İçeriğe Yönlendir

İstanbul İzmir Arası En ekonomik Güzergah


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

İstanbul İzmir arası, en ideal yolculuk hangi rota ile yapılır inceliyorum. Gördüğüm kadarı ile Yalova - Gemlik - Bursa kısmı kesinlikle yeni otoyoldan olmalı. Çünkü bu kesimde trafik hat safhada. Ayrıca İlk trafik kazamı Bursa Gemlik de yaşadım. Ben körfezi dolananlar danım, bunun sebebi de ne zaman Arabalı Vapur kullansam arabam çizildi. 

lQq3Jp.png

 

89 km yolu 1 saat 19 dakikada alabiliyoruz. Burda insanın yoran kısım Gölcük, Altınova kısmı. Burda çok fazla ışık var. Ama bir kaç tane ışıktan geçtiğinizde 100 lira paranız cebinizde kalıyor. 89 km yolun yakıt maliyeti 17,5 türk lirası 

 

Daha önce başıma gelen bir kaç olaydan sonra , Gemlik - Yalova - Bursa benim için en sıkıntılı bölge. Eşimle Bozcada gitmek istediğimizde Bursada trafikte 2 saat kaybettik. Arabamla çıktığım ilk uzun yolda Yalova'da trafik kazası geçirdim.  O nedenle, parası neyse vereyim dediğim İzmir otoyolunu kullanıyorum. Bu yoldan maksimum seviyede fayda sağlamak için Altınova - Susurluk şeklinde 165 kmlik yol gidiyorsunuz. İlk gişe 33 tl, Karacabey - Susurluk ise 12,3 tl. Arabanın bu yol için yakaçaği maliyet ise 32,4 tl. 

jqg8PG.png

 

Yeni açılan ve bedava yapılan, devletimizin kendi sermayesiyle actığı Sabuncubeli tüneli gibi bir yol varken, kazıklı yola para vermek gereksiz. Ben bu şekilde yolu kullandım. Otobanları aratmayacak kalitede bir yol. İzmir'e kadar Sabuncubeli tünelinde dahil olmak üzere en ideal rota eski karayoludur. Bu rota , mesafeyi uzatmak yerine kısalmaktadır . Önünüzdeki koca bir daği içinden geçersiniz. 

Bu 221 km yolun bana yakıt maliyetinden başka zararı yoktur. 43,5 lirada bu mesafenin bana yakıt maliyeti olur. 

Orv03Q.pngtl 

 

Sonuc olarak, yola Viaport civarından başladığımız düşünürsek 5 saat 56 dakikada bu şelikde İzmir Ege üniversitesine ulaşmak mümkün. 

 

:https://goo.gl/maps/jk8sxfzeVPykQRL86

 

Peki Ne kadar öderdik. 

3,5 lira devlet otoyolu

33 lira gemlik otoyolu 

12,3 lira ise Susurluk otoyolu 

Toplam : 48,8 yol parası 

490 km yakıt masrafı 96,4 türk lirası 

 

Rgr0BR.png

 

Sık sık balıkesir gidip geldim, ayrıca daha yeni bodrum seyehatim oldu. Eski yolların kalitesi gayet iyi idi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Gayet ekonomik ve hemen hemen aynı zamanda gidilebiliyormuş demek ki. Elinize sağlık. Zaten yap işlet devret modelini oldum olası sevmedim. İstisnasız hepsi kullanmasak bile bizim için oldukça masraflı yatırımlar. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Aradığım konu.
Ekleme yapabilir miyiz Ali, İzmir’den Bodrum’a da nasıl giderim en ekonomik ve az trafik ile.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Erhan Doruk yazdı:

Gayet ekonomik ve hemen hemen aynı zamanda gidilebiliyormuş demek ki. Elinize sağlık. Zaten yap işlet devret modelini oldum olası sevmedim. İstisnasız hepsi kullanmasak bile bizim için oldukça masraflı yatırımlar. 

50 yıl sonrasını düşününce en güzel yatırım ancak biz kendimizi düşünürüz hep 

Ha mekanik ömür uzun değil ise fena 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Mert Yeldan yazdı:

Aradığım konu.
Ekleme yapabilir miyiz Ali, İzmir’den Bodrum’a da nasıl giderim en ekonomik ve az trafik ile.

İzmirden bodruma hiçbir alternatifin yok. Keşke orayada otoban devam etse. :pilot:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Ersen Tapan yazdı:

İzmirden bodruma hiçbir alternatifin yok. Keşke orayada otoban devam etse. :pilot:

Alternatif yolada gerek yok. 10 numara asfaltlı yollar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

Memlekette devletin yollarına para ödemek veya nasıl ucuz gidebilirim hesabı işin özünde gerçekten üzücü,ücretli yollara girsen dünya para ücretsizlerde yoğun trafik ve diyelim Allah bu millete sabır kuvvet versin....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Çare belli alinin i10 dan alacagız birer tane zaten basmak istesende 120 max gidersin 120 yi gecmeedıkden sonrada otobana girmenin alemi yok :))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Üç büyük şehir var. İzmir istanbul ankara arasında otoyol olması kaçınılmaz. Bugün pahalı ama yollar devlete geçince (umarım) ucuzlayacaktır. O zaman yapanlara dua eder çocuklarımız. Kazığı yiyen biz olduk :) 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Üç büyük şehir var. İzmir istanbul ankara arasında otoyol olması kaçınılmaz. Bugün pahalı ama yollar devlete geçince (umarım) ucuzlayacaktır. O zaman yapanlara dua eder çocuklarımız. Kazığı yiyen biz olduk :) 

