İçeriğe Yönlendir

İstanbul İzmir Arası En ekonomik Güzergah


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

 

Akhisarda ne varki. Ben defalarca gectim. Dümdüz yolu var. Ellerimi bıraksam araba kendi gidicek. 

 

Işıklar oluyor ya. Ömrümden ömür çalıyor. Gerçi sabah saatinde geçiyor olacağım gibi. Otel girişi 12 olacak şekilde çıkacağım evden.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Ali Darbaz yazdı:

 

Akhisarda ne varki. Ben defalarca gectim. Dümdüz yolu var. Ellerimi bıraksam araba kendi gidicek. 

 

Çevre yolu açılmadan tam bir felaketti.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 

Işıklar oluyor ya. Ömrümden ömür çalıyor. Gerçi sabah saatinde geçiyor olacağım gibi. Otel girişi 12 olacak şekilde çıkacağım evden.

 

Recep Selim Kaya yazdı:

 

Çevre yolu açılmadan tam bir felaketti.

 

Ben hep gece gectim.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Ben hep gece gectim.

 

Tamam o zaman yola para vermek istemiyorum. Bi rota çizer misin.

Feribottan inince otoyola girebilirim ama bursayı geçene kadar. Bir miktar ödeyebilirim yol ücreti.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 

Tamam o zaman yola para vermek istemiyorum. Bi rota çizer misin.

 

Pardon bende ücretli yollar kapalıydı. Senin harita abuk sabuk cıkmıştı. Şimdi baktım tekrar feribottan inip susurluğa kadar otaban. Akabinde sabuncubeli tuneli. Ordan aydın otobanından milasa kadar gidiyon. 

Telefonda harita çizemiyom. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

 

Pardon bende ücretli yollar kapalıydı. Senin harita abuk sabuk cıkmıştı. Şimdi baktım tekrar feribottan inip susurluğa kadar otaban. Akabinde sabuncubeli tuneli. Ordan aydın otobanından milasa kadar gidiyon. 

Telefonda harita çizemiyom. 

 

Şuan ki hali iyi mi yani?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bugün pahalı ama yollar devlete geçince (umarım) ucuzlayacaktır. O zaman yapanlara dua eder çocuklarımız. Kazığı yiyen biz olduk :) 

 

O zaman da özelleştirirler :)

 

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Servet Aydın yazdı:

50 yıl sonrasını düşününce en güzel yatırım ancak biz kendimizi düşünürüz hep 

Ha mekanik ömür uzun değil ise fena 

 

Usta bende yapılması taraftarıyım ama yap-işlet-devret yöntemi ile değil. Misal 3 liralık işi biz para vermeden 10 liraya yaptırıp , 10 lirayı da uzun süre içinde vatandaştan tahsil ediyoruz. Bunun yerine devlet kendisi yapabilir , Kasada parası yoksa dışarıdan kredi alıp bir şekilde  daha ucuza mal edebilir. Maksat halkı düşünmek yoksa bir devletin anayasada belirtilen temel ihtiyaçları ücretsiz sunması gerektiğini düşünüyorum. Yaşadığımız ülkede  bu yüzden vergi veriyoruz. Köprü yaptık diye alkışlamak yerine işin arkaplanındaki ekonomik boyutuna bakmak lazım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Mert Yeldan yazdı:

 

Şuan ki hali iyi mi yani?

Yeni otoyol kullanımı oldukça fazla normal yollarda trafik oluşmaz artık. Ben senin yerinde olsam Yalovadan otoban a girer Bursa dan çıkarım sonra aydın a kadar eski yoldan giderim. Aydın otobanı zaten ucuz..

