İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Manuel Vites ve Şanzıman Problemleri


Tamer Cevher

Recommended Posts

Görkem Azizoğlu

Fiestamda aynı şekilde sorun vardı. Ayda yılda bir yapardı. 1 den 2 ye atmak istediğimde vites kolu gelmezdi. Tekrar debriyaja çek bas yapınca geçerdi. Ustayla konuştum senkromeç haricinde galiba vites geçişlerini sağlayan şanzımanda bunun gibi bir parça daha varmış onla ilgili olduğunu, baskı balata değişirken şanzımanı açarız demişti.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özdemir

Fiestamda aynı şekilde sorun vardı. Ayda yılda bir yapardı. 1 den 2 ye atmak istediğimde vites kolu gelmezdi. Tekrar debriyaja çek bas yapınca geçerdi. Ustayla konuştum senkromeç haricinde galiba vites geçişlerini sağlayan şanzımanda bunun gibi bir parça daha varmış onla ilgili olduğunu, baskı balata değişirken şanzımanı açarız demişti.

 

milden bahsetmişler başka arkadaşlar bilyamı mil mi öyle birşey. e sen ne yaptın hocam ? Nasıl düzelmişti sorun. Ben kesinlikle yaptırınca yazacağım buraya nasıl düzeldiğini başkalarına faydası olsun. şuan ne kadar tutar onu araştırıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rakamda parça falza tutmaz izafi olarak işçiliği yoğun işlemdir. debriyaj bilyası denen parça baskı balat ile birlikte zaten değişen dılşarda olandır ona extra işçilik yoktur. senkromeç değişimi için şanzıman açılır extra o işlçilik gelir

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu
(düzenlendi)

milden bahsetmişler başka arkadaşlar bilyamı mil mi öyle birşey. e sen ne yaptın hocam ? Nasıl düzelmişti sorun. Ben kesinlikle yaptırınca yazacağım buraya nasıl düzeldiğini başkalarına faydası olsun. şuan ne kadar tutar onu araştırıyorum

 

Mil değil bilya da değil. Ustanın şu an söylediği terimi hatırlayamıyorum. Senkromeçin diğer bir ismi olabilir söylediği şey. Çağlar abinin dediği gibi işçiliğe para ödeyeceksiniz. Ustam o yüzden "baskı balata bitince onu hallederken buna da bakarız, böyle bir sıkıntı çıkarmaz, ha eğer arıza çok rahatsız ederse şanzımandaki vites geçişini sağlayan o parçayı değiştirmek gerektiğini söyledi. Ayda bir iki kere yaptığı için bende baskı balata değişimini beklemeye koyuldum lakin 2 gün sonra araç satıldı o yüzden fiyat arıza hakkında net bilgi veremiyorum.

tarihinde Görkem Azizoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Özdemir

rakamda parça falza tutmaz izafi olarak işçiliği yoğun işlemdir. debriyaj bilyası denen parça baskı balat ile birlikte zaten değişen dılşarda olandır ona extra işçilik yoktur. senkromeç değişimi için şanzıman açılır extra o işlçilik gelir

 

 

teşekkür ederim bilgiler için ben ustaya götüreceğim bugun veya yarın, forumada yazacağım değişen parça ne ve ne  kadar tuttuğunu ve nerede yaptırdığımı.

Yorum bağlantısı
Efecan Topaloğlu

Aynı sorunu bende yaşıyordum vites körüğünü tamamen sökerek aracı kullandım ve takılma olmadığını fark ettim, vites körüğünü deri vites körüğüyle değiştirerek sorundan tamamen kurtuldum. Garip ama gerçek :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Özdemir

Aynı sorunu bende yaşıyordum vites körüğünü tamamen sökerek aracı kullandım ve takılma olmadığını fark ettim, vites körüğünü deri vites körüğüyle değiştirerek sorundan tamamen kurtuldum. Garip ama gerçek :)

Bu ne ya :)))))))))))) denemek lazım o körük kolay sökülüyor mu ? nerden aklına geldi hocam onu sökmek ?

Yorum bağlantısı
Efecan Topaloğlu
(düzenlendi)

Bu ne ya :)))))))))))) denemek lazım o körük kolay sökülüyor mu ? nerden aklına geldi hocam onu sökmek ?

Ben takıldığı zaman vitesin altındaki mekanizmada gözle görünür bir değişiklik oluyor mu bakmak için sökmüştüm ama sökünce takılma olmadığını anladım :) Körüğü sökmesi basit, körüğün altındaki plastik çemberi yukarı doğru çekerek çıkartın, vites topuzunu çevirerek sökün (biraz sıkı olabilir) ve topuzla körüğü birbirinden çekerek ayırın, sonra topuzu tekrar yerine takın ve körüksüz takılıp takılmadığını deneyebilirsiniz :) Umarım sorun çözülmüş olur. 

tarihinde Efecan Topaloğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Özdemir

Merhabalar tekrar, başlık biraz komik bir şekilde sonlanacak , az önce modern oto dan geldim. Sahipleri ilede tanıştım çok dandan samimi insanlar, arabayla tura çıktık o takılan vites 1 kere bile takılmadı. Dükkanın önüne geri çektik, abi bir tur daha atalım diye rica ettim, yine çıkıp dur kalklar yaptık 1 den 2 ye geçmek için bunun birşeyi yok gayet düzgün dedi.

Abi ben hariç 5 farklı arabası olan kişi sürdü herkes sorun var dedi birisi en yakın arkadaşım , birisi eniştem yakınımdaki insanlar birden 2 ye aşağı ben tak diye çekiyordum,  yavaş çekeceğiz herhalde, fiestalarda genel mi bu bilemedim. eve gelirkende oraya giderkende takılmadı zaten yavaş çekince.

 

Neyse böyle sonuçlandı ama körüğü değiştireceğim deriye yinede.

 

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Okan Avcı

merhaba,

 

2006 tdci fiestam var 1 den 2 ye 3 ten 4 de gecerken baya sert geciyor ara ara debriyaj tazeliyorum baskı balata olmadıgını eminim çünkü arabam 4.vites 90 kadar cok rahat geliyor cekişle ilgili problemi yok izmirde hangi ustaya getirmem gerekir bilmiyorum hepsi ayrı ayrı bir şey söylücek daha önce bu kadar sert değilken götürdüm 2 usta birşey yok dedi yetkili servis direk baskı balata değişcek 1500 tl dedi nerden anladınız diye sordum adam direk kullandım anladım dedi :):) kalkışda problem varmı dedim yok dedi o zaman baskı balata bitik olsa araba yürümez dedim aldım anahtarı elinden cıktım :) 

 

bilen üstadlar sizce nereye götürmeyelim sorun nedir ?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Serkan Özdemir

Herkese kazasız belasız günler dilerim.Daha 2 günlük fiesta kullanıcısıyım.İlk etapta farkettiğim bazı durumlar var.Bunlar aracın genel karakteristiğimidir yoksa bir sorun mudur sormak istedim.Öncelikle geri vitese takmak problemli gibi.Bazen tam geçmiyor sanki.Birde boştayken vites kolunu ileri geri yada saga sola hareket ettirdiğimde çok fazla boşluk ve gevşeklik var.Yardımlarınız icin şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özol

Boşluk konusunda bir şey söyleyemem ama geri vitese geçiş fiestalarda ortak bir problem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Herkese kazasız belasız günler dilerim.Daha 2 günlük fiesta kullanıcısıyım.İlk etapta farkettiğim bazı durumlar var.Bunlar aracın genel karakteristiğimidir yoksa bir sorun mudur sormak istedim.Öncelikle geri vitese takmak problemli gibi.Bazen tam geçmiyor sanki.Birde boştayken vites kolunu ileri geri yada saga sola hareket ettirdiğimde çok fazla boşluk ve gevşeklik var.Yardımlarınız icin şimdiden teşekkürler.

Fordun vitesi biraz kemiklidir. Geri vites biraz uğraştırır. Ben önce 2 te atıyorum sonra geri atıyorum. Yine olmaza boşta gaz veriyorum azıcık. O zaman kesin oluyor.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İki devriyajı uygulamaya bakın derim. Boşta iken iki defa bas çek, aşırı boşluk var ise halat gerdirilerek sorun giderilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Bende geri vitese geçişte hangi araçta ne kadar zorlanırsa zorlansın 1.viteste çok az hareket ettiriyorum sonra hemen geçiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Özdemir

Yardımcı olan,fikir belirten herkese teşekkür ederim.Geri vites olayı kronik anlaşılan.Vites kolundaki boşluk olayını bugün yine denedim sadece ileri geri oynatınca boşluk var hatta vitesteyken bile ileri geri kolu oynatınca aynı boşluk var.Sağa sola oynatınca boşluk yok.Ford şanzıman konusunda çok başarılı değil anlaşılan.Araç daha 14 binde.Neyse en azından renodaki gibi gaza basınca vites kolu dans etmiyor :)

Yorum bağlantısı
Fatih Karaman

Videoya baktim.Bende red kullaniyorum.O denli veya konudaki gibi bir soruna rastlamadim

Yorum bağlantısı
Caner Akıncı

ayni benim sorunlarimi anlatmissin :)

kronik olduguna uzuldum ama sorun benden kaynaklanmadigi icin sevindim  :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Yığılı

Geri vitese atarken vitesi sağa alıp 2 sn bekleyip arkaya çekiyorum. İlk zamanlarda çok sıkıntı yaşardım o iç sızlatan sesi duyardım sık sık :) Aylardır sıkıntı yaşadığımı hatırlamıyorum.

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Bilgiç

o sorun benim focus aracımda da var geri vitese takmak isterken bazen askıda kalıyor ve geçişlerde hafif ses yapıyor.genetik sanırım...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İsmail İnan

Esimin 2011 fiestasinda da ayni sorun var. Geri vitese takiyorsunuz tam kavrama yaptigi sirada girrr diye birden araba bosa aliyor sanki kendini.. bizde mi sorun var herhalde diye dusunuyordum. Kronik olmasina sevindim :)

Yorum bağlantısı
Serkan Özdemir

Vites kolunun ileri geri hareketindeki boşluk normalmiş.Servisteki sıfır fiestaya baktım aynı boşluk var.ama sağ sol boşluk hakkında fikrim yok.Hem benim aracımda hemde serviste denedigim sıfır araçta sag-sol boşlugu yok.

Yorum bağlantısı
Berkant Ahlat

herkese merhaba forumda gezdim fakat sorunuma tam benzer bi konu bulamadığım için yardımlarınizi bekliyorum

Sorunum şu arabadanda daha önce valvig sorunu oluşmuş arabam titriyordu Kıbrısta yaşıyorum türkiyedeki adı farklı ola bilir bazı pistonlar tam olarak çalışıyormuş 1 le 2 vites neyse arabamı tamir ettim ve sorun ortadan kalktı

4 5 ay sonra arabamda titremeler meydana geldi aracım yüksek hızlarda titremiyor hızı düşüncede titretmiyor ama 60km nin altında arabayı sabizlediğiniz zaman aracım çok sallanti yapıyor resmen elektirik yermiş gibi titriyorum aynı sorun tekrar lüks etmis olabilirmi yoksa farklı bi sorunlami karşı karşıyayım sizden yardımlarınizi bekliyorum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Berkant bey merhaba,

Ateşleme sisteminizi kontrol ettiriniz. Kıbrıs'ta isimler farklı olabilir, bu sebeple: Check for sparks, spark cables and also ignition coil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...