Buralarda asıl para basan yerler tesisler mevcut güzergahlar degişerek işletme sahipleri degişiyor

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Üç büyük şehir var. İzmir istanbul ankara arasında otoyol olması kaçınılmaz. Bugün pahalı ama yollar devlete geçince (umarım) ucuzlayacaktır. O zaman yapanlara dua eder çocuklarımız. Kazığı yiyen biz olduk :) 

 

Bugün Avrupanın son 20 yıllık refah ve kaliteli yaşamı ikinci dünya savaşı sonrası çekilen sıkıntılar ile gerçekleşti.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erkan Işık yazdı:

Buralarda asıl para basan yerler tesisler mevcut güzergahlar degişerek işletme sahipleri degişiyor

Türkiyede bu işler böyle. Hizmet oluyor ama hizmet olurken birileri daha çok hizmetten faydalanıyor. Ama bu hizmet olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. Hizmet olmamasından iyi bu durum

 

Mert Yeldan yazdı:

 

Bugün Avrupanın son 20 yıllık refah ve kaliteli yaşamı ikinci dünya savaşı sonrası çekilen sıkıntılar ile gerçekleşti.

 

 

İki görüş var. Türkiye bu kadar yatırımı yapacak ve para harcayacak güçte mi? Daha makul gelişme gösterseydik. Yollar köprüler yapılırken kasadan çıkan paralar yerine koyulamıyor. 

 

Diğer görüş, umarsızca altyapı çalışması yapılmalı. Ne olursa olsun sonrasında sıkıntı çeksek bile paramızla borçla harçla altyapı hızlıca yapılmalı. 

 

Hangi görüş doğru bilemedim. Avrupa örneğine göre ikinci görüş doğru sonuçlar getirmiş gibi. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Türkiyede bu işler böyle. Hizmet oluyor ama hizmet olurken birileri daha çok hizmetten faydalanıyor. Ama bu hizmet olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. Hizmet olmamasından iyi bu durum

 

 

İki görüş var. Türkiye bu kadar yatırımı yapacak ve para harcayacak güçte mi? Daha makul gelişme gösterseydik. Yollar köprüler yapılırken kasadan çıkan paralar yerine koyulamıyor. 

 

Diğer görüş, umarsızca altyapı çalışması yapılmalı. Ne olursa olsun sonrasında sıkıntı çeksek bile paramızla borçla harçla altyapı hızlıca yapılmalı. 

 

Hangi görüş doğru bilemedim. Avrupa örneğine göre ikinci görüş doğru sonuçlar getirmiş gibi. 

politikaya dönmesini istemem konunun, ama avrupadaki gelişmiş devletler seyahat olayını şehir içi dahil tren ile çözmüşlerdir. giden görenler bilirler. bisikletle binip heryere gidebilirsiniz bölgesel trenlerle.  bence bize tren rayı lazım otoyol değil.  trenin öyle uçarcasına gitmesine de gerek yok. sadece yük taşımacılığını tren ile yapsak bile müthiş karlı olur.

 

bizim organize sanayinin önünde tren rayı var hem normal hem hızlı tren. ama gümrüklü istasyon yok indirme bindirme için o derece eksik bir şey bu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

politikaya dönmesini istemem konunun, ama avrupadaki gelişmiş devletler seyahat olayını şehir içi dahil tren ile çözmüşlerdir. giden görenler bilirler. bisikletle binip heryere gidebilirsiniz bölgesel trenlerle.  bence bize tren rayı lazım otoyol değil.  trenin öyle uçarcasına gitmesine de gerek yok. sadece yük taşımacılığını tren ile yapsak bile müthiş karlı olur.

 

bizim organize sanayinin önünde tren rayı var hem normal hem hızlı tren. ama gümrüklü istasyon yok indirme bindirme için o derece eksik bir şey bu.

 Geri kalmışlığımızın resmi. Tren yok yol yok. Sadece ray da olmaz. Hepsi olmalı. Aslına bakarsanız çok çok geriyiz. 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Ben ısrarla Pendik - Yalova feribotunu kullanıyorum. Planlı bir şekilde önceden biletimi aldığımda daha da uyguna gelebiliyor.

Körfezden geçmem gerekiyorsa İstanbul - İzmit arasını otobandan gitmem gerekiyor ki Dilovası taraflarındaki yoğun kamyon, hafriyat araçları ile cebelleşmeyeyim.

Yıllardır yaptığım yolculuklarda gördüğüm şu ki, Bursa - Karacabey arasının tamamı durma noktasına gelebiliyor yoğun zamanlarda.

Ayrıca Gemlik 'i saymazsak, Pendik - Yalova feribotunu kullanınca, Yalova trafiğinin yarısını atlatıyorum. Gemlikte de rampaya çıkmadan ağır vasıtaların arkasında kalmazsam çok sorun yok.

Altınova - Bursa Batı 'yı çokça kez kullandım. Konfor olarak çok iyi ama eski yoldan gidersem güncek geçiş ücretlerine göre o kadar yakıt tüketimim olmuyor.

 

Kısaca, minimum konfor ile ekonomi ararsam izleyeceğim rota;

Pendik Yalova Feribot > Eski Yoldan Bursa > Bursa Otobandan en erken Karacabey çıkış (Tatil zamanı Karacabey - Balıkesir arasını bilmiyorum) > Balıkesir 'den sonra Akhisar 'a kadar duble yol ve gayet düzgün. > Akhisar 'dan sonrası zaten pek bir şey kalmıyor.

 

En önemlisi de Otoban 'da 120 km/h 'nin altındaki hızlar ile stresli bir yolculuk yaşıyorum. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Türkiyede bu işler böyle. Hizmet oluyor ama hizmet olurken birileri daha çok hizmetten faydalanıyor. Ama bu hizmet olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. Hizmet olmamasından iyi bu durum

 

 

İki görüş var. Türkiye bu kadar yatırımı yapacak ve para harcayacak güçte mi? Daha makul gelişme gösterseydik. Yollar köprüler yapılırken kasadan çıkan paralar yerine koyulamıyor. 

 

Diğer görüş, umarsızca altyapı çalışması yapılmalı. Ne olursa olsun sonrasında sıkıntı çeksek bile paramızla borçla harçla altyapı hızlıca yapılmalı. 

 

Hangi görüş doğru bilemedim. Avrupa örneğine göre ikinci görüş doğru sonuçlar getirmiş gibi. 

 

Bizim ülkemizde hiç bir büyüme planlı olamadığı için zarı da plansız atıyoruz.

Dogan Arsiray yazdı:

politikaya dönmesini istemem konunun, ama avrupadaki gelişmiş devletler seyahat olayını şehir içi dahil tren ile çözmüşlerdir. giden görenler bilirler. bisikletle binip heryere gidebilirsiniz bölgesel trenlerle.  bence bize tren rayı lazım otoyol değil.  trenin öyle uçarcasına gitmesine de gerek yok. sadece yük taşımacılığını tren ile yapsak bile müthiş karlı olur.

 

bizim organize sanayinin önünde tren rayı var hem normal hem hızlı tren. ama gümrüklü istasyon yok indirme bindirme için o derece eksik bir şey bu.

 

Ah tren ah

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

 

Mert Yeldan yazdı:

Şimdi benim tatil güzergahı şöyle olacak. Feribotu tercih ediyorum çünkü 50 ya da 60 liraya geçebiliyoruz bize özel indirim var. Körfezi dolaşmak istemiyorum.

 

https://goo.gl/maps/yD72WGxc4Cpycqxo7

 

Bana bu güzergah kaça patlar ? :)

 

feribotla gecersın diger yoldada hız lımıtlerıne uyarsın yakıttan ve otoban parasından artan para ilede yolda ailece yemek parası cıkar 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Neresi otoban neresi normal yol anlamadım ki haritadan :D

Erkan Işık yazdı:

 

feribotla gecersın diger yoldada hız lımıtlerıne uyarsın yakıttan ve otoban parasından artan para ilede yolda ailece yemek parası cıkar 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

Şimdi benim tatil güzergahı şöyle olacak. Feribotu tercih ediyorum çünkü 50 ya da 60 liraya geçebiliyoruz bize özel indirim var. Körfezi dolaşmak istemiyorum.

 

https://goo.gl/maps/yD72WGxc4Cpycqxo7

 

Bana bu güzergah kaça patlar ? :)

 

 

Bu rota çok feci olmuş. Ben bodruma aydın otobanıda kullanarak gittim. Birazda arabayı düşünmek lazım. Ayrıca yeni açılan pahalı yoldan gidiyorsunuz. .

Çok sıkıntılı olmuş rotanız.

Erkan Işık yazdı:

Çare belli alinin i10 dan alacagız birer tane zaten basmak istesende 120 max gidersin 120 yi gecmeedıkden sonrada otobana girmenin alemi yok :))

 

Yok daha neler. İ10 saate 160 kadran hızı yapıyor. Gps 149 kmh

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu rota çok feci olmuş. Ben bodruma aydın otobanıda kullanarak gittim. Birazda arabayı düşünmek lazım. Ayrıca yeni açılan pahalı yoldan gidiyorsunuz. .

Çok sıkıntılı olmuş rotanız.

 

Ben bi körfezi dolaşmak istemiyorum bir de akhisarın içinden geçmek istemiyorum. Bi rota düzenleyebilir misin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 

Ben bi körfezi dolaşmak istemiyorum bir de akhisarın içinden geçmek istemiyorum. Bi rota düzenleyebilir misin.

 

Akhisarda ne varki. Ben defalarca gectim. Dümdüz yolu var. Ellerimi bıraksam araba kendi gidicek. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...