İçeriğe Yönlendir

LPG Subab Erimesi AFR Ayarı


Ahmed GÜL

Recommended Posts

Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ekranda görmüş olabilirsin bilemem de, şu olabilir, %60 propan kabul üzerine değerler şunldr falan yazmış olabilir. O söyledğini ölçecek sensörle i10 i takas etsen üste para veririsin

 

Abi, bilmiyorum, ekranda "Yakıt tankındaki  propan oranı :  %60" ibaresini gayet net hatırlıyorum :) . 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

%60 propan çıkmıştı. Hatta o günden beri ısrarla BP alıyorum :) . O bilgi bana istasyon değiştirtmişl :) 

ve ayrıcca bütan propan karışımı yaz kış farklı yapılır rafineride, mesela kışın propan yükseltilir ve ayrıca propan yüzde olarak bütandan azdır ve ayrıca sür arabanı keyfine bak,

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Yahu,  Bana inanmıyor musunuz. Hyundai Hunko Şefi Dursun Ustayı arayıp sorun. Lpg propan oranını ölçüp ölçmediğini sorun. Resmini çektiğimi hatırlıyorum, ama bulamıyorum. Bpden 20 liralık gaz almıştık. %60 propan çıkmıştı. Hatta o günden beri ısrarla BP alıyorum :) . O bilgi bana istasyon değiştirtmişl :) 

Etenol oranını ölçen sensör duydum ama propan ilk. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ve ayrıcca bütan propan karışımı yaz kış farklı yapılır rafineride, mesela kışın propan yükseltilir ve ayrıca propan yüzde olarak bütandan azdır ve ayrıca sür arabanı keyfine bak,

 

ABi resimde 23 ocağa ait. :)  

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Etenol oranını ölçen sensör duydum ama propan ilk. :)

 

Neyse arkadaşlar, konu dağılmasın. Sonra Ali hep arabasını övüyor diyorlar :( Bencislin teki oluyorum. Boş verin.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

ABi resimde 23 ocağa ait. :)  

rusya dan kaçak getirmişse olabilir belki

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

eyvah yine bir orantıyı ayarlama vakası üstelik lpg montajı yapanların zaten ücretsiz yapması gereken işin ücret ile yapılma hadisesi

150 lira farkla büyük boy menü alma olayının montajcasi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kopyala yapıştır. Bir iki cümleyi google a yazdım karşıma onlarca aynı yazının yazıldığı sayfa çıktı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben bu afr işini ciddiye almadığım için hiç inceleme gereği duymadım.. Ancak çok karşıma çıkmaya başladı.. 

iki cümle ile nedir bu afr ayarı. 

Var mı özetleyecek biri. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben bu afr işini ciddiye almadığım için hiç inceleme gereği duymadım.. Ancak çok karşıma çıkmaya başladı.. 

iki cümle ile nedir bu afr ayarı. 

Var mı özetleyecek biri. 

abi anlatımlara bakarak çok güzel birşey. ama pratikde çokda güzel olmayan birşey. 2 kere aracıma afr ayarı yaptırdım. 1. cide aracımda termostat sorunu oldu ve degişim sonrası lpg ısısı degiştigi için yanma degerleride degişti , bundan dolayıda ayar düzen tutmadı. 2. sini ise geçen hafta yaptırdım ve halen sorun devam ediyor fazla yakma ve arıza lambası yanmamasına ragmen şuanda arıza lambası yanıp fakir karışım hatası vermesi.. AFR ayarını yapanların söyledigi , araç benzinde nasıl gidiyorsa araç ecusunda  nasıl bir harita oluşuyorsa bu haritayı lpg ayarı ile lpg kullanımındada aynı araç stabilligi ve aynı haritayı yakalamaya çalışmak imiş böyle oluncada araç benzinde neyse lpg dede o oluyormuş. . ama bunu yapacak kişilerin çok ugraşması gerekiyor.ama ustalar bu işi 15 20 sürüş ile ayarladıklarını söylüyorlar ve ayar tamam diyorlar. .  her iki ayar yaptırdıgım kişide çok kişinin tavsiye ettikleri kişilerdi. 1. arkadaş ücret iadesi yaptı ve 2. kişi için tekrar kontrole gidecegim. bu ayar  15 20 dk lık bir otoban sürüşü ile olmamalı. şehir içi durk kalk ve düz yol kullanımına göre ayar yapılmalı. ayar yapan ustalar otobana çıkıyor gaza bas çek hızlan yavaşla hoppp ayar bittiye gitiriyorlar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben bu afr işini ciddiye almadığım için hiç inceleme gereği duymadım.. Ancak çok karşıma çıkmaya başladı.. 

iki cümle ile nedir bu afr ayarı. 

Var mı özetleyecek biri. 

Zaten aracın o2 sensöründen alınan verilerle kendimiz de lpg yakıt haritasını düzenleyebiliyoruz. Bu bilinen kısmı. 

 

bu afr olayında egzoza geniş band çalışan bir sensör ekleniyor. Egzoz pulu alırken ki sensör. O sensör takılıyken arabayı sürüyoruz. Atmosferik benzinlilerde o2 sensörü belirli aralıklarda çalışıyor. O yüzden araç yüke binince sensör devre dışı kalıyor. Araç güç için kendince hesapladığı yakıtı ve havayı silindire gönderiyor. 

 

Bu durumda aracın fakir veya zengin karışıma düştüğünü biz anlayamıyoruz. Motor da anlayamıyor. Ve bilmeden kullanıyoruz. 

 

Egzoz sensörü ile bu “yük” durumunda aracın zengin veya fakirde kalıp kalmadığını anlıyorlar. Ona göre harita düzenleniyor. Ama bu ayarı düzenlerken çoğu kişi bozuyor. Burası önemli işte. 

 

Şahsen ben çok memnunum. Arabamın lpg’li olduğunu kimse anlamıyor. Gaz tepkisi hızlanması vs benzinli ile aynı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben bu afr işini ciddiye almadığım için hiç inceleme gereği duymadım.. Ancak çok karşıma çıkmaya başladı.. 

iki cümle ile nedir bu afr ayarı. 

Var mı özetleyecek biri. 

LPG yol ayarı yapardık ya onun emisyon ölçümü yapılan hali. Biz obd den ltft stft bakarak yapardık her devre yüke göre onlar egsoz gazını kıstas alıyor

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Yusuf Davaz yazdı:

abi anlatımlara bakarak çok güzel birşey. ama pratikde çokda güzel olmayan birşey. 2 kere aracıma afr ayarı yaptırdım. 1. cide aracımda termostat sorunu oldu ve degişim sonrası lpg ısısı degiştigi için yanma degerleride degişti , bundan dolayıda ayar düzen tutmadı. 2. sini ise geçen hafta yaptırdım ve halen sorun devam ediyor fazla yakma ve arıza lambası yanmamasına ragmen şuanda arıza lambası yanıp fakir karışım hatası vermesi.. AFR ayarını yapanların söyledigi , araç benzinde nasıl gidiyorsa araç ecusunda  nasıl bir harita oluşuyorsa bu haritayı lpg ayarı ile lpg kullanımındada aynı araç stabilligi ve aynı haritayı yakalamaya çalışmak imiş böyle oluncada araç benzinde neyse lpg dede o oluyormuş. . ama bunu yapacak kişilerin çok ugraşması gerekiyor.ama ustalar bu işi 15 20 sürüş ile ayarladıklarını söylüyorlar ve ayar tamam diyorlar. .  her iki ayar yaptırdıgım kişide çok kişinin tavsiye ettikleri kişilerdi. 1. arkadaş ücret iadesi yaptı ve 2. kişi için tekrar kontrole gidecegim. bu ayar  15 20 dk lık bir otoban sürüşü ile olmamalı. şehir içi durk kalk ve düz yol kullanımına göre ayar yapılmalı. ayar yapan ustalar otobana çıkıyor gaza bas çek hızlan yavaşla hoppp ayar bittiye gitiriyorlar.

 

Zaten bunu iyi bilen lpg montajcısı AFR ayar zımbırtısı olmadan da yapıyor. LPG ye yapılan ayar haritası benzine en yakın olacak şekilde ayarlama yapılıyor.

 

Edit: Ayrıca konunun ilk mesajı dediğim gibi kopyala yapıştır. Insignia için yazılanda forumumuzda paylaşılmış.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Zaten bunu iyi bilen lpg montajcısı AFR ayar zımbırtısı olmadan da yapıyor. LPG ye yapılan ayar haritası benzine en yakın olacak şekilde ayarlama yapılıyor.

 

Edit: Ayrıca konunun ilk mesajı dediğim gibi kopyala yapıştır. Insignia için yazılanda forumumuzda paylaşılmış.

Nasıl yapacak? Aracın kendi o2 sensörü ölçüm yapmıyor ki?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Nasıl yapacak? Aracın kendi o2 sensörü ölçüm yapmıyor ki?
Olcum yapmadigi icin mi ariza isigi yakiyor?
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Nasıl yapacak? Aracın kendi o2 sensörü ölçüm yapmıyor ki?

Olcum yapmadigi icin mi ariza isigi yakiyor?

Arıza kaydını o durumlarda değil, sensörün veri verdiği openloop döngüsünde yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Arıza kaydını o durumlarda değil, sensörün veri verdiği openloop döngüsünde yakıyor. 
O2 sensor neyi olcuyor?
Yorum bağlantısı
Burak Uzel
abi anlatımlara bakarak çok güzel birşey. ama pratikde çokda güzel olmayan birşey. 2 kere aracıma afr ayarı yaptırdım. 1. cide aracımda termostat sorunu oldu ve degişim sonrası lpg ısısı degiştigi için yanma degerleride degişti , bundan dolayıda ayar düzen tutmadı. 2. sini ise geçen hafta yaptırdım ve halen sorun devam ediyor fazla yakma ve arıza lambası yanmamasına ragmen şuanda arıza lambası yanıp fakir karışım hatası vermesi.. AFR ayarını yapanların söyledigi , araç benzinde nasıl gidiyorsa araç ecusunda  nasıl bir harita oluşuyorsa bu haritayı lpg ayarı ile lpg kullanımındada aynı araç stabilligi ve aynı haritayı yakalamaya çalışmak imiş böyle oluncada araç benzinde neyse lpg dede o oluyormuş. . ama bunu yapacak kişilerin çok ugraşması gerekiyor.ama ustalar bu işi 15 20 sürüş ile ayarladıklarını söylüyorlar ve ayar tamam diyorlar. .  her iki ayar yaptırdıgım kişide çok kişinin tavsiye ettikleri kişilerdi. 1. arkadaş ücret iadesi yaptı ve 2. kişi için tekrar kontrole gidecegim. bu ayar  15 20 dk lık bir otoban sürüşü ile olmamalı. şehir içi durk kalk ve düz yol kullanımına göre ayar yapılmalı. ayar yapan ustalar otobana çıkıyor gaza bas çek hızlan yavaşla hoppp ayar bittiye gitiriyorlar.

Lpg sıcaklık düzeltmesi ve basınç düzeltmesi çok önemli noktalardan birisi. Eğer lpg kitinizin standart gelen ayarlarında bu düzgün değilse istediğiniz kadar afr yapın. Dur kalk trafikte veya hava sıcaklığı değişiminde bile aracınız fakir veya zenginde kalabilir. Afr ayarı yanında bu ayarlar da kontrol edilmeli ve düzeltilmeli.
Özellikle eski kitler bu konuda biraz uğraştırıyor.
Nasıl yapacak? Aracın kendi o2 sensörü ölçüm yapmıyor ki?

02 sensörü her zaman ölçüm yapar. Aracın arıza lambası bu sensör üzerinden alınan anormal değerden dolayı yanar zaten.
Ama şöyle bir durum var, open loopda iken aracınız ltft değerini göstermeye bilir. Ama her zaman o2 sensörünün voltaj değerini okuyabilirsiniz.

Wide band o2 sensörü olan araçlarda harici olarak afr cihazı olmadan da değer alıp ayar yapabilirsiniz.
Zaten afr cihazı dediğiniz, egzoza takılan wide band o2 sensörden ve onun değerini okuyan cihazdan ibarettir.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Arıza kaydını o durumlarda değil, sensörün veri verdiği openloop döngüsünde yakıyor. 

O2 sensor neyi olcuyor?

Close loop döngüsündeki oksijen değerini. Çok fazla veya çok az olursa sensör ölçemez. Wideband sensör 5v’a kadar ölçüm yapabilir ve daha gelişmiş cihazlardır. Bizim araçlardaki sensörler 1v aralıkta çalışıyor. 

 

Yeni nesiller wideband var. Turbo araçlarda da var zaten. Onlar için egzoza bir şey takmaya gerek yok. Ayrıca şunu tartışabiliriz. Egzoza takılan sensör doğru söyler mi? Çünkü fabrikada wideband sensörler supaptan sonra, katalizörden önce takılır. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Close loop döngüsündeki oksijen değerini. Çok fazla veya çok az olursa sensör ölçemez. Wideband sensör 5v’a kadar ölçüm yapabilir ve daha gelişmiş cihazlardır. Bizim araçlardaki sensörler 1v aralıkta çalışıyor. 

 

Peki matematiksel bir soru sorayım 0 değeri her zaman yokluğu mu ifade ediyor? Bununla olayı bağdaştıracak bilgi birikimine sahip olduğunu düşünüyorum üstad. O yüzden yukarıda iki soru sordum.

 

Ortada bir hata varsa oksijen sensörü arıza yakıyor zaten. Buna ölçüm hatası, harita hatası, zengin karışım, fakir karışım, LTFT STFT vs vs ne dersen de. Ölçtüğü ve sensöre gelen değerler sensörün ölçüm eşiğinin dışında olduğu için arıza ışığı yakıyor araçlar. Ölçemediği için değil. Ölçemiyorsa zaten arızalı demektir. Aynı bizim tüm sesleri duyamamamız ama aslında duyum eşiğimizin o seslerin dışında olması gibi. Duymuyorsak kulaklarımız ölçemediği veya bozuk olduğu için değildir :D Benim bilgimde @Burak Uzel in aşağıda ifade ettiği şekilde.

 

Burak Uzel yazdı:

02 sensörü her zaman ölçüm yapar. Aracın arıza lambası bu sensör üzerinden alınan anormal değerden dolayı yanar zaten.
Ama şöyle bir durum var, open loopda iken aracınız ltft değerini göstermeye bilir. Ama her zaman o2 sensörünün voltaj değerini okuyabilirsiniz.

Wide band o2 sensörü olan araçlarda harici olarak afr cihazı olmadan da değer alıp ayar yapabilirsiniz.
Zaten afr cihazı dediğiniz, egzoza takılan wide band o2 sensörden ve onun değerini okuyan cihazdan ibarettir.

 

 

 

 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ayrıca şunu tartışabiliriz. Egzoza takılan sensör doğru söyler mi? Çünkü fabrikada wideband sensörler supaptan sonra, katalizörden önce takılır. 

 

Bu söylediğine tamamen katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
(düzenlendi)

Facebookta grubu vardı üyeydim yaptıran öve öve bitiremiyordu. Hiç bir problemim olmasına rağmen yaptırmayı düşünüyordum ama arabayı sattık sonra.

Brcnin meşhur Çorum bayisi gerek yok diye iddia ediyordu. Daha doğrusu mevcut cihazla yapılan ayarın aynı işi gördüğünü bu tam gaz ayarının gereksiz olduğunu söylüyordu videosunda.

tarihinde Murat Atagenç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ayağımı gazdan çekinde araba yakıt kesiyor. Yakılan yakıt ise lpg. Sizce oksijen sensörleri neden 0.0 oluyır 

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Facebookta grubu vardı üyeydim yaptıran öve öve bitiremiyordu. Hiç bir problemim olmasına rağmen yaptırmayı düşünüyordum ama arabayı sattık sonra.
Brcnin meşhur Çorum bayisi gerek yok diye iddia ediyordu. Daha doğrusu mevcut cihazla yapılan ayarın aynı işi gördüğünü bu tam gaz ayarının gereksiz olduğunu söylüyordu videosunda.
Mehmet Ozenc en saglikli ayarin katin delinip o cihaz neyse oraya takilarak yapilabilecegini belirtmisti. Hatta Scirocco BRC CUP duzenledigi zaman araclarin ayarini da bu sekilde yaptigini aktarmisti.
Ayağımı gazdan çekinde araba yakıt kesiyor. Yakılan yakıt ise lpg. Sizce oksijen sensörleri neden 0.0 oluyır 
 
 
Bence olcemedigi icin [emoji85]
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Metin Akbal araç güç isteğini algılayınca zaten karışım oranlarını değiştiriyor. Bu esnada mevcut o2 sensöründen gelen verileri değerlendirmiyor. O yüzden lamba da yakmıyor. Kaale almıyor yani. Ama araç o2 sensörü verilerini değerlendirdiği aralıkta çalışırken, sensörden uygunsuz değerler gelince arıza ışığını yakıyor. 

 

Sizlerin dediği gibi olsa, neden performanslı araçlarda geniş band sensör kullanılsın ki. Standart sensör yeterli olurdu. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...