Temmuzda bodruma 6.5 saatte yeni otobanı hiç kullanmadan gittim. ( akhisar manisa açılmıştı ama kullanmadım )

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Her yıl gittiğim Eskişehir - Silistre hattımda (950 km) en çok İstanbul geçişi yorardı beni. Bu sene 2. köprüdeki bakım sayesinde alternatif yol ararken  Kuzey Marmara Otoyolunu keşfettim. İki araç ard arda Dilovası'ndan bu  yeni otoyola girip Çatalca'dan çıkarak Kırklareli'ne doğru devam ettik. Ne trafik yoğunluğu, ne kargaşa, ne de bir telaşa kapıldık. Hedefimiz boyunca. İstanbul geçişi güzergahımızda  bize kargaşadan uzak,  konforlu, ekonomik, ve güvenli geçmemizi sağlayan devletimize şükranlarımı sunuyorum. Önce güvenlik, konfor diyerek verdiğim bedelin 3 katını vermeye bile razıyım. Sonuçta her yapılan yatırım yerli yerini bulacak, ekonomimize büyük katkılar sağlayacaktır. Kalkınma iletişimle başlar diyerek şimdilik pahalı ama yapılması elzem olan  memleketimize bu ve  bunun  gibi aha nice yolların, köprülerin, tünellerin kazandırılmasını çok istiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ersen Tapan yazdı:

Yeni otoyol kullanımı oldukça fazla normal yollarda trafik oluşmaz artık. Ben senin yerinde olsam Yalovadan otoban a girer Bursa dan çıkarım sonra aydın a kadar eski yoldan giderim. Aydın otobanı zaten ucuz..

Temmuzda bodruma 6.5 saatte yeni otobanı hiç kullanmadan gittim. ( akhisar manisa açılmıştı ama kullanmadım )

 

 

Topçular'da feribottan inip Yalova'ya eski yoldan gidip otobana girip Bursa Kuzey'den çıkıp eski yoldan devam mı?

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mert Yeldan yazdı:

Topçular'da feribottan inip Yalova'ya eski yoldan gidip otobana girip Bursa Kuzey'den çıkıp eski yoldan devam mı?

 

Otoban 'a Orhangazi 'den girebilirsin. Gemlik 'i bypass etmiş olursun. Ya da Topçular 'dan geri dönüp, Altınova 'dan otobana girer, Yalova - Orhangazi - Gemlik vs. atlamış olursun.

Tatil dönemi Bursa - Karacabey istikameti dur-kalk trafik oluyor. Bursa çevre yolunda en azından Yandex ile yoğunluk kontrolü yapılır, ona göre otobana devam edip etmemeye karar verilir.

Ya da riske girmemek için otobandan devam edip, Karacabey 'den çıkabilirsin.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Otoban 'a Orhangazi 'den girebilirsin. Gemlik 'i bypass etmiş olursun. Ya da Topçular 'dan geri dönüp, Altınova 'dan otobana girer, Yalova - Orhangazi - Gemlik vs. atlamış olursun.

Tatil dönemi Bursa - Karacabey istikameti dur-kalk trafik oluyor. Bursa çevre yolunda en azından Yandex ile yoğunluk kontrolü yapılır, ona göre otobana devam edip etmemeye karar verilir.

Ya da riske girmemek için otobandan devam edip, Karacabey 'den çıkabilirsin.

 

Altınovadan girerim Susurluktan mı çıkayım?

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mert Yeldan yazdı:

 

Altınovadan girerim Susurluktan mı çıkayım?

 

O da olur. Bir miktar daha kısalır yol. Ama otobana daha az ödenmek isteniyorsa, yoğunluk olmadığı zamanlarda eski yol da iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Recep Selim Kaya yazdı:

Otoban 'a Orhangazi 'den girebilirsin. Gemlik 'i bypass etmiş olursun. Ya da Topçular 'dan geri dönüp, Altınova 'dan otobana girer, Yalova - Orhangazi - Gemlik vs. atlamış olursun.

 

En mantıklısı bu. Anladığım kadarıyla gece yolculuk yapacaksın Bursayı geçtikten sonra sıkışacak yer kalmıyor.

Ama olurda kaza olursa 1 saat kaybediyorsun. Trafik çok yoğun olduğundan anında kuyruk uzuyor.  Co pilotun gözü yandex de olsun. Sıkıntı görürseniz çıkmazsın otobandan. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Zaten en mantıklısı o devletin vergi gelirleri yetmiyorsa,  hükümet dışarıdan kredi alıp otoyol gibi hizmetleri yapacak vatandaştan topladığı vergi, geçiş ücretinden gelen paralarla krediyi ödeyecek. Adapazarı bozhöyük devlet yolu japon kredisi ile yapıldı ve çok güzel oldu. Şimdi devletin alacağı krediyi şirketler devlet garantisi ile alıyor slt yapıyı yapıyor krediyi ödüyor, üstüne kar marjını ekleyip işletiyor. Bu tür yap işlet işi çok mantıklı değil.  Yavuz sultan selim köprüsünde olduğu gibi işleten şirket işini nakte çevirmek için yabancıya satıyor yabancı kar etmiş oluyor.  Yarın bu yolları işleten yabancıya satarsa oda avrupadaki işletme maliyetlerini baz slip işletirse bu günleri mumla ararız.

Erhan Doruk yazdı:

 

Usta bende yapılması taraftarıyım ama yap-işlet-devret yöntemi ile değil. Misal 3 liralık işi biz para vermeden 10 liraya yaptırıp , 10 lirayı da uzun süre içinde vatandaştan tahsil ediyoruz. Bunun yerine devlet kendisi yapabilir , Kasada parası yoksa dışarıdan kredi alıp bir şekilde  daha ucuza mal edebilir. Maksat halkı düşünmek yoksa bir devletin anayasada belirtilen temel ihtiyaçları ücretsiz sunması gerektiğini düşünüyorum. Yaşadığımız ülkede  bu yüzden vergi veriyoruz. Köprü yaptık diye alkışlamak yerine işin arkaplanındaki ekonomik boyutuna bakmak lazım.

 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Dönüş yolunda mutlaka otobana karacabeyden gir. Bursa otoban girişi evlere şenlik oluyor. ( Otobandan  sonra durum nasıl olur bilemem )

Bu arada otoban bayram için tamamlanmadan açıldı. Son kat asfaltın eksik olan bölümlere atılması için kapatılacağını duydum ama ne zaman olur onuda bilemiyorum.  

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

eskihisar-topçular feribotunun sıklığı ve bekleme durumları şu an ne durumda?

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Mehmet Göktürk yazdı:

eskihisar-topçular feribotunun sıklığı ve bekleme durumları şu an ne durumda?

 

Geçen haftasonu negmar ile cuma akşamı gittim pazar öğlen döndüm, herhangi bir yoğunluk veya bekleme yoktu. 10-15 dk dolmasını bekledik, gelen biniyordu. Eskihisar idoda da kuyruk görmedim.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Aslında şöyle bir durum da var. Artık bölünmüş devlet yollarında ciddi eds kamera ve radar uygulaması var. Şehir dışında 110-120 geçmiyoruz zaten ve yakalanma olasılığı az ama şehir içi denen bölge sıklığı ve 50-70-82 gibi hız sınırları insanı yıpratabiliyor. Artı, bu hız sınırlarından birinde ceza yeme olasılığı yüksek. Artık denetimler de çok sıkı. 

 

@Ali Darbaz sen devlet yollarındaki durumu görmüşsündür. Sıkıntı yaşamadın sanırım. Eds radar durumu nasıl bilgi verir misin? Bir ceza yeme ücreti otoyol ücreti değerinde. Hani otobana girip bu riski almadan ve daha hızlı seyahat edebilme imkanı da sunuyor. Ayrıca devlet yollarındaki kavşak ve yaya tehlikesi de yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aslında şöyle bir durum da var. Artık bölünmüş devlet yollarında ciddi eds kamera ve radar uygulaması var. Şehir dışında 110-120 geçmiyoruz zaten ve yakalanma olasılığı az ama şehir içi denen bölge sıklığı ve 50-70-82 gibi hız sınırları insanı yıpratabiliyor. Artı, bu hız sınırlarından birinde ceza yeme olasılığı yüksek. Artık denetimler de çok sıkı. 

 

@Ali Darbaz sen devlet yollarındaki durumu görmüşsündür. Sıkıntı yaşamadın sanırım. Eds radar durumu nasıl bilgi verir misin? Bir ceza yeme ücreti otoyol ücreti değerinde. Hani otobana girip bu riski almadan ve daha hızlı seyahat edebilme imkanı da sunuyor. Ayrıca devlet yollarındaki kavşak ve yaya tehlikesi de yok. 

 

Devlet yollarındaki en önemli nokta bahsettiğiniz düşük kalan hız sınırları ve bence uyarıların yetersiz olması her an ceza ile karşı karşıya bırakıyor. Ben memleketime giderken gerede den sonrasında osmancık tarafları felan çok sıkıntılı hız sınırı 50 oluyor samsun taraflarında da zaman zaman 70 80 oluyor. Yaya geçitleri vs özellikle gündüz sürüşlerinde insanı çok yoruyor. Kanımca devlet yolundan gidilecekse özellikle de gündüz çok dikkatli olunmalı şehir içi geçişlere gelindiğinde. Bence tek sorun otoban yollarımızın ücretleri değil kazançlarımızın çok düşük kalmasında. Ayrıca bir başka konuya daha gıcık oluyorum. Yabancı plakalı araçlar sınır mınır dinlemiyor. Onlara ceza kesilemiyor mu? veya paraları bizim paramızdan değerli olduğu için cezasını öder geçerim mi diyor? Bu iki sorum herkese tabi ki.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Hacı Şenyurt yazdı:

osmancık tarafları felan çok sıkıntılı hız sınırı 50 oluyor

 

Osmancık 'ta yanlış hatırlamıyorsam 70 galiba otomobiller için. Aslında hız sınırları araçların modeli ve sınıfına göre sıkıcı ve ya makul olabiliyor. Ben Fiesta ile normal karşılarken bu sınırları, Focus ile yolculuklarda sinir bozucu olabiliyor.

 

Hacı Şenyurt yazdı:

Ayrıca bir başka konuya daha gıcık oluyorum. Yabancı plakalı araçlar sınır mınır dinlemiyor. Onlara ceza kesilemiyor mu? veya paraları bizim paramızdan değerli olduğu için cezasını öder geçerim mi diyor? Bu iki sorum herkese tabi ki.

 

Ülkeden çıkış yaparken sınır kapılarında tahsilatı yapılıyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

 

Devlet yollarındaki en önemli nokta bahsettiğiniz düşük kalan hız sınırları ve bence uyarıların yetersiz olması her an ceza ile karşı karşıya bırakıyor. Ben memleketime giderken gerede den sonrasında osmancık tarafları felan çok sıkıntılı hız sınırı 50 oluyor samsun taraflarında da zaman zaman 70 80 oluyor. Yaya geçitleri vs özellikle gündüz sürüşlerinde insanı çok yoruyor. Kanımca devlet yolundan gidilecekse özellikle de gündüz çok dikkatli olunmalı şehir içi geçişlere gelindiğinde. Bence tek sorun otoban yollarımızın ücretleri değil kazançlarımızın çok düşük kalmasında. Ayrıca bir başka konuya daha gıcık oluyorum. Yabancı plakalı araçlar sınır mınır dinlemiyor. Onlara ceza kesilemiyor mu? veya paraları bizim paramızdan değerli olduğu için cezasını öder geçerim mi diyor? Bu iki sorum herkese tabi ki.

Ben genelde gece gidiyorum. Gece radarı eskiden yoktu. Artık bazı yerlerde gece de radar uygulaması var. 

 

Eds özellikle samsun trabzon arası ciddi seviyede artmış. Hız tünelleri çok sık. 

 

Tabelalar dediğiniz gibi. Hatta şehir merkezi girişinde bi 50 yazıyor bi 70 yazıyor bi 82 yazıyor. Hatta bazen eski tabela da duruyor. Ama çok dikkat ediyorum, şehir merkezi çıkışında tabela yok. Çıktın hız sınırı 110 diyen tabela yok. İlçenin isminin üstü çizildiği tabela mı oluyor bu sınır bilmiyorum. 

 

Açıkçası bu kadar kafa yorarak seyahat yapacağıma 100-200 neyse veririm diyorum. Çünkü eskiden eds yoktu. Radarların yeri belliydi. Gece zaten radar yoktu. İyice sıklaştı denetimler. Sıklaşsın önemli değil de devlet yollarında aykırılık ve düzensizlik çok. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

@Ali Darbaz Bursa trafiğinden o kadar korkma. Mesai çıkış saatlerinde ve hafta sonu değil ise ben sana ücretsiz çok kaliteli bir güzergah çizebilirim. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...