İçeriğe Yönlendir

LPG Subab Erimesi AFR Ayarı


Ahmed GÜL

Recommended Posts

Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Zaten aracın o2 sensöründen alınan verilerle kendimiz de lpg yakıt haritasını düzenleyebiliyoruz. Bu bilinen kısmı. 

 

bu afr olayında egzoza geniş band çalışan bir sensör ekleniyor. Egzoz pulu alırken ki sensör. O sensör takılıyken arabayı sürüyoruz. Atmosferik benzinlilerde o2 sensörü belirli aralıklarda çalışıyor. O yüzden araç yüke binince sensör devre dışı kalıyor. Araç güç için kendince hesapladığı yakıtı ve havayı silindire gönderiyor. 

 

Bu durumda aracın fakir veya zengin karışıma düştüğünü biz anlayamıyoruz. Motor da anlayamıyor. Ve bilmeden kullanıyoruz. 

 

Egzoz sensörü ile bu “yük” durumunda aracın zengin veya fakirde kalıp kalmadığını anlıyorlar. Ona göre harita düzenleniyor. Ama bu ayarı düzenlerken çoğu kişi bozuyor. Burası önemli işte. 

 

Şahsen ben çok memnunum. Arabamın lpg’li olduğunu kimse anlamıyor. Gaz tepkisi hızlanması vs benzinli ile aynı. 

Emisyona bakıyor aslında diyebilir miyiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

Emisyona bakıyor aslında diyebilir miyiz.

Amacımız emisyon değerleri değil ama yakıtı verimli yakınca emisyon değerleri de minimuma iniyor tabi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben bu afr işini ciddiye almadığım için hiç inceleme gereği duymadım.. Ancak çok karşıma çıkmaya başladı.. 

iki cümle ile nedir bu afr ayarı. 

Var mı özetleyecek biri. 

afr bir karışım  orantısının ismi . Ayar kelimesini arkasnıa koyunca 150 TL alabiliyorsun ama müşteriden. Teknik doğu ismi: lpg ayarı olmalı ama o isme 150 TL veren yok

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

afr bir karışım  orantısının ismi . Ayar kelimesini arkasnıa koyunca 150 TL alabiliyorsun ama müşteriden. Teknik doğu ismi: lpg ayarı olmalı ama o isme 150 TL veren yok

Ama adamların sitesinin ismi lpgayari zaten abi. Afr ismi göbek isim gibi oldu. 

 

Yine de helal olsun. Piyasadaki lpgciler hala dükkanda rölantide ayar yapıp gönderiyor. Bunlar en azından yolda lpg ayarı yapıyor. Afrcilerin türemesinin sebebi lpgciler aslında

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Alman mühendis 1 milyon km yol yapıyor. Bu veri ile ecu programlıyor. Ecu blok düzgün beslensin, ateşleme düzgün yapılsın diye onca sensörden veri topluyor. Hatta bu aletlerde barometrik ölçer bile koyuyorlar. 

 

Sonra Holladanlının biri gelsin kendi autogas  Ecusünü araya soksun , baypas etsin arabanın sistemi. O kadar sensör felan yalan olsun.  Bu Lpg ecüsü nasıl bir şey ise neredeyse tüm arabalara aynı ecü ile işi bitrsin.

Alman mühendis 1 milyon km  yaparak programladığı ecü ve datalar çöp olsun. 

Koreli mühendis  verileri çöp olsun. 

Japon mühendis verileri çöp olsun

Araya sokulmuş Prins ecüsü her derde deva koca karı ilacı gibi motora takılsın. 

 

Benim aklım ermiyor maalesef. O baypasın acısı bir yerden kesin çıkıcak. Ama bunun bedeli nasıl olcak bilinmez bir macera. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ama adamların sitesinin ismi lpgayari zaten abi. Afr ismi göbek isim gibi oldu. 

 

Yine de helal olsun. Piyasadaki lpgciler hala dükkanda rölantide ayar yapıp gönderiyor. Bunlar en azından yolda lpg ayarı yapıyor. Afrcilerin türemesinin sebebi lpgciler aslında

Tuzladaki lpg servisim, lpg takar o2 sensmrünü lpgye bağlar yolda kalibre eder ve teslim eder yaptıkları sistemlerde. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



[mention=76937]Metin Akbal[/mention] araç güç isteğini algılayınca zaten karışım oranlarını değiştiriyor. Bu esnada mevcut o2 sensöründen gelen verileri değerlendirmiyor.


Bundan emin miyiz? Gaza yuklenince o2 ye aldiris etme, normal seyrinde giderken lazim olunca bakarsin diyen bir yazilim mi var veya ecu buna gore mi programlanmis? Ciddi soruyorum valla.

Performans araclarda oksijen sensoru var mi yok mu?
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

Alman mühendis 1 milyon km yol yapıyor. Bu veri ile ecu programlıyor. Ecu blok düzgün beslensin, ateşleme düzgün yapılsın diye onca sensörden veri topluyor. Hatta bu aletlerde barometrik ölçer bile koyuyorlar. 

 

Sonra Holladanlının biri gelsin kendi autogas  Ecusünü araya soksun , baypas etsin arabanın sistemi. O kadar sensör felan yalan olsun.  Bu Lpg ecüsü nasıl bir şey ise neredeyse tüm arabalara aynı ecü ile işi bitrsin.

Alman mühendis 1 milyon km  yaparak programladığı ecü ve datalar çöp olsun. 

Koreli mühendis  verileri çöp olsun. 

Japon mühendis verileri çöp olsun

Araya sokulmuş Prins ecüsü her derde deva koca karı ilacı gibi motora takılsın. 

 

Benim aklım ermiyor maalesef. O baypasın acısı bir yerden kesin çıkıcak. Ama bunun bedeli nasıl olcak bilinmez bir macera. 

 Aracın ecusu işler, lpg ecusu bunu lpg yaktına göre işler ve doğru ayarlar ile sistem saat gibi işlemeye devam eder. 

Velevki motoru öldürdü, 100.k psikolojik dayanım sınırı koyalım motora. 100.k içinde çevreyi daha az kirleten, kullanıcı cebinde para bırakan sistem lpg. 100.k sınırda motor gitti giyelim, cepte kalan para ile motor onarımı ve artanı ile 3 gün Kıbrıs'a gezi yapılır 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:


 

 


Bundan emin miyiz? Gaza yuklenince o2 ye aldiris etme, normal seyrinde giderken lazim olunca bakarsin diyen bir yazilim mi var veya ecu buna gore mi programlanmis? Ciddi soruyorum valla.

Performans araclarda oksijen sensoru var mi yok mu?

 

Estağfirullah. Araç yüke binince ya da örneğin ilk çalıştırmada zengin karışım veya performansa göre fakir karışım yapabilir. 

 

Mesela Her sabah ilk çalıştırmada zengin karışımda çalışan bir araç neden arıza ışığı yakmaz? Çünkü açık döngüdedir. Sensör verisi yok. Ecu bunu bilir. 

 

Güce göre Zengin fakir karışım olduğunda bizim standart o2 sensörleri 0,9v’tan fazla ya da negatif olacak değerleri ölçemiyor. O yüzden ecu’ya bilgi gönderemiyor. Tabi bu arada gaz kelebeği, gaz pedalı vs gibi değerler de ecu da var. Sürücü güç istiyor. O zaman motor vanaları açıyor. Fazla yakıt yakma uğruna istenilen gücü vermek için karışım oranını üreticinin belirlediği oranlarda ve kendi beyninde kayıtlı verilerle birleştirip, yakıt hava karışımı yapıyor. Bizim sensör zaten iptal. Ecu da biliyor iptal olduğunu. 

 

Kapalı döngü demek geri bildirim olan döngü demek. 

 

Açık döngü demek geri bildirim olmayan döngü demek. Geri bildirimi veren o2 sensörü. 

 

Spor araçlarda zaten bir çok sensör var. 4 tane o2 sensörü olan araçlar var. 

 

Günümüzde turbo araçlar ve direkt enjeksiyonlu araçlar çok fazla. Bu araçların hepsinde geniş band sensörü var mesela. Çünkü bu motorlar fakir ve zengin karışıma çok giriyor. Özellikle fakir. Onlarda egzoza sensör takmaya gerek yok açık döngü ayarı yaparken. 

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Nasıl yapacak? Aracın kendi o2 sensörü ölçüm yapmıyor ki?

Caterpıllar lpgli foklift. Arkadaş servisi. Lpgli omega v6 aracında kullandı makinanın direk lpg emisyonu ölçen sensörünü. Lpg ecusuna bağladı. Hani zenith saati varya ha ondan oldu sistem. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Tuzladaki lpg servisim, lpg takar o2 sensmrünü lpgye bağlar yolda kalibre eder ve teslim eder yaptıkları sistemlerde. 

işte o işe neden bedava olsun, oktan ayarı mı yapsam ben de 250 TL :mangal:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Caterpıllar lpgli foklift. Arkadaş servisi. Lpgli omega v6 aracında kullandı makinanın direk lpg emisyonu ölçen sensörünü. Lpg ecusuna bağladı. Hani zenith saati varya ha ondan oldu sistem. 

 

Ateş ede ede gider o :) 

 

Çağlar Bayur yazdı:

işte o işe neden bedava olsun, oktan ayarı mı yapsam ben de 250 TL :mangal:

 Ali’nin arabası bedava propan ölçüyor abi. Onu da kullanmak lazım 😁 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

işte o işe neden bedava olsun, oktan ayarı mı yapsam ben de 250 TL :mangal:

Az. 500 tl 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ateş ede ede gider o :) 

 

 Ali’nin arabası bedava propan ölçüyor abi. Onu da kullanmak lazım 😁 

30liralık lpg candır 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Metin Akbal yazdı:


 

 


Bundan emin miyiz? Gaza yuklenince o2 ye aldiris etme, normal seyrinde giderken lazim olunca bakarsin diyen bir yazilim mi var veya ecu buna gore mi programlanmis? Ciddi soruyorum valla.

Performans araclarda oksijen sensoru var mi yok mu?

 

Openloop closeloop  muhabbeti o işte. Normal sürüşte afr dediği yakıt hava karışımını 14.6 mi ne o seviyede tutacak şekilde yakıt gönderiyor. Belli bir güç talebinden 13 lere mi ne düşüyor. Tam gaz da 12 lere kadar düşüp sensörü sallamiyor. 

 

LPG de bu olay şöyle gelişiyor. 14.6  ayarı benzin için. LPG de verimli oran farklı. 14.6 LPG ile yürümek isteyince sensör diyorki bu yakıtı yolladı ama egsozdaki emisyon düşük . Ben yakıtı açayım da araba yürüsun. Ama bilmiyor ki arada yakıt gönderen enjektör benzin değil LPG enjektörü. LPG enjektörü  benzinle aynı verimi sağlaması için eşit hacimdeki benzin enjektörunden %17 civarı daha fazla LPG silindire göndermeli. ( Burda LPG enjektör kapasitesi  ve püskürtme hızı faktörü devrede) büyük enjektör takılıp püskürtme zamanı tolere edilebilir tabi bunu milisaniye ile ölçüyoruz. Arada LPG beyninin  benzin haritası için veri işleyip enjektöre konut verme hızı faktörü var.

 

Benzin enjektöru 2 3 milisaniye hıza kadar yakıt yetişirebilirken LPG enjektörü bu hızda çalışabilecek kit sayısı az . Genelde subab yanması yada silindir tahribatı bu LPG enjektörünun hıza yetişemediği için işeme denen sürekli açık kalmasindan oluyor.

 Cümlenin başını kaçırdım gibi oldu toplayamadim 

 

Da bu afr ayarı geyigi lpgcilerin rolantide motor yükü ve yüksüz enjektör milisaniyesini gozetip sınırlı şartla ayar yapmasından farklı farklı devir yük şartlarıni gozetip ayar yapması.

 

 

Bunu 1.6 zetec motor Atiker fast kit ile ben 30 km lik parkur da en son LPG ayarı yaptığında arabanın anasını ağlatan usta ya inat kendim yapmıştım daha o zaman afr ciler yoktu.

 

İzlenmesi gereken iki harita var bu ayar için. Öyle emisyon afr vs zaten bı iki haritanın sonucu oluşan değer.

 

1 ltft yani long term fuel trim Türkçesi uzun dönem yakıt harita ortalaması. Bu değer 0 a ne kadar yakın olursa yakıt verim performansı o kadar iyi bir aracınız var demek. -10 +10 motor sağlığı icin nisbeten kabul edilebilirdir. -10 demek araç standart dan fazla yakıt gönderiyor aracıniz zengin karışım hatası verdi verecek. Motor sağlığı için diğer durumdan bı miktar daha iyidir yüksek devir kullanımda LPG enjektörü açık kalıp işeme yapmaz  yada yanma odası  ısısı aşırı yükselip subablarin zarar görmesine neden olmaz. Ama lpgden ettiğiniz kar düşüktür nisbeten +10 olması yakıt yetersiz kalıyor enjektöre fazladan  açık kalması ve yakıt yollaması komutu yolluyor. Arac fakir karışım hatası verdi verecek konum da Budur. Yanma odası olması gerekenden daha yüksek ısıda ve alaşım subab hasar alması muhtemel.

 

 

2 stft short term fuel trim kısa dönem yakıt haritası yani anlık yakıt gönderimi bu değer normalde -+5 olmalıdır ki uzun vadede ltft değeri 0 a yakın olsun. 

 

 

Sonuç araç benzinde sağlıklı çalışırken ltft sıfır ise farklı yük ve devirlerde stft değeri -+5 olacak şekilde yazilacak yada yazılabilecek LPG haritası en sağlıklı olcak olandır. Hizlanirken +5 cut off a girme eşiğinde -5 olacak şekilde

 

 

Bu şekilde yapılabilecek ayar da ne motor arıza lambası yanar ne aşırı yakıt tüketimi olur ne de çekişte boğulma .

 

Çünkü yakitin gereğinden azı da çoğuda performansi düşürür yakıtı arttırır.

 

 

 

 

Çok yazdım bildiklerim kalsın dedim 

 

Bı ayara 150 lira vermem usta lpgci bunu araca obdden bağlanıp yolda LPG ayarını bu şekilde yapandir zaten gezici emisyon ayarı ile afr ayarını gidip karbüratörlu araca yapabilecek usta varsa ona 150lira veririm  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Belli bir güç talebinden 13 lere mi ne düşüyor. Tam gaz da 12 lere kadar düşüp sensörü sallamiyor. 

düşmek ne demek? afr 12 ye düştü dedin mesela?açılımı ne

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu kadar konuştuk ettik. Adam accent’e takmış lpg. Milyon km yapmış. Afr desen avm anlar, gidip müşteri bekleyecek tip. Ama motor canavar. Zengin fakir demiyor :) 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

düşmek ne demek? afr 12 ye düştü dedin mesela?açılımı ne

Yakıtı Allah ne verdiyse havayla buluşturuyor

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yakıtı Allah ne verdiyse havayla buluşturuyor

en sevdiğim...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

14.6 oranı sabit hız ivme istenmediginde 14.6 birim havaya 1 birim yakıt. Hızlanmak yada yükte hızı korumak için 12 birim havaya 1 birim benzin normal karışım. Gaza yüklenince olmasi gereken Max karışım oranı . Sabit hız veya rölanti de 16 birim havaya 1 birim yakıt  yakıt fakiri karışım yada sabit hız yüksüz motor yakıt fakiri durum 

Çağlar Bayur yazdı:

en sevdiğim...

Zengin işi  :)seversin tabi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

12 altı misal 10 birim havaya 1 birim yakıt yüksek emisyon çiğ benzin kokusu  boğuk çalışan motor

Çağlar Bayur yazdı:

tam gaz giden motor uzun ömrülü olur

Yakıtın hakkını verecek güç çıkarsa sonuç olarak en sevdiğimiz verimli makina

Yoksa havaya mermi sıkmak gibi 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

tam gaz giden motor uzun ömrülü olur

arkadaşa diyorum ikinci elde ucuz alacaksan, tam otomatik al. ama o çok yakar diyor. çok yakan motor uzun ömürlü olur diyorum. anlamıyor :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Ben Cruze böyle kullansam 8 den 5 litreye düşer :) . LPG de aramayız :) 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Bu tarz benimde yapmaya özen gösterdiğim sürüş tarzı "Taksici tarzı sürüş". Bir araca en az yaktırmayı düşünen adamlar bence birde araçları leş bakımsız. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben bu aralar başka marka ve model otomobiller kullanıp derinliklerine dalmak istiyorum. Benim için keyifli bir hobi haline geldi. 

Afrci değil ama teknik analizci olmak gibi bir meslek dalı olsada yapsam

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...