İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Herkese merhaba, 2004 model duratec he benzin lpg li ghia x aracım var.lpg nin markası brc Sorunum sabah aracı çalıştırıp 1 dk kadar motorun yağlama yapmasını bekliyorum daha sonra hareket ediyorum 100 mt ilerde kavşağa gelince stop etmeye başlıyor taki 8 km gidene kadar vites düşürürken veya boşa alınca hem benzinde hem lpg de sürekli stop ediyor. Araç 90 dereceye geldikten bir süre sonra stop etmez oluyor ama bu seferde rolanti de beklerken arabanın içinde otururken çok sallanıyor çok da rahatsız edici bir durum. Birde örneğin arabayla 4.viteste 50 km hızla giderken hızlanmak istediğim zaman gaz verdiğimde araba tekleme yapıyor ama ilk kalktıktan sonra 3500 devirde vites değiştirip gaz pedalına basınca tekleme yapmıyor Formda bu konuyla ilgili mehmet kaya abinin oluşturduğu konuyu baştan sona okudum subaplar erimiş olabilir diye kompresör ölçümü yaptırdım 1.silindir 110 2.silindir 120 3.silindir 120 4.silindir 120 çıktı 1.silindirin basıncı zayıfmış basınç saati geç yükseliyormuş ama bu zayıflık o kadar önemli değilmiş stop etmeyi ondan yapmazmış servis öyle söylüyor. Bu sorunla ilgili yapılan işlemler, Bujiler değişti (bosch marka lpg bujisi takıldı) Buji kabloları değişti (orjinal mi bilmiyorum ama üzerinde alman malı yazıyor) Bobin değişti (bosch marka bobin) Karter havalandırma hortumu değişti Klaperler değişti Manifolda su dökülerek hava kaçırma var mı bakıldı kaçak yok. Yakıttan olma ihtimaline karşı farklı 4 petrolden yakıt aldım yine aynı. Sizce sorun ne olabilir Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Bir süre( ortalama 1 depo ) aracı benzinde kullanın. Benzin haritası yeniden oluşsun.Düzelirse sonrasında lpg ayarını yeniden yaptırın. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 2 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Bir süre( ortalama 1 depo ) aracı benzinde kullanın. Benzin haritası yeniden oluşsun.Düzelirse sonrasında lpg ayarını yeniden yaptırın. Onu yaptım abi yine düzelmedi 1 Yorum bağlantısı
Kemal Mert 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Merhaba, birde rolanti sensörüne ve oksijen sensörlerine baktırın. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 Şimdi, Kemal Mert yazdı: Merhaba, birde rolanti sensörüne ve oksijen sensörlerine baktırın. Rolanti sensörü ve oksijen sensörleri de değişti o kadar çok şey yapıldı ki ben bile aklımda tutamıyorum Aklıma gelmişken kurum temizliği yapıldı krank devir sensörü denemek için değiştirdik 1 hafta üzerinde kaldı yine düzelmedi öyle ki volant da ses vardı ondan olabilir diye volantı ve baskı balatayı da değiştirdim yine düzelmedi Yorum bağlantısı
Tahir İlter 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Mondeo buji seçiyordu sanırım.Mehmet Kaya'nın konusunu okuduysanız almanız gereken bujiler orada olması lazım. Gerçi bu sorunları bujideki farklılıktan yapacağını zannetmiyorum ama yine de aklınızda bulunsun. Probleme gelince yapılabilecek herşey yapılmış gözüküyor enjektör tesisatını da kontrol ettirin bence. Kopukluk veya temassızlık gibi durumlar varsa ondan yapıyor olabilir. Belli sıcaklıklarda olması böyle bir ihtimal getirdi aklıma. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 27 dakika önce, Tahir İlter yazdı: Mondeo buji seçiyordu sanırım.Mehmet Kaya'nın konusunu okuduysanız almanız gereken bujiler orada olması lazım. Gerçi bu sorunları bujideki farklılıktan yapacağını zannetmiyorum ama yine de aklınızda bulunsun. Probleme gelince yapılabilecek herşey yapılmış gözüküyor enjektör tesisatını da kontrol ettirin bence. Kopukluk veya temassızlık gibi durumlar varsa ondan yapıyor olabilir. Belli sıcaklıklarda olması böyle bir ihtimal getirdi aklıma. Enjektörler temizlendi ama 10 ay kadar oldu. Mehmet kaya abinin konuyu satır satır okudum orda buji olarak motocraft marka almayın diyor ben bosch bayiden özel lpg bujisi aldım Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 28 dakika önce, Kemal Mert yazdı: Birde araç 3500 devri hiç geçmiyor mu? Araç 8 bin deviri görüyor kesiciye bile giriyor sert hızlanmada gidişinde hiçbir sıkıntı yok ama sakin kullanımda vites düşmeden hızlanmak istersem gaz pedalına basınca tekleme yapıyor öyle ki düz yolda lpg de 200 benzinde 210 u görüyorum Bu arada lpg regülatörünü de değiştirdim önceki beyin 1200 bar dı ve diyafram kaçırıyordu sabahları zor çalışıyordu beyni değiştirirken ben 1500 barlık beyin taktırdım performansı daha da arttı Birde yakıtta yükseldi önceden 37 litre lpg ile şehiriçi 280 km yaparken şimdi 200 km zor yapıyorum önceki lpg beyninde de aynıydı beyni birde bu sebepten değiştirdim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Hem benzin hem lpg de ortak elemanlara bakilmali. Ids ile ariza kodlarına bakıldı mi? Yorum bağlantısı
Kemal Mert 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Devir yükselmeseydi vuruntu sensorune baktirin diyecektim. Ama devirde problem yoksa sorun ondan değildir. Aynısı benim aracımda da vardı. Özellikle 3 ten 4 e geçtiğim ve devrin düşük olduğu zamanlarda gaza hafif dokundugumda tekliyordu. Bir zaman böyle devam ettim benzin lpg fark etmiyordu. Arıza ışığı yanması sonucu ustaya göturdüm bobin değişti sorun kesildi. Bosch marka takılmıştı. Sorun kalmadı. Bobin arızalı olabilir. Ikame takip kullanın. Takip amaçlı. Birde gaz çok yakıyor sizin araç. Eskisi de çok. Yenisi de. Araca çok yakıt gelip boğulma yapar mı acaba. Bilemedim şimdi. Ben 32 litre gaz ile şehir içi şehir dışı karışık 300 km altına hiç düşmedim. Uzun yolda 360 370 km gidiyorum. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 Arıza kodlarına bakıldı bilgisayardan c227f diye bir kod çıktı internetten baktım hız sorunu diye geçiyor ama yabancı sitelerde geçiyor. Birde lpg elektriklerini birini bobine bağlı soketten birini de geri vites müşüründen almışlar. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 4 dakika önce, Kemal Mert yazdı: Devir yükselmeseydi vuruntu sensorune baktirin diyecektim. Ama devirde problem yoksa sorun ondan değildir. Aynısı benim aracımda da vardı. Özellikle 3 ten 4 e geçtiğim ve devrin düşük olduğu zamanlarda gaza hafif dokundugumda tekliyordu. Bir zaman böyle devam ettim benzin lpg fark etmiyordu. Arıza ışığı yanması sonucu ustaya göturdüm bobin değişti sorun kesildi. Bosch marka takılmıştı. Sorun kalmadı. Bobin arızalı olabilir. Ikame takip kullanın. Takip amaçlı. Birde gaz çok yakıyor sizin araç. Eskisi de çok. Yenisi de. Araca çok yakıt gelip boğulma yapar mı acaba. Bilemedim şimdi. Ben 32 litre gaz ile şehir içi şehir dışı karışık 300 km altına hiç düşmedim. Uzun yolda 360 370 km gidiyorum. Vuruntu sensörü nerde abi. Map sensöründen yapar mı gerçi onu da temizleyip taktık ama değişen bişey yok Hem serviste oksijen sensörü alırken bu araçlar kolay kolay sensör arızası vermez diyor anlamadım ki Bu arada benim arabada maf sensörü yokmuş map sensörü varmış onu da anlamış değilim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 motor buz gibi marşa bastık gayet gğüzel çalışıyor, rölanti de normal, gaz versek normal? az ısındıktan sonra sorunlar başlıyor bu şekilde mi? Yorum bağlantısı
Kemal Mert 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Nerde olduğunu bilmiyorum. Geçenlerde bir opel vectra arızası izledim. Videosunu. Şikayet bu yöndeydi. Belli kontroller yapıldı. Vuruntu sensöru arızası teşhisi kondu. Tamiri yapıldı sorun düzeldi. Ama o araçta devir 3.5 geçmiyordu. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 1 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: motor buz gibi marşa bastık gayet gğüzel çalışıyor, rölanti de normal, gaz versek normal? az ısındıktan sonra sorunlar başlıyor bu şekilde mi? Marşa bastık ilk 1200 devirde kalıyor ısındıkça 800 e düşüyor 800 e düşünce motor kafa sallamaya başlıyor Rolanti normal değil yani Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 ilk marştaki rölanti 1200 de stabil mi. o an tekleme var mı Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: ilk marştaki rölanti 1200 de stabil mi. o an tekleme var mı Var abi çalışırken direksiyondan hissediyorsun ama az var gibi geldi bana ayrıca 1200 devirde aşırı titreşim var araçta yani bardaklığa anahtar koyunca zırıltıdan rahatsız oluyor insan. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 nokta atışı tek bir yerde arıza yok bence. mesela atıyorum maf ve bobin gidici veya biri gitmiş diğeri direniyor ama gidecek, vakum hortumunda ve emme klapesinde sorun var gibi gibi. ne zaman başladı bu arıza. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 11 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: nokta atışı tek bir yerde arıza yok bence. mesela atıyorum maf ve bobin gidici veya biri gitmiş diğeri direniyor ama gidecek, vakum hortumunda ve emme klapesinde sorun var gibi gibi. ne zaman başladı bu arıza. 2 ay dan fazla oldu abi Birde lpg ci ye ayar yaptırmak için gidiyorum o kendi bilgisayarını bağlıyor ve araya map sensörü takıyor o map sensörünün verilerine göre motor hava alıyor diyor verilerde 550 600 arası gidip geliyor normalde 350 civarında olması gerekiyormuş ama tamirci motora su döküyor hava alan bir yer yok diyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 (düzenlendi) kuvvetli ihtimal zaten maf sağlıklı okumuyor,ve ayrıca emme vakumda da kaçak var. ilk onlara yoğunlaşmalı. arıza kodu da universal makina il okununca hatalı kod çıkaibliyor, kodun P ile başlaması lazım 22 Ocak 2018 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: kuvvetli ihtimal zaten maf sağlıklı okumuyor,ve ayrıca emme vakumda da kaçak var. ilk onlara yoğunlaşmalı. arıza kodu da universal makina il okununca hatalı kod çıkaibliyor, kodun P ile başlaması lazım Abi benim arabada maf sensörü yok Arıza kodu olarak farklı 3 tane cihazdan bağladık yine arıza kodu çıkmadı emme vakum dediğin o klaperleri hareket ettiren vakumdan mı bahsediyorsun abi Subaplar uzamış erimiş kaçak var desen araç sürekli tekleme yapmaz mı yada yüksek hızları görebilir miyim Birde tamircilerin dediği bu araçlar kolay kolay subap yakmazmış Subayları da değiştiririm sıkıntı değil ama düzelmezse boşuna masraf. şimdiye kadar volant baskı balata dahil 3000 lira para harcadım ki benim volant da baskı balata da sağlamdı sadece volant ses yapıyordu başka sorun yoktu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 klapeler başka parça, vakum kaçakları başka parça https://orjinalfordparca.com/mondeo-hava-akis-metre-maf-sensoru-2001-2006-ithal?gclid=EAIaIQobChMIvrqhiYXs2AIVBYGyCh184ww_EAQYASABEgLhLvD_BwE örneğin maf. başka usta bulmanız lazım gibi Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 12 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: klapeler başka parça, vakum kaçakları başka parça https://orjinalfordparca.com/mondeo-hava-akis-metre-maf-sensoru-2001-2006-ithal?gclid=EAIaIQobChMIvrqhiYXs2AIVBYGyCh184ww_EAQYASABEgLhLvD_BwE örneğin maf. başka usta bulmanız lazım gibi Abi maf sensörünü bende biliyorum hava filtresine takılan borunun üzerinde olur daha önce ki mondeo da vardı bunda yok map sensörü üzerinden ayarlıyormuş herhalde tam olarak bilmiyorum o kısmını. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 6 dakika önce, İlyas Eryiğit yazdı: Abi maf sensörünü bende biliyorum hava filtresine takılan borunun üzerinde olur daha önce ki mondeo da vardı bunda yok map sensörü üzerinden ayarlıyormuş herhalde tam olarak bilmiyorum o kısmını. Bu arada 1200 devirde de sallantı oluyor tekleme yok ama araba sallanıyor abi Yorum bağlantısı
Recommended Posts