İçeriğe Yönlendir

Lpg Uyumlu ve Uyumsuz Motorlar


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Konuyu arattım bulamadım, forum için bilgilendirici olur, bu konu altında lpgye uyumlu ve uyumsuz motorları yazalım, hangi aracın hangi motoru lpgye uyumsuz ve sorunlu. Lpgli araç alacak kişilere faydası olur.

Vw grubu 1.6 hitler motoru lpgye çok uyumlu diye biliyorum.

Toyota yaris 1.3 vvti lpgde titreme bile yoktu çok rahat birşekilde kullanıyordum en ufak masraf açmadı.

Skoda favorit felicia 1.3 motorları lpgde hararet riski çok yüksek. 

Uyumsuz olarak hondanın 2.0 motorları lpg sorunlu 80 binde üst kapak rektefiyesi gerektiriyor, tabiki istisna olabilir.

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

1.3 turbo yrv ile lpgciden çıkamıyordum.

 

Fiatın 1.4 fire motoru lpgye uyumlu, taksiciler 800 k yapıyorlar.

Hyundai accent era ve blue 1.4 litre atmosferik motorları da lpg ye tam uyumlu.

Opelin 1.6 ecotec lpgde sorunsuz sıkıntısız biniliyor.

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

Jeep, chrysler 1998 den sonraki tüm motorlar LPG kullanımı sonucu valf ve valf yatağı bozar. yaklaşık ömrü 80 bin km.

eski fiat fire motorlar 60 bin de valfleri yakıyor LPG ile. taksiciler LPG de erimeyecek türde valfler ile değiştirmişlerdir.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Lpg'ye uyumsuz dediğimiz subap yakması. Yanan subap da egzoz subabı. Egzoz subabını yakan yüksek egt. Ancak doğru ayar ile lpg'deki egt ile benzindeki egt birbirine çok yakın. Yani subap konusunda uyumsuz motor yok gibi. 

 

Diğer sıkıntı direkt enjeksiyon motorlar. Şimdilerde onlar için de kitler var, lpg sıvı olarak kullanılıyor, ancak maliyet çok yüksek. 

 

Lpg ile kullanacaksam atmosferik motor seçerdim. Turbo benzinlilerde 1, 1.2, 1.4 litre gibi motorlar benzin ile de gayet tasarruflu oluyorlar. Lpg ile uğraşmazdım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Lpg ile uyumsuz dediğimiz sadece sübap yakması mı, sübap yakması ise çelik sübap değişir sorun biter. Ama başka sorunlar çıkarıyorsa işler değişir. 

Örnek veriyorum lpg ile uyumlu dediğimiz motor sübap haricinde başka arızalar da mı vermiyor

Lpg uyumsuz dediğimiz motor da sadece sübap sorunu mu veriyor? 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Dogan Arsiray yazdı:

Jeep, chrysler 1998 den sonraki tüm motorlar LPG kullanımı sonucu valf ve valf yatağı bozar. yaklaşık ömrü 80 bin km.

eski fiat fire motorlar 60 bin de valfleri yakıyor LPG ile. taksiciler LPG de erimeyecek türde valfler ile değiştirmişlerdir.

 

5.2 ler nasıl lpg uyumu konusunda. 97 ve üzeri alın diyorlar. 

Mustafa Karaca yazdı:

Lpg ile uyumsuz dediğimiz sadece sübap yakması mı, sübap yakması ise çelik sübap değişir sorun biter. Ama başka sorunlar çıkarıyorsa işler değişir. 

Örnek veriyorum lpg ile uyumlu dediğimiz motor sübap haricinde başka arızalar da mı vermiyor

Lpg uyumsuz dediğimiz motor da sadece sübap sorunu mu veriyor? 

 

Lpg ile uyumlu dediğimiz subap haricinde rutin km bakımı hariç herhangi bir arıza vermiyor.

Uyumsuz motorların arızaları konusunda pek bir bilgim yok, lpgli araç tecrübem 3 ay. Geri kalan tamamen dizel. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Çelik subap hurafeden başka birşey değil.Ben 3 kere çelik subap montajı yaptırdım.

 

İnternette çelik subap olayını yoğun araştırdım ve çok güzel bilgilere ulaştım.Çelik denilen subaplar çelik değil.Alaşımlılar, aynı magnezyum alaşımlı subaplar gibi.Aracınızdaki oem subaplar kötü sayılmaz.

 

Chevrolet cruze 125 hp lerde sıkıntılı

Opel corsa c 1.0 sorunsuz

opel tigra b 1.4 sorunsuz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Subap yakan araçta egt yüksektir, bu ayar problemidir. Benzinde fakir karışım problemdir, lpg'de zengin karışım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

 

5.2 ler nasıl lpg uyumu konusunda. 97 ve üzeri alın diyorlar. 

 

Lpg ile uyumlu dediğimiz subap haricinde rutin km bakımı hariç herhangi bir arıza vermiyor.

Uyumsuz motorların arızaları konusunda pek bir bilgim yok, lpgli araç tecrübem 3 ay. Geri kalan tamamen dizel. 

eski nesil v8 ve sıralı 6 taş gibidir hiçbir problem yaşanmaz bu anlamda. niye 97 üzeri alın diyorlar emin değilim. bence hangisi az sahip değiştirmiş ve iyi bakılmışsa o alınmalı. 97 öncesi olanlar daha ucuz ayrıca.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Dogan Arsiray yazdı:

eski nesil v8 ve sıralı 6 taş gibidir hiçbir problem yaşanmaz bu anlamda. niye 97 üzeri alın diyorlar emin değilim. bence hangisi az sahip değiştirmiş ve iyi bakılmışsa o alınmalı. 97 öncesi olanlar daha ucuz ayrıca.

 

10 15 bin tl fiyat farkı var öncesi ve sonrası.

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Ebrar Tüfek yazdı:

Geri kalan tamamen dizel. 

Sıkıntı verince sadece sübapsa eğer değiştirince sorun kalmıyorsa çok da sorun sayılmaz. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Çağlar Bayur yazdı:

uyum kelimesinin teknik açılımı nedir?

Benim de merak ettiğim bu. Benim aklıma sadece sübap sorunu geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Karaca yazdı:

Benim de merak ettiğim bu. Benim aklıma sadece sübap sorunu geliyor. 

fabrikadan lpg için hazır çıkmayan her aracın subapı , oturma yuvası zamanla yanar, marka fark etmez. püskürtme sekansları daha önemli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Çağlar Bayur yazdı:

fabrikadan lpg için hazır çıkmayan her aracın subapı , oturma yuvası zamanla yanar, marka fark etmez. püskürtme sekansları daha önemli.

 

Çağlar bey, fabrikasyon lpg'li araçlarda subaplarda farklılık var mı yoksa şehir efsanesi mi?

 

Ayrıca doğru lpg ayarı ile (yolda yakıt kesme değerlerine göre yapılmış) sorun yaşama ihtimali daha mı az olur?

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Çağlar bey, fabrikasyon lpg'li araçlarda subaplarda farklılık var mı yoksa şehir efsanesi mi?

 

Ayrıca doğru lpg ayarı ile (yolda yakıt kesme değerlerine göre yapılmış) sorun yaşama ihtimali daha mı az olur?

 

 

efsane değil onca markada (Türkiyede Honda) lpg li tip üretim var . mekanik parçalarda uygun değişimi yapılmış olarak çıkıyor banttan .doğru ayar en az zararı verir yanma odasına tabiiki

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
Tahir Ak yazdı:

Vvti / valvematic toyotanın en has lpg uyumlu motorlarıdır. Diğer markaları bilmiyorum

Kesinlikle katılıyorum. Avensis te BRC ile kullandım. Tık demedi. Benim 100 bg C-max ta, arkadaşlarımın Astra H ve Cruze  larında yüzümüz Lpg den yana gülmedi. Hep sorun hep sorun. Canımızdan bezmiştik. Buralarda İstanbul, Ankara gibi doğru dürüst usta da yok. Ama sorsan git buji kablosunu değiştir, bobini değiştir vs vs. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Uygun ayarlar ile uzun süreler sorunsuz kullanmak mümkün. 

Focus1 2.0 Brc, uzun süre kullandım. Sorun yaşamadım. 

Mondeo 99 2.0 Teleflex, uzun süre kullandım sorun yaşamadım. 

Mondeo 2001 2,0 Prins, uzun süre kullandım sorun yaşamadım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu gün kullandığım 306 üzerindeki lpg kalabalığına baktıkca, o çirkin depoyu, her yerden çıkmış elektrik kablolarını gördükce insan lpg den soğuyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Gunumuz yeni nesil atmosferiklerinden ve turbolarindan Astra supap problemi yapana kadar uyumlu 😁

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Genelde euro 4 ve öncesidir. 900 bin km üst kapak açılmamış. Doğru mu bilmem. 
 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bu gün kullandığım 306 üzerindeki lpg kalabalığına baktıkca, o çirkin depoyu, her yerden çıkmış elektrik kablolarını gördükce insan lpg den soğuyor. 

o montajı yapanın kabahati, 1 escort a lpg taktırmıştık, montajı tarif ederek, lpg tespitte önce ret geldi, araca henüz lpg bağlanmamış diye. yeminli ifade ile taktıldığını gösterdik :)

yani genel bir lpg sorunu değil montaj görünümü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

Konuyla alakalı olaraktan lpg li araçta orjinal bujinin yanısıra iridyum buji takılması teknik açıdan ne kadar doğru artısı eksisi nedir merak etmişimdir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Gökhan DOĞAN yazdı:

Konuyla alakalı olaraktan lpg li araçta orjinal bujinin yanısıra iridyum buji takılması teknik açıdan ne kadar doğru artısı eksisi nedir merak etmişimdir 

Başka konuda tartışıldı bu

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...