İçeriğe Yönlendir

Astra J 1.6 A16XER Motor ile Benzin-LPG Tüketim Kıyaslaması


Metin Akbal

Recommended Posts

Mustafa Arıkan
Alpay Sumer yazdı:

yarismaya benzinle katiliyorum😂

Biz benzini genelde bir şeylerin üzerine döküp yakmak için kullanıyoruz :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mustafa Arıkan yazdı:

Biz benzini genelde bir şeylerin üzerine döküp yakmak için kullanıyoruz :) 

Arac yakmiyo 😂 

Yorum bağlantısı
Sedat Demircan

hocam gercekten tebriğe şayan bir tüketim💪Yani hipermilci gibisin resmen.lpgde havza-samsun arası polo 1.4 lpg ile en iyi ortalamam bile 5.5 lt civarıydı lpg.benzin ise 4.6 lt.Ortalama hızın da 95 km lerde olduğunu görünce tebrik etmek istedim .Hız sabitleyici çoğunlukla açıktı sanırım aracta?

bide lpgyi özençlerde mi taktınız:)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Umut Taşlı yazdı:

torklu olur, keyif verir :voltron: 

Acaba tork bir tek benim mi midemi bulandırıyor? Torku yüksek arabada bir de basık hacim varsa ve ben kullanmıyorsam nedense midem bulanıyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

 

 

 

hocam gercekten tebriğe şayan bir tüketim[emoji123]Yani hipermilci gibisin resmen.lpgde havza-samsun arası polo 1.4 lpg ile en iyi ortalamam bile 5.5 lt civarıydı lpg.benzin ise 4.6 lt.Ortalama hızın da 95 km lerde olduğunu görünce tebrik etmek istedim .Hız sabitleyici çoğunlukla açıktı sanırım aracta?

bide lpgyi özençlerde mi taktınız:)

 

 

Ben hipermilci degilim default_smile.png Az yakarim diye bir iddiam yok. Amacima ulastim default_smile.png Lpg aynen Ozenclerde takildi. Ilk takildiginda denedigimde 2015 yilinda 28 litre lpg ile 370 km yol yapmistim default_smile.png Zaten lpg li diye cok kasmiyorum esasinda. Hiz sabitleyici hep acikti rampa asagi haricinde.

 

 

Acaba tork bir tek benim mi midemi bulandırıyor? Torku yüksek arabada bir de basık hacim varsa ve ben kullanmıyorsam nedense midem bulanıyor. 

 

 

Ovv tork mu bayilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Hiz sabitleyici hep acikti rampa asagi haricinde.

 

 


benim arabadaki hız sabitleyicinin kötü bi huyu var. Kaydedilen hızdan 3-4 km düşükse hemen vites küçültüp gazı köklüyor. 110 kayıtlı hız mesela. 80’e düştüm. Sonra resume dedim. 110’a tekrar çıkmak için 2 vites küçültüp devri 5000’e vuruyor :) supap düşmanı resmen :) o yüzden rampaya çıkarken eksi tuşuna basıyorum yavaş yavaş. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

benim arabadaki hız sabitleyicinin kötü bi huyu var. Kaydedilen hızdan 3-4 km düşükse hemen vites küçültüp gazı köklüyor. 110 kayıtlı hız mesela. 80’e düştüm. Sonra resume dedim. 110’a tekrar çıkmak için 2 vites küçültüp devri 5000’e vuruyor [emoji4] supap düşmanı resmen [emoji4] o yüzden rampaya çıkarken eksi tuşuna basıyorum yavaş yavaş. 
Sanzimanin adi neydi?
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Fn4a-el

Aisin Jatco vs degil. Onlarda durum nasil meral ettim.

Ford mazda ortak üretimi bu şanzıman. 15 yıl fiesta, focus, ecosport, connect 2.0 mazda 2, mazda 3, mazda 5, mazda 6 ve mazda cx7’de kullanıldı. 5 ileri de var d segment ve 2.0 motorlar için. Epey sorunsuz. Maşallah diyelim 

 

Hız sabitleyicide sen de durum nasıl ki? 
 

 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

1-2 hafta içerisinde büyük ihtimal Karabük-Trabzon Akçaabat Yapacağım bakalım bizim hayta neler yapacak. 2 yetişkin 1 çocuk 1 bebek olacak. Büyük ihtimal sık sık durmalar olacak ondan dolayı biraz daha fazla çıkabilir benimki.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Hız sabitleyicide sen de durum nasıl ki? 
 

 


Saygıdeğer üstat cevap verecektir :) 

 

Bizdeki durum manuel olduğundan vites küçültme yapmıyor kendin yaparsan devir anlık düşüyor vites geçişi olduğundan dolayı. + -2 hız yapılabiliyor. Rampa çıkarken ben iptal ediyorum çünkü vites geçişinde çok bekliyor neredeyse o yüzden iki vites aşağı almam gerekiyor. O yüzden manuel hemen kendim gaz verip sonra tekrar cc alıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Arif Aykın yazdı:

1-2 hafta içerisinde büyük ihtimal Karabük-Trabzon Akçaabat Yapacağım bakalım bizim hayta neler yapacak. 2 yetişkin 1 çocuk 1 bebek olacak. Büyük ihtimal sık sık durmalar olacak ondan dolayı biraz daha fazla çıkabilir benimki.


Saygıdeğer üstat cevap verecektir :) 

 

Bizdeki durum manuel olduğundan vites küçültme yapmıyor kendin yaparsan devir anlık düşüyor vites geçişi olduğundan dolayı. + -2 hız yapılabiliyor. Rampa çıkarken ben iptal ediyorum çünkü vites geçişinde çok bekliyor neredeyse o yüzden iki vites aşağı almam gerekiyor. O yüzden manuel hemen kendim gaz verip sonra tekrar cc alıyorum.

Doğru yaa, araç manueldi :) 

 

sorun etmezseniz gece çıkın yola. Ben çocuklarla bir kere gündüz gittim trabzon’a. O kadar yorulup stres yaptığımı daha hatırlamıyorum. O zamandan sonra gideceğim yere sabah 7-8 gibi varma planıyla gece çıkıyorum. Çocuklar neredeyse hiç uyanmıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Arif Aykın yazdı:

1-2 hafta içerisinde büyük ihtimal Karabük-Trabzon Akçaabat Yapacağım bakalım bizim hayta neler yapacak. 2 yetişkin 1 çocuk 1 bebek olacak. Büyük ihtimal sık sık durmalar olacak ondan dolayı biraz daha fazla çıkabilir benimki.

Saygıdeğer üstat cevap verecektir :) 

Bizdeki durum manuel olduğundan vites küçültme yapmıyor kendin yaparsan devir anlık düşüyor vites geçişi olduğundan dolayı. + -2 hız yapılabiliyor. Rampa çıkarken ben iptal ediyorum çünkü vites geçişinde çok bekliyor neredeyse o yüzden iki vites aşağı almam gerekiyor. O yüzden manuel hemen kendim gaz verip sonra tekrar cc alıyorum.

 

1.6 115 hp motor ve d16 şanzımanın var. 80 km hızla 4 ncü vitede %9 rampa tırmanıyor. Ama enerji tüketicilerini geçici olarak kapatılması için dip gaz yapabilirsin. 

Bu seferde açık döngüye düşerse motor lambda sensörleri iptal olur oksijene boğulur çekiş gene düşer. 

Rampa görünce klimanı elle devre dışı bırak. Klimanın fanı çalışsın. 

Vites düşüceğini bildiğin rampada cc önden kapat. Beklemede kalsın. Hızın sabit tırmanamadığı anda 4 de tak yürüsün gitsin. 

Sakar gecidi hariç tüm yolculuğum boyunca hiç bir rampa için 4 ün altına inmek durumunda kalmadık. Zorladığını anladığım anda klima kompresörü kapattım. Yetmedi 4 de devam. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Doğru yaa, araç manueldi :) 

 

sorun etmezseniz gece çıkın yola. Ben çocuklarla bir kere gündüz gittim trabzon’a. O kadar yorulup stres yaptığımı daha hatırlamıyorum. O zamandan sonra gideceğim yere sabah 7-8 gibi varma planıyla gece çıkıyorum. Çocuklar neredeyse hiç uyanmıyor. 

Benimde planım o şekilde ama bir gün önce gündüz uyuyup gece uyumayacam bir gün sonra da gündüz uyuyup gece yola çıkayım diyorum. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Arif Aykın yazdı:

Benimde planım o şekilde ama bir gün önce gündüz uyuyup gece uyumayacam bir gün sonra da gündüz uyuyup gece yola çıkayım diyorum. 

Uykunuzu almadan kendinizi iyi hissetmeden yola çıkmayın, aman! Ben genelde yola çıkmadan önceki gece iyi uyurum. Yola çıkmadan hemen önce 2 saat uyurum öyle çıkarım. Sizin düzen biraz değişik. Risk almayın siz yinede. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ford mazda ortak üretimi bu şanzıman. 15 yıl fiesta, focus, ecosport, connect 2.0 mazda 2, mazda 3, mazda 5, mazda 6 ve mazda cx7’de kullanıldı. 5 ileri de var d segment ve 2.0 motorlar için. Epey sorunsuz. Maşallah diyelim 
 
Hız sabitleyicide sen de durum nasıl ki? 
 
 
Arif cevaplamis :)



1-2 hafta içerisinde büyük ihtimal Karabük-Trabzon Akçaabat Yapacağım bakalım bizim hayta neler yapacak. 2 yetişkin 1 çocuk 1 bebek olacak. Büyük ihtimal sık sık durmalar olacak ondan dolayı biraz daha fazla çıkabilir benimki.

Saygıdeğer üstat cevap verecektir [emoji4] 
 
Bizdeki durum manuel olduğundan vites küçültme yapmıyor kendin yaparsan devir anlık düşüyor vites geçişi olduğundan dolayı. + -2 hız yapılabiliyor. Rampa çıkarken ben iptal ediyorum çünkü vites geçişinde çok bekliyor neredeyse o yüzden iki vites aşağı almam gerekiyor. O yüzden manuel hemen kendim gaz verip sonra tekrar cc alıyorum.


Ilk mesajda uygun fiyatli lpg istasyonlarini yazdim. Senin guzergahta ekstra olarak Merzifondan 1 ay once gectim orasi uygundu birde Çarsamba yi cikinca TP var orasi uygundu ama 3 senedir gitmedim bilmiyorum.

Bizim arabada sevdigim olay vites degisiminde CC hemen devreden cikmiyor rampa yukari normal vites degisimini sagladigimda kendisi devam ediyor.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Uykunuzu almadan kendinizi iyi hissetmeden yola çıkmayın, aman! Ben genelde yola çıkmadan önceki gece iyi uyurum. Yola çıkmadan hemen önce 2 saat uyurum öyle çıkarım. Sizin düzen biraz değişik. Risk almayın siz yinede. 

Risk almak değil dediğim. Durum şöyle olacak mesela cumartesi gününü pazara bağlayan gece yola çıkacağım. Perşembe günü gündüz veya akşam uyuyup gece uyumayacam. Cuma günü gündüz veya akşam  uyuyup cuma gece uykusuz kalacam. Cumartesi günü gündüz uyuyup akşam 9-10 gibi kalkıp yola çıkacağım. Amaç gece uykusuzluğa alışmak. Önceden vardiyalı çalıştığımdan dolayı her zaman ilk gün özellikle ne kadar yoğun işte yapsanız sabaha karşı bastırır uyku. Fakat sonraki günle için böyle değildir durum. Biz iş verirken gece vardiyasına eğer ki ilk günse sadece çıkan arızalara bakın deriz diğer günlerde arıza harici iş veririz.

Metin Akbal yazdı:
Ilk mesajda uygun fiyatli lpg istasyonlarini yazdim. Senin guzergahta ekstra olarak Merzifondan 1 ay once gectim orasi uygundu birde Çarsamba yi cikinca TP var orasi uygundu ama 3 senedir gitmedim bilmiyorum.

Bizim arabada sevdigim olay vites degisiminde CC hemen devreden cikmiyor rampa yukari normal vites degisimini sagladigimda kendisi devam ediyor.

 

Abi Shell açıldı bizim burada tadilattaydı. O sebepten yol güzergahı boyunca shell harici almam sanırım😊 biliyorsun takıntılarım var okb yapım😊 şu sıralar tabuları yıkıyorum gerçi Balıkesir’e git gel sonrası çok değişti hayatım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Arif AykınBir günde alışma yapamıyorum ben. O yüzden birkaç gün gece uykumu alıp vücudu dinlendiriyorum. Rutini bozmuyorum. Son akşam işten gelip 2 saat uyudum mu sabaha kadar ayık durabiliyorum. Yoksa son gün gündüz sağlam 3-5 saat uyuyamazsam o geceki yolculuğu riske atarım. Ki çocuk sesi, gündüz hali vs 3-5 saat uyuyamama riski var :)  Bi kere senin dediğin gibi yaptım. Son gün gündüz uyuyamadım. Akşam yola çıkmaktan vazgeçtim. Gitti 1 gün :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Yapı meselesi biraz @Tansu Kalafatoğlu ben 7 yıl vardiyalı çalıştığımdan dolayı alışabiliyorum. Ben gündüz uyuma işleminde evde kimseyi bırakmam yan apartmanda annemler var oraya gönderirim :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal
Metin Akbal yazdı:

A3 daha az yakar bende olsa :) Eski aracim Bora ile 4.7 ortalamam var Havza Rize Ardeşen. 4.4 ortalamam da var. Astra J nin otomatigi manuelinden fazla yakar :)

 

Hiç uğraşmadım, üzerine düşülse bencede daha az yaktırılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
Metin Akbal yazdı:

 

 

 

 

 

 

Ben hipermilci degilim default_smile.png Az yakarim diye bir iddiam yok. Amacima ulastim default_smile.png Lpg aynen Ozenclerde takildi. Ilk takildiginda denedigimde 2015 yilinda 28 litre lpg ile 370 km yol yapmistim default_smile.png Zaten lpg li diye cok kasmiyorum esasinda. Hiz sabitleyici hep acikti rampa asagi haricinde.

 

özençleri hiç denemek nasip olmadı ama namını biliyorum,afr ayarını bile yapıp teslim ediyorlar diye de biliyorum.90 bin km boyunca subap sorunu olmaması zaten afr ayarı sayesinde olsa gerek:)ben de mondeoma kendim yolda giderken gaz tepkilerine göre ve ltft+stft değerlerine göre ayar yapıyodum artık dizele gecince gerek kalmadı.>Ama 2.0 atmosferik mondeo ile bile 28 lt lpg ile 360 km uzun yol görmüşlüğüm vardı.

 

 

Ovv tork mu bayilirim.

 

Yorum bağlantısı

geçen bayramda mersine giderken bitane reno zoe  mi bişe adı elektrikli olan varya minik

 

bi tane kamil koçun sanki 1 metre arkasında yapışık gidiyor . otobüs sola gidiyor o da sola sağa geçiyor sağa kuyruğuna bağlı sanırsınız.

muhtemelen rüzgar boşluğunu kullanıyor aklınca lakin o kadar yakın ki otobüs sağlam bir fren yapsa kendi ayağını frene koyana kadar etiket gibi yapışacak

hypermil işinde risk var güvenlik riski çok abartmamak lazım

 

@Metin Akbal senin bagaj h kasadan büyükmüş yahu. görüntü öyle astra h daha dar ağızlı galiba

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

geçen bayramda mersine giderken bitane reno zoe  mi bişe adı elektrikli olan varya minik

 

bi tane kamil koçun sanki 1 metre arkasında yapışık gidiyor . otobüs sola gidiyor o da sola sağa geçiyor sağa kuyruğuna bağlı sanırsınız.

muhtemelen rüzgar boşluğunu kullanıyor aklınca lakin o kadar yakın ki otobüs sağlam bir fren yapsa kendi ayağını frene koyana kadar etiket gibi yapışacak

hypermil işinde risk var güvenlik riski çok abartmamak lazım

 

@Metin Akbal senin bagaj h kasadan büyükmüş yahu. görüntü öyle astra h daha dar ağızlı galiba

 

Onlar drafter yani beleşci .  Delikanlı hiypermiler Draft yapmaz. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz yazdı:

 

Onlar drafter yani beleşci .  Delikanlı hiypermiler Draft yapmaz. 

 

hiypermiler lar da kendi içinde bölünüyor o zaman 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...