İçeriğe Yönlendir

Turbo Mu Atmosferik Mi LPG'ye Uyumludur?


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

Etrafta kasan bir sürü android telefon var. hepsi çöp, ha ha ha. 

 

O güç turbodandır, turbo olmasaydı ölmüş eşek olurdu.

bendede kasan 4s var çöpteydi baktım yine oraya koydum, kasmayan sadece 2019 son modeller, gerisi masal ve sistem böyle işliyor, marka farketmez, adamların derdi satmak...

 

turbo olmadığı zamanlarıda var bu işin, turbo dizel sayesinde benzinlilerde mecburen gelişmeye başladı, şuan turbosuz benzinlide aynen ölmüş eşşek sayılıyor :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kışın istanbul’da dur kalk trafikte öndeki tdi arabanın mazot kokusunu almamak için iç döngü + klima açmak zorunda kalıyorum. 

 

vw sa normaldir ayarlarla oynanmış fabrikasyondur kesin :D adam gibi motorda dur kalkta koku olmaz, olursa vardır arıza, kısaca olmadı yine kardeş :) bende dur kalkta en baba gazlıda bile o kokuyu alıyorum bunu ne yapacağız...

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

Bu resimdeki lpg regülatörü kim imal eder. 

 

G_UxaFIL2d3miin95T3uSiMKJ4Mz93sRZxD-D4zA

Neyin bu, üzerinde marka yazılıdır 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Neyin bu, üzerinde marka yazılıdır 

 

Benim arabanın abi. Bunun üreticisini bulmak istiyorumda, kore menşeili çıkıyor :( . Belki bunun burdaki madili vardır diye bakınıyorum. Bunun çıkma fiyatı resimdeki 480 tl :( 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Neden değişecek bozuk mu. Her hangi bir marka yoğunlaştırıcı olur oraya 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Neden değişecek bozuk mu. Her hangi bir marka yoğunlaştırıcı olur oraya 

 

Arkadaşımınki 160 bin kmde sızıntı yapmaya başlamış. Bende şimdiden hazırlık yapıyorum. 650 tl o-rinleri diagramı değişmiş. :(  Varsa oem  ucuz yollu sıfırlıyım diyom.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

650 çok değil. Sızıntıyı yapması ancak antifreze yoğunluğu az ise olur 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

650 çok değil. Sızıntıyı yapması ancak antifreze yoğunluğu az ise olur 

 

Fabrikadan kalma antifriz. 5,5 yaşında. :( 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Değişimi olmadı mı veya ölçümü bakımlarda? 

 

Hiç bi fikrim yok. Arada ben açıp parmak sokuyom. Mavimi yeşilmi anlamadığım bir rengi var. Ecücük eksikti aşağidaki üründen alup döktüm. 200 ml tamlandı. 

 

https://www.hepsiburada.com/castrol-radicool-antifriz-3-litre-p-OTCSTRLANTF3LT?magaza=domanictugraticaret&wt_gl=cpc.6817.shop.nelk.oto-oto-aksesuar-urunleri&gclid=Cj0KCQjwrfvsBRD7ARIsAKuDvMNGIwcRJ4RW4BSFN4ZNWJZORtHb4We91J42aWcusT1hZuoFkTTJ2iUaAqesEALw_wcB

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

Arkadaşımınki 160 bin kmde sızıntı yapmaya başlamış. Bende şimdiden hazırlık yapıyorum. 650 tl o-rinleri diagramı değişmiş. :(  Varsa oem  ucuz yollu sıfırlıyım diyom.

 

Sizinti nerden? Su flanslarinin dibinden mi? Belki uydurulur. Flanslari sokup fotosunu atar misin ic yapis nasil?

 

Bilirsin benim regulatoru dagittik diyafram degisti. Cok komplike bir yapisi yok. Regulator bozulmuyor ici eskiyor. Benim flanslar saglamdi ama metal olan ic tamir takimi ile gelmisti metal oldugundan onlarida degistik.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

vw sa normaldir ayarlarla oynanmış fabrikasyondur kesin :D adam gibi motorda dur kalkta koku olmaz, olursa vardır arıza, kısaca olmadı yine kardeş :) bende dur kalkta en baba gazlıda bile o kokuyu alıyorum bunu ne yapacağız...

 

 

Gazlıda nox yok en azından :) ama cidden tüm dizellerin arkasında dur kalkta gerçekten boğucu bir koku geliyor. Kapatıyorum fanı. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Gazlıda nox yok en azından :) ama cidden tüm dizellerin arkasında dur kalkta gerçekten boğucu bir koku geliyor. Kapatıyorum fanı. 

Dpf olmayanlar diyelim.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Hiç bi fikrim yok. Arada ben açıp parmak sokuyom. Mavimi yeşilmi anlamadığım bir rengi var. Ecücük eksikti aşağidaki üründen alup döktüm...

Arada aracina bak yaa.. Sadece hiper yapmakla olmaz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Arada aracina bak yaa.. Sadece hiper yapmakla olmaz.

 

Banamı diyon. Ben her sürüşten sonra kaputu açar, akari gideri varmı diye kontrol ederim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
bendede kasan 4s var çöpteydi baktım yine oraya koydum, kasmayan sadece 2019 son modeller, gerisi masal ve sistem böyle işliyor, marka farketmez, adamların derdi satmak...
 
turbo olmadığı zamanlarıda var bu işin, turbo dizel sayesinde benzinlilerde mecburen gelişmeye başladı, şuan turbosuz benzinlide aynen ölmüş eşşek sayılıyor [emoji4]
Aksine artık LPG'li araç daha çok tercih ediliyor. Benzin pahalı , dizel araç traktör gibi ve masrafı yüksek. Lpgli şuan en ekonomik çözümlerden. Hem güç isteyip hem ekonomi isteyenler de lpgli tercih edebiliyor. Afr ayarı + turbolulara takılan lpglerden dolayı tercih etmek mantıklı. Ayrıca mazot mu kaldı artık, üretimden kaldıracaklar yakında [emoji12]
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
Servet Aydın yazdı:

Fsi motor, benzin enjektörleri sökülecek, lpg enjektörü takılacak. Yazılımı silinip lpg yazılımı atılacak, katalitik değişecek ve oksijen sensörü. Mis gibi kullan gitsin ama muayene olayı sakatmış işte 

Muayene öncesi eski hale getir. 😊

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Aksine artık LPG'li araç daha çok tercih ediliyor. Benzin pahalı , dizel araç traktör gibi ve masrafı yüksek. Lpgli şuan en ekonomik çözümlerden. Hem güç isteyip hem ekonomi isteyenler de lpgli tercih edebiliyor. Afr ayarı + turbolulara takılan lpglerden dolayı tercih etmek mantıklı. Ayrıca mazot mu kaldı artık, üretimden kaldıracaklar yakında emoji12.png

tercih edilmesinin tek sebebi daha ucuz olması, yoksa sıfır satar lpg  emin ol, yoksa ne işimiz var verimsiz motor öldüren lpg ile :)

 benzinde pahalı dizelde artık o işte bitti, dizel traktör gibi değil o eskidendi, masrafıda yüksek değil, bakımları hemen hemen aynı ve dizel motor benzinliden daha sağlam ve uzun ömürlüdür, yeterki bakım aksatma :)

 

ekonomi ise dizelle başedemez lpg, şansı sıfır... uzun yolda hibritler bile dizelin yanında masal kalırken hemde....

 

dizel kalmazmı? İmkansız şuan için, dediğim gibi ancak bineklerde kalkar oda kısmen, ağır hizmette dizel tek seçenek şuan, yani daha çok beklersin :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

1000 lerce grostonluk gemiler oldukça mazot kalkamaz. Ford servisinde 1,25 benzinli ile 1,6 tdci dizel bakımı hemen hemen aynı fiyat. Pahalı olmasa benzin ama bu şartlarda dizel. Lpg dizele yakın ama dizel sorunsuz. Lpg biraz sıkıntılı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

otomobillerde kalkacak. Ağır araçlarda devam edebilir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

petrolden sırası ile önce benzin sonra diesel çıkıyor, benzin talebi düşünce elde stokta patladı, şu anki diesel masalları o yüzden. bu da geçer

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Metin Uzunoğlu yazdı:

1000 lerce grostonluk gemiler oldukça mazot kalkamaz. Ford servisinde 1,25 benzinli ile 1,6 tdci dizel bakımı hemen hemen aynı fiyat. Pahalı olmasa benzin ama bu şartlarda dizel. Lpg dizele yakın ama dizel sorunsuz. Lpg biraz sıkıntılı.

araba normalde ne yakıyorsa lpg de de en az, dikkat en az o kadar yakar ve benzinden daha kötüdür lpg, bunuda unutmamak lazım :) lpg biraz değil komple sıkıntıdır, özellikle motor hiç sevmez bu gazı, sıvı püskürtme falanda farketmez, aynı olay devam eder...

 

yalnız gemiler mazot kullanmıyor, yatlar lüks gemicikler falan kullanıyor, yük gemileri fueloil-dizel oil yada ikisinin karışımı blend-oilmi ne onu kullanıyormuş, yinede sonuçta dizel motor o motorlarda, euro dizeli koydunmu batırır adamı o tanker, dpf dolar egr tıkanır, düşünsene gemideki egr yi, araba kadar egr valfi :D  egr iptal ettik oooo motor çok ısınıdı... gemideki muhabbete bak :)

Çağlar Bayur yazdı:

petrolden sırası ile önce benzin sonra diesel çıkıyor, benzin talebi düşünce elde stokta patladı, şu anki diesel masalları o yüzden. bu da geçer

nasılsa bizi etkilemez, bu fiyatlara zor alırız araba,  bizim harekat 30 km. ile sınırlı kalırsa belki alırız seneye araba , bence tüm o bölgeyi temizlemek lazımya neyse, abd ilerde petrolün olduğu yerde bekliyor, yanındada geride biraz bıraktıkları hariç ana güç teröristler, alayı geri çekilmiş bekliyorlar, oraya dalarsak sen o zaman seyreyle gümbürtüyü...

 

buda geçene kadar bizden geçecek yahu :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

tercih edilmesinin tek sebebi daha ucuz olması, yoksa sıfır satar lpg  emin ol, yoksa ne işimiz var verimsiz motor öldüren lpg ile :)

 benzinde pahalı dizelde artık o işte bitti, dizel traktör gibi değil o eskidendi, masrafıda yüksek değil, bakımları hemen hemen aynı ve dizel motor benzinliden daha sağlam ve uzun ömürlüdür, yeterki bakım aksatma :)

 

ekonomi ise dizelle başedemez lpg, şansı sıfır... uzun yolda hibritler bile dizelin yanında masal kalırken hemde....

 

dizel kalmazmı? İmkansız şuan için, dediğim gibi ancak bineklerde kalkar oda kısmen, ağır hizmette dizel tek seçenek şuan, yani daha çok beklersin :D

İstanbuldaki sarı taksilerin çoğu lpg’li. Ülkemizdeki arabaların %40’ı lpg’li. 
 

avrupa’da benzin ucuz. hatta rusya da çok daha ucuz. Ama Rusya bile lpg tercih ediyor. Arabalar milyon km çeviriyor. 
 

Kim ne derse desin. Dizel araba 100 binden sonra ciddi masraflar açmaya başlar. Pompaları enjektörleri ciddi paralar. 
 

Lpg de iyi ayar ile benzinden daha iyi performans alınıyor. Hele likid sistemlerde. 
 

benim Mazda. Ne arıza ışığı yakar ne başka bir şey. Lpg benzin 0-100 performansı aynı. 
 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arabalar milyon km çeviriyor. 
 

bizde de çeviriyordur ancak km ler sahte hep

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...