İçeriğe Yönlendir

Lpg Uyumlu ve Uyumsuz Motorlar


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

 

 

Çağrı 2500€ kardeşim :D 24.480 lira ediyor. Sonra faturayı görünce:rtfm:

Ben bir de diğer Tüpçüleri gezip geleyim 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Metin Akbal yazdı:

Vialle sıfır sorun. Hatta şu ilk B8 Passat taksiye adamlar direk lpg takmıştı o zamanlar 7000 lira idi. Donanımhaberde falan denk gelmişti.

 

Mis gibi işte, ticaride gayet kullanışlı olur, tsi da lpg varken hitler motorun gerekliliği yok mesela benim gözümde. 

 

Murat Sahın yazdı:

 

2500€'den daha ucuza gelir mi ki? Almanya'da arkadaş var, her sene geliyor aslında, hem de arabasıyla geliyor. Ona sipariş edilse nasıl olur diye düşündüm bir an. :seytan:

 

Fiyatı bayaa yüksekmiş, ama yine de tercih edilebilir. Ben lpgyi tasarruf yapması kadar menzili yükselttiği için de çok seviyorum, düşük menzilli arabaya gıcığım 2 depo candır :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Çıkma bakalım [emoji23] Vialle nin çıkma olanına bakıyorduk bulmuştuk hatta. Şimdi kıymeti arttı yokmuş :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

Çıkma bakalım emoji23.png Vialle nin çıkma olanına bakıyorduk bulmuştuk hatta. Şimdi kıymeti arttı yokmuş :)

 

Bu € & $ ikilisi 4 tlnin altındayken hayat daha yaşanılasıydı. Mevcut durumda hiç keyif almıyorum. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

FSI ve TSI motorlar için (sadece vag grubu değil, bir çok markada benzer teknolojiler için) 3 tane seçenek sunuyorlar;

1- Prins sıvı lpg sistemi. Benzin enjektörlerini kullanıyor, lpgyi sıvı şekilde yanma odasına gönderiyor. En güzel yanı lpg'yi ısıtma ihtiyacı olmadığı için soğutma sistemine müdahale yok. Yeni enjektör bağlanmadığı için manifolda falan delik delme yok. Ancak pahalı. 25 bin lira civarı. Hiç benzin tüketimi yok sayılır diyorlar. Tasarruf %40 üzeri bekleniyor.

2- Prins VSI2. Aslında karma yakıt sistemi, lpg kullanıyor, benzini enjektörleri soğutma amacıyla püskürtüyor ancak bundaki püskürtme çok az seviyede. Göz ardı edilebilecek kadar az diyorlar. Sıralı sistemden farkı motor ısındıktan sonra sürüş esnasında belirli koşullarda eser miktarda benzin kullanmasıymış. Fiyatı 10 bin lira civarı. Tasarruf %30-35 civarı bekleniyor.

3- Diğer markaların karma sistemleri. Bir çok markada mevcut. Belirli koşullarda, mesela şehir içi sürekli dur kalk trafikte benzin tüketimi gözle görülür düzeyde. Fiyatı ortalama yaklaşık 6 bin lira civarı. Burada beklenen tasarruf oranı koşullara göre çok değişmekle birlikte %30'un altında, özellikle büyük şehirlerde %20 civarlarından bahsediliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

FSI ve TSI motorlar için (sadece vag grubu değil, bir çok markada benzer teknolojiler için) 3 tane seçenek sunuyorlar;

1- Prins sıvı lpg sistemi. Benzin enjektörlerini kullanıyor, lpgyi sıvı şekilde yanma odasına gönderiyor. En güzel yanı lpg'yi ısıtma ihtiyacı olmadığı için soğutma sistemine müdahale yok. Yeni enjektör bağlanmadığı için manifolda falan delik delme yok. Ancak pahalı. 25 bin lira civarı. Hiç benzin tüketimi yok sayılır diyorlar. Tasarruf %40 üzeri bekleniyor.

2- Prins VSI2. Aslında karma yakıt sistemi, lpg kullanıyor, benzini enjektörleri soğutma amacıyla püskürtüyor ancak bundaki püskürtme çok az seviyede. Göz ardı edilebilecek kadar az diyorlar. Sıralı sistemden farkı motor ısındıktan sonra sürüş esnasında belirli koşullarda eser miktarda benzin kullanmasıymış. Fiyatı 10 bin lira civarı. Tasarruf %30-35 civarı bekleniyor.

3- Diğer markaların karma sistemleri. Bir çok markada mevcut. Belirli koşullarda, mesela şehir içi sürekli dur kalk trafikte benzin tüketimi gözle görülür düzeyde. Fiyatı ortalama yaklaşık 6 bin lira civarı. Burada beklenen tasarruf oranı koşullara göre çok değişmekle birlikte %30'un altında, özellikle büyük şehirlerde %20 civarlarından bahsediliyor. 

 

Prins te henüz sıvı sistem yok biliyorum. Şu an tek sıvı sistem Vialle değil mi?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

 

Prins te henüz sıvı sistem yok biliyorum. Şu an tek sıvı sistem Vialle değil mi?

Candan var diyor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Eski motorların LPG’den etkilenmeme sebebi sanırım değişken zamanlı supap tasarımı olmaması. 
 

öncelikle mutlaka ve mutlaka lpg’li arabanın benzinden %20-25 arası fazla yakması gerekiyor. Bu zorunluluk. Yoksa fakir karışım olur. Olursa sonuçları belli. 
 

bunu lpg harita ayarıyla sağladıktan sonra yeni arabalarda 3000 devir üstünü görmeyin. Ya da supap zamanlaması hangi devirde değişiyorsa o nokta sıkıntı. Buna ek olarak ateşleme benzine göre ayarlı olduğu için 3000 devirden sonra silindir içinde işler değişiyor. 
 

eğer ayarlı bir lpg kitinde 3000 devir geçilmezse supaplar hassas olsa bile çok uzun süreler sorunsuz kullanılır. 
 

ama su elektrik tesisatı da sağlam olacak. Bujiler iyi olacak. Bobinler kaliteli olacak. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Eski motorların LPG’den etkilenmeme sebebi sanırım değişken zamanlı supap tasarımı olmaması. 
 

 

eski motorlarda kapak da demir olabilir. yenilerde hafif olması için aluminyum kullanıyorlar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
(düzenlendi)

@Tansu Kalafatoğlu Ankara da bir usta ile muhabbet ederken supap yakan araçların supapları serçe parmağı kalınlığında diğerleri işaret parmak kalınlığında demişti 😊 ama supap ne olursa olsun işin önemli kısmı zengin fakir karışım da sanırım 

 

Ekleme

 

Bir de merak ettiğim şey bu harita olayı nedir? Yani yakıt haritası nedir niye bozulur 

tarihinde Mustafa Karaca tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mustafa Karaca yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu

 

Bir de merak ettiğim şey bu harita olayı nedir? Yani yakıt haritası nedir niye bozulur 

 

Kaba tabirle harita teknik detay değilde anlaşılır şekilde hangi devirde hangi şartlarda (soğuk sıcak anı rölanti vs vs) ne kadar yakıt puskurtuleceginin ecu ya kaydedilmesidir. Araç bakımı hava şartları vs vs bu harita olayını etkiler. Duruma göre zengin-fakir karışıma düşebilir araç.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Metin Akbal yazdı:

 

Kaba tabirle harita teknik detay değilde anlaşılır şekilde hangi devirde hangi şartlarda (soğuk sıcak anı rölanti vs vs) ne kadar yakıt puskurtuleceginin ecu ya kaydedilmesidir. Araç bakımı hava şartları vs vs bu harita olayını etkiler. Duruma göre zengin-fakir karışıma düşebilir araç.

Araç kendi kendine sürekli değiştiriyor mu bu değerleri, ya da şöyle sorayım niye bozuyor bu değerleri 😊

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Periyodik tablo gibi bir şey :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcQTd5n2z3fsZQRVGGx8m9s

Lpg ayarı zamanı görmüştüm bu tabloyu 😊 ama niye bozuluyor bu değerler onu bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Ecotek motorlar lpg uyumlu olduğunu hiç sanmıyorum.. 

Sıralı sistem enjeksiyonlu tüm motorlar uyar. Lpg yanma ısısı yüksek falan hikaye. Piyasada inanılmaz fazla ayarsız lpg’li araba var. Bir de millet yüksek devirde sürüyor. Bence sen boşuna benzine o kadar para veriyorsun. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


@Mustafa Karaca harita bozulmuyor ama yaz kış yakıt trimleri değişmesi gerekiyor. Harita sabit. O yüzden ayar bozuluyor gibi geliyor. Obd bağlantılı kitlerde %5-10’a kadar anlık düzeltmeler yapılabiliyor. Onlar daha iyi

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Eski motorların LPG’den etkilenmeme sebebi sanırım değişken zamanlı supap tasarımı olmaması. 
 

öncelikle mutlaka ve mutlaka lpg’li arabanın benzinden %20-25 arası fazla yakması gerekiyor. Bu zorunluluk. Yoksa fakir karışım olur. Olursa sonuçları belli. 
 

bunu lpg harita ayarıyla sağladıktan sonra yeni arabalarda 3000 devir üstünü görmeyin. Ya da supap zamanlaması hangi devirde değişiyorsa o nokta sıkıntı. Buna ek olarak ateşleme benzine göre ayarlı olduğu için 3000 devirden sonra silindir içinde işler değişiyor. 
 

eğer ayarlı bir lpg kitinde 3000 devir geçilmezse supaplar hassas olsa bile çok uzun süreler sorunsuz kullanılır. 
 

ama su elektrik tesisatı da sağlam olacak. Bujiler iyi olacak. Bobinler kaliteli olacak. 

Mondeoyu 200-387 bin arası lpg ile kullandım. Lpg ile ilgili tek arızam olmadı. Aynı bobini kullandım. Filtreleri kendim aldım değiştirdim. 387 binde hala yağ yakmıyordu (iki bakım arası yağ eklemeye gerek kalmıyordu), rölanti problemi falan yoktu. (Rölanti problemi 200 bindeyken vardı, rölanti valfi değişince düzeldi.)

 

Tek dikkat ettiğim 4000 devir üzerinde gazlayacaksam benzine aldım. 

 

Ve en bombası ilk başlarda belki 30 bin belki 50 bin km fakir karışımda kullanmışım. Yani benzin=lpg çıkıyordu. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Ecotek motorlar lpg uyumlu olduğunu hiç sanmıyorum.. 

 

100k km olacak takılalı 🙂 Sen hipermil kazarken ben 2 katı parayı cebimde tutuyorum 🙂

 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sıralı sistem enjeksiyonlu tüm motorlar uyar. Lpg yanma ısısı yüksek falan hikaye. Piyasada inanılmaz fazla ayarsız lpg’li araba var. Bir de millet yüksek devirde sürüyor. Bence sen boşuna benzine o kadar para veriyorsun. 

 

Açıklama yapma yahu. Fikir değişmeyecek çünkü 🙂

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Karaca yazdı:

O zaman obd bağlantılı kit kullanmak daha sağlıklı olacaktır.

 

 

 

 

 


bir tık daha iyi. Ama kit yazılımı daha önemli. Bazı markalar arabalara göre yazılım geliştiriyor. Kendi haritasını yaz kış olarak da güncelleyebiliyor. 


 

@Metin Akbal tayt giyip iki tur atsak ikna ederim aslında :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bir tık daha iyi. Ama kit yazılımı daha önemli. Bazı markalar arabalara göre yazılım geliştiriyor. Kendi haritasını yaz kış olarak da güncelleyebiliyor. 


 

@Metin Akbal tayt giyip iki tur atsak ikna ederim aslında :) 

O da prins de vardır büyük ihtimalle 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

100k km olacak takılalı 🙂 Sen hipermil kazarken ben 2 katı parayı cebimde tutuyorum 🙂

 

 

Hipermil bir spordur, ayrıca bir rahatlama yöntemi. Herhangi bir şikayetim yok. Allah bereketini artırsın , zor zamanlar tabi.  LPG şart .  

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sıralı sistem enjeksiyonlu tüm motorlar uyar. Lpg yanma ısısı yüksek falan hikaye. Piyasada inanılmaz fazla ayarsız lpg’li araba var. Bir de millet yüksek devirde sürüyor. Bence sen boşuna benzine o kadar para veriyorsun. 

 

Ben benzine boşuna para veriyom yanlış bir ifade. Çalıştığım firma arabama ve yoluma göre yakıt masraflarımı fazlasıyla karşılıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben benzine boşuna para veriyom yanlış bir ifade. Çalıştığım firma arabama ve yoluma göre yakıt masraflarımı fazlasıyla karşılıyor. 

Araban lpg’li olsa daha şirket daha az mı verecek?

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araban lpg’li olsa daha şirket daha az mı verecek?

3bin motorda kullansan aynı bin motorda kullansan aynı.Günlük litre tarifesi var. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...