Ali Darbaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 (düzenlendi) Okadar evrak inceledim. Sae dökümanına baktım. Dünya Turbo GDİ üzerinde tam gaz çalışıyor. Bir kaç hindu hariç Dizelle ilgilenen yok. üç günde ucundan bakıp biriktirdiğim dökümanlar. Haftasonu okurum incelerim diyordum 11 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Gdi, tsi motorun turbo olmayanı. Mazda’nın bujisiz motoru fena zalım. Dci motorda 2600 bar olarak bi sahneye çıksın bakalım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Örnek vereyim korkunç tabloyu gördükten sonra , Tork konverterli otomatik şanzıman alırmıyım ben. Bunun birde Zf hp8 olanı var. Oda aynı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 (düzenlendi) Ben size bir dizel birde Benzinli verim haritası göstereyim. Bmw 3.0 motoru maksimum torku 1500 devirde başlıyor ama en iyi verim 2000 2500 arası maksimum motor yükünde alabiliyor. %41 verim var ama kimsenin 2000 devirde en az 300 newton torku nasıl ne amaçla kullanır bilinmez. Motor verimli ama boşa giden çok fazla beygir var. Şehir içi sürüş için gerekli 7 kw güç ihtiyacı %5 %10 verimle sağlanıyor. Bu araba verimli değil.. 11 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 2ton o araba. Tork olacak ki rampa çıksın beline kadar çamurdan geçebilsin. Gayette başarılı motor. İhtiyaç sadece düz yolda sağdan 80le girmek değil Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Bu resim ise, en verimli atmosferik motor hacmi olan 2,5 litre Chevrolet ecotech motoru. Bu motor Bmw motorundan daha verimli. maksimum verim %36 . Ama şehir içi ihtiyac duyulan 7kw için %10 %15 verim bandına sahip. Servet Aydın yazdı: 2ton o araba. Tork olacak ki rampa çıksın beline kadar çamurdan geçebilsin. Gayette başarılı motor. İhtiyaç sadece düz yolda sağdan 80le girmek değil Ufak bir arguman hatası yaptım. Bmw motorunda İhtiyaç duyulan 7 kw güç için %28 verim veriyor. Cehvrolet 2,5 motoruda %28 verim veriyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 (düzenlendi) Honda Civic 1,5 turbo motorunda verim 7 kw için %30 larda. Hatta cvt ile rahat %33lerde 11 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Işık 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 1.5 diesel fiesta ayagının altı dolu devamlı, 1,4 fiesta benzınlı gitmesi için gazı köklemen gerekiyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Erkan Işık yazdı: 1.5 diesel fiesta ayagının altı dolu devamlı, 1,4 fiesta benzınlı gitmesi için gazı köklemen gerekiyor Abi atmosferik arabada , boğazına hava basan bir turbo yok. Ciğerine hava çekmen lazım . Bu sebeble Stroke kısadır. Seyir hızını sabit tutmak için 7 ile 12 kw güç yetiyor. gazlayacağın zaman bir alt vites maksimum tork yapınca zaten istediğin gücü alıcaksın. 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 ali teknik konu senin işin ama alt vitese çekecek zaman olmayabiliyor akşam üstü eve geliyorum transporterle sollanmaycak bir viraj var içde olan benım 60-65 cıvarı dönüyorum sagdan arac cıkabılır bakdım soluma bir astra girdi beni orda sollamaya kalkdı kızdım kökledim oda basdı ama virajı dönemem diye bırakdı 85 le döndüm orayı vites degişsecek zaman yok :)) Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: İstanbuldaki sarı taksilerin çoğu lpg’li. Ülkemizdeki arabaların %40’ı lpg’li. avrupa’da benzin ucuz. hatta rusya da çok daha ucuz. Ama Rusya bile lpg tercih ediyor. Arabalar milyon km çeviriyor. Kim ne derse desin. Dizel araba 100 binden sonra ciddi masraflar açmaya başlar. Pompaları enjektörleri ciddi paralar. Lpg de iyi ayar ile benzinden daha iyi performans alınıyor. Hele likid sistemlerde. benim Mazda. Ne arıza ışığı yakar ne başka bir şey. Lpg benzin 0-100 performansı aynı. gaz kullanma sebebi tamamen ekonomik başka hiçbir cazip yönü yok, motorlar gaza uygun yapılmıyor bunu tartışmaya bile gerek yok durum bu, tek kullanım sebebi ucuz olması yoksa sende takmazdın değilmi takside ucuz diye takıyor gazı, yap bakalım benzin ve gazı aynı fiyat hatta dizelide kat 3 üde eşit olsun, tek satacak olanlar dizel ve benzinliler olur ve dizel bu işi önde götürür çünki şuan bile en az yakan dizel, başemezeler bu konuda dizelle, yaktığı yakıt miktarı olarak ben diyorum, dizel enjektörünün ömrü uzundur, kötü yakıt almazsan 250 bin kafadan yapar rahat ol, motor olarakta kesinlikle yapısal olarak çok sağlamdır, lpg hiç boşa hayal etme ayarla falan olmaz o iş sen aynı sanıyorsun, benzinmi lpg mi daha güçlü yakıttır de bakiim dizel pompa enjektörü pahalıdır evet sağlamdırlar 100 bin nedir yahu, dizelin rodajı gibidir o km ler, benim araba 200 bindeydi güçsüz 1.4 dizel motorla 4 ltlerde geziyordum, şuan duster var onlada uzun yolda 100-110 gibi 5.5 lt. de geziyorum.. işin içine yük girdimi zaten dizel rakipsiz sonra benzinli gelir lpg en güçsüz olarak en sondadır, ayarla olmaz o iş kardeş.... biz neyi tartışıyoruzki, benzin yada mazotun yanında lpg nin esamesi okunmaz, neyse orjinal yakıtı onunla kullanıcaksın motoru, şimdi senin idaanı anlayamadım, benzinli motor dizel motor karşılaştırmasımı yapıyoruz yoksa benzinli motora lpg takınca ne oluyorumu? dizel ve benzinli motorlar çok sağlam aletlerdir ömürleri uzundur, dizel motorlar yapısal olarka çok daha sağlamdırlar gereklidir bu, lpg ise benzinden daha kötüdür motorda bunu sevmez, lpg sadece fiyat olarak şimdilik önde onun dışında bana tek bir + sını söylemezsin, yok öyle birşey.... 12 Ekim 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 (düzenlendi) 1 litre benzin yerine 1.26l lpgnin termal verimi aynı. Lpg zayıf filan değil. Biri gaz biri sıvı iki enerji kaynağı Ayrıca lpgnin tutuşma hızı benzinden hızlı. Yüksek devirde lpg daha da verimli hale geliyor 12 Ekim 2019 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 Erkan Işık yazdı: ali teknik konu senin işin ama alt vitese çekecek zaman olmayabiliyor akşam üstü eve geliyorum transporterle sollanmaycak bir viraj var içde olan benım 60-65 cıvarı dönüyorum sagdan arac cıkabılır bakdım soluma bir astra girdi beni orda sollamaya kalkdı kızdım kökledim oda basdı ama virajı dönemem diye bırakdı 85 le döndüm orayı vites degişsecek zaman yok :)) 1 saniyelik işlem. Foto finişe mi yaklaşıyordunuz hocam Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: 1 litre benzin yerine 1.26l lpgnin termal verimi aynı. Lpg zayıf filan değil. Biri gaz biri sıvı iki enerji kaynağı Ayrıca lpgnin tutuşma hızı benzinden hızlı. Yüksek devirde lpg daha da verimli hale geliyor hadi yaa, düp gaz bu yahu, yüksek devir yüksek sarfiyat yüksek aşınma demek, sevmedim bu işi, benzinli motorda sevmemiştir kesin, yinede benim işim olmaz, motor neye göre ayarlıysa onu kullanırım ben, dizeli kullandım şimdi sıra turbo benzinlide, bakalım iyi uçuyormu, düpü ise sadece mutfakta kullanırım aga, arabada asla işim olmaz ucuz olmasa zaten esameside okunmaz bizde... 12 Ekim 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: şimdi sıra turbo benzinlide Vaayy. Ne alacağın hakkında ilk sinyali de verdin 😁 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 Arkadaşlar, benzin en güzel. Miss gibi . Benim Lpg ile bu saaten sonra işim olmaz. Alacağım bir sonraki araba turbo bile olmasa en azından gdi olmaya çalışacak. 136 hp 1,6 motor bişiler olsa tadından yenmez. Değişken subab zamanlaması Değişken emme yolu Değişken ateşleme zamanı Yüksek basınçlı enjektör Ecü ve sensörleri Sen şimdi yukardaki mimariye , mühendisin düşünmediğini düşünüp Lpg kiti kaktırıverirsen yazık. Çooh yazık. ertica 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Arkadaşlar, benzin en güzel. Miss gibi Ve @Ali Darbaz yavaş yavaş doğru yola gelir. İki sene sonra redline yaparken de görürüz. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 Selim Bilgin yazdı: Ve @Ali Darbaz yavaş yavaş doğru yola gelir. İki sene sonra redline yaparken de görürüz. Yooh canum. Ben verimlilik kasarım. Benim yapacağım son devir 4500. Ayten hayatında kaç defa 5000 ni geçmiş. O kadar azki , hepsini hatırlarım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Yooh canum. Ben verimlilik kasarım. Benim yapacağım son devir 4500. Ayten hayatında kaç defa 5000 ni geçmiş. O kadar azki , hepsini hatırlarım. bırak bu hiper mil ayaklarını, hakkını ver arabanın hakkınııı Servet Aydın yazdı: Vaayy. Ne alacağın hakkında ilk sinyali de verdin 😁 heheh daha net değil ama hala aklımda..... şimdi buna düp takanı yakalar döverim valla 12 Ekim 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: bırak bu hiper mil ayaklarını, hakkını ver arabanın hakkınııı heheh daha net değil ama hala aklımda..... şimdi buna düp takanı yakalar döverim valla Depoyu kim doldurcak. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Depoyu kim doldurcak. been ne varki, 70 lt. depo 490 tl. ye dolar, ortalama 9.6 lt. yakar = 729 km. götürür... yılda 12000 km anca yaparım, çok bile bu = yıllık yakıt masrafı 8064 tl./12 = aylık 672 tl. yani hiçbirşey bu, benim fiestayla kullandığımda 400 tl falandı aylığı düpe değmez, motoru öldürmeye niyetimde yok... hızlı-güçlü 240 hp.-farklı-sağlam-4x4 -tokatlar-süslemeye modlamaya gelir-yeterli büyüklükte-tam oto şanzıman, daha ne olsun tek sıkıntı vergi, 2600 tl MTV, 7 yaşına geldimi o sorunda azalıyor 1623 tl. 12 Ekim 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: been ne varki, 70 lt. depo 490 tl. ye dolar, ortalama 9.6 lt. yakar = 729 km. götürür... yılda 12000 km anca yaparım, çok bile bu = yıllık yakıt masrafı 8064 tl./12 = aylık 672 tl. yani hiçbirşey bu, benim fiestayla kullandığımda 400 tl falandı aylığı düpe değmez, motoru öldürmeye niyetimde yok... hızlı-güçlü 240 hp.-farklı-sağlam-4x4 -tokatlar-süslemeye modlamaya gelir-yeterli büyüklükte-tam oto şanzıman, daha ne olsun tek sıkıntı vergi, 2600 tl MTV, 7 yaşına geldimi o sorunda azalıyor 1623 tl. yahu abi ben senin arabayı neyapayım. Bana dedinya gaza bas git. Bende bizim depoyu kim doldurcak onu sordum. Onudamı sen doldurcan 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: yahu abi ben senin arabayı neyapayım. Bana dedinya gaza bas git. Bende bizim depoyu kim doldurcak onu sordum. Onudamı sen doldurcan heee bende aynı mesaj içindeki landa diyorsun sandım, banane senin arabandak kardeşim, sen doldur onu 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: gaz kullanma sebebi tamamen ekonomik başka hiçbir cazip yönü yok, motorlar gaza uygun yapılmıyor bunu tartışmaya bile gerek yok durum bu, tek kullanım sebebi ucuz olması yoksa sende takmazdın değilmi takside ucuz diye takıyor gazı, yap bakalım benzin ve gazı aynı fiyat hatta dizelide kat 3 üde eşit olsun, tek satacak olanlar dizel ve benzinliler olur ve dizel bu işi önde götürür çünki şuan bile en az yakan dizel, başemezeler bu konuda dizelle, yaktığı yakıt miktarı olarak ben diyorum, dizel enjektörünün ömrü uzundur, kötü yakıt almazsan 250 bin kafadan yapar rahat ol, motor olarakta kesinlikle yapısal olarak çok sağlamdır, lpg hiç boşa hayal etme ayarla falan olmaz o iş sen aynı sanıyorsun, benzinmi lpg mi daha güçlü yakıttır de bakiim dizel pompa enjektörü pahalıdır evet sağlamdırlar 100 bin nedir yahu, dizelin rodajı gibidir o km ler, benim araba 200 bindeydi güçsüz 1.4 dizel motorla 4 ltlerde geziyordum, şuan duster var onlada uzun yolda 100-110 gibi 5.5 lt. de geziyorum.. işin içine yük girdimi zaten dizel rakipsiz sonra benzinli gelir lpg en güçsüz olarak en sondadır, ayarla olmaz o iş kardeş.... biz neyi tartışıyoruzki, benzin yada mazotun yanında lpg nin esamesi okunmaz, neyse orjinal yakıtı onunla kullanıcaksın motoru, şimdi senin idaanı anlayamadım, benzinli motor dizel motor karşılaştırmasımı yapıyoruz yoksa benzinli motora lpg takınca ne oluyorumu? dizel ve benzinli motorlar çok sağlam aletlerdir ömürleri uzundur, dizel motorlar yapısal olarka çok daha sağlamdırlar gereklidir bu, lpg ise benzinden daha kötüdür motorda bunu sevmez, lpg sadece fiyat olarak şimdilik önde onun dışında bana tek bir + sını söylemezsin, yok öyle birşey.... Abi lpg kullanmamızın sebebi tabiki ekonomi. Bugün benzin ucuz olsun, vergi olmasın sen bak seyret. 3 litreden aşağı motor satılmaz. Amerikada kamyonlar benzinli. O derece yani. gelelim ben lpg kullanır mıyım? Evet kullanırım. İki sebebi var. 1.si ekonomi. 2.si ise lpg’nin güzelliği. Lpg yüksek sıkıştırmaya uygun bir yakıt. Yüksek sıkıştırma biraz daha fazla güç demek. eğer elimde 3 seçenek olsa, dizel, benzin ve lpg’ye göre tasarlanmış bir lpg motorundan lpg’li motoru seçerdim. Hem temiz, hem performansı benzine göre fazla hemde emisyon için dizeldeki gibi bir sürü filtreleme angaryası yok. benim aracım sıralı sistem atmosferik. Lpg uyumu için hiçbir parçası değiştirilmemiş. Ama lpg ayarı ile birlikte daha önceden de yazdığım gibi 0-100 değeri 0,1 saniye benzinden daha iyi. Neden tercih etmeyeyim? Neden dizelin gür gür sesine, emisyon için binbir takla atan sistemlere tamah edeyim ki? fabrikasyon olarak benzinli sıkıştırma oranları ve 25-30 parça aksam değişimi ile benzinli motorlar lpg uyumlu yapılıyor. Aslında bu lpg uyumlu değil. Lpg’nin yanma şekline göre malzemeleri değiştirmek. Böylece motor verimi mekanik olarak düşüyor. Hem de %5-7 oranında düşüyor. Buna rağmen lpg performansı aracın bu güç düşüşünü telafi ediyor. lpg kötü bir yakıt değildir. Petrol gazıdır. Temizdir. Güçlüdür. Ama hem geleceğin motorlarının elektrikli olması hem de lpg’nin otomobillerde kullanılmaya geç başlaması, lpg motorlarının tasarımlarını köreltmiştir. lpg dizel ikili yakıt motorları bile vardır ve kullanılmaktadır. kesinlikle ve kesinlikle lpg’nin artısını söyleyemezsin