İçeriğe Yönlendir

Sahte İlanlarla İkinci El Fiyatı Belirlemeye Son!..


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Ali Gök
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ücretler olayıda var tabii,   o zaman bizdeki asgari ücrete göre bakacaksın 2. ele :) ne oldu kaldın ortada değilmi :D

 

bizde bu fiyatlar tamamen bizim toplumun suçu, almayın araba falan, mecbur kalmayan almasın, böyle yaptıkça 2. el şişeer durur, satamazlar..

böyle diyerek emperyalizme hizmetmi ediyorum acaba? yok etmiyorum, adam gibi fiyattan satsalar dolara falan yada sıfırıyla kıyaslama olmadan, araban 2. el bitti gitti, çoğu insan bence 2. ele biner piyasası çok hızlı işler, ama herkes nasıl cebime daha çok para girer derdinde olduğundan bu iş daha su götürür, ama bir yere kadar..

 

araba alacaklar 2 ye ayrılır: ihtiyaçtan alanlar keyfi alanlar

 

ihtiyaçtan alana laf yok, mecbur alıyor ama fazla para veriyor olabilir...

 

keyfi alan içinse iş değişir:  parası olan zaten sıfır alır,  arabaya yetecek parası olan sıfır alamıyorsa uygun 2. el bakar, 1-2 yaşında arabaya yetiyorsa para alır, alamıyorsa almaz parasını başka yerde kullanır (bunlarda içinde 2 ye ayrılır, 1. grup benim gibiler, 2.ele haddinden fazla vermem, sıfır alırım, alamazsam hiç araba almam, 2. grupsa ille alacağım keyfi ama alacağım, basar parayı alabildiğini alır 2. elde alır, ancak bu grup şişik 2. el alır....

 

sonuç:

mecburiyetten alanlar (sayıları az)

keyfi alanlar (en büyük grup) bunlarda 2 ye ayrılır; para var aracı keyfi alıyor ve para yemek içindir diyenler 1.grup  ve aman param diyenler 2. grup

 

aman param diyenler gider 2. ele fazla verir alır

yemek içindir diyenlerse sıfır alır yada....  ben yemek içindirciyim, 2. elle işim olmaz ama alamıyorsam sıfır, o zaman ya 1-2 yaşında çok az km yapmış çok çok az hasarlı mini çizik gibi bir aracı alırım yada hiç almam.

 

şimdi en çok hangi grup var?

keyfi alanlar çoğunlukta.... bunların içinde ille arabam olacak aman param diyenler önde olduğundan ne yapıp edip alacaklarından bu grubun sayesinde 2. el fiyatları şişik, bu grup uyandığı an 2. el olması gerekene iner (dingiliz stayla) emperyalizmde yara alır, sıfır aldın çıktın galeriden iş bitti, o fiyat bayağı bir iner, uyansanıza kardeşim, adam 10 yaşında arabaya 100 diyor şimdi diyor 200 yuh yani, o parayı vereni ise yukarıdaki  hiçbir gruba sokamıyorum, özel grup onlar, vip grup :)  yada o modelin hastası olanlar ( bu hasta kısmıda 2 ye ayrılır :) harbi hasta olunacak araç birde kuş serisine hasta olan grup gibi) amaaaan çok uzadı bu iş, 2. el düşecek arkadaş, bune böyle :D

 

Sifiri bu kadar pahali ve yokken 2. Eli ucuzlamaz

 

tum ulke iflas ederse o zaman sirf araba degil

hersey yok pahasina satilir

 

 

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin
Ali Gök yazdı:

 

Sifiri bu kadar pahali ve yokken 2. Eli ucuzlamaz

 

tum ulke iflas ederse o zaman sirf araba degil

hersey yok pahasina satilir

 

 

Çok uzak olmayan bir senaryo şartlar böyle devam ederse ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

 

Ali Gök yazdı:

 

Sifiri bu kadar pahali ve yokken 2. Eli ucuzlamaz

 

tum ulke iflas ederse o zaman sirf araba degil

hersey yok pahasina satilir

 

 

Sıfırı tükettik diyormuş dış güçler. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Gök yazdı:

 

Sifiri bu kadar pahali ve yokken 2. Eli ucuzlamaz

 

tum ulke iflas ederse o zaman sirf araba degil

hersey yok pahasina satilir

 

 

yok pahasına satmayacaksınki,  bu dediklerim sanki yok pahası gibi geliyor millete, değil halbuki.... arabayı aldın çıktın galeriden bitti işi fiyat iner, zaten aldığın an zarardasın yok ötesi... 2 eli sıfırından pahalı satılan tek ülke biziz sanırım, hale bak... almayıver yahu yada bekle kaçan ne.....

 

neyse, sıfırı yok ve çok pahalı, 2. elide pahalı, bu durumda araba alamayız,  2 elede o paraları verecek insanlar  gün geçtikçe dahada azalacak gibime geliyor,  o parayı kim verecek, mecbur olanlar yada ille arabam olsun diyenler, bizde millet doyumsuz olduğundan ille olsun diyenler çoğunlukta, biraz toplum kendine gelse görürüm ben 2. eli, neyse şimdilik sen haklısın biraz, ben sıfırcıyım yada almam, benim için araç %10 ihtiyaç %90 lüks, olmayı versin...olacaksada 2. el uygun fiyatlı sağlam ve yeni araç olacak yada eski ama özellikli araç olacak...

 

ha bu arada şu virüs (buda bahane nereden ve nasıl kim çıkardı, bence doğal değil) olayı bitsin esas maskelediği küresel krizin acıları başlayacak, yıllardır geliyor dediğim kriz varya o işte, bakalım neler olacak, en kötü senaryo ww3, iyimser olansa ağır ekonomik krizler....  bu arada bu işten fayda sağlayan tek şeyse Gezegen oldu, kısa sürede olsa bir oh çekti doğa.... 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 Almanya'da ne durumda 2. El fiyatları önce bunu burada uygulamak lazım, 

 

Kuzenim Hollanda'da geçen ay 300 Euro'ya 1999 model Corsa almıştı. Bu ay satmış ve maaşını  yarısına yani 1100 Euro'ya 2002 model Mercedes almış. Bu çok zor bizde.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Eyüp Çetin yazdı:

 

Kuzenim Hollanda'da geçen ay 300 Euro'ya 1999 model Corsa almıştı. Bu ay satmış ve maaşını  yarısına yani 1100 Euro'ya 2002 model Mercedes almış. Bu çok zor bizde.

bizde bunun olması için, güçü ekonomi, bilinçli toplum olmalı, her ikiside ne yazıkki yok, özellikle 2. si daha çok uzun yıllarda olmayacak gibi duruyor, sonuçta bu bir kültür meselesi birazda... tabii bunun yanında çok şey daha değişecek diye bir eklemede yapayım, dingiliz stayla diye boşa demiyoruz, bizde zaten vergiler uçuk, işletme maliyetleride uçuk, bizde tek geride kalan kısım servisler, servisler saatle iş görecek ama şimdi olduğu gibi tırt iş değil adam gibi iş yapacaklar ve hatalarının bedelini çok ağır ödeyecekler, yoksa bizimle avrupa arasında pek fark yok, servis ve gelir düzeyi ana fark...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

Su Avrupa ikinci el piyasasını Türkiye ile kıyaslarken birde yürütme maliyetlerini yasal sınırlamaları işçilik ücretlerini felanda kıyaslaniz da mantıklı cümleler görsek.

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Mustafa bir yerde haklısın. Burda araba ucuz çünkü yürütme maliyeti çok pahalı. Burda servisin saat ücreti 117 euro. Basit bir işlem bile 300-500 euro tutuyor. Dolayısıyla yaşlı (özellikle dizel) arabalar bedava, çünkü satıcı riski sübvanse etmek zorunda. 

Geçen ay benim Scenic enjektör arızası verdi. Tek enjektör değişimi ve işçilik 500 euro. Aldığım galerici hesabı mecburen yüklendi. 
Bence insanların göz ardı ettiği Türkiye’de pahalı olmasının tek sebebi yok. Almanya otomobil üretiminin başkenti, burda araba alındığında ülkeden çıkan bir para bir cari açık yok. Enflasyon olmadığından finansman bedava. 15 bin euronun faizi 450 euro ve vadeler çok çok çok uzun olabiliyor Aylık 200 lira taksitle araba alınabilse kim 20 yaşında hurdalarla uğraşır ki. Türkiye ile Almanya’yı bu açıdan kıyaslamak Karagümrükspor’la Barcelona’yı kıyaslamaya benziyor 😀 
Son söz: 2012’den beri forumdayım, hep ikinci el fiyatlarının şiştiği söylenedurur, hiç fiyatların düştüğü görülmemiştir. O yüzden niyeti olan alsın, elinde olan tutsun. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bizde bunun olması için, güçü ekonomi, bilinçli toplum olmalı, her ikiside ne yazıkki yok, özellikle 2. si daha çok uzun yıllarda olmayacak gibi duruyor, sonuçta bu bir kültür meselesi birazda... tabii bunun yanında çok şey daha değişecek diye bir eklemede yapayım, dingiliz stayla diye boşa demiyoruz, bizde zaten vergiler uçuk, işletme maliyetleride uçuk, bizde tek geride kalan kısım servisler, servisler saatle iş görecek ama şimdi olduğu gibi tırt iş değil adam gibi iş yapacaklar ve hatalarının bedelini çok ağır ödeyecekler, yoksa bizimle avrupa arasında pek fark yok, servis ve gelir düzeyi ana fark...

 

Türkiyede 100 kişide 20 kişi çalışıyor bu üretilen para 100 kişiyi besliyor, avrupada 100 kişide 80 kişi çalışıyor. Ayrıca israf ve kayıp konusunda da çok dikkat ediyorlar. Tabi gelir artıyor. Avrupada AVM girişinde güvenlik gördünüz mÜ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Türkiyede 100 kişide 20 kişi çalışıyor

bu günlerde 12 falan olmuştur?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

bu günlerde 12 falan olmuştur?

 

Muhtemelen. İşsizlik değil işlilik oranını ölçmek lazım. Ve bu işleri ikiye ayırmak lazım:

 

1- Faydalı işler

2- Faydasız işler

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

83 milyon nüfus:

14 milyon çalışan var kayıtlara göre sigortalı

8 milyon yaşlı

33  milyon 20 yaş ve altı

 

20-65 arası çalışmayan :  83-55= 28 milyon çalışmayan var buna çalışıyor görünüp fuzuli işlerde çalışanlar ve kendilerini emeklilik için sigortalı gösterenler eklenecek. 

 

Şimdi işsizlik yüzde kaç?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Şimdi işsizlik yüzde kaç?

tüik e göre mi?

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Su Avrupa ikinci el piyasasını Türkiye ile kıyaslarken birde yürütme maliyetlerini yasal sınırlamaları işçilik ücretlerini felanda kıyaslaniz da mantıklı cümleler görsek.

 

Kesinlikle haklısınız. Fakat uygun fiyata araç alma özlemi var içimizde bu yüzden özeniyoruz biraz. Yoksa bahsettiğim Hollanda'da kimse araba almıyor bisiklete biniyor. Kıyaslama yaparsak bir şekilde birbirlerini dengeliyorlar. 

Ahmet Gül yazdı:

 Burda araba ucuz çünkü yürütme maliyeti çok pahalı. Burda servisin saat ücreti 117 euro. Basit bir işlem bile 300-500 euro tutuyor. Dolayısıyla yaşlı (özellikle dizel) arabalar bedava, çünkü satıcı riski sübvanse etmek zorunda. 

 

 

Hollanda'yı baz alarak konuşuyorum; ayrıca araç park ücretleri çok masraflı. Her eve verilen bir parklık alan var ve ücreti ödenmek zorunda aylık olarak. İkinci araç için daha fazla park ücreti alınıyor. Ayrıca park edilen her kaldırım kenarının saati 5 euro.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Su Avrupa ikinci el piyasasını Türkiye ile kıyaslarken birde yürütme maliyetlerini yasal sınırlamaları işçilik ücretlerini felanda kıyaslaniz da mantıklı cümleler görsek.

 

Ahmet Gül yazdı:

Mustafa bir yerde haklısın. Burda araba ucuz çünkü yürütme maliyeti çok pahalı. Burda servisin saat ücreti 117 euro. Basit bir işlem bile 300-500 euro tutuyor. Dolayısıyla yaşlı (özellikle dizel) arabalar bedava, çünkü satıcı riski sübvanse etmek zorunda. 

Geçen ay benim Scenic enjektör arızası verdi. Tek enjektör değişimi ve işçilik 500 euro. Aldığım galerici hesabı mecburen yüklendi. 
Bence insanların göz ardı ettiği Türkiye’de pahalı olmasının tek sebebi yok. Almanya otomobil üretiminin başkenti, burda araba alındığında ülkeden çıkan bir para bir cari açık yok. Enflasyon olmadığından finansman bedava. 15 bin euronun faizi 450 euro ve vadeler çok çok çok uzun olabiliyor Aylık 200 lira taksitle araba alınabilse kim 20 yaşında hurdalarla uğraşır ki. Türkiye ile Almanya’yı bu açıdan kıyaslamak Karagümrükspor’la Barcelona’yı kıyaslamaya benziyor 😀 
Son söz: 2012’den beri forumdayım, hep ikinci el fiyatlarının şiştiği söylenedurur, hiç fiyatların düştüğü görülmemiştir. O yüzden niyeti olan alsın, elinde olan tutsun. 

 

Scenic enjektör+işçilik 500 tl ye biter mi bizde(google a dci enjektör yazdım 1000 tl görünüyor)? Almancılar yıllarca yazları bizim sanayilerde boyatıp geri götürdüler işçilik pahalı onu biliyoruz. Başka neler var bizden daha kötü durumda oldukları?

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Sarı site kapansa eski pazarlar kurulsa piyasa anca o zaman normale döner.Herkes galerici herkes al satçı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

14 milyon çalışan var kayıtlara göre sigortalı

 

Mehmet Göktürk yazdı:

yukardaki hesabıma göre

verilere güvenelim mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

 

verilere güvenelim mi?

 

14 milyon kayıtlı çalışan he evet gerçekten işbaşında mı meselesi de var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

 

14 milyon kayıtlı çalışan he evet gerçekten işbaşında mı meselesi de var.

bi de kayıtsızı.... emekli olup ta çalışanı... nakit yasaklansın bu ülke çöker mesela

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ücretler olayıda var tabii,   o zaman bizdeki asgari ücrete göre bakacaksın 2. ele :) ne oldu kaldın ortada değilmi :D

 

bizde bu fiyatlar tamamen bizim toplumun suçu, almayın araba falan, mecbur kalmayan almasın, böyle yaptıkça 2. el şişeer durur, satamazlar..

böyle diyerek emperyalizme hizmetmi ediyorum acaba? yok etmiyorum, adam gibi fiyattan satsalar dolara falan yada sıfırıyla kıyaslama olmadan, araban 2. el bitti gitti, çoğu insan bence 2. ele biner piyasası çok hızlı işler, ama herkes nasıl cebime daha çok para girer derdinde olduğundan bu iş daha su götürür, ama bir yere kadar..

 

araba alacaklar 2 ye ayrılır: ihtiyaçtan alanlar keyfi alanlar

 

ihtiyaçtan alana laf yok, mecbur alıyor ama fazla para veriyor olabilir...

 

keyfi alan içinse iş değişir:  parası olan zaten sıfır alır,  arabaya yetecek parası olan sıfır alamıyorsa uygun 2. el bakar, 1-2 yaşında arabaya yetiyorsa para alır, alamıyorsa almaz parasını başka yerde kullanır (bunlarda içinde 2 ye ayrılır, 1. grup benim gibiler, 2.ele haddinden fazla vermem, sıfır alırım, alamazsam hiç araba almam, 2. grupsa ille alacağım keyfi ama alacağım, basar parayı alabildiğini alır 2. elde alır, ancak bu grup şişik 2. el alır....

 

sonuç:

mecburiyetten alanlar (sayıları az)

keyfi alanlar (en büyük grup) bunlarda 2 ye ayrılır; para var aracı keyfi alıyor ve para yemek içindir diyenler 1.grup  ve aman param diyenler 2. grup

 

aman param diyenler gider 2. ele fazla verir alır

yemek içindir diyenlerse sıfır alır yada....  ben yemek içindirciyim, 2. elle işim olmaz ama alamıyorsam sıfır, o zaman ya 1-2 yaşında çok az km yapmış çok çok az hasarlı mini çizik gibi bir aracı alırım yada hiç almam.

 

şimdi en çok hangi grup var?

keyfi alanlar çoğunlukta.... bunların içinde ille arabam olacak aman param diyenler önde olduğundan ne yapıp edip alacaklarından bu grubun sayesinde 2. el fiyatları şişik, bu grup uyandığı an 2. el olması gerekene iner (dingiliz stayla) emperyalizmde yara alır, sıfır aldın çıktın galeriden iş bitti, o fiyat bayağı bir iner, uyansanıza kardeşim, adam 10 yaşında arabaya 100 diyor şimdi diyor 200 yuh yani, o parayı vereni ise yukarıdaki  hiçbir gruba sokamıyorum, özel grup onlar, vip grup :)  yada o modelin hastası olanlar ( bu hasta kısmıda 2 ye ayrılır :) harbi hasta olunacak araç birde kuş serisine hasta olan grup gibi) amaaaan çok uzadı bu iş, 2. el düşecek arkadaş, bune böyle :D

30 nisanda arabayı sattım 79 ha bugün ha yarın derken nisanda 115'e bulduğum aracı 27 temmuzda 131'e aldım.

Öğrendiklerim;

1- aradığın arabayı buldunmu satacağını 1~2 ucuz ver alacağını kaçırma

2- alacağın arabanın fiyatını çok zorlama beğendiysen içine sınıyorsa al.

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Metin Uzunoğlu yazdı:

30 nisanda arabayı sattım 79 ha bugün ha yarın derken nisanda 115'e bulduğum aracı 27 temmuzda 131'e aldım.

Öğrendiklerim;

1- aradığın arabayı buldunmu satacağını 1~2 ucuz ver alacağını kaçırma

2- alacağın arabanın fiyatını çok zorlama beğendiysen içine sınıyorsa al.

 

Bu artık herşeyde aynı 2018 Eylülde arabayı sattım ev bakayım dedim 200000 almadığım evler Ocakta 240000 oldu arkasından faizler yüksek gitti kimse ev almamaya başladı göz ucu ile Focus 2,5 bakıyordum yazın 40000 almadığım arabayı Ocakta 48500 aldım şimdi 60000 çekiyorlar.Faiz indirimi öncesi 240000 olan evler indirim sonrası 300000 buldu faizler yüksekti evler satılmıyordu uyanıklar faiz indirimi gelince ev ilanlarını silip yeniden yüksek fiyatlarla ilana koydular ve inanın sattılar.

Size tamamen katılıyorum herhangi bir değer satınca çok beklemeden hemen alacaksın elindeki para eriyor fiyat çıkıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Köksal Yılmaz yazdı:

 

 

Scenic enjektör+işçilik 500 tl ye biter mi bizde(google a dci enjektör yazdım 1000 tl görünüyor)? Almancılar yıllarca yazları bizim sanayilerde boyatıp geri götürdüler işçilik pahalı onu biliyoruz. Başka neler var bizden daha kötü durumda oldukları?

İnsan bazen avunmak için kötü yanlarını görmeye çalışıyor 😀 Çok fazla olmasa da bir kaç rastladığım şöyle. 
1- Birinci sınıf demokrasi ama üçüncü sınıf bürokrasi ülkesi burası. Hala kağıt kalem postada kalmışlar. Bir kurumla en ufak işinizi halletmek 1.5 ay sürüyor. Bizde her şey online. E devlet bir nimetmiş, onu öğrendim. 
2- Hizmet sektörü felaket. Para para etmiyor burda. Biraz da beceriksizler. Ehliyet almam 6 ay sürdü, alt tarafı bir sınava gireceğim sadece. Sıfırdan almıyoruz. Zor şartlar bizi cevval yapmış. Bunlar çok rahat. İtiraz etsen bekle ne işin var diyorlar. Bir koltuk alalım dedik, en yakın teslimat süresi 10 hafta. Türkiye’de bas parayı, akşam koltuk evde. Nakliye, kurulum vs de ayrı ücretli. Tuzları kuru, naz kapris çekmiyorlar. 
3- İstersen multi zengin ol ev yok. Galiba alışamayacağım tek nokta bu. En dandik ev 200 bin euro. Oturulacak evler 300-500 bin avro arası. (Bu arada burası 12 bin nüfuslu kasaba, şehirlerde insanlar ev kirasına çalışıyor) Ev bulmak iş bulmaktan zor. İlanı arıyorsun bilgilerinizi mail atın, biz size döneriz diyorlar, arayan soran yok 😊

4- Maaşlar üzerindeki kesintiler çok fazla. (Allah’tan ben vergiden muafım) 4000 euro alan bir mühendisin net maaşı vergi dilimine göre ortalama 2700 euro. Bizim millet de internetten bakıyor ooo mühendis 4000 alıyormuş diye içi gidiyor 😆 

5-  Araçların ucuz olması avantaj gibi gözükse de bir açıdan değil. 20 bin euroya aldığınız E350 CDI, beş sene sonra 9-10 bin. Taksit bittiğinde araba para etmez oluyor.

6- Sağlık sistemine ulaşmak imkansız. Sağlık sistemleri iyi ama ulaşamıyorsun. Doktordan randevu alana kadar hastalık geçiyor. Yeterli doktor yok. Mesela bizim hala aile hekimimiz yok, çünkü gittiğinizde doluyuz alamıyoruz üzgünüz diyorlar. Türkiye gerçekten bu açıdan cennetmiş. 
Maksat muhabbet, benim gözüme ilişenler bunlar. Her tarafı altından değil yani

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eyüp Çetin yazdı:

 

Bundan sonraki süreçte kanunla yetkili satıcılar belirlenecek ve ilanlar onlar üzerinden verilebilecek.

 

 

Bunu ön gören, bunun nasıl olacağını da düşünmüş mü ?

 

Biri aklından bir şey geçirmiş. Bu da gazeteye haber olmuş.

 

Ahmet Gül yazdı:

 

4- Maaşlar üzerindeki kesintiler çok fazla. (Allah’tan ben vergiden muafım) 4000 euro alan bir mühendisin net maaşı vergi dilimine göre ortalama 2700 euro. Bizim millet de internetten bakıyor ooo mühendis 4000 alıyormuş diye içi gidiyor 😆 

 

 

2700 x 7,67 TL yaparsam görürsün mühendis maaşını :)

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...