İçeriğe Yönlendir

1 Aylık Passat’ın DSG Hatası Vermesi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Kolay satılıyor, kolay usta bulunuyor, kâr ettiriyor, konfor sunuyor, nazar değdirmiyor Merso-Bmw gibi [emoji1]

Bir otomobilden beklenen çoğu şey var işte.
Herkesin kendince bir sebebi var.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Çok DSG  arızası duydum. Ama bir türlü sevgim azalmadı wag grubuna. Tok kapı sesi gözüme perde çekmiş.

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Bir otomobilden beklenen çoğu şey var işte.
Herkesin kendince bir sebebi var.


Benim beklentim, abuk sabuk arızalara gebe olmaması ve yolda bırakmaması emmi.
Aksi halde değil VW, Babamın firması olsa binmem o araca, satarım.

Şanzıman aracın can damarıdır, bozulursa yürümez.
Motor bozulur amenna, komplike bir sistem nede olsa.
Benim nezdimde aracın canı sert, dayanıklı olması.
Ve bu yüzden VW benim tercihim olamıyor.

Dediğin gibi, herkesin bir bakış açısı var kendince, beklenileni veren araca sahip ve memnun ise, saygı duymaktan başka bir seçeneğimiz yok. Olmamalı da.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

2+2 Octavia Dsg araç kullandım ilkini ikinci el aldım 2 yıl kullandım sattıktan 2 gün sonra mekatronik arızası olmuş aracı satarken expertiz de hız testine sokmuştuk ondan dolayı olduğunu söylediler. İkinci aracı sıfır aldım 42 bin km de sattım hiç sıkıntı olmadı biraz şans biraz da kullanıma bağlı bu dsg işi ....

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Her araba bozulur diyenler haklı. Ancak tonla para verdiğin araç bu kadar kolay bozulmamalı. Volkswagen sevilen bir marka. Zaten satışları ortada. Buna kimsenin diyecek bir şeyi yok. Fakat niye bu kadar para veriyoruz. Ederinin üzerinde değil mi fiyatı? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fakat niye bu kadar para veriyoruz. Ederinin üzerinde değil mi fiyatı? 

Satış başarısı. Müşteri memnuniyeti.
2. Eline sahip çıkma ve yukarıdaki Cemal’in açıkladığı sebepler.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Mehmet Ozyurek yazdı:

Müşteri memnuniyeti.
2. Eline sahip çıkma.

 

Bu yaz Passat almayı düşünüyordum. Ancak şu müşteri memnuniyeti olayı kafamı karıştırdı. Sen böyle diyorsun başka biri yok DSG hatalı diyor. Vazgeçtim. Durduk yere masrafa girmeyelim dedim. Benim kanaatimce insan artısıyla eksisiyle neyi beğeniyorsa onu almalı. Çok da şey etmeye gerek yok. 😊

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Müşteri memnuniyetine, arızadan dolayı değil satış rakamı olarak bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Müşteri memnuniyetine, arızadan dolayı değil satış rakamı olarak bakmak lazım.

 

Müşteri memnuniyeti satış sonrası hizmetler ile sağlanır. Açıkçası Volkswagen sahibi olmadım bilemiyorum satış sonrası hizmetini. Fakat satış rakamı gözümde o aracın kesinlikle iyi olduğu düşüncesi uyandırmıyor. Mesela şu anda piyasada ciddi şekilde insanlar Peugeot 3008'i beğeniyor. Bunun araçtan memnun oldukları için değil -ki zaten kullanmayan da beğeniyor- görüntüsü hoşlarına gittiği için olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
Adem Kazıl yazdı:

en sağlamı yağlı powershift dediler gittim focus 1.5  aldım o bile garantisi olmasaydı ocağıma incir ağacı dikiyordu, çift kavrama saatli bomba, alınır alınmaz değil ama servis garantisi olması şart.

Aracınız kaç binde şanzıman arızası verdi. Benimde 2. el niyetim varda. Bunları duyunca vazgeçesim geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Mehmet Ozyurek yazdı:


Satış başarısı. Müşteri memnuniyeti.
2. Eline sahip çıkma ve yukarıdaki Cemal’in açıkladığı sebepler.

Yanlış anlamayın ama 8.5 yil vw kullanan biri olarak müşteri memnuniyeti hakkindaki düşüncenize katilmiyorum. 

Amcam benim aracimla ufak bir kaza yapti.  Sanayiye goturseydim 1 haftada yapilirdi bu arac.  Tami tamina 7 ay servise gittim geldim. 

Yapmadıkları tamirleri yaptik deyip beni oyaladiklari ayri,  para aldiklari ayri. 

En son maslak doğuş otoya götürdüm araci.  Sakaryadan istanbula.... 

Orasi da yardimci olmadi. 

Vw Müşteri memnuniyeti olayi sadece yağlı musteri icin gecerli. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Boşuna tartışıyorsunuz işim gereği çok araçlara biniyorum hepsi arıza veriyor ama konuşuluyor mu bilmem.
Şirketimize gelen 2 megan dizel biri 2 hafta da şanzıman arızası verdi diğerin de tık yok
Yine şirketimizdeki Ford ranger 3.2 iki defa şanzıman arızasından dolayı yolda bıraktı garanti dolmuş olmasına rağmen ilgilendiler değiştirdiler şanzıman
Arkadaşımın e250 cgi Mercedes’i 2 den 3 e atarken araba ikiye bölünecek gibi sarsılıyordu Mercedes in ilgilenip yapması 7 ay sürdü
Kendi kullandığım Polo sert kalkışlarda 2 den 3 e atarken sürtme Balat’a kaçırma sesi veriyor km 73 bin
Bence her araç arıza verir bu birazda şans meselesi herkese iyi şanslar

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl
Hakan Gürsu yazdı:

Aracınız kaç binde şanzıman arızası verdi. Benimde 2. el niyetim varda. Bunları duyunca vazgeçesim geliyor.

İlk arızayı 46 binde verdi şiddetli bir şekilde sarsıla sarsıla yolda kaldım mekatronik arızalı dediler değişti, 55 binde vuruntu vardı volant değişti, 62 binde tekrar arıza verdi şanzıman uyarı verim anlık hata verip sarsılıyordu mekatronik değişti yine, sonra yine olmadı mekatronik değişti, sonra yine olmadı şanzımanı Otosan komple değiştirdi ama 1 yıllık süreçte benim yaşadığım sinir stres araçtan soğumama sebeb oldu garanti bitti sattım üzerimden yük kalkar gibi oldu araca binmeye korkuyordun bi hevesle almıştım, satarken gözüm görmedi hiç üzülmedim şimdi manuel focusa döndüm alışması zor olucak ama hiç olmassa sinir stresi olmaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Meramımı anlatamamışım. Yeni nesillerde sorun yine aynı devam ediyor mu etmiyor mu basit bir soru sormuştum. Konu yine dönüp dolaşıp Dsg atak ve savunmalarına geldi. Bunu başlatan da ben değilim.


doğrudur. Daha önceden hakimdi aklımda öyle yer ediyor. 

 


Dsg tartışması yapacak değilim. Milyonlarca kere yapıldı zaten. Soruya “sıkıntı yok değeri düşmez” şeklinde yaklaşılacağını tahmin edemedim kusura bakmayın. 

Ben ilk paragrafa cevap vereyim. 2014 öncesi tiplerde 6 vites DSG'lerde mekatronik sorunlar bildirilen oranı %14, 7 vites DSG'lerde titreşim ve ses sorunları bildirilen oranı %20 civarında imiş (2013 yılı verisi). Bununda sebebi yukarıda bahsedilen parçanın hatasından dolayı, revizyon görmüş DSG vites araç almalarının sebebi de bu. Ancak 2014 sonrasında 7 vites DSG'lerde bu oran %4-5 civarına inmiş (2017 yılı verisi).  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Şahsi fikrim;

"İyi niyet garantisi" denilen kavram, müşteriyi memnun etmek değil de ayıbını örtmek gibi düşünmeme sebep olmakta.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)
Adem Kazıl yazdı:

İlk arızayı 46 binde verdi şiddetli bir şekilde sarsıla sarsıla yolda kaldım mekatronik arızalı dediler değişti, 55 binde vuruntu vardı volant değişti, 62 binde tekrar arıza verdi şanzıman uyarı verim anlık hata verip sarsılıyordu mekatronik değişti yine, sonra yine olmadı mekatronik değişti, sonra yine olmadı şanzımanı Otosan komple değiştirdi ama 1 yıllık süreçte benim yaşadığım sinir stres araçtan soğumama sebeb oldu garanti bitti sattım üzerimden yük kalkar gibi oldu araca binmeye korkuyordun bi hevesle almıştım, satarken gözüm görmedi hiç üzülmedim şimdi manuel focusa döndüm alışması zor olucak ama hiç olmassa sinir stresi olmaz.

Valla vazgeçicem herhalde, benim alacağım arac 2016 olacak zaten garanti bitmiş olacak. Sadece volant artı debriyaj değişimi sanayide 5000 tl servisde 8000 tl dediler. Servis ve sanayidekilerle baya telefon görüşmesi yaptım, bana denilen 50 bindede değiştirdik 200 bindede değiştirdik tamamen kullanıma bağlı. Tabi bide mekatronik var oda bozulabilir sizin başınıza gelen gibi.

 

Neyse ben hiç macera aramıyım,Tork Konvertörlü 308 imle devam.

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl
Hakan Gürsu yazdı:

Valla vazgeçicem herhalde, benim alacağım arac 2016 olacak zaten garanti bitmiş olacak. Sadece volant artı debriyaj değişimi sanayide 5000 tl servisde 8000 tl dediler. Servis ve sanayi dekilerle baya telefon görüşmesi yaptım. bana denilen 50 bindede değiştirdik 200 bindede değiştirdik tamamen kullanıma bağlı. Tbbi bide mekatronik var oda bozulabilir sizin başınıza gelen gibi.

 

Neyse ben hiç macera aramıyım,Tork Konvertörlü 308 imle devam.

Şu süreçte Manuel’e alışamaz isem focus hayranı olmama rağmen astra veya 308 dizel otomatiğe geçerim, yeni focuslar tam otomatik 8 ileri ama bütçe meselesi, mekatroniğin çıkması bile ikinci el sitesinde 6-7 bin sıfırı 10 bin TL den aşağı değildir, garantili bi focus alsanız dahi otosanda bu işler çok hızlı yürümüyor sinir bozucu üç kere mekatronik değişirmi bi kez değişmiş zaten ikincide komple şanzımanı değiştirmeleri gerekiyordu süreç sinir bozucu yıpratıcıydı, elinizdeki aracın kıymetini bilin derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

Bodrum daki yetkili servis bu süreçte bana çok destek oldu Birgün bile ikamesiz kalmadım focusun yerine kuga verdiler, ben bu konuda şanslıydım ama herkes benim gibi şanslı olmayabilir bu seferde işler dahada can sıkabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Bülent Tarakçı yazdı:

Şahsi fikrim;

"İyi niyet garantisi" denilen kavram, müşteriyi memnun etmek değil de ayıbını örtmek gibi düşünmeme sebep olmakta.

Cunku aynı niyet, 36 bin km de garantisi biteli 1 sene olan jetta da tavan dosemesi sarkınca iyi is yapmamıstı. 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Eyüp Çetin yazdı:

satış sonrası hizmetler

 

İşte bunu sağlamışlar ki tercih sebebi olup daha çok satış yapmışlar, ayrıca ürünün kaliteli ise satış sonrası hizmetleri çok umursamaz müşteri çoğu zaman. 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
(düzenlendi)
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

İşte bunu sağlamışlar ki tercih sebebi olup daha çok satış yapmışlar, ayrıca ürünün kaliteli ise satış sonrası hizmetleri çok umursamaz müşteri çoğu zaman. 

 

Dediğim gibi satış sonrası hizmetini bilemiyorum kullanmadığım için. Olabilir.  Ancak satış başarısı bunun içindir diyemeyiz net bir şekilde. Pazarlama stratejisi farklıdır, şekli güzeldir...vb

tarihinde Eyüp Çetin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Metin Akbal yazdı:

Ben VW cinin zeki cevik ve ayni zamanda ahlaklisini severim :)

5005162abbff647085cb5dbb4a886f8d.jpg

Kral hareket 👑 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Ben VW cinin zeki cevik ve ayni zamanda ahlaklisini severim default_smile.png

5005162abbff647085cb5dbb4a886f8d.jpg
Ne yapıyor ki ben anlamadım
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...