kelimesine katılmıyorum. Otomobillerde hem temizliği hem verim konusunda fiyatı da eklenince benzinden ve dizelden daha iyidir. Lpg ve lng’li gemi motorları bile vardır. Onlar niye tercih etmişler bir sormak lazım 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Ekim 2019 Paylaş 12 Ekim 2019 (düzenlendi) Kardeş dizelde tek filtre olmalı aslında, oda katalitik ve işede yarıyor ayrıca bakımı yok öyle duruyor işte , onun dışındakiler (egr-dpf) gereksiz, para kazanma yöntemi çevre falan masal, yani filtresi emisyonu tantanası falan bunları bahane etme, lpg ye geçmek için mazeret olamaz bu dediklerin, lpg li araç tercih meselesi tabii, ben almam, dizel alabilirim çünki torkunu seviyorum ve ekonomik sarfiyat olarak, ayrıca kalabalığız yüklüde giderim, bu durumda kamyon misali oluyor araba, dizelin gittiği yerde anca basarsan gider lpg yada benzin, ekonomi falan yalan olur, dediğim gibi bana hp nin yanında torkta lazım, hemde bol tork bu bir tercih meselesi, ben sonradan uydurulan sistem kullanmam, motorumuda düşünürüm ve aldığım aracıda en az 10 sene tık demeden kullanırım, ne işim var aracımın motoruna uygun olmayan ömründen yiyen başıma iş açacak ekonomi dışında bana fayda sağlamayacak düpten .... hem ben hala anlamadım neyi tartışıyoruz, neden tartışıyoruz? ben lpg sevmiim alayından yakıt olarak iyi olabilir lpg tamam, ama ne farkını göreceğim kullanırken, sadece ucuz olması yetmez... alacağım arabanın motoru hangi yakıta göreyse onu kullanırım, başka şey kullanmam, neden sonradan uydurulan ve zarar veren şeyi kullanayımki arabamda, kurulumu gıcık cihaz olarak pahalı ayarıydı filtresiydi sonradan uydurma olduğu için gözüme çarpmasıydı riskiydi gaz tüpünü saklamasıydı vs. neden lpg alayım, bana hem bu sıkıntıları yaşatacak, ekonomi dışında bana faydası olmayacak, motorumun ömründen yiyecek dolaylı yoldan çevreye daha fazla zarar verecek, en ufak performans farkı sağlamayacak şeyi neden kullanayım, bana gelmez lpg.... demedende edemeyeceğim, lpg ve benzin aynı para olsun, arabanda kullanırmıydın, samimi olarak cevap ver ben şahsen asla kullanmazdım, neden uğraşayımki, 0.1 sn içinmi, ekonomide önemsiz çok yol yapmam, ayrıca düşünki LR2 aldım turbo benzinli motoru var, ben buna lpg uydurup sağını soluna birşeyler takıp bagaja tüp koyup ayarıydı vs. neden uğraşayım, üstelik bu araca takılacak sistemde öyle 300-500 tl. değil, neden uğraşayım arabayıda bozayım, dimi ama, neyime yarayacak bu şimdi, az falanda yakmayacak sadece lt. fiyatı ucuz lpg nin o kadar, benim açımdan düşün ne işime yarar lpg... dizelin şusubusu diyorsunda emin ol benzinliye takılmış lpg li bir araba daha masraf açacaktır başına, helede biraz üst sınıfsa araç.... sen başka şey anlatıyorsun, benzinden daha verimli ve çevreci olmasını, evet öyle ise ne güzel tamamda bu iki sebeb yetmez, gerçekte ucuz olması dışında neden uğraşsın orjinalde olmayan şeyi arabaya uydurmakla millet, biner arabasına koyar yakıtını basar gider, kim bakar 0.1 sn. daha seri olmasına (onu sağlamakta öyle taktık olduyla olmaz) seri araç isteyen zaten uygun araba alır, düz araba alıp lpg takıp daha seri olsun demez, göstersene bana yaygın örnek, lpg bizde sadece ekonomisi için kullanılıyor, gerçek sebeb bu, senin dediklerin teknik konu, kimse bakmaz o konulara emin ol, anca sen ben gibi detaycılar bakar 12 Ekim 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts