İçeriğe Yönlendir

Lpg Uyumlu ve Uyumsuz Motorlar


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Metin Akbal
Gökhan DOĞAN yazdı:

Konuyla alakalı olaraktan lpg li araçta orjinal bujinin yanısıra iridyum buji takılması teknik açıdan ne kadar doğru artısı eksisi nedir merak etmişimdir 

 

Her araçta kullanılacak diye bir kural yok. A aracına yarayan B aracına yaramıyor.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Çağatay Kılınç

Yeni focus'da kullanılan 1.5 ti vct 3 silindirli motorun LPG dayanımı ya da günlük tabiri ile uyumu nasıl bilgisi olan var mı ? Ecosport um ile değiştirme düşüncesi bir geliyor bir gidiyor.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Bazı EcoTEK Motorlar Çelik sübapla geliyor. C2 ve C'ler çok uyumlular. Güzel bir AFR sonrası problemsiz olarak biniliyorlar. Benim merak ettiğim Turbo Beslemeli araçlar. Acaba Turbolar verim alıyor mu LPG'den 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Toyota Avensis'te yer alan 2.0 D4 motorlara lpg takılamıyor. Takarım diyen ustalar var, onlar da eski tip karbüratörlü araçlara takılan sistemi takıyorlar ve aşırı sorunlu oluyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağatay Kılınç yazdı:

Yeni focus'da kullanılan 1.5 ti vct 3 silindirli motorun LPG dayanımı ya da günlük tabiri ile uyumu nasıl bilgisi olan var mı ? Ecosport um ile değiştirme düşüncesi bir geliyor bir gidiyor.

Risk

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

uyumlu uyumsuz demek yerine "az uyumsuz" "çok uyumsuz" demek daha doğru olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

japon ve kore araçları sıkıntısız kullanıyor lpg yi. bir de benim uno vardı.tüpte benzinden daha iyi kaçıyordu.😀 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

Toyota Avensis'te yer alan 2.0 D4 motorlara lpg takılamıyor. Takarım diyen ustalar var, onlar da eski tip karbüratörlü araçlara takılan sistemi takıyorlar ve aşırı sorunlu oluyor.

LPG sevmiim.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Astra J 1.6 atmosferik. 2015 te 17 bin km de BRC MY11 takıldı şu an 97 bin km deyim. 2 yıl önce regülatör diyaframı değişti. 4 yıl önce de 55 bin km de iken bobin değişti (bobinin silikon uçlarından birinin içindeki plastik çatlamış parazit yapıyordu yoksa bobin yine sağlam).

Aynı araçtan aynı model eniştemde var onda da Landirenzo takılı. Onun 2 sene önce lpg enjektör tamir takımı değişti. Şu aralarda bobin değişti aynı sorundan. Km 56 bin lerde.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

YouTube'da , Türkiye'de adı epeyce duyulmuş 3 LPG uygulayıcı yetkili bayinin videolarında tam uyumlu sıkıntısız gibi şeyler diyorlar. Nedense her ne kadar iyi işçilik ve ayar olsa da bir sıkıntı yaşayacağımı düşünüyorum sonradan takıldığında. Sonra vazgeçiyorum. Yakıt olarak elindekinden az değil tüketimi.Benzinde bineceksem de elimdeki turbo benzin otomatik araçla atmosferik manueli değiştirmek mantıklı gelmiyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat Sahın

Bakındım lakin bu hususta daha önce açılmış bir konu göremedim. Öneri şeklinde sunacağım, yönetim uygun görürse başlığı uygun bölüme taşıyabilirse sevinirim. Uygun görülmezse kapatılabilir :) 

 

Herkes bizzat tecrübesine dayalı olacak şekilde lpg uyumlu ve uyumsuz araçları paylaşsa nasıl olur? Bazı araçlar için tam lpg uyumundan söz ediliyor ancak sürekli sibop ayarı bozuyor, bazı araçları uyumsuz biliyoruz ama sorunsuz kullananlar var. Hatta bazı araçlarda (mesela fsı) bazı motor kodları lpg dönüşümüe uygunken bazı motor kodları yine fsı olmasına rağmen uyumsuzmuş. 

Yine emsal teşkil etmesi açısından bahsedeceğimiz araçlarda kullandığımız kitleri ve uyumunu paylaşmamız bile işlevsel olabilir. Malumunuz, 400-500$'a da kit var, 2500$'a da kit var. Uyumlu ama hangi kite uyumlu :) 

 

İlk olarak ben başlayayım;

 

2004 model Astra G Gri kapak ecotec 100 hp (101'de olabilir, emin değilim)

Sattığımda 200 bin km'yi geçmişti. LPG montajını ben yaptırmıştım. LPG kaynaklı en ufak sorun yaşamadım. 

Takılan kit atiker grand kitti. LPG enjektörlerinin tek tek olması sayesinde emme manifolduna en yakın şekilde en kısa ara hortum ile monte edilmiş ve afr ayarı yapılmıştı. Aracın benzinde mi yoksa lpgde mi olduğunu anlamak için düğmeye bakmak gerekiyordu. Çekiş, ses, hararet gibi konularda fark edilebilir bir değişim yoktu iki yakıt arasında.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fabrikadan lpg siz çıkan her motor mekanik parçaları olarak  lpg uyumsuzdur

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

fabrikadan lpg siz çıkan her motor mekanik parçaları olarak  lpg uyumsuzdur

Ama takıyoruz abi, kullanıyoruz :) Yüzbinlerce km sorunsuz kullanılanlar var?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Aynı şekilde motorlarımızın aynı olduğu Vectra C 1.6 100HP Ecotek (Twinport değil) de tam uyumlu, bir yerden duydum nereden bilmiyorum Gri kapak 2004 Ecotek fabrika çıkışlı çelik sübap ile geliyordu sanırım, yine Atiker kit kullanıyorum bir sorun yaşamıyorum lakin ben belki de kasa ağırlığından olsa gerek patlama enerjisine daha çok ihtiyaç duyduğum için farkı yokuşlarda anlayabiliyorum, bir de iki gün önce petrol ofisinden LPG aldım daha da almam sanırım, böyle bir şey yok aracım inanılmaz fazla yakmaya teklemeye çekmemeye başladı. Ben 3. Viteste 100-110 gören biri olarak POdan sonra 70-80 zor, sanki gaz ile beraber hava bastılar depoya anlamak güç hiç memnun değilim tankı direkt boşaltıp BP ile doldurasım var. Gaza basıyorum sadece motor sesi değişiyor, süratte hiç kıpırdama yok. Benimle beraber aynı problemi yaşayanları da şikayet platformlarında gördüm.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aman sakın elleşmen. euro 5 Cruze motoru olan f16d4 motora sakın lpg takmayın. Opelciler kızmasın diye f16d4 kore yapımı motorundan bahsediyorum. A16xer görünümlü 114 beygirlik Gm Fam1 Gen3 1.6L LXV F16d4 model motora lpg takmayın. Tam model verdim, aman opelci linçi yemeyim.  

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Ama takıyoruz abi, kullanıyoruz :) Yüzbinlerce km sorunsuz kullanılanlar var?

teknik adamım, ben de olsam takardım o ayrı. lpg uyumu cümle karşılığı mekanik parça değişimi ile üretimdir. honda fabrikanın civicleri gibi

Çağrı Alaf yazdı:

Gaza basıyorum sadece motor sesi değişiyor, süratte hiç kıpırdama yok.

devir de artıyor mu bı sırada?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

teknik adamım, ben de olsam takardım o ayrı. lpg uyumu cümle karşılığı mekanik parça değişimi ile üretimdir. honda fabrikanın civicleri gibi

Yok be abi ne yaptın :D Tabiki reelde tam uyumlu o ama kastettiğimiz o değil. Hangi arabaya lpg takarsak @Ali Darbaz'ın cruze örneğindeki gibi büyük sorunlar çıkartmaz, esasen temel dert bu. Yoksa sonradan subap değişimi bile göze alınabilir aslında yılda belirli bir km aşılıyorsa. Toyotanın avensislerde kullandığı 2.0 D4 motorlar var mesela, tam olarak uyumsuz. Subap falan kurtarmıyor. Hani en az sorun ile hangi motorlara montaj yaptırabiliriz, bunu burada bir başlık altında toparlayabilirsek hem bizim işimize yarar, hem de gugılda bile aratanlar buraya yönlenir, forum dışında da işe yarar :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Hangi arabaya lpg takarsak @Ali Darbaz'ın cruze örneğindeki gibi büyük sorunlar çıkartmaz,

kullanıcı hatasından bozuluyordur o :mangal: 

daha az sorun yaşamak isteniyorsa, enjektörlerin çalışma şekline bakmalı, mesela mondeo mk4 ler ön püskürtmeli çalışır, bu yüzden subap oturma yüzeyleri çabuk yanar, subap boyu kısaldı denir. boy falan kısalmaz tabi oturma yüzeyi erir

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

devir de artıyor mu bı sırada?

Baskı balatam ortalarında daha bitmesine biraz daha var Direkt araç kıpırdamaz oluyor Devir isteksiz sürat sıfır Kesiciye getirdim açılsın etsin dedim yokuş yukarı 4 te kökledim yok bana mısın demiyor zahmete girmiyor hiç

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Baskı balatam ortalarında daha bitmesine biraz daha var Direkt araç kıpırdamaz oluyor Devir isteksiz sürat sıfır Kesiciye getirdim açılsın etsin dedim yokuş yukarı 4 te kökledim yok bana mısın demiyor zahmete girmiyor hiç

Halen o motorun o kasaya ufak geldiğini, taşımakta zorlandığını düşünüyorum :)

Keşke 2.0 Ecotec olsaydı o kasada. Tadından yenmezdi.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Halen o motorun o kasaya ufak geldiğini, taşımakta zorlandığını düşünüyorum :)

Keşke 2.0 Ecotec olsaydı o kasada. Tadından yenmezdi.

Abi var yine var neden bizim millet anca bayiden 1.6 istifledi o dönem bilmek güç. 1.8, 1.9 CDTI, 2.0 T, 2.2i ,2.2DTI, 2.8TV6i, 3.0CDTI, 3.2TV6i baksana bir sürü seçenek var oysa ki hepsi de aynı yılda hemde. 2004 senesinde hepsi üretildi. Benim ki gibi motoru yağa dokunmayan sanayiye uğratmayan bir tane kazasız bulsam makyaj önemli değil direkt girerim kafa kafaya 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...