Servet Aydın 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Dizelin kısa ömürlü olmasına kesinlikle katılmıyorum. Sadece sürücü hatası ile ömrü kısa oluyor. Bende hiçbir dizel 300.k altında satılmadı ve hatta arıza oranı 0 idi. Ekonomi yapacağım diye 1500 devirde araç yürüten aracı öldürür sadece 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: Bende hiçbir dizel 300.k altında satılmadı beceriksiz, tüv e gitmeden önce geri sarsana km yi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Çağlar Bayur yazdı: beceriksiz, tüv e gitmeden önce geri sarsana km yi Hasss.. Niye aklıma gelmedi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: Hasss.. Niye aklıma gelmedi bir bakım tükkanda sonraki 10 bin de serviste, dm atıyorum detayları 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: Dizelin kısa ömürlü olmasına kesinlikle katılmıyorum. Sadece sürücü hatası ile ömrü kısa oluyor. Bende hiçbir dizel 300.k altında satılmadı ve hatta arıza oranı 0 idi. Ekonomi yapacağım diye 1500 devirde araç yürüten aracı öldürür sadece Ömrü kısa demedim abi. Masraf çıkarıyor dedim. İlla bir şeyler gıdıklamaya başlıyor. Dizel demek teknoloji demek. Ne kadar teknoloji o kadar masraf riski. Bir de dizel araca motor yaptırmayla benzinli araca yaptırma arasında 2 kat fiyat farkı var mesela. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Taam. Herşeyi aleni konuşmasak? Landı 224.k iken aldım oldu sana 30 ay. 235.k yapalım 290.kyı. Köksala 75 bine kitly şey satayım Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ömrü kısa demedim abi. Masraf çıkarıyor dedim. İlla bir şeyler gıdıklamaya başlıyor. Dizel demek teknoloji demek. Ne kadar teknoloji o kadar masraf riski. Bir de dizel araca motor yaptırmayla benzinli araca yaptırma arasında 2 kat fiyat farkı var mesela. Pardon bende yanlış yazdım ama yazı içinde doğru cümle var. 0 masraf ile dizel yürür. Yapılacak olan kabaca her depoda 5 litre yakıtı sağlam yakmak Motor yaptırma evet dizelin çok pahalı ancak yakıt karı ile kaç sıfır motor cepte kalıyor hesaplamak lazım. Ha, lpg ile 0 alınan her araç 150.k gidip komple motoru yese de cepte neredeyse para bırakıyor 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 1997 se satılan ilk nesil priuslar halen yürüteni var. 2005 yılında satılan arabalar bile yeni yeni pörtlüyor. Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 10 Ekim 2019 Yazar Paylaş 10 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: Dizelin kısa ömürlü olmasına kesinlikle katılmıyorum. Sadece sürücü hatası ile ömrü kısa oluyor. Bende hiçbir dizel 300.k altında satılmadı ve hatta arıza oranı 0 idi. Ekonomi yapacağım diye 1500 devirde araç yürüten aracı öldürür sadece Kesinlikle katılıyorum Servet abi. 👍🏻 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 10 Ekim 2019 Yazar Paylaş 10 Ekim 2019 Yasin Mümin Şimşek yazdı: Aksine artık LPG'li araç daha çok tercih ediliyor. Benzin pahalı , dizel araç traktör gibi ve masrafı yüksek. Lpgli şuan en ekonomik çözümlerden. Hem güç isteyip hem ekonomi isteyenler de lpgli tercih edebiliyor. Afr ayarı + turbolulara takılan lpglerden dolayı tercih etmek mantıklı. Ayrıca mazot mu kaldı artık, üretimden kaldıracaklar yakında LPG'li araçlarda performans sıkıntısı var. İlla ekonomi yaparım diyen tercih edebilir. Her ne kadar dizel fiyatı benzine yaklaşsa bile dizelin tüketimi daha az. Hatta bazı LPG'li araçlar bazı dizellerden fazla yakıyor. Uzun vadede mazot dönemi bitiyor mu? Evet. Yine de bayağı bir zaman alır. 😊 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Eyüp Çetin yazdı: LPG'li araçlarda performans sıkıntısı var. İlla ekonomi yaparım diyen tercih edebilir. Her ne kadar dizel fiyatı benzine yaklaşsa bile dizelin tüketimi daha az. Hatta bazı LPG'li araçlar bazı dizellerden fazla yakıyor. Uzun vadede mazot dönemi bitiyor mu? Evet. Yine de bayağı bir zaman alır. 😊 Abi yapma. Lpg ile benzin 0-100’ünü test ettim ben. Video çekmemiştim. Bir daha yapınca çekerim. 0-100 aynı. oktanı yüksek lpg, sıkıştırma oranları yüksek yani i10 gibi sonradan lpg’li olanlar değil, lpg’ye tasarlanmış motorlarda performans benzinden daha iyi. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Eyüp Çetin yazdı: LPG'li araçlarda performans sıkıntısı var. 😊 Mutlaka hata var o halde. Yanma verimi doğru kalibre olan sistemde 0 fark olur Eyüp Çetin yazdı: Kesinlikle katılıyorum Servet abi. 👍🏻 Lpg olayında ben sana katılmıyorum 😁 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Abi yapma. Lpg ile benzin 0-100’ünü test ettim ben. Video çekmemiştim. Bir daha yapınca çekerim. 0-100 aynı. oktanı yüksek lpg, sıkıştırma oranları yüksek yani i10 gibi sonradan lpg’li olanlar değil, lpg’ye tasarlanmış motorlarda performans benzinden daha iyi. İ10 motoru Lean burn sistem. Warm Air İntake Lean Burn sisemlerde afr stoichiometric çalışır. 15.5:1 yüksek basınçmı oluyor yani :) 11 barda yürüyor araba. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: İ10 motoru Lean burn sistem. Warm Air İntake Lean Burn sisemlerde afr stoichiometric çalışır. 15.5:1 yüksek basınçmı oluyor yani 11 barda yürüyor araba. 15.5.1 mi? Emin misin? Skyactiv bile 14. Skyactiv x 16. Bence bir hata var orada. O sıkıştırma oranıyla Hadi lpg geçtim, benzinde motor kulaklarını patlatır vuruntudan. 11 Ekim 2019 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 15.5.1 mi? Emin misin? Skyactiv bile 14. Skyactiv x 16. Bence bir hata var orada. O sıkıştırma oranıyla Hadi lpg geçtim, benzinde motor kulaklarını patlatır vuruntudan. 15.50:1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Sıkıştırma oranı mı 15,5:1? stoichiometric orandır o. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 15.5.1 mi? Emin misin? Skyactiv bile 14. Skyactiv x 16. Bence bir hata var orada. O sıkıştırma oranıyla Hadi lpg geçtim, benzinde motor kulaklarını patlatır vuruntudan. Mahmut Yıldız yazdı: Sıkıştırma oranı mı 15,5:1? stoichiometric orandır o. Bir yanlış anlaşılma oldu galiba : 10.5 : 1 sıkıştırma oranı Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: 15.50:1 Yüzde 10,5 okudum bir sayfada. 15,5:1 dizellere yakın hatta neredeyse dizel sıkıştırma oranı Yorum bağlantısı
Erkan Işık 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yüzde 10,5 okudum bir sayfada. 15,5:1 dizellere yakın hatta neredeyse dizel sıkıştırma oranı tansu bey sıkıstırma oranı 15-1 mi cok sıkıstırlmıs yoksa 19,1 mi acaba Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 11 Ekim 2019 Yazar Paylaş 11 Ekim 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Abi yapma. Lpg ile benzin 0-100’ünü test ettim ben. Video çekmemiştim. Bir daha yapınca çekerim. 0-100 aynı. oktanı yüksek lpg, sıkıştırma oranları yüksek yani i10 gibi sonradan lpg’li olanlar değil, lpg’ye tasarlanmış motorlarda performans benzinden daha iyi. LPG uyumu olan motorlarda belki öyledir bilemiyorum. Senin araç Japon ondan olabilir. Japon araçları LPG uyumlu oluyor. Ancak LPG'li kullandığım çoğu araçta bu sorunu yaşadım. Servet Aydın yazdı: Mutlaka hata var o halde. Yanma verimi doğru kalibre olan sistemde 0 fark olur Lpg olayında ben sana katılmıyorum 😁 Canın sağolsun abi. 😊 Açıkçası çok bildiğimden değil kullandığım araçlardan ve kullanan arkadaşların yorumlarından böyle biliyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Erkan Işık yazdı: tansu bey sıkıstırma oranı 15-1 mi cok sıkıstırlmıs yoksa 19,1 mi acaba 19:1 ama sıkıştırma oranlarını bazı markalar ters yazıyor. Bakmak lazım. Ali Darbaz yazdı: Bir yanlış anlaşılma oldu galiba : 10.5 : 1 sıkıştırma oranı evet. Senin aracın benzinliye göre tasarlanıp sonradan lpg için bazı parçaları değiştirilmiş. (Lpg dayanıklılığı için). Bu tarz motorlarda verim düşer. bazı motorlar direkt lpg için tasarlanıyor. Bunlarda sıkıştırma oranı 12’ye kadar çıkıyor. Ben onlardan bahsettim. Eyüp Çetin yazdı: LPG uyumu olan motorlarda belki öyledir bilemiyorum. Senin araç Japon ondan olabilir. Japon araçları LPG uyumlu oluyor. Ancak LPG'li kullandığım çoğu araçta bu sorunu yaşadım. Montajın doğruluğu ve ayar. Bu ikili varsa performans düşmez. Daha birkaç senedir yaygın. Bazı arkadaşlar 10 yıldır lpg ayarını haritadan yapıyor ama şu an egzozdan gaz ölçümü ile hassas yapılıyor. Benzinde düzgün çalışan motor ayarlı bir lpg kiti ile performans kaybetmez hocam. Bu görüşünüzü değiştirmek istiyorum en yakın zamanda 0-100 video çekerim 1 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 11 Ekim 2019 Yazar Paylaş 11 Ekim 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bu görüşünüzü değiştirmek istiyorum en yakın zamanda 0-100 video çekerim Çekmesen de inanıyorum sana merak etme. Demek ki kullandığım araçlar ayarsızdı. 😊 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: Taam. Herşeyi aleni konuşmasak? Landı 224.k iken aldım oldu sana 30 ay. 235.k yapalım 290.kyı. Köksala 75 bine kitly şey satayım 190xxx lı rakamlara indir ekranda yüksek görünce psikolojim bozulur 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Kim ne derse desin. Dizel araba 100 binden sonra ciddi masraflar açmaya başlar. Pompaları enjektörleri ciddi paralar.Qaahqaiyi 130 binde aldım 190 binde sattım. Motora hiç bir masraf etmedim. Benden öncekiler de etmemiş. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 tekniği geeçelim, 2 motor var, birisi yağ içinde çalışıyor, yakıtı bile yağ, her yerinden yağ geçiyor, diğeri benzin (benzin aynı zamanda yağ filmini yırtar) her yerinden yağ geçen de , araba aynı hızı 1/2 devirde dönerek yapabiliyor, termal verimi de 1.5 katı civaında. hangisi daha çabuk aşınacak? 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Ekim 2019 Paylaş 11 Ekim 2019 Çağlar Bayur yazdı: tekniği geeçelim, 2 motor var, birisi yağ içinde çalışıyor, yakıtı bile yağ, her yerinden yağ geçiyor, diğeri benzin (benzin aynı zamanda yağ filmini yırtar) her yerinden yağ geçen de , araba aynı hızı 1/2 devirde dönerek yapabiliyor, termal verimi de 1.5 katı civaında. hangisi daha çabuk aşınacak? Bakımsız olan. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts