İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 29 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: klapeler başka parça, vakum kaçakları başka parça https://orjinalfordparca.com/mondeo-hava-akis-metre-maf-sensoru-2001-2006-ithal?gclid=EAIaIQobChMIvrqhiYXs2AIVBYGyCh184ww_EAQYASABEgLhLvD_BwE örneğin maf. başka usta bulmanız lazım gibi Abi Emme manifoldun ortasından hortum çıkıyor Rolanti sensörünün alt kısmında bir parça var ona giriyor o parçadan çıkıyor egr valfine giriyor bu aradaki parçadan olabilir mi selenoid valfi sanki o parça. Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Peki bujileri değişince geçici bir süre düzelme oluyor mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 motor başında bile teşhisi konamamış. tahminle bulunmaz. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 5 dakika önce, İrfan Aşcıoğlu yazdı: Peki bujileri değişince geçici bir süre düzelme oluyor mu? Yok olmuyor hep aynı 4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: motor başında bile teşhisi konamamış. tahminle bulunmaz. Benzin dök yak diyorsun yani abi. 1 Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 26 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: yok usta değişin arabaya kıymayın Eyvallah abi sağol Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Ocak 2018 Paylaş 23 Ocak 2018 17 saat önce, İlyas Eryiğit yazdı: Abi benim arabada maf sensörü yok Arıza kodu olarak farklı 3 tane cihazdan bağladık yine arıza kodu çıkmadı emme vakum dediğin o klaperleri hareket ettiren vakumdan mı bahsediyorsun abi Subaplar uzamış erimiş kaçak var desen araç sürekli tekleme yapmaz mı yada yüksek hızları görebilir miyim Birde tamircilerin dediği bu araçlar kolay kolay subap yakmazmış Subayları da değiştiririm sıkıntı değil ama düzelmezse boşuna masraf. şimdiye kadar volant baskı balata dahil 3000 lira para harcadım ki benim volant da baskı balata da sağlamdı sadece volant ses yapıyordu başka sorun yoktu Şunu diyeyim,her sübap arızası aynı belirtiyi göstermiyor.Erimiş bitmiş sübaplar dediğin gibi belirtiler yapar.Sübaplar kurum yapmış olabilir.Benim silindirlerim gayet normal basınçları gösteriyordu.200km hıza dayasan dayanıyordu.Üst kapağı söktük,sübapların yandığını ve kurum bağladığını gördük.Üstkapağı sökmek en son çare. Egr valfi arızasında devamlı kesilmeyen teklemeler olur. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 23 Ocak 2018 Yazar Paylaş 23 Ocak 2018 50 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı: Şunu diyeyim,her sübap arızası aynı belirtiyi göstermiyor.Erimiş bitmiş sübaplar dediğin gibi belirtiler yapar.Sübaplar kurum yapmış olabilir.Benim silindirlerim gayet normal basınçları gösteriyordu.200km hıza dayasan dayanıyordu.Üst kapağı söktük,sübapların yandığını ve kurum bağladığını gördük.Üstkapağı sökmek en son çare. Egr valfi arızasında devamlı kesilmeyen teklemeler olur. Teşekkür ederim sizin aracınızda da benim araba gibi sıkıntılar oluyordu Subapları yaptırdınız düzeldi yani doğru mu anladım Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Ocak 2018 Paylaş 23 Ocak 2018 5 dakika önce, İlyas Eryiğit yazdı: Teşekkür ederim sizin aracınızda da benim araba gibi sıkıntılar oluyordu Subapları yaptırdınız düzeldi yani doğru mu anladım Araç şuan servisde,üst kapak yeni söküldü. Araç soğuk iken marşa masıyoruz çalışıyor.30 sn sonra stop ediyor.Tekrar aynı şeyi yapıyorum stop ediyor.Bağzen 2 bağzende 3 kere yapıyor.Sonra normal araç sarsılma silkeleme yok motor saat gibi çalışıyor.Gaza abanınca anında tepkime veriyor hızı tatminker.Olması gerektiği gibi 1.6 atmosferik. Eğer yukarıdakileri yapmassam.Marşa bastım çalıştı.Vites attım hareket ettirdim.Gaz yemiyor.Zorluyorum bu sefer karşı koymuyor gidiyor.1 km gitmeden stop ediyor.Sonra herşey normal. Şimdi, Fatih Sarıkaya yazdı: Araç şuan servisde,üst kapak yeni söküldü. Araç soğuk iken marşa masıyoruz çalışıyor.30 sn sonra stop ediyor.Tekrar aynı şeyi yapıyorum stop ediyor.Bağzen 2 bağzende 3 kere yapıyor.Sonra normal araç sarsılma silkeleme yok motor saat gibi çalışıyor.Gaza abanınca anında tepkime veriyor hızı tatminker.Olması gerektiği gibi 1.6 atmosferik. Eğer yukarıdakileri yapmassam.Marşa bastım çalıştı.Vites attım hareket ettirdim.Gaz yemiyor.Zorluyorum bu sefer karşı koymuyor gidiyor.1 km gitmeden stop ediyor.Sonra herşey normal. Manifold sensörünüde değiştirdim,düzelmedi.Bobin bujiler söylemeye bile gerek yok,ateşlemedeki herşey değişti. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 23 Ocak 2018 Yazar Paylaş 23 Ocak 2018 2 saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı: Araç şuan servisde,üst kapak yeni söküldü. Araç soğuk iken marşa masıyoruz çalışıyor.30 sn sonra stop ediyor.Tekrar aynı şeyi yapıyorum stop ediyor.Bağzen 2 bağzende 3 kere yapıyor.Sonra normal araç sarsılma silkeleme yok motor saat gibi çalışıyor.Gaza abanınca anında tepkime veriyor hızı tatminker.Olması gerektiği gibi 1.6 atmosferik. Eğer yukarıdakileri yapmassam.Marşa bastım çalıştı.Vites attım hareket ettirdim.Gaz yemiyor.Zorluyorum bu sefer karşı koymuyor gidiyor.1 km gitmeden stop ediyor.Sonra herşey normal. Manifold sensörünüde değiştirdim,düzelmedi.Bobin bujiler söylemeye bile gerek yok,ateşlemedeki herşey değişti. Geçmiş olsun inşallah düzelir. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Ocak 2018 Paylaş 23 Ocak 2018 3 saat önce, İlyas Eryiğit yazdı: Geçmiş olsun inşallah düzelir. Amin hepimizinki İNŞALLAH. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ocak 2018 Paylaş 23 Ocak 2018 IDS ile ulaşılabilen tüm sensörlerin doğru çalışıp çalışmadığına bakılmalı.. Gaz kelebeği kontrol edilmeli.. Gaz kelebeği pozisyon sensörüne bakılmalı.. Map değerleri de normal değilse ve hava alıyor deniyorsa buna odaklanılmalı.. Not : Çok güzel bir konu açmış, devamında da gayet güzel bilgiler vermişsiniz. Konuya hakimsiniz.. Tebrik ederim.. Sorun da çözülür elbet, başka bir ustaya gidin. IDS cihazı olan bir yer ve onu kullanabilen bir usta bulun.. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 25 Ocak 2018 Yazar Paylaş 25 Ocak 2018 On 23.01.2018 at 22:01, Mehmet Ozyurek yazdı: IDS ile ulaşılabilen tüm sensörlerin doğru çalışıp çalışmadığına bakılmalı.. Gaz kelebeği kontrol edilmeli.. Gaz kelebeği pozisyon sensörüne bakılmalı.. Map değerleri de normal değilse ve hava alıyor deniyorsa buna odaklanılmalı.. Not : Çok güzel bir konu açmış, devamında da gayet güzel bilgiler vermişsiniz. Konuya hakimsiniz.. Tebrik ederim.. Sorun da çözülür elbet, başka bir ustaya gidin. IDS cihazı olan bir yer ve onu kullanabilen bir usta bulun.. Eyvallah abi sağol 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 28 Ocak 2018 Paylaş 28 Ocak 2018 İlyas bey,benim sorunum düzeldi.Aşşağıdaki linkte son mesajda araca yapılan son işlemleri yazdım.Dediğim gibi en son çare üst kapağı açmak.Benim için en son çare idi. Yorum bağlantısı
İlyas Eryiğit 30 Ocak 2018 Yazar Paylaş 30 Ocak 2018 On 28.01.2018 at 11:20, Fatih Sarıkaya yazdı: İlyas bey,benim sorunum düzeldi.Aşşağıdaki linkte son mesajda araca yapılan son işlemleri yazdım.Dediğim gibi en son çare üst kapağı açmak.Benim için en son çare idi. Sağolun fatih bey Subapları aldım gerekli malzemeleri de aldım bizim tamircilerin müsait olmasını bekliyorum ilk fırsatta yapacağız inşallah Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 31 Ocak 2018 Paylaş 31 Ocak 2018 İNŞALLAH hayırlısı ile halledersiniz. Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar. 2005 benzinli aracımda lpg ayarı sonrası stop etme ve rolantide dalgalanma başladı. bunun için eski ayarı tekrar yükleyip sorunun ayardan mı araçdan mı oldugunu netleştirecez. ama stop etme sorununa bakarken aracımın emme manifold pistonunun çalışmadıgını farkettim. soketiyle oynadım o ara çalıştı ama şuanda o piston çalışmıyor ve emme manifoldu açılıp kapanmıyor. manifold önündeki hortumu körledim( manifoldun ses yapmasını test ettigimiz hortum) stop etme birazda olsa azaldı. araç bu arada rolantide alverde yapıyor ve aşırı fazla yakıyor. o pistonun hareket etmesini tetikleyen valf arıza yapıyormuş galiba. . parça numarası 1S7G- 9J559 . burda o parça 320 tl . bende çin sitesinden 50 tl ye sipariş verdim. mazda, ford ve bir kaç markada ortak bir parça oldugundan farklı parça numaraları ile kolayca bulunabiliyor. burdaki parçacılarda bile aynı malzeme var . bu manifoldun çalışmaması stop etmeye , aracın fazla yakmasına etkenmidir. benim manifold kelebekleride hafif sesliydi. şuan öndeki hortumu çıkartınca araç baya bir rahatlıyor, çalışması düzeliyor. hortumu yerine takınca araç düzensizleşiyor , o ucu korledigim zaman ise araç tam stabil olmasada bir nevze düzeliyor.manifold kelebeklerini degiştirmek manifold ve üzerindeki sensörleri temizlemek araç için iyi olurmu. kelebeklerin tanesine 75 tl fiyat verdiler. bu konuda ne yapabiliriz. tavsiyeleriniz nedir. 16 Eylül 2019 tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 @Mehmet Kaya çok uğraştı onlarla. Bilgi verecektir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Yusuf Davaz yazdı: emme manifold pistonunun çalışmadıgını farkettim. Klepeleri mi kast ediyorsun Yusuf ? Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Yusuf Davaz yazdı: Merhaba arkadaşlar. 2005 benzinli aracımda lpg ayarı sonrası stop etme ve rolantide dalgalanma başladı. bunun için eski ayarı tekrar yükleyip sorunun ayardan mı araçdan mı oldugunu netleştirecez. ama stop etme sorununa bakarken aracımın emme manifold pistonunun çalışmadıgını farkettim. soketiyle oynadım o ara çalıştı ama şuanda o piston çalışmıyor ve emme manifoldu açılıp kapanmıyor. manifold önündeki hortumu körledim( manifoldun ses yapmasını test ettigimiz hortum) stop etme birazda olsa azaldı. araç bu arada rolantide alverde yapıyor ve aşırı fazla yakıyor. o pistonun hareket etmesini tetikleyen valf arıza yapıyormuş galiba. . parça numarası 1S7G- 9J559 . burda o parça 320 tl . bende çin sitesinden 50 tl ye sipariş verdim. mazda, ford ve bir kaç markada ortak bir parça oldugundan farklı parça numaraları ile kolayca bulunabiliyor. burdaki parçacılarda bile aynı malzeme var . bu manifoldun çalışmaması stop etmeye , aracın fazla yakmasına etkenmidir. benim manifold kelebekleride hafif sesliydi. şuan öndeki hortumu çıkartınca araç baya bir rahatlıyor, çalışması düzeliyor. hortumu yerine takınca araç düzensizleşiyor , o ucu korledigim zaman ise araç tam stabil olmasada bir nevze düzeliyor.manifold kelebeklerini degiştirmek manifold ve üzerindeki sensörleri temizlemek araç için iyi olurmu. kelebeklerin tanesine 75 tl fiyat verdiler. bu konuda ne yapabiliriz. tavsiyeleriniz nedir. klaperler kapali kalirsa hava girisi olmayacaktir stop egilimi gosterir sayet acik kalirsa asiri hava girmesinden dolayi yanmayi dengelemek icin puskurtulen yakit miktarida artacaktir. iptali soz konusu degildir yapilacaksa kaliteden vazgecilmemeli bir kereligine temiz actirip degiseceksiniz. ama ehli birisine goturun tecrubesi olmayan biri manifoldu eline verip abi komple alman lazım demesin 😀 Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Klepeleri mi kast ediyorsun Yusuf ? kaliperleri görmüyorum ama izledigim videodan gördügüm kadarıyla kaliperlerde çalışmıyor. aşagıdaki fotografda elin oldugu yerde içeri girip çıkan kaliperlerin hareketlrini yönlendiren bir piston var bende oynamıyor. soketiyle oynayınca biraz çalıştı ama sonradan çalışmadı. sokete enerji geliyor. o pistonu el ile hareket ettirebiliyorum. rolantide iken o pistona basınca araç biraz rahatlıyor. sorun nerde acaba. piston el ile rahat oynuyor, bırakınca geri yerine geliyor. o pistonun altındaki kapalı bölümdemı yoksa 1S7G- 9J559 numaralı emme manifold vafindemi sorun vardır. ben her ihtimale karşı yine o parçanın siparişini verdim. @İrfan Aşcıoğlu da o piston sorunu ile ilgili bu parçadan sipariş vermişti. onun geldimi gelmedimi sorununun hallolup hallolmadıgını bilmiyorum. sorun eger o parçada ise manifold içindeki kaliperlere bir işlem yapmaya gerek varmı. bugunki fiyat ile yaklaşık olarak kaliper ve contaları 400 tl ve üzerine işçilik olacak 16 Eylül 2019 tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi ekleme Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Halil ibrahim Oruc yazdı: klaperler kapali kalirsa hava girisi olmayacaktir stop egilimi gosterir sayet acik kalirsa asiri hava girmesinden dolayi yanmayi dengelemek icin puskurtulen yakit miktarida artacaktir. iptali soz konusu degildir yapilacaksa kaliteden vazgecilmemeli bir kereligine temiz actirip degiseceksiniz. ama ehli birisine goturun tecrubesi olmayan biri manifoldu eline verip abi komple alman lazım demesin 😀 bugun birkaç ustaya sorunumu anlattım.başka bir aracı götürmüştüm fikirlerini almak istedim. onlarda tam tersi söylediler. emme manifoldunun açık kapalı kalması yakıtı ve stop etmeyi etkilemez hatta biz iptal bile ediyoruz dediler. iptal nasıl ediyor bunlar. araç havayı burdan almıyormu. yada iptalden kasıtları kaliperleri sabitleyerek devamlı açık kalmasınımı saglıyorlar Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Yusuf Davaz yazdı: bugun birkaç ustaya sorunumu anlattım.başka bir aracı götürmüştüm fikirlerini almak istedim. onlarda tam tersi söylediler. emme manifoldunun açık kapalı kalması yakıtı ve stop etmeyi etkilemez hatta biz iptal bile ediyoruz dediler. iptal nasıl ediyor bunlar. araç havayı burdan almıyormu. yada iptalden kasıtları kaliperleri sabitleyerek devamlı açık kalmasınımı saglıyorlar oradan derhal uzaklasmani tavsiye ediyorum https://www.fordwiki.co.uk/index.php/Inlet_Manifold_Fault_-_Duratec burada 19mm olan yag dagiticisi borusu 13mm olacak sekilde soylenmis zannedersem etkisi olabilir dolayli yollardan bagdas kuramadim. ayrıca revize edildikten sonra 13,mm ile değişmesi gerekiyor. klaperler bazi markalarda vacum bazilarinda elektriksel olarak kontrol ediliyor.bizimkiler vakum kontrollu olduğundan dolayi bu boruyu ihmal etmemek gerekir . ortadaki 2 silindirin de ortasinda 10cm yaklaşık boyu var. klaper düzeni iptali olursa dusuk devirde performans tork alamazsin havayi kirletirsin emisyon testinden belki gecemeyebilirsin. asil amaci dusuk devirde hava girisinide kapatarak kendi icinde az havaya karşilik az yakitli ozel karisim ureterek yakıti ve emisyonu dusurmektir baska bir esprisi yok. Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 Halil ibrahim Oruc yazdı: oradan derhal uzaklasmani tavsiye ediyorum https://www.fordwiki.co.uk/index.php/Inlet_Manifold_Fault_-_Duratec burada 19mm olan yag dagiticisi borusu 13mm olacak sekilde soylenmis zannedersem etkisi olabilir dolayli yollardan bagdas kuramadim. ayrıca revize edildikten sonra 13,mm ile değişmesi gerekiyor. klaperler bazi markalarda vacum bazilarinda elektriksel olarak kontrol ediliyor.bizimkiler vakum kontrollu olduğundan dolayi bu boruyu ihmal etmemek gerekir . ortadaki 2 silindirin de ortasinda 10cm yaklaşık boyu var. klaper düzeni iptali olursa dusuk devirde performans tork alamazsin havayi kirletirsin emisyon testinden belki gecemeyebilirsin. asil amaci dusuk devirde hava girisinide kapatarak kendi icinde az havaya karşilik az yakitli ozel karisim ureterek yakıti ve emisyonu dusurmektir baska bir esprisi yok. O dediginiz hortum fotografdada gorulen hortum ise karter havalandirma hortumu oluyor. Ben gecen sene o hortumu yeniledim. Ama uzerinden cikan hortumun aynisini aldik. Baska bir video da o hortumla alakali olarak motora baglanan yerindeki piston tarzi bisey var onun degisimi yapilmisti. Belki onu soyluyor olabilirler Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 17 Eylül 2019 Paylaş 17 Eylül 2019 ingilizce terimi yag dagiticisi yani ayni anlama yakin turkce terimini bilmedigimden bende duz ceviri yaptim o hortum da gevreme ezilme varmi ayrica 13mm olmasi gerekiyor ozellikle emis aninda daha cok daralmasi meselesi yuzunden olabilir cunku bir kac kez calismis olduğunu soyledin eger actuator vakum yada flaper ve millerinde sorun olsa bu sekilde olmamali. zannedersem vakum basinc olayi üzerine olabilecek parcalarda sorun aranmali daha cok hortum ve bağlantilara bir goz geçirmek şart 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts