Furkan Durmuş 2 Aralık 2017 Paylaş 2 Aralık 2017 (düzenlendi) Merhaba hayırlı akşamlar herkese, 2008 model fiestam var şu an 201 bin km'de. Şöyle bir sorun var, aracı akşamdan bırakıp sabah kullanmaya başladığımda vites ve debriyaj gayet yumuşakken bir süre sonra her ikisi de sertleşiyor. Vites kolu sanki ağırlık bağlanmış gibi sertleşiyor, güç sarfetmem gerekiyor. Bir kaç kez vitesi tam takamamışlığım oldu. Bu durumu kış aylarında yaşıyorum. Araştırdığım kadarıyla kış aylarında ilk çalışmada soğuk olduğu için sert olması normalmiş ısındıkça rahatlarmış ama bende tam tersi oluyor. Bu durum hakkında bilgisi olan var mıdır? Debriyaj seti, şanzıman yağı, triger seti ve V kayışı yeni değişti, budurum değilimden önce de vardı. 12 Aralık 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Durmuş 9 Aralık 2017 Paylaş 9 Aralık 2017 Yolcu koltuğunun altında su birikiyodu, klima hava emişinin olduğu yerden su alıyomuş orayı temizledim, ordan giren su vitesin alt tarafından içeri sızıyodu küf oluşmuş ordan belli oluyo, su alma problemini çözdükten sonra vitesteki sertleşme geçti. Ne alaka anlamadım ama geçti. Debriyaj sertleşmesi de psikolojikmiş sanırım.Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Aralık 2017 Paylaş 9 Aralık 2017 Geçmiş olsun. Sorunu ilk defa duymuştum. Sebebi de ilk defa duydum. Tapatalk imzamızı kapatalım lütfen Yorum bağlantısı
Furkan Durmuş 9 Aralık 2017 Paylaş 9 Aralık 2017 Teşekkür ederim.Umarım tekrarlamaz Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
Remzi Eşkil 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 Arkadaşlar bende fiesta 2011dizel sahibiyim benim arabada da aynı dertten muzdaribim sabahları soğuk havalarda genellikle 1. Vitesten çıkarırken. Ve 3. Vitese geçerken bir takılma zorlanma oluyor. Araba İlk şanzuman yağı değiştirdim biraz yumuşama oldu fakat sabahları soğuk havalarda sorun devam etti daha sonra baskı balata değiştim 1 hafta düzeldi sonra yine araba ısınana kadar devam ediyor yorumları okudum vites halatlarını temizleyip öyle deneyeceğim. Ama kalıcı bir hasar olsa araba ısınıncada devam eder diye düşünüyorum. Sorunu çözebilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Ocak 2018 Paylaş 4 Ocak 2018 On 29.12.2017 at 12:30, Remzi Eşkil yazdı: Arkadaşlar bende fiesta 2011dizel sahibiyim benim arabada da aynı dertten muzdaribim sabahları soğuk havalarda genellikle 1. Vitesten çıkarırken. Ve 3. Vitese geçerken bir takılma zorlanma oluyor. Araba İlk şanzuman yağı değiştirdim biraz yumuşama oldu fakat sabahları soğuk havalarda sorun devam etti daha sonra baskı balata değiştim 1 hafta düzeldi sonra yine araba ısınana kadar devam ediyor yorumları okudum vites halatlarını temizleyip öyle deneyeceğim. Ama kalıcı bir hasar olsa araba ısınıncada devam eder diye düşünüyorum. Sorunu çözebilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Halatlarla ilgilidir diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Abdullah Bulut 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 (düzenlendi) Merhabalar ,bugün itibari ile grubun yeni üyesi oldum . Grubu çoktandır takip ediyorum ve faydalı bilgilerin paylasilmasindan dolayı bende sizlerle bir konu hakkında bilgi almak istiyorum. 2004 Fiesta 1.4 TDCİ aracım var . Aracimda tamircimin dediğine göre enjektör ve turbo problemi olduğunu ve bu parçaların sökülerek bakımdan geçirilmesi gerektiğini söylüyor . Sizce enjektör ve turbo bakimi ile araçta sağlıklı bir sonuc alabilirmiyiz? Bazı forumlarda çünkü bu bakımların çok faydalı olmadığını yenisi ile değiştirilmesi gerektiği yazıyor. Sizce nasıl bir yol izlemem gerekir . Bu arada masraf olarak 3.000 TL gibi bir rakam çıkıyor .şimdiden teşekkürler 5 Ağustos 2018 tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi Başlık 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 Öncelikle aracınızda yaşadığınız sorunlara odaklanalım. Mesela performansında düşüş mü var. Egzoz dumanı farkı bir renkte mi? Daha sağlıklı öneriler yapılabilir sorunları bilebilirsek. Yorum bağlantısı
Abdullah Bulut 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 merhabalar, aracının çekisinde bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum özellikle yokuşlarda bu daha bariz hissediliyor ve ayrica aracta 4-5 kisi oldugundada aynı durum var. egzos konusunda 3000 devir ve sonrasinda cok sıkıştığında duman atiyor ama duman siyah degil .bu arada egsozu 2 ay once değiştirdim. hal böyle olunca aklıma iki şey geliyor enjektör ve turbo bakımı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 Merhabalar ,bugün itibari ile grubun yeni üyesi oldum . Grubu çoktandır takip ediyorum ve faydalı bilgilerin paylasilmasindan dolayı bende sizlerle bir konu hakkında bilgi almak istiyorum. 2004 Fiesta 1.4 TDCİ aracım var . Aracimda tamircimin dediğine göre enjektör ve turbo problemi olduğunu ve bu parçaların sökülerek bakımdan geçirilmesi gerektiğini söylüyor . Sizce enjektör ve turbo bakimi ile araçta sağlıklı bir sonuc alabilirmiyiz? Bazı forumlarda çünkü bu bakımların çok faydalı olmadığını yenisi ile değiştirilmesi gerektiği yazıyor. Sizce nasıl bir yol izlemem gerekir . Bu arada masraf olarak 3.000 TL gibi bir rakam çıkıyor .şimdiden teşekkürler Abdullah bey hoş geldiniz. Yaşadığınız sorun ne ? Bu revizyon gerekli mi. Önce onu bi anlamak gerek. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 turbo bakımı dedikleri nedir? hiç göremedim şu bakımı 1 Yorum bağlantısı
Abdullah Bulut 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 hocam turbo bakimnda;turboyu olduğu gibi söküyor tamirci ve bunu turbo tamiratı yapan başka bir esanafa gönderiyorlar. bu arkadaşlar turbonun tam emin olamamak la beraber bazı pullarında ve millerinde değişiklik yaptıklarını ve eski performansını yakalayacağını söylüyorlar. sadece turbo bakımına 700 tl gibi bir rakam istiyorlar. bu arada teşekkür ederim tüm grup üyelerine teşekkür ederim. hoşbulduk Yorum bağlantısı
Serkan Toker 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 O işin adı turbo revizyonu, yeni turbo fiyatı da sormanızı tavsiye ederim. Çok bir fark olmayabilir. Enjektörler için temizlik yapılabilir, km. kaç ? Yorum bağlantısı
Abdullah Bulut 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 Km 216000 de şu an . turboda fiyat aralığı 1.000 ve 4.000 tl gibi bir makas var. yan sanayilerin performansı nasıl bir sonuç verir bilmiyorum. yada 700 tl ye sizin dediğiniz revizyona girse yan sanayi parçaya istinaden daha verimli olurmu bilmiyorum Yorum bağlantısı
Serkan Toker 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 17 dakika önce, Abdullah Bulut yazdı: Km 216000 de şu an . turboda fiyat aralığı 1.000 ve 4.000 tl gibi bir makas var. yan sanayilerin performansı nasıl bir sonuç verir bilmiyorum. yada 700 tl ye sizin dediğiniz revizyona girse yan sanayi parçaya istinaden daha verimli olurmu bilmiyorum Verimli olur mutlaka ama 4 binlik rakam da gerçekçi değil. O fiyata turbo alınmaz, yanlış anlamıştır fiyatı veren muhtemelen veya yanlış.listeye baktı.. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 Filtrelerinizi değiştirdiniz mi mesela? Önce ucuz çözümleri öneririm ben. Yakıtı nereden alıyorsunuz? Dizel de önemli bir unsur yakıt seçimi. Yorum bağlantısı
Abdullah Bulut 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 öncelikli olarak yakıtı hep total excellium kullanıyorum. daha önceleri shell kullanıyordum ama benim arabama total daha iyi geldi . filtre konusunda ise mazot , hava ve yağ filtrelerini 3 ay önce degistirmistim. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 (düzenlendi) turboyu sıfır alın, alınacaksa tabii, revizyon bir süre dayanır ama asla ve asla orjinal sıfır turbo gibi olamaz, karar sizin... bu duman nasıl, siyah renk değil ne renk ve 3000 devirden sonra oluyor öylemi, motor ne durumda, yağ eksilmesi varmı, turbodan değil bence, siz önce bir dizel pompacıya gidin, mesela bosch dizel servise, enjektörlerimi kontrol edin diyin, baksınlar, zaten basit iş, söküp makinaya bağlamak gerekiyormu onlar anlar, önce basit ve masrafsız olandan başlayın, hemen para harcamayın, durun hele bulunur sıkıntı... mazot filtren yenide olsa bazen şişer, araç çekmez olur, yenide olsa bir bakmak lazım, yakıtı başka yerden alın birde bunu deneyin mesela.... 17 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 Siyah duman yakıt var hava yok demek. Beyaz duman yakıt yok hava var demek.Turbo basıncı düşük gibi. Turbo basınç ölçümü turbo hakkında fikir verecektir.Gerekir ise bir kaç yüz tl ile ehil yerde enjektör kontrolü de gerekebilir.Tüm bunlardan önce gözle kontrol yapılmalı. Sökük gevşek yağ veya hava sızıntısı olan yerlere bakılmalı 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 2 saat önce, Abdullah Bulut yazdı: hocam turbo bakimnda;turboyu olduğu gibi söküyor tamirci ve bunu turbo tamiratı yapan başka bir esanafa gönderiyorlar. bu arkadaşlar turbonun tam emin olamamak la beraber bazı pullarında ve millerinde değişiklik yaptıklarını ve eski performansını yakalayacağını söylüyorlar. sadece turbo bakımına 700 tl gibi bir rakam istiyorlar. bu arada teşekkür ederim tüm grup üyelerine teşekkür ederim. hoşbulduk onun adı revizyon, turbonuzun palleri kırık mı? mili yağ mı kaçırıyor? oradaki sorun tespiti nedir? Yorum bağlantısı
Abdullah Bulut 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 29 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: turboyu sıfır alın, alınacaksa tabii, revizyon bir süre dayanır ama asla ve asla orjinal sıfır turbo gibi olamaz, karar sizin... bu duman nasıl, siyah renk değil ne renk ve 3000 devirden sonra oluyor öylemi, motor ne durumda, yağ eksilmesi varmı, turbodan değil bence, siz önce bir dizel pompacıya gidin, mesela bosch dizel servise, enjektörlerimi kontrol edin diyin, baksınlar, zaten basit iş, söküp makinaya bağlamak gerekiyormu onlar anlar, önce basit ve masrafsız olandan başlayın, hemen para harcamayın, durun hele bulunur sıkıntı... mazot filtren yenide olsa bazen şişer, araç çekmez olur, yenide olsa bir bakmak lazım, yakıtı başka yerden alın birde bunu deneyin mesela.... Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim öncelikle . Duman konusunda gözlemlediği kadarıyla gri çok yoğun olmayan bir duman geliyor araçtan yüksek devirlerde. Yag yakma konusunda 6 ay önce yag değişimi yapmıştım . iki hafta önce yağda %50 ye yakın eksiltme gördüm ve yeniden değiştirdim. (5-30 mobil 1 ile ) Aslında tüm bu kanilara varmanım temel nedeni yag konusu oldu. tamircim yag eksiltmenin turbo ve enjektörden olabileceğini ve ayrica bunun çekişinede etki edeceğini söyledi. Bundan dolayı sizden bilgi aldı verişinde bulunmak istedim Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 Turbo milinde boşluk olursa yağ atımı olur, pis koku da verir Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Nisan 2018 Paylaş 17 Nisan 2018 29 dakika önce, Abdullah Bulut yazdı: iki hafta önce yağda %50 ye yakın eksiltme gördüm ve yeniden değiştirdim. %50 nasıl bir ölçüm? yani 2lt yağ mı kalmıştı karterde? 30 dakika önce, Abdullah Bulut yazdı: tamircim yag eksiltmenin turbo ve enjektörden olabileceğini ustayı değişmeyi de seçenekler arasına alın 31 dakika önce, Abdullah Bulut yazdı: Duman konusunda gözlemlediği kadarıyla gri çok yoğun olmayan bir duman geliyor araçtan yüksek devirlerde. yolda giderken mi? durduğu yerde gaza basarken mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Nisan 2018 Paylaş 18 Nisan 2018 6 ayda ne kadar yol yaptınız, yağın ne kadar eksildiğini nasıl tespit ettiniz. ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts