıldı ki ?

 

Rölanti valfi sökük giderken ne tepki veriyor. 

Rolanti valfi yenisi takildiktan sonra pierburg marka,valfin altindan hava kaçaği vardi onu kapattik ve su testiyle kontrol ettik. Daha snra rolanti 850-900 arasin da herşey normale döndü. 10km yol yaptim problemsiz,eve geldim arabayi yanaştirirken başladi tekrar. Eski valfi taktik sorun yine devam etti.Beyinle işlem yapilmadi,orjinal valf ile denemek lazim eğer düzelmesse beyine baktircaz dedi. Rolanti valfi takili, resimde işaretli olan yeri kapattik. Herşey düzeldi. Rolanti düzeldi,devir dalgalanmasi yok,vites gecisleri çok iyi ama böyle olmamasi gerekiyorhttp://Ugufep.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sani Gerşon

Aklıma başka çözüm gelmiyor. Subaplar, enjektörler kontrol edildi mi? Westinghouse ne durumda?

Osman usta en son ne dedi?

Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
Sani Gerşon yazdı:

Aklıma başka çözüm gelmiyor. Subaplar, enjektörler kontrol edildi mi? Westinghouse ne durumda?

Osman usta en son ne dedi?

Beyine bakilcak dedi. Emme manifold hortumu değiştikten sonra beyinsel nasil problem olabilir ki ? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hava alıyordur.. 

Rolanti valfi bozuktur. 

Gaz kelebek pozisyon sensörü bozuktur. 

Gaz kelebeği bozuktur. 

Manifolttaki hortumlarda çatlak vardır. 

Bozuk sensör vardır.. 

İhtimal o kadar çok ki.. Eleyerek gitmek gerek. 

Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hava alıyordur.. 

Rolanti valfi bozuktur. 

Gaz kelebek pozisyon sensörü bozuktur. 

Gaz kelebeği bozuktur. 

Manifolttaki hortumlarda çatlak vardır. 

Bozuk sensör vardır.. 

İhtimal o kadar çok ki.. Eleyerek gitmek gerek. 

Hava kontrolu yapti usta yok dedi.

Rolanti valfi orjinalle degişti sorun ayni,çıkma orjinali denedik yine ayni

Gaz kelebek pozisyon sensörü değişti yine ayni

Manifold hortumlarina bakti sorun yok dedi

Gaz kelebeğin de problem yok dedi

Ama gaz kelebeği konumu obd den bakinca 19.60 gibi değer gösteriyor normal de kaç olmasi gerekiyor ?

Usta en son manifold sokulcek ya da beyine baktirmak lazim dedi. Ama bu sorunun kaynaği manifoldun arkasin da ki hortum değişince başladi.

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
(düzenlendi)

Birde direksiyon basınç müşürünü kontrol etmenizde fayda var benim focus 1 de rölanti hep hareket halinde   yüksekte çalışırdı 1500dd veya daha yüksekte müşürün kablosu kopuktu tesadüfen buldum bağladım şimdi normal bu müşür bozuk veya kablosu  kopuksa rölantiyi etkiliyor

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

%19.60 gaz kelebek konumu yüksek olabilir. Benim focus 1 de %16 civarı ideal değerinde. Düşürüp deneyin o zaman basit işlem

Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
Ömer Sarıgül yazdı:

%19.60 gaz kelebek konumu yüksek olabilir. Benim focus 1 de %16 civarı ideal değerinde. Düşürüp deneyin o zaman basit işlem

nasıl düşürebilirim ?

 

Selami Şimşek yazdı:

Birde direksiyon basınç müşürünü kontrol etmenizde fayda var benim focus 1 de rölanti hep hareket halinde   yüksekte çalışırdı 1500dd veya daha yüksekte müşürün kablosu kopuktu tesadüfen buldum bağladım şimdi normal bu müşür bozuk veya kablosu  kopuksa rölantiyi etkiliyor

bakmakta fayda var sanırım. fiesta da tam olarak nerede kaliyor ?

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Gaz kelebeğini boğarak dene stop ediyor mu. Denediniz mi

usta denedi stop ediyordu hatırladiğim kadariyla ama ben tekrar deniyeyim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet İnci yazdı:

nasıl düşürebilirim ?

 

bakmakta fayda var sanırım. fiesta da tam olarak nerede kaliyor ?

 

usta denedi stop ediyordu hatırladiğim kadariyla ama ben tekrar deniyeyim.

Kelebek gaza basıp çekince tam kapanıyor mu ona da bakın.

Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kelebek gaza basıp çekince tam kapanıyor mu ona da bakın.

Tam kapaniyor kontrol etti usta 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Mehmet İnci yazdı:

gaz kelebeği konumu obd den bakinca 19.60 gibi değer gösteriyor normal de kaç olmasi gerekiyor ?

 

Eski fiestamda da  şimdikinde  de  araç hareketsiz iken ve hem benzinde hem LPG de 18.8 sabit. Hareket halinde   debriyaja basılı iken 19.2 

Her ikisinde de rolanti  dalgalanması  sorunu  yoktu. Normal değerleri bu sanırım  Mehmet.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
İnan Çınar yazdı:

Eski fiestamda da  şimdikinde  de  araç hareketsiz iken ve hem benzinde hem LPG de 18.8 sabit. Hareket halinde   debriyaja basılı iken 19.2 

Her ikisinde de rolanti  dalgalanması  sorunu  yoktu. Normal değerleri bu sanırım  Mehmet.

Aynen abi.

Oksijen sensörlerinin arizali olmasi durumun da yapabilir mi ?

Emme manifold hortumlarini degistirdigim ustama gittim ve sorunu duzelmedik dedim. Tekrar bakti inceledi manifold tekrar sokecegiz dedi cuma gunu gidicem inşAllah sorunu çözeceğiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)

Sen oksijen  sensörünü değiştirmemiş miydin?  Kendi kendine gaz vermiyor ama veriyormuş gibi ibre oynuyor  doğru mu anladım? 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
İnan Çınar yazdı:

Sen oksijen  sensörünü değiştirmemiş miydin?  Kendi kendine gaz vermiyor ama veriyormuş gibi ibre oynuyor  doğru mu anladim?

 Ariza kodu yine devam eder dedi usta, ondan degismedim. Cuma degistircez işte.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Demin obd ile baktım gaz kelebeği boşta 17 full gazda 93.3 😛 demek 100 olsa neler yapacak

 

Bende şarj i sorayım yeri gelmişken.  Obd voltajı kac gösteriyor torque de

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Demin obd ile baktım gaz kelebeği boşta 17 full gazda 93.3 😛 demek 100 olsa neler yapacak

 

Bende şarj i sorayım yeri gelmişken.  Obd voltajı kac gösteriyor torque de

100 olmaz o %7 kalır genelde

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

100 olmaz o %7 kalır genelde

E motor %93.3 de kalir ama olmaz kiii. Ekspetiz de felan

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

E motor %93.3 de kalir ama olmaz kiii. Ekspetiz de felan

beyin akıllı, halleder kalan %7 yi

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

beyin akıllı, halleder kalan %7 yi

Weber çözer

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...