İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - LPG Düzensiz Çalışma ve Stop Etme


İlyas Eryiğit

Recommended Posts

Yusuf Davaz
Halil ibrahim Oruc yazdı:

ingilizce terimi  yag dagiticisi yani ayni anlama yakin  turkce terimini bilmedigimden bende duz ceviri yaptim  o hortum da gevreme ezilme varmi  ayrica 13mm olmasi gerekiyor ozellikle emis aninda daha cok daralmasi meselesi yuzunden olabilir  cunku bir kac kez calismis olduğunu soyledin eger actuator vakum yada flaper ve millerinde sorun olsa bu sekilde olmamali. zannedersem  vakum basinc olayi üzerine olabilecek parcalarda sorun aranmali  daha cok hortum ve bağlantilara bir goz geçirmek şart  

halil bey dediginiz işlemle ilgili video burda. benim o hortum degişti ama videoda degişen o valf degişmedi.  1S7G-6A666 parça numarasıda bu.  bu arada bugun emme manifold , valf ve o piston arasındaki baglantıları kontrol ettim  hava kaçagı görünmüyor. manifold valfi ile oynarken tesadüfen emme manifoldunun pistonu çekti ve bir müddet sonra geri bıraktı. sorun ya o elektirikli valfde yada o pistonun oldugu yerde. onuda parça gelip taktıgım zaman görecez. 

 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
(düzenlendi)
Yusuf Davaz yazdı:

halil bey dediginiz işlemle ilgili video burda. benim o hortum degişti ama videoda degişen o valf degişmedi.  1S7G-6A666 parça numarasıda bu.  bu arada bugun emme manifold , valf ve o piston arasındaki baglantıları kontrol ettim  hava kaçagı görünmüyor. manifold valfi ile oynarken tesadüfen emme manifoldunun pistonu çekti ve bir müddet sonra geri bıraktı. sorun ya o elektirikli valfde yada o pistonun oldugu yerde. onuda parça gelip taktıgım zaman görecez. 

 

gaz verip biraktiginda durum nedir peki gozlemleyebildinmi yusuf bey

 

ayrica video da islemin sonunda purmuz vasitasiyla hortum isitiliyor yani demem o ki  gram hava kaçağı bile istemeyen bir durum var  gözden iyice gecirilmeli

tarihinde Halil ibrahim Oruc tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Halil ibrahim Oruc yazdı:

gaz verip biraktiginda durum nedir peki gozlemleyebildinmi yusuf bey

rolanti sorunu var. araç al ver yapıyor. stop edecekmiş gibi oluyor bazende stop ediyor. lpg ayarını şuanda 740 devir altı benzine geçecek şekilde ayarladı lpg ci ama o ara benzine geçmeme durumuda oluyor ve stop ediyor. benzine gectigi zamanda ise araç rolantisi al ver yani dalgalı oluyor

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

demek istedigim flaplar 2000rpm den sonra acar kendini  dolayı gaz al ver yaptiginda izlenimlerin nelerdir fislama varmi 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Halil ibrahim Oruc yazdı:

demek istedigim flaplar 2000rpm den sonra acar kendini  dolayı gaz al ver yaptiginda izlenimlerin nelerdir fislama varmi 

o plaplar zaten motorun sagındaki piston çektigi zaman hareket haline geçiyor. şuanda o piston çalışmadıgı için plaplarda çalışmıyor. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

Bu karter havalandirma hortumuna manifoldu indirmeden nasil ulasabiliriz. Az once forumda okudugum kadariyla karter havalandirma hortumu pcv valfe kelepcsiz takildigi icin birde plastik olan manifoldu korumak icin basinc fazlaliginda yerinden cikacak sekilde tasarlanmis. Egerki boyle birsey varsa zaten manifoldda basinc olmayacagindan kelebeklerde bu yuzden calismiyor olabilir. Bu hortumu manifoldu sokmeden nasil kontrol edebiliriz.illa manifoldu sokmek mi lazim

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

zannedersem baska secenegin yok  yani acmisken flaplara da bi bakmis olursun   ayrica manifoldda gozle gorulmeyen bir catlak varmi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yusuf Davaz yazdı:

Bu karter havalandirma hortumuna manifoldu indirmeden nasil ulasabiliriz. Az once forumda okudugum kadariyla karter havalandirma hortumu pcv valfe kelepcsiz takildigi icin birde plastik olan manifoldu korumak icin basinc fazlaliginda yerinden cikacak sekilde tasarlanmis. Egerki boyle birsey varsa zaten manifoldda basinc olmayacagindan kelebeklerde bu yuzden calismiyor olabilir. Bu hortumu manifoldu sokmeden nasil kontrol edebiliriz.illa manifoldu sokmek mi lazim

 

Bence senin manifoldun sökülmeli. Klepelere de bakılmalı. Ama önce klepeleri bulup sonra söktür. sökmüşken değiştirirsin. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bence senin manifoldun sökülmeli. Klepelere de bakılmalı. Ama önce klepeleri bulup sonra söktür. sökmüşken değiştirirsin. 

abi geçen sene benim manifold söküldü ama sadece karter havanaldırma hortumu degiştirilip geri takıldı. klapelere bakalım dedim  ama usta sorun yok deyip geri kapattı. aşagıdaki videoda arkadaş detaylı olarak neler yapılması gerektigini anlatımış. karter havalandırma hortumu ve ucundaki piston beraber degişiyormuş tam verimli çalışması için ama bende sadece hortum degişti. Kaliperleri dün parçacılara sordum ellerinde varmış. tane olarak 75 90 arası , conta takımı içinde 50 75 arası fiyat verdiler. işin açıkcası manifoldu kendim sökmeyi düşünüyorum. tüm detaylarını kontrol edip geri takmak istiyorum. videodan ve gecen seneden gördügüm kadarıyla çok aşırı bir zorlugu görünmüyor.videoda zaten arkadaş detayları güzelce anlatmiş. sizce kendim yapmalımıyım yoksa hiç bulaşmayım usta halletsin mi.  şuanda mafifold için en az 200 250 tl alır ustalar.  bu arada lokma takımını ve manifold valfini internetten sipariş verdim

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Değişken emme manifoldları 2000 devirde motor yükteyse açılır.

Rölantide açılmaz

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Ali Darbaz yazdı:

Değişken emme manifoldları 2000 devirde motor yükteyse açılır.

Rölantide açılmaz

yukte olmasi gerekmez ali bey  2000 deviri bostaykende gorse acar

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Halil ibrahim Oruc yazdı:

yukte olmasi gerekmez ali bey  2000 deviri bostaykende gorse acar

 

Arabasına göre değişebilir. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabasına göre değişebilir. 

Bizim arac icin gaz verince kelebekler aciliyor. Yuke gerek yok. Bosda bile oluyor. 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabasına göre değişebilir. 

dizel icin ise hakli olma payiniz var ali bey yani elektronik gaz kontrolu olan ve elektronik kontrollu olan manifoldlar icin 

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

Henüz daha o valf gelmedi Yusuf. Gelince dener haber ederim. Tabi senin siparişler benimkinden önce gelmezse. O valf değiştiğine eğer kelebekler çalışırsa rolanti düzensizliğin büyük olçüde ortadan kalkacaktır.Benimkinde soğuk motorda rolantide dalgalanmalar oluyor. Isınıca kalmıyor ama bu sefer de homurtular başlıyor motorda.Hava filtresinin altından gelen homurdanma sesi var. o ses de kalmayacak diye ümit ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
İrfan Aşcıoğlu yazdı:

Henüz daha o valf gelmedi Yusuf. Gelince dener haber ederim. Tabi senin siparişler benimkinden önce gelmezse. O valf değiştiğine eğer kelebekler çalışırsa rolanti düzensizliğin büyük olçüde ortadan kalkacaktır.Benimkinde soğuk motorda rolantide dalgalanmalar oluyor. Isınıca kalmıyor ama bu sefer de homurtular başlıyor motorda.Hava filtresinin altından gelen homurdanma sesi var. o ses de kalmayacak diye ümit ediyorum. 

irfan hocam akşam üzeri rolanti valfi ve manifold valfini söktüm. rolanti valfini temizleyip geri taktım. manifold valfinide biraz inceledim. alttaki delikden üfleyince yandaki siyah kapagın ordan hava geliyor.bu kapagın ne işe yaradıgını anlayamadım. ne filtreleme yapıyor nede havayı kesiyor.  bu agız vakum valfine geliyor. diger uç ise üflemeye ve hava çekmeye tepkime vermedi( belki bundan dolayı çalışmıyor olabilir veya saglam sorun başka yerde ) bu agız ise manifold önündeki çıkartıp manifold testi yaptıgımız yere baglanıyor. daha sonra araca bagladım. çalıştırdıgımda piston kendini aşagı çekti ve gaz verdikce açılıp kapandı. bir an sevindim çalıştıgı için. kontagı kapatıp tekrar çalıştırdıgımda eskisi gibi hiç bir tepki vermedi. piston yukarda kaldı. piston çalıştıgı zaman aracın çalışması normalleşti. aracın sesi bile düzeldi. sizin araçdada oldugu gibi benim araçdada hava filtresinin altında homurdama var. o ara bu homurdama bile gitmiş gibiydi. motorda al ver de var. çalıştırdıgımda rolanti dalgalı oluyor. sizin sorunla benim sorun büyük ölçüde aynı gibi. birimiz sorunu bulursak ikimizinkide hallolacak gibi. benim parça takipli geliyor. kargo verisi hızlı ilerliyor. 2 3 güne tr ye gelir. gümrükde beklemez ise haftaya gelir diye ümit ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan

Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 2 ay önce selonoid valfi aliexpress üzerinden aldım ve monte ettim. Bununla ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

 

1- Valf aynen dediğiniz gibi, bir deliği çalışmıyor, diğer iki deliği işlevsel.

2- Benim aracım yokuşta yığılıyordu, valf değişimden sonra bu sorun düzeldi.

3- Maalesef rölanti dalgalanması üzerinde bir etkisi olmadı. LPG nedeniyle bu rölanti dalgalanmasına alışmaya karar verdim. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ulaş Arıkan yazdı:

Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 2 ay önce selonoid valfi aliexpress üzerinden aldım ve monte ettim. Bununla ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

 

1- Valf aynen dediğiniz gibi, bir deliği çalışmıyor, diğer iki deliği işlevsel.

2- Benim aracım yokuşta yığılıyordu, valf değişimden sonra bu sorun düzeldi.

3- Maalesef rölanti dalgalanması üzerinde bir etkisi olmadı. LPG nedeniyle bu rölanti dalgalanmasına alışmaya karar verdim. 

Ulaş bey inşallah rolanti sorununuzda gider. benim çünkü 15 20 gün öncesine kadar sorunum yoktu. bir yerde sorun oluştu ve dalgalanma başladı. önemli olan o arızayı bulmak. ama şu an valf degişimi sizin dediginize göre çözüm olmayacak. 

1- neden bu parçayı degiştirme geregi duydunuz , aracınızda stop etme sorunu , hava filtresinin altından ses gelme sorunu vs varmıydı

2- sizin emme manifoldlarını açıp kapatan sarı piston valf degişimi öncesi çalışıyormuydu. 

Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan

Bende P-1520 selonoid valf arızası verdi. Bu arızayı da ancak Forscan programıyla görebildim. Daha sonra 

 ilgili konuda bu valfi öğrendim. Tespit ettiğimde çalışmadığını fark ettim. Parçayı da ancak aliexpressten bulabildim ve değiştirdim. Asıl sorunum ise 2500 devirin üstünde yığılma olmasıydı.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
Ulaş Arıkan yazdı:

Bende P-1520 selonoid valf arızası verdi. Bu arızayı da ancak Forscan programıyla görebildim. Daha sonra 

 ilgili konuda bu valfi öğrendim. Tespit ettiğimde çalışmadığını fark ettim. Parçayı da ancak aliexpressten bulabildim ve değiştirdim. Asıl sorunum ise 2500 devirin üstünde yığılma olmasıydı.

geçen haftalarda bende baglanmıştım forscan ile araca. anlık yakıt tüketimini açmak için ve abs lambam arada yanıyordu. sorunun hangi sensörden kaynaklandıgını görmek için. o ara abs ye odaklandıgım için P-1520 hatasını gaz ardı etmişim. siz yazınca o zaman çektigim fotograflara baktım, o hata bendede varmış. benim valfde kesin bozuk o zaman. valf takılınca demekki aracımda bir düzelme olacak. hataları aşagıdaki fotografda paylaşıyorum. orda başka dikkat etmem gereken bir kod varmı. abs ile olan hata sensörü temizledikden sonra geçti bu arada

PBM0TG.jpg

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan

Bende de aynen bu hata vardı. Sizde yığılma, güçten düşme olmuyor mu? 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ulaş Arıkan yazdı:

Bende de aynen bu hata vardı. Sizde yığılma, güçten düşme olmuyor mu? 

benzinde yavaş gaz yeme var ama sonradan toparlıyor. enjektör diyen , benzin pompası diyen , benzin filtresi diyen var ama bunların hepsi kontrol edildi yada degişti. sizin dediginize göre bence bu sorunda  bu valf degişimi ile geçecek. bu sorun ama uzun zamandır var bende. belkide bu manifold valfi uzun süredir çalışmıyor benim araçda. ben bunu tam anlayamadım. ustalarda bu durmumu kontrol etmedi. sizin bu valf degişimi sonrası aracın yakıtında düşme oldumu peki. 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

yusuf bey  flaplarin kontrolunu saglayan pistonu flaperlerden ayirip bosta gaz verip birakmak gerekiyor  daha net anlasilabilir  sayet ileri geri calisiyorsa kontrol mekanigi saglam  o zaman geriye valf ve flaplarin kontrolu kaliyor. sayet flap kirilma yada milinde hasar varsa piston hareket edemes sistem bunu  ariza yada kisa devre olarak tanimlar. daha once elleyince ileri geri yaptigini soylemistin  o devrenin arkasinda ufak bir vakum hortumu ve soket baglantisi mevcut onlarida kontrol ettirmek gerekir  tani manifold her halukarda sokulecek.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Halil ibrahim Oruc yazdı:

yusuf bey  flaplarin kontrolunu saglayan pistonu flaperlerden ayirip bosta gaz verip birakmak gerekiyor  daha net anlasilabilir  sayet ileri geri calisiyorsa kontrol mekanigi saglam  o zaman geriye valf ve flaplarin kontrolu kaliyor. sayet flap kirilma yada milinde hasar varsa piston hareket edemes sistem bunu  ariza yada kisa devre olarak tanimlar. daha once elleyince ileri geri yaptigini soylemistin  o devrenin arkasinda ufak bir vakum hortumu ve soket baglantisi mevcut onlarida kontrol ettirmek gerekir  tani manifold her halukarda sokulecek.

Halil bey zaman zaman o plaplar , inip kalkan sarı piston ve valf çalışıyor. bu üçlü çalışırken araç stabil oluyor. bunu bu akşam daha net gördüm. aşagıdaki videoda görülecegi gibi manifold flapları çalışıyor.aracımdaki plaplarda çok aşırı bir ses yok. motorda sarsıntı az , al- ver yapmıyor ve en önemlisi rolanti sabit stop etme egiliminde bulunmuyor.  araç çalışırken öndeki manifold hortumunu çıkarttıgım zaman araç çalışması hemen düzensizleşiyor ve motor al - ver yapmaya başlıyor.motor bi 5 dk çalıştı manifold sorunsuz açılıp kapandı. ama sonra yine çalışmadı. araç rolantisi düzelsizleşti , motor al- ver yapmaya başladı ve hava filtresinin ordan homurtu sesi gelmeye başladı. benim uzun zamandır sorunum büyük bir ihtimal manifoldun çalışmaması imiş. çünkü bunu hiç kontrol etmedik. manifold çalışırken benzinde aracın gaz yemesi daha iyi oluyor. çalışmadıgı zaman benzinde ilk gaza basarken tepkiyi çok az veriyor sonra açılıyor ve hızlanıyor. ara ara benzinde giderken çok güzel gaz yiyordu demekki o ara manifold çalışıyor. gaz yemedigi durumlardada manifold kapalı bir şekilde duruyordu. benim uzun zamandır fazla yakma sorunumda var. o bile belki bundan kaynaklı olabilir. 

 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Yusuf Davaz yazdı:

Halil bey zaman zaman o plaplar , inip kalkan sarı piston ve valf çalışıyor. bu üçlü çalışırken araç stabil oluyor. bunu bu akşam daha net gördüm. aşagıdaki videoda görülecegi gibi manifold flapları çalışıyor.aracımdaki plaplarda çok aşırı bir ses yok. motorda sarsıntı az , al- ver yapmıyor ve en önemlisi rolanti sabit stop etme egiliminde bulunmuyor.  araç çalışırken öndeki manifold hortumunu çıkarttıgım zaman araç çalışması hemen düzensizleşiyor ve motor al - ver yapmaya başlıyor.motor bi 5 dk çalıştı manifold sorunsuz açılıp kapandı. ama sonra yine çalışmadı. araç rolantisi düzelsizleşti , motor al- ver yapmaya başladı ve hava filtresinin ordan homurtu sesi gelmeye başladı. benim uzun zamandır sorunum büyük bir ihtimal manifoldun çalışmaması imiş. çünkü bunu hiç kontrol etmedik. manifold çalışırken benzinde aracın gaz yemesi daha iyi oluyor. çalışmadıgı zaman benzinde ilk gaza basarken tepkiyi çok az veriyor sonra açılıyor ve hızlanıyor. ara ara benzinde giderken çok güzel gaz yiyordu demekki o ara manifold çalışıyor. gaz yemedigi durumlardada manifold kapalı bir şekilde duruyordu. benim uzun zamandır fazla yakma sorunumda var. o bile belki bundan kaynaklı olabilir. 

 

normal calisiyor fakat flaplarin vuruntusu adeta beni gozden gecir diyor  sorunun oncedende varmis ama flaplar revize gormemis veyahut muadil malzeme ve iscilik gormus olabilir. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...