İçeriğe Yönlendir

A6 3.0 TDI Quattro


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin

Açıkçası yakıt tüketimi beni rahatsız etmiyor. Yıllardır benzinli kullanıyorum İstanbul'da, litre olarak çok farklı yakmıyor.

Depo da 80 litre. Ankara'dan geldim, yarımın üstünde halen. 

 

3.0 TFSI'lar gözüme hoş görünmeye başladı, öyle bir çılgınlık yaparsam hep beraber görürüz çok yakmayı. :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mahmut Yıldız yazdı:

Uzun yolda yeni nesil 3 litre dizeller bu kadar yakmıyor, ben bu sebeple çok demiştim. c6 kasa a6 için normal.

 

En büyük fark şanzımanlarda. Yeni A6'lar DSG ya da ZF8HP, oranlar farklı, daha düşük devirde yürüyor. Kalkışlarda da 6HP'nin kaybı çok. Hızlandıktan sonra sıfırlasak fark çok az çıkar.

Ben 3000 devirde 180 yapıyorum şu an. 6. viteste devir bandını neredeyse bitiriyor araba. Yeniler öyle değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Sinan Akgöl yazdı:

ZF olsun daha çok yaksın

 

Yaksın tabi, çok dert değil. Millet 1.6 100ps benzinli ile bundan çok yakıyor. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Şanzımanı motora göre küçük 5 ile 6 nın farkı yok gibi 6 biraz daha devir düşürse daha az yakar ama yine de çok da birşeyler beklememek lazım şehiriçi 12L-15L şehirlerarası 8-9L tüketim bu şekilde bende tabi birde uzun yolda radar cezaları var [emoji846] .

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Selim Bilgin yazdı:

 

Yaksın tabi, çok dert değil. Millet 1.6 100ps benzinli ile bundan çok yakıyor. :)

Aynı motor Q7 ile 13 14 litre dolanıyordum aynı 6 zf ile. Ona göre mis yakıyor senin araba 200+ ps mis.

Dediğin doğru bizim 308 senle aynı yakıyor şehir içi 1.6 120hp :D 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Furkan Bakırel yazdı:

Şanzımanı motora göre küçük 5 ile 6 nın farkı yok gibi 6 biraz daha devir düşürse daha az yakar ama yine de çok da birşeyler beklememek lazım şehiriçi 12L-15L şehirlerarası 8-9L tüketim bu şekilde bende tabi birde uzun yolda radar cezaları var emoji846.png .

 

12'nin üstünü görmedim ben İstanbul'da pek, bakkala markete gitmeleri saymıyorum.

Radar ciddi sıkıntı. :) 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
 
12'nin üstünü görmedim ben İstanbul'da pek, bakkala markete gitmeleri saymıyorum.
Radar ciddi sıkıntı. [emoji4] 
Bakkala gidiyorum 16L garajdan çıkarken 50 lira yakıyoruz [emoji846][emoji846].Senin araba da sert mi abi çok hissettiriyor çukurları hiç esnemiyor yollarda ki yamaları bile içerde hissediyorum çukurlara girmekten korkuyorum koltuktan zıplayacağım diye [emoji23][emoji23].Amortisörler mi bozuk acaba diye teste soktum bir cacık çıkmadı ön takımı elden geçirdik sapasağlam ama zıplıyor meret.
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Servet Aydın yazdı:

Aynen. Bana göre 10 litre normaldir berikine göre 4 litre çoktur.

 

4 litre yaksa satarım arabayı, mobilet mi bu

Furkan Bakırel yazdı:

Bakkala gidiyorum 16L garajdan çıkarken 50 lira yakıyoruz emoji846.pngemoji846.png.Senin araba da sert mi abi çok hissettiriyor çukurları hiç esnemiyor yollarda ki yamaları bile içerde hissediyorum çukurlara girmekten korkuyorum koltuktan zıplayacağım diye emoji23.pngemoji23.png.Amortisörler mi bozuk acaba diye teste soktum bir cacık çıkmadı ön takımı elden geçirdik sapasağlam ama zıplıyor meret.

 

Sert, ben 18 janta geçip spor amortisör takınca sekmeler azaldı, yola çok güzel oturuyor ama garip bi sertlik var arabada, gergin yani.

Kısmen elden geçti ön takım, helezonları da değiştireceğim bi ara.

Sert derken konforsuz değil, ama bi 16 jantlı Passat yumuşaklığı yok tabi ki.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Fabrika verilerinin %20 fazlası bence normal sayılır.

Mert Yeldan yazdı:

Kime göre neye göre çok yakıyor anlamadım.

 

Selim Bilgin yazdı:

Sert, ben 18 janta geçip spor amortisör takınca sekmeler azaldı, yola çok güzel oturuyor ama garip bi sertlik var arabada, gergin yani.

Kısmen elden geçti ön takım, helezonları da değiştireceğim bi ara.

Sert derken konforsuz değil, ama bi 16 jantlı Passat yumuşaklığı yok tabi ki.

16 jantlı passat tamamen konfor ve ekonomi odaklı,  yanakları 55 hatta 60 bile olabilir. Sizin araç ise spor ve sürüş odaklı.  Helezonlar bozulmuş olsa araç daha esnek olmazmıydı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Metin Uzunoğlu yazdı:

16 jantlı passat tamamen konfor ve ekonomi odaklı,  yanakları 55 hatta 60 bile olabilir. Sizin araç ise spor ve sürüş odaklı.  Helezonlar bozulmuş olsa araç daha esnek olmazmıydı?

 

Esneklikten ziyade küçük darbeleri sönümleyemiyor gibi hocam, daha önce hiç yay değiştirmedim ama bahane ile S-Line yayına geçip 1-2 cm düşürmeyi planlıyorum arabayı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selim Bilgin

Evet kısa bir durum raporu;

 

Yapılacaklar listesi kabarınca geçen hafta bıraktım arabayı servise.

Yağ değişeli 7-8 bin olmuştu, yağ değişti, yağ-hava-polen-mazot filtreleri değişti.

Yukarıda yazdığım spor amortisör işlemini tamamlayıcı olarak amortisör takozları, tüm askı rotları, viraj demir lastikleri değişti. Şu an süspansiyon olarak gerçekten içime sindi artık.

Yüksek süratte sert frenler sonucu frenler ses yapmaya başlamıştı, torna vs. ile düzelmeyince disk + balataları da değiştirdik.

Sağ arkadan bir tıkırtı geliyordu, döşemenin içine nereden girdiyse iki tane bijon girmiş, sağolsun onları bulup çıkardılar. :) 

Bunların yanında ufak tefek başka işler de yapıldı, ve iki günün ardından teslim aldım arabayı oldukça memnun kalarak. Tüm işlemler ve destekleri için Mekatronik servis ve Akif ustaya buradan da teşekkürler.

 

Şimdi listede üç şey kaldı, biri şanzıman yağı değişimi, onun için ZF Türk'e gideceğim muhtemelen, binek araçlara bakmaya başlamışlar.

İkincisi, çok hafif bir enjektör şakırtısı var, içimden 6 enjektörü değiştirmek gelse de oldukça maliyetli bir iş olduğu için şimdilik erteliyorum, biraz gitsin böyle bakalım.

Üçüncüsü de ön arka tamponları boyatacağım ama akıllı vidayla sabitlemişler, çıkma tampon bulmam lazım.

 

Spontane bir foto ile tamamlayalım.

 

a6sb.jpeg

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Selim Bilgin yazdı:

Evet kısa bir durum raporu;

 

Yapılacaklar listesi kabarınca geçen hafta bıraktım arabayı servise.

Yağ değişeli 7-8 bin olmuştu, yağ değişti, yağ-hava-polen-mazot filtreleri değişti.

Yukarıda yazdığım spor amortisör işlemini tamamlayıcı olarak amortisör takozları, tüm askı rotları, viraj demir lastikleri değişti. Şu an süspansiyon olarak gerçekten içime sindi artık.

Yüksek süratte sert frenler sonucu frenler ses yapmaya başlamıştı, torna vs. ile düzelmeyince disk + balataları da değiştirdik.

Sağ arkadan bir tıkırtı geliyordu, döşemenin içine nereden girdiyse iki tane bijon girmiş, sağolsun onları bulup çıkardılar. :) 

Bunların yanında ufak tefek başka işler de yapıldı, ve iki günün ardından teslim aldım arabayı oldukça memnun kalarak. Tüm işlemler ve destekleri için Mekatronik servis ve Akif ustaya buradan da teşekkürler.

 

Şimdi listede üç şey kaldı, biri şanzıman yağı değişimi, onun için ZF Türk'e gideceğim muhtemelen, binek araçlara bakmaya başlamışlar.

İkincisi, çok hafif bir enjektör şakırtısı var, içimden 6 enjektörü değiştirmek gelse de oldukça maliyetli bir iş olduğu için şimdilik erteliyorum, biraz gitsin böyle bakalım.

Üçüncüsü de ön arka tamponları boyatacağım ama akıllı vidayla sabitlemişler, çıkma tampon bulmam lazım.

 

Spontane bir foto ile tamamlayalım.

 

 

Kesene bereket, kazasız belasız. Bir şeyler düzeltildikçe kullanması daha zevkli oluyordur :)

Sıkışan paralardan bahsetmiyorum bile :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Selim Bilgin yazdı:

Evet kısa bir durum raporu;

 

Yapılacaklar listesi kabarınca geçen hafta bıraktım arabayı servise.

Yağ değişeli 7-8 bin olmuştu, yağ değişti, yağ-hava-polen-mazot filtreleri değişti.

Yukarıda yazdığım spor amortisör işlemini tamamlayıcı olarak amortisör takozları, tüm askı rotları, viraj demir lastikleri değişti. Şu an süspansiyon olarak gerçekten içime sindi artık.

Yüksek süratte sert frenler sonucu frenler ses yapmaya başlamıştı, torna vs. ile düzelmeyince disk + balataları da değiştirdik.

Sağ arkadan bir tıkırtı geliyordu, döşemenin içine nereden girdiyse iki tane bijon girmiş, sağolsun onları bulup çıkardılar. :) 

Bunların yanında ufak tefek başka işler de yapıldı, ve iki günün ardından teslim aldım arabayı oldukça memnun kalarak. Tüm işlemler ve destekleri için Mekatronik servis ve Akif ustaya buradan da teşekkürler.

 

Şimdi listede üç şey kaldı, biri şanzıman yağı değişimi, onun için ZF Türk'e gideceğim muhtemelen, binek araçlara bakmaya başlamışlar.

İkincisi, çok hafif bir enjektör şakırtısı var, içimden 6 enjektörü değiştirmek gelse de oldukça maliyetli bir iş olduğu için şimdilik erteliyorum, biraz gitsin böyle bakalım.

Üçüncüsü de ön arka tamponları boyatacağım ama akıllı vidayla sabitlemişler, çıkma tampon bulmam lazım.

 

Spontane bir foto ile tamamlayalım.

 

a6sb.jpeg

 

Yapılanlar içine sindiyse sorun yok. Güle güle bin Selim.

 

Dogan Arsiray yazdı:

akilli vidami.... 🙂

En azından akıllı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bakım on numara olmuş tertemiz. Kesenize bereket.

 

Tamponda akıllı vida ben aracı aldığımda da vardı. Boyatırken tamponu tamir ettirdim. Servisten de orijinal tampon braketi alıp taktım. Tertemiz olmuştu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ülkemize dua edin :)

Amerikada 100 mili geçeni adam öldürmeye teşebbüsten yargılıyorlarmış :)

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Arıkan yazdı:

Tamponda akıllı vida ben aracı aldığımda da vardı. Boyatırken tamponu tamir ettirdim. Servisten de orijinal tampon braketi alıp taktım. Tertemiz olmuştu.

 

Kaportacı bu tamir olmaz demişti ama başka bir yer ile daha görüşeceğim.

Furkan Avcı yazdı:

Kesene bereket, kazasız belasız. Bir şeyler düzeltildikçe kullanması daha zevkli oluyordur :)

Sıkışan paralardan bahsetmiyorum bile :D

 

Nasıl sıkışmışsa çıkar çıkar bitmiyor. :D 

Dogan Arsiray yazdı:

akilli vidami.... 🙂

 

Akıllı vida, akılsız ustacıklar.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...