İçeriğe Yönlendir

Turbo Mu Atmosferik Mi LPG'ye Uyumludur?


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Servet Aydın

Dizelin kısa ömürlü olmasına kesinlikle katılmıyorum. Sadece sürücü hatası ile ömrü kısa oluyor. Bende hiçbir dizel 300.k altında satılmadı ve hatta arıza oranı 0 idi. Ekonomi yapacağım diye 1500 devirde araç yürüten aracı öldürür sadece 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Bende hiçbir dizel 300.k altında satılmadı

beceriksiz, tüv e gitmeden önce geri sarsana km yi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

beceriksiz, tüv e gitmeden önce geri sarsana km yi

Hasss.. Niye aklıma gelmedi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Hasss.. Niye aklıma gelmedi 

:bambam3: bir bakım tükkanda sonraki 10 bin de serviste, dm atıyorum detayları

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Dizelin kısa ömürlü olmasına kesinlikle katılmıyorum. Sadece sürücü hatası ile ömrü kısa oluyor. Bende hiçbir dizel 300.k altında satılmadı ve hatta arıza oranı 0 idi. Ekonomi yapacağım diye 1500 devirde araç yürüten aracı öldürür sadece 

Ömrü kısa demedim abi. Masraf çıkarıyor dedim. İlla bir şeyler gıdıklamaya başlıyor. Dizel demek teknoloji demek. Ne kadar teknoloji o kadar masraf riski. Bir de dizel araca motor yaptırmayla benzinli araca yaptırma arasında 2 kat fiyat farkı var mesela. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Taam. Herşeyi aleni konuşmasak? Landı 224.k iken aldım oldu sana 30 ay. 235.k yapalım 290.kyı. Köksala 75 bine kitly şey satayım 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ömrü kısa demedim abi. Masraf çıkarıyor dedim. İlla bir şeyler gıdıklamaya başlıyor. Dizel demek teknoloji demek. Ne kadar teknoloji o kadar masraf riski. Bir de dizel araca motor yaptırmayla benzinli araca yaptırma arasında 2 kat fiyat farkı var mesela. 

Pardon bende yanlış yazdım ama yazı içinde doğru cümle var. 0 masraf ile dizel yürür. Yapılacak olan kabaca her depoda 5 litre yakıtı sağlam yakmak 

Motor yaptırma evet dizelin çok pahalı ancak yakıt karı ile kaç sıfır motor cepte kalıyor hesaplamak lazım. 

 

Ha, lpg ile 0 alınan her araç 150.k gidip komple motoru yese de cepte neredeyse para bırakıyor 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

1997 se satılan ilk nesil priuslar halen yürüteni var. 2005 yılında satılan arabalar bile yeni yeni pörtlüyor. 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Servet Aydın yazdı:

Dizelin kısa ömürlü olmasına kesinlikle katılmıyorum. Sadece sürücü hatası ile ömrü kısa oluyor. Bende hiçbir dizel 300.k altında satılmadı ve hatta arıza oranı 0 idi. Ekonomi yapacağım diye 1500 devirde araç yürüten aracı öldürür sadece 

 

Kesinlikle katılıyorum Servet abi. 👍🏻

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Aksine artık LPG'li araç daha çok tercih ediliyor. Benzin pahalı , dizel araç traktör gibi ve masrafı yüksek. Lpgli şuan en ekonomik çözümlerden. Hem güç isteyip hem ekonomi isteyenler de lpgli tercih edebiliyor. Afr ayarı + turbolulara takılan lpglerden dolayı tercih etmek mantıklı. Ayrıca mazot mu kaldı artık, üretimden kaldıracaklar yakında emoji12.png

 

LPG'li araçlarda performans sıkıntısı var. İlla ekonomi yaparım diyen tercih edebilir. Her ne kadar dizel fiyatı benzine yaklaşsa bile dizelin tüketimi daha az. Hatta bazı LPG'li araçlar bazı dizellerden fazla yakıyor. Uzun vadede mazot dönemi bitiyor mu? Evet. Yine de bayağı bir zaman alır. 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Eyüp Çetin yazdı:

 

LPG'li araçlarda performans sıkıntısı var. İlla ekonomi yaparım diyen tercih edebilir. Her ne kadar dizel fiyatı benzine yaklaşsa bile dizelin tüketimi daha az. Hatta bazı LPG'li araçlar bazı dizellerden fazla yakıyor. Uzun vadede mazot dönemi bitiyor mu? Evet. Yine de bayağı bir zaman alır. 😊

Abi yapma. Lpg ile benzin 0-100’ünü test ettim ben. Video çekmemiştim. Bir daha yapınca çekerim. 0-100 aynı. 
 

oktanı yüksek lpg, sıkıştırma oranları yüksek yani i10 gibi sonradan lpg’li olanlar değil, lpg’ye tasarlanmış motorlarda performans benzinden daha iyi. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Eyüp Çetin yazdı:

 

LPG'li araçlarda performans sıkıntısı var.  😊

Mutlaka hata var o halde. Yanma verimi doğru kalibre olan sistemde 0 fark olur 

Eyüp Çetin yazdı:

 

Kesinlikle katılıyorum Servet abi. 👍🏻

Lpg olayında ben sana katılmıyorum 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Abi yapma. Lpg ile benzin 0-100’ünü test ettim ben. Video çekmemiştim. Bir daha yapınca çekerim. 0-100 aynı. 
 

oktanı yüksek lpg, sıkıştırma oranları yüksek yani i10 gibi sonradan lpg’li olanlar değil, lpg’ye tasarlanmış motorlarda performans benzinden daha iyi. 

 

İ10 motoru Lean burn sistem. 

Warm Air İntake Lean Burn sisemlerde  afr stoichiometric çalışır. 15.5:1 yüksek basınçmı oluyor yani :) 11 barda yürüyor araba. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

İ10 motoru Lean burn sistem. 

Warm Air İntake Lean Burn sisemlerde  afr stoichiometric çalışır. 15.5:1 yüksek basınçmı oluyor yani :) 11 barda yürüyor araba. 

15.5.1 mi? Emin misin? Skyactiv bile 14. Skyactiv x 16. Bence bir hata var orada.  O sıkıştırma oranıyla Hadi lpg geçtim, benzinde motor kulaklarını patlatır vuruntudan. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

15.5.1 mi? Emin misin? Skyactiv bile 14. Skyactiv x 16. Bence bir hata var orada.  O sıkıştırma oranıyla Hadi lpg geçtim, benzinde motor kulaklarını patlatır vuruntudan. 

 

15.50:1

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Sıkıştırma oranı mı 15,5:1? stoichiometric orandır o.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

15.5.1 mi? Emin misin? Skyactiv bile 14. Skyactiv x 16. Bence bir hata var orada.  O sıkıştırma oranıyla Hadi lpg geçtim, benzinde motor kulaklarını patlatır vuruntudan. 

 

Mahmut Yıldız yazdı:

Sıkıştırma oranı mı 15,5:1? stoichiometric orandır o.

 

Bir yanlış anlaşılma oldu galiba

10.5 : 1 sıkıştırma oranı 

 

MVbOJN.png

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

15.50:1

 

Yüzde 10,5 okudum bir sayfada. 15,5:1 dizellere yakın hatta neredeyse dizel sıkıştırma oranı 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yüzde 10,5 okudum bir sayfada. 15,5:1 dizellere yakın hatta neredeyse dizel sıkıştırma oranı 

tansu bey sıkıstırma oranı 15-1 mi cok sıkıstırlmıs yoksa 19,1  mi acaba 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Abi yapma. Lpg ile benzin 0-100’ünü test ettim ben. Video çekmemiştim. Bir daha yapınca çekerim. 0-100 aynı. 
 

oktanı yüksek lpg, sıkıştırma oranları yüksek yani i10 gibi sonradan lpg’li olanlar değil, lpg’ye tasarlanmış motorlarda performans benzinden daha iyi. 

 

LPG uyumu olan motorlarda belki öyledir bilemiyorum. Senin araç Japon ondan olabilir. Japon araçları LPG uyumlu oluyor. Ancak LPG'li kullandığım çoğu araçta bu sorunu yaşadım. 

 

Servet Aydın yazdı:

Mutlaka hata var o halde. Yanma verimi doğru kalibre olan sistemde 0 fark olur 

Lpg olayında ben sana katılmıyorum 😁

 

Canın sağolsun abi. 😊 Açıkçası çok bildiğimden değil kullandığım araçlardan ve kullanan arkadaşların yorumlarından böyle biliyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erkan Işık yazdı:

tansu bey sıkıstırma oranı 15-1 mi cok sıkıstırlmıs yoksa 19,1  mi acaba 

19:1 ama sıkıştırma oranlarını bazı markalar ters yazıyor. Bakmak lazım. 
 

Ali Darbaz yazdı:

 

 

Bir yanlış anlaşılma oldu galiba

10.5 : 1 sıkıştırma oranı 

 

MVbOJN.png

 

evet. Senin aracın benzinliye göre tasarlanıp sonradan lpg için bazı parçaları değiştirilmiş. (Lpg dayanıklılığı için). Bu tarz motorlarda verim düşer. 
 

bazı motorlar direkt lpg için tasarlanıyor. Bunlarda sıkıştırma oranı 12’ye kadar çıkıyor. Ben onlardan bahsettim. 
 

 

Eyüp Çetin yazdı:

 

LPG uyumu olan motorlarda belki öyledir bilemiyorum. Senin araç Japon ondan olabilir. Japon araçları LPG uyumlu oluyor. Ancak LPG'li kullandığım çoğu araçta bu sorunu yaşadım. 

 


Montajın doğruluğu ve ayar. Bu ikili varsa performans düşmez. Daha birkaç senedir yaygın. Bazı arkadaşlar 10 yıldır lpg ayarını haritadan yapıyor ama şu an egzozdan gaz ölçümü ile hassas yapılıyor. Benzinde düzgün çalışan motor ayarlı bir lpg kiti ile performans kaybetmez hocam. Bu görüşünüzü değiştirmek istiyorum :) en yakın zamanda 0-100 video çekerim

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu görüşünüzü değiştirmek istiyorum :) en yakın zamanda 0-100 video çekerim

 

Çekmesen de inanıyorum sana merak etme. Demek ki kullandığım araçlar ayarsızdı. 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Servet Aydın yazdı:

Taam. Herşeyi aleni konuşmasak? Landı 224.k iken aldım oldu sana 30 ay. 235.k yapalım 290.kyı. Köksala 75 bine kitly şey satayım 

 

 

190xxx lı rakamlara indir ekranda yüksek görünce psikolojim bozulur

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kim ne derse desin. Dizel araba 100 binden sonra ciddi masraflar açmaya başlar. Pompaları enjektörleri ciddi paralar.


Qaahqaiyi 130 binde aldım 190 binde sattım.
Motora hiç bir masraf etmedim.
Benden öncekiler de etmemiş.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tekniği geeçelim, 2 motor var, birisi yağ içinde çalışıyor, yakıtı bile yağ, her yerinden yağ geçiyor, diğeri benzin (benzin aynı zamanda yağ filmini yırtar)

her yerinden yağ geçen de , araba aynı hızı 1/2 devirde dönerek yapabiliyor, termal verimi de 1.5 katı civaında.

hangisi daha çabuk aşınacak?

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

tekniği geeçelim, 2 motor var, birisi yağ içinde çalışıyor, yakıtı bile yağ, her yerinden yağ geçiyor, diğeri benzin (benzin aynı zamanda yağ filmini yırtar)

her yerinden yağ geçen de , araba aynı hızı 1/2 devirde dönerek yapabiliyor, termal verimi de 1.5 katı civaında.

hangisi daha çabuk aşınacak?

 

Bakımsız olan. :f1:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...