İçeriğe Yönlendir

PowerShift Hakkında


Mert Yeldan

Recommended Posts

Mert Yeldan

Bu şanzuman nasıldır?

Kronik sorunu var mıdır?

Hantal mıdır?

Bakım masrafı nelerdir?

Arızası durumunda masraf ne açar?

Anlayan ustası var mıdır?

 

Bu soruların cevabını arıyorum :)

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
(düzenlendi)
Mert Yeldan yazdı:

Bu şanzuman nasıldır?

Kronik sorunu var mıdır?

Hantal mıdır?

Bakım masrafı nelerdir?

Arızası durumunda masraf ne açar?

Anlayan ustası var mıdır?

 

Bu soruların cevabını arıyorum :)

 

Gaynımın focus pavırşit kavrama sorunu yaşadı titreme geç alıglama sorunu ile servise başvurdu. Servis garanti kapsamında değiştirdi ama genede gayından 750 TL civarında bir meblağ aldılar

tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

DSG gibi, yağlı ve yağsız türleri var.

yine, DSG gibi, Ford' un bol miktarda güncellemesi var.

araca özel araştırma yapmak, daha sağlıklı olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Kerem Kurluva yazdı:

DSG gibi, yağlı ve yağsız türleri var.

yine, DSG gibi, Ford' un bol miktarda güncellemesi var.

araca özel araştırma yapmak, daha sağlıklı olur.

 

Volvo v40 2014 civarı misalen, ya da s60 2012 civarı. D2 motor ikisi de.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mert Yeldan yazdı:

Bu şanzuman nasıldır?

Kronik sorunu var mıdır?

Hantal mıdır?

Bakım masrafı nelerdir?

Arızası durumunda masraf ne açar?

Anlayan ustası var mıdır?

 

Bu soruların cevabını arıyorum :)

hantal değil, senden hızlı. ara gaz verebiliyor küçültürken motor yüküne göre. onun haricinde çok çabuk büyütmek eğiliminde. birde DSG gibi trafikte hemen 2 ye alıp öyle gitmeye çalışıyor.

bunların dct250 olan modeli kuru tip. bunların ilk jenerasyonlarında kavrama bölümüne yağ kaçağı oluyormuş ve titreşim oluşup bozuluyormuş. dct450 modelinde yağlı tip daha dayanıklı. ama ruhsuz saçma bir vites sistemidir kendiler. alt devirde kararsız kalıyordu bazen. ben hiç sevmedim. anlayanı mutlaka vardır ancak tamiri dsg den pahalı daha az olduğu için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
(düzenlendi)

Ben kullandığım tüm çift kavramalı şanzımanlardan memnun kaldım. En çok keyif veren bence çift kavramalılar. Ama sürekli kullandığım aracım olmadığı için belki olumsuz yönlerini göremedim. Arıza riski ve tamir ücretleri yüksek olmasa ilk tercihim çift kavrama olurdu. Powershift için 2016 ve üstü modelleri tavsiye ediyorlar çünkü 2016 da revizyon görmüş.

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

ZF-8 ileri ve Mercedes 9G tronic üzerine şanzıman kullanmadım... 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

2011'den beri çift kavrama kullanıyorum. DSG'nin kullanmadığım çeşidi kalmadı.

 

Ekstrem bir durum olmazsa kuru kavrama almam bir daha. Islak kavramalar güzel ama.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

2012 benzinli Focusta 1,5 yıl PS şanzıman kullandım. Aldığımda 1-2 geçişlerinde bazen titreme vardı. Satana kadar da ara sıra 1-2 arasında titredi ama genel anlamda çok memnundum. Kalkar kalkmaz 2 ye alma eğilimi vardı. Kuru tip denilen, yağı değişmeyen modeldi.

Daha sonra dizele konan yağlı tip denen (yağ değişimi olan) modelin bu sorunu atlattığı söylenir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mert Yeldan yazdı:

 

Volvo v40 2014 civarı misalen, ya da s60 2012 civarı. D2 motor ikisi de.

Volvo bide :)

 

ford servisi Volvo bakıyor mu halen. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Volvo bide :)

 

ford servisi Volvo bakıyor mu halen. 

Geçen gün bir tanıdığın V40'ına baktım, arka amortisörlere gözüm çarptı. Plastik koruma muhafazasına baktım ki koocaman FoMoCo yazıyor :D :D :D :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

2013 Focus 3 Titanyum LPGli Powershift bir arkadaşımda var hatta almasına ben sebep oldum :) arada kullandığım oldu hatta bir gün felan bende kalmıştı bir iki geçişleri çok keyifsiz seri değil ve patinaj çekerek kalkıyor ileri viteslerde Allah var hissettirmedi desem yeri var. Ancak Civicin tork konvertöre alışınca beni sarmadı. Geçen servise gitmiş yağını değiştireyim diye servis gerek görmemiş ve ileride zaten mutlaka kavraması değişir demiş. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Geçen gün bir tanıdığın V40'ına baktım, arka amortisörlere gözüm çarptı. Plastik koruma muhafazasına baktım ki koocaman FoMoCo yazıyor [emoji3] [emoji3] [emoji3] [emoji3] 


Ona bakarsan reno motorlu Mercedes pejo motorlu BMW diye uzar gider. Geçelim artık bu söylemleri yıl olmuş 2019 o onu kullanmış bu bunu kullanmış. Lambo da Audi parçası kullanıyor neticede. Ama lambo yani.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ortak Kuga kullanıyor (182bg-1.5lt ). Gerçi 35.k oldu ve şanzıman yağ pompası kırıldı da, sanırım o da powershift

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ortak Kuga kullanıyor (182bg-1.5lt ). Gerçi 35.k oldu ve şanzıman yağ pompası kırıldı da, sanırım o da powershift

Sizin şirkette bi sorun var.
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Çift kavrama pişmanlıktır. Markalar tekrar tork’a dönüyor. VW bile amerikada jetta’dan başlayarak torka dönüyor. 

 

Ben de sormuştum bi yere. Özellikle ps şanzıman tamiri yapıyorlar. Eğer kavrama sorunu varsa 4-5 bin liraya yapıyorlar. Eğer vuruntu sorunu varsa beyin değişiyor. 20 bine kadar masraf çıkabilir. Vuruntu az oluyor ama olabilir. Lakin kavrama şikayeti epeyce geliyor demişti. Elbette torku fazla olan araçlarda yağlı sistem kullanılıyor ve daha dayanıklı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turhan Onat
Servet Aydın yazdı:

Ortak Kuga kullanıyor (182bg-1.5lt ). Gerçi 35.k oldu ve şanzıman yağ pompası kırıldı da, sanırım o da powershift

 Yok üstad. Ecoboost benzinliler tam otomatik. GF35 Şanzuman.

Yorum bağlantısı
Yücel Metin
(düzenlendi)

Ben yıllardır farklı modellerde tam otomatik şanzımanlı araçlar kullandım hiçte sıkıntı yaşamadım. Aracı aldığımda ilk yaptığım şey şanzıman yağını değiştirmek oldu  şanzımana tek masrafım buydu.

Peki; 

-Yakıt ekonomisi yapmayan ama konforlu sağlam tam otomatik (4 ileri) şanzıman mı?

-manuelden bile az yakan çift kavrama şanzıman mı?

Kendime soruyorum:

3-4 senede tam otomatik şanzımana verdiğim fazla yakıt ile

çift kavrama şanzımanın balata değişimi aynı hesaba mı geliyor?.

3-4 yılın sonunda yakıt ve bakım gideri hesaplandığında Tam otomatik daha mı ? ekonomik hale gelmiş oluyor ?

tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Yücel Meta yazdı:

Ben yıllardır farklı modellerde tam otomatik şanzımanlı araçlar kullandım hiçte sıkıntı yaşamadım. Aracı aldığımda ilk yaptığım şey şanzıman yağını değiştirmek oldu  şanzımana tek masrafım buydu.

Peki; 

-Yakıt ekonomisi yapmayan ama konforlu sağlam tam otomatik (4 ileri) şanzıman mı?

-manuelden bile az yakan çift kavrama şanzıman mı?

Kendime soruyorum:

3-4 senede tam otomatik şanzımana verdiğim fazla yakıt ile

çift kavrama şanzımanın balata değişimi aynı hesaba mı geliyor?.

3-4 yılın sonunda yakıt ve bakım gideri hesaplandığında Tam otomatik daha mı ? ekonomik hale gelmiş oluyor ?

Tam otomatiğin en sevdiğim yanı kalkışlar. 1,6 motor 2,5 gibi kalmıyor. Kısa zamanda kesiliyor ama :) ilk kalkışta konvertörün ekstra verdiği tork keyfi çok başka. Kırmızıda bana mısın diyeni geçerim :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mert Yeldan yazdı:


Sizin şirkette bi sorun var.

Lbg 

Turhan Onat yazdı:

 Yok üstad. Ecoboost benzinliler tam otomatik. GF35 Şanzuman.

Hım. Tevekkeli öncü pompa kırıldı dendi. Bende yağlı powersift pompası diye yorumladım. 3500 tl çıktı rakam. 

 

Septom ise, hillhoder ile kalkışta silkeleme, start stop çalışmaması 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Önümde bı tane dağıttılar focus benzinli. Toplarken çok eğlendik :) ama sen servisi bağlarsin bişi olmaz. S60 da S40 kadar eski bu arada ama d kaçtı bilmiyorum iyi gidenleri var

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

genelde: yağlı çıkar en iyisi bu der satıcı, sonra yağsız çıkar aaa en iyisi buymuş der satıcı, sonra eski klasik otomatikler güncellenir güncel şanzımanlar çıkar aaa en iyisi bu der satıcı, satıcı adına taşeron anlaşması yapmış sanal platform kalvşörleri de bu haberleri yayar...

 

pavışifti, desege yi, manuel klasik şanzımana, otomatik debriyaj taktık olarak adlandırsalardı (kaba teknolojisi bu) bu şekilde lanse edip anlatsanlardı sorunların, soruların %80 ni çözülmüş olurdu aslında.

ve bu tip şanzımanlarda genelleme yerine, söz konusu bir aracı incelemek gerekir, önceki sahibinin kullanımı daha önemli, aynı manuel kullanımdaki hatalar gibi....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
genelde: yağlı çıkar en iyisi bu der satıcı, sonra yağsız çıkar aaa en iyisi buymuş der satıcı, sonra eski klasik otomatikler güncellenir güncel şanzımanlar çıkar aaa en iyisi bu der satıcı, satıcı adına taşeron anlaşması yapmış sanal platform kalvşörleri de bu haberleri yayar...
 
pavışifti, desege yi, manuel klasik şanzımana, otomatik debriyaj taktık olarak adlandırsalardı (kaba teknolojisi bu) bu şekilde lanse edip anlatsanlardı sorunların, soruların %80 ni çözülmüş olurdu aslında.
ve bu tip şanzımanlarda genelleme yerine, söz konusu bir aracı incelemek gerekir, önceki sahibinin kullanımı daha önemli, aynı manuel kullanımdaki hatalar gibi....


Reis şimdi çoğu noktada hem fikirim. Gitmiyor denen 1.6d s60 ps yi sürdüm gayet iyi gidiyor. Vites geçiş noktasında hiç bir sorun gözlemlemedim. Ama ilete bir de genele bakmak lazım. Kasap elinde ne oluyor sorun çıkarsa neler çıkıyor kaça patlıyor. Bunları merak ediyorum.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kasap işin içinde ise, ucuza çıkmıyor onu diyeyim. rakam bilmem ama iyi para harcatır, cilalı araba yıkama 100 TL olmuş